Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  začátekpředchozí72 - 81další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Význam metanoiy pro sociální a pastorační praxi
Kerepecká, Jana ; Milfait, René (vedoucí práce) ; Žáková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pojmem metanoia, který lze nahradit známějším výrazem obrácení. Jde o rozhodnutí se pro radikální změnu života, která se týká celé osobnosti člověka a vede ho k proměně a k nové orientaci hodnot a měřítek. Jde tedy nejen o odvrácení se od dosavadního způsobu života a obrácení se k Bohu. Jedná se o stálou, pokračující osobní odpověď člověka na Boží pozvání k jeho společenství a aktuálnímu naplňování výzev. Cílem práce je popsat proces obrácení a dát ho do kontextu se sociální a pastorační praxí, respektive jejich vybraných oblastí. Práce se věnuje podstatě obrácení, a co obrácení přináší. Dále jsou rozebrány některé příběhy biblických postav ze Starého i z Nového zákona, na kterých je dobře zachycen proces metanoiy a její aspekty a konečně se další část věnuje významu metanoiy pro pastorační a sociální praxi. Ukazuje se nám, že právě zde má své místo.
Vztah spirituality a mravnosti v kontextu sociální práce
Kurková, Jana ; Milfait, René (vedoucí práce) ; Žáková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vztahem spirituality a mravnosti v kontextu sociální práce, jejíž propojení se výrazně odráží v postojích a jednáních jak k sobě samému, tak i k druhým. Práce skýtá inspiraci a způsoby řešení problémů v oblasti sociální práce jak studentům a absolventům sociálních oborů, tak i sociálním, pastoračním pracovníkům, laikům a těm, co se zabývají životy druhých lidí. Cílem této práce je poukázat na důležitost propojení biblické křesťanské spirituality a mravnosti, a na její důsledky v sociální práci, přičemž se vychází z toho, že spiritualita a mravnost se vzájemně obohacují. To je v práci ukázáno na jednotlivých aspektech. Práce se opírá zejména o biblická poselství a významné dokumenty týkající se mravnosti a spirituality, mezi které patří církevní dokumenty, kompendium sociální nauky církve a etické kodexy.
Studium role konformace N-konce řetězce B insulinu ve vazbě na insulinový receptor
Kosinová, Lucie ; Žáková, Lenka (vedoucí práce) ; Obšil, Tomáš (oponent)
Insulin je významný peptidový hormon slinivky břišní. Jeho základní funkcí v organismu je regulace vstupu molekul glukosy do buněk, čímž ovlivňuje metabolismus sacharidů a následně i proteinů a lipidů. Nedostatek insulinu, ať už částečný nebo úplný, vyvolává komplexní onemocnění diabetes mellitus. Podle Mezinárodní diabetologické federace (IDF) žilo v roce 2012 na naší planetě 371 milionů lidí ve věku 20-79 let trpících touto chorobou. Diabetes se tak stává celosvětovým zdravotně sociálním problémem a důležitost jeho výzkumu stále roste. Při interakci insulinu s insulinovým receptorem dochází v molekule insulinu ke konformačním změnám, ke kterým patří i přechod N-konce řetězce B insulinu mezi stavem T a R. Význam těchto dvou konformací nebyl doposud objasněn a zůstává předmětem intenzivního výzkumu. V této práci bylo celkovou chemickou syntézou připraveno celkem pět nových insulinových analogů - AibB3-insulin, AibB5-insulin, AibB8-insulin, D-ProB8- insulin a N-MeAlaB8-insulin. Všechny analogy byly připraveny za účelem získání informací, které by mohly přispět k objasnění významu konformací T a R insulinu a jejich úlohy při interakci insulinu s insulinovým receptorem. Kyselina α-aminoisomáselná byla použita z důvodu její výjimečné schopnosti silně indukovat šroubovicovou strukturu v peptidovém...
Postoje rodičů k integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných škol se zaměřením na integraci dětí s dětským autismem
Žáková, Lenka ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Institucionální výchova a vzdělávání dětí v předškolním věku jsou založeny na individuálním přístupu pedagogů mateřských škol. Výchova a vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami je z tohoto důvodu vhodná právě v mateřských školách, kde se mohou tyto děti přirozeně rozvíjet ve skupině svých vrstevníků a zároveň se také rozvíjí postoje a hodnoty ostatních dětí k odlišnostem. Teoretická část se nejprve zabývá otázkou předškolní výchovy a vzdělávání. Poté se orientuje na dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, jeho rodinu a vzdělávání. Další specifická část popisuje podrobněji poruchy autistického spektra s podpůrnými aspekty výchovy a vzdělávání dětí s autismem. Poslední část řeší problematiku integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část uvádí výsledky šetření v oblasti postojů rodičů předškolních dětí k individuální integraci dětí do běžných mateřských škol a zároveň představuje jeden z úspěšných příkladů individuální integrace dítěte s poruchou autistického spektra do běžné mateřské školy.
Přítomnost ticha v životě člověka a jeho vztazích
Skýpalová, Monika ; Milfait, René (vedoucí práce) ; Žáková, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá přítomností ticha v životě člověka. Konkrétně říká, že ticho je významnou součástí života člověka, protože pomáhá k objevení jeho spirituality. Zároveň ale platí, že člověk se ticha obává, protože má strach z toho, co všechno se může v tichu objevit. Práce vymezuje pojem ticha, popisuje, kde se ticho nejvíce vyskytuje. Dále se věnuje těm kvalitám ticha, které mají vliv na spiritualitu člověka. Zaměřuje se také na vývoj ticha v klášterech, protože tam se ticho hojně užívá. Využívá zde zkušenost sv. Benedikta, který ticho, respektive mlčení, velmi vyznává. V další části práce je pojednáno o strachu z ticha a příčinách tohoto strachu. Následně tato práce podává návod, jak s tichem pracovat, aby obavy z něj byly co nejmenší. V závěru je práce obohacena o vlastní zkušenosti autorky s tichem, které načerpala v Tiché kavárně a Trapistickém klášteře. Navíc obsahuje i několik rozhovorů o vztahu respondentů k tichu.
Temnota Boží podle Řehoře z Nyssy
Žáková, Lenka ; Noble, Ivana (vedoucí práce) ; Bauerová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce s názvem Temnota Boží podle Řehoře z Nyssy si klade za cíl zjistit, co považuje Řehoř za temnotu Boží a jak ji interpretuje na základě biblického příběhu o Mojžíši. Primárním zdrojem pro interpretaci temnoty je Řehořova kniha Život Mojžíšův. Kniha Život Mojžíšův čtenáři představuje jednotlivé fáze Mojžíšova hledání Boha z hlediska smyslu literárního i kontemplativního. Sekundárním zdrojem objasňujícím Řehořovo učení a výklad temnoty je kniha Lenky Karfíkové s názvem Řehoř z Nyssy: Boží a lidská nekonečnost. Diplomová práce je rozdělená do šesti hlavních kapitol. V prvních třech kapitolách se čtenář dozví kontext, do kterého Řehoř vstupuje, a který ho ovlivňuje v rámci teologické tradice. Také Řehořovo teologické učení a důležité pojmy s ním spojené. Kapitola čtyři až šest slouží k přemostění teoretické nauky a k praktické aplikaci Řehořova učení na duchovní život člověka. Čtenář se dozví, co to znamená v duchovním životě spatřit Boha v temnotě. Diplomová práce představuje temnotu Boží jako způsob přemýšlení o Bohu, vrchol duchovní cesty člověka, i jako jednu z Božích teofanií (zjevení). Klíčová slova: Řehoř z Nyssy, Mojžíšův život, Boží Trojice, temnota Boží, duchovní cesta
Příprava a charakterizace GlnB22-insulinu, mutantu přirozeně se vyskytujícího u diabetických pacientů
Křížková, Květoslava ; Žáková, Lenka (vedoucí práce) ; Haluzík, Martin (oponent)
Diabetes mellitus je onemocnění rozšířené po celém světě. Postihuje jedince všech věkových kategorií, od novorozenců po seniory. Diabetes nemá jednotnou příčinu. Jedná se o souhru několika faktorů, které vedou k poruše regulace hladiny glukózy v krvi. Ve většině případů se jedná o několik genetických defektů ve spojení se špatným životním stylem. Nedávno byl ale objeven diabetes, způsobený mutací v jednom genu, tzv. monogenní diabetes, kdy chyba pouze v jediném genu způsobí propuknutí nemoci. Mezi těchto několik důležitých genů patří i gen kódující primární strukturu prekurzoru insulinu, preproinsulinu. Každá záměna v peptidovém řetězci je specifická a způsobuje trochu jinou formu nemoci. Odhalení pacientů s touto mutací vede k upřesnění jejich léčby a často ke zlepšení jejich životních podmínek. Projev mutací v insulinovém genu je různý. Některé záměny vedou k neonatálnímu diabetu a pacienti jsou od narození plně závislí na insulinu. Jiné se nemusejí nikdy projevit nebo se dají léčit pouze dietou. O závažnosti nemoci rozhodují vlastnosti původní aminokyseliny a její úloha při biosyntéze insulinu či interakci s insulinovým receptorem stejně tak jako vlastnosti nově vložené aminokyseliny. Patogenní mutant QB22-insulin byl nalezen u několika jedinců v České republice a v Norsku a způsobil propuknutí...
Music as an Effective Means in Teaching English Pronunciation
Young Žáková, Lenka ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Záměrem této diplomové práce je poukázat na prospěšný účinek hudby při výuce anglické výslovnosti. Teoretická část popisuje, jak hudba pozitivně ovlivňuje proces učení a také pomáhá vytvářet efektivní prostředí pro vyučování. Práce se dále zaměřuje na motivující vliv hudby a na její schopnost zvýšit zájem studentů při výuce. Praktická část seznamuje čtenáře s konkrétními příklady metod používaných v hodinách zpěvu na základní umělecké škole se zaměřením na vybrané rysy anglické výslovnosti. Klíčová slova: hudba, výslovnost, zpěv, píseň
Synthesis of Trichloroacetyl Esters of Aldols
Žáková, Lenka ; Jezberová, Michaela (oponent) ; Kubíček, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá syntézou esterů kyseliny trichloroctové s aldoly. Estery byly získány reakcí kyseliny trichloroctové s formaldehydem, k nimž byl přidán další komerčně dostupný aldehyd. Použity byly tyto aldehydy: hydratopaldehyd, isobutyraldehyd, 2-methylpentanal, 2-ethylhexanal a 2-ethylbutanal. Několik z těchto esterů již bylo popsáno v literatuře, ale pouze částečně, několik z nich jsou však nové sloučeniny. Výborné výtěžky a čisté produkty dokazují, že zvolená metoda je vhodným způsobem pro získání těchto sloučenin, které mohou být výhodně použity pro další procesy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   začátekpředchozí72 - 81další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
15 ŽÁKOVÁ, Lucie
2 ŽÁKOVÁ, Ludmila
1 Žáková, Ladislava
14 Žáková, Lenka
1 Žáková, Linda
15 Žáková, Lucie
2 Žáková, Ludmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.