| |
| |
|
Comparative analysis of the visual communication of two galleries of contemporary arts - DOX in Prague and Palais de Tokyo in Paris in years 2018-19
Vlková, Gabriela ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Katz, Philip (oponent)
Hlavním cílem této práce je rozsáhlé studium multidisciplinárního tématu online vizuální komunikace v uměleckém sektoru. Zaprvé, rámec vytvořený důkladným průzkumem oboru je dále implementován do analyzovaných komunikačních strategií vybraných subjektů. Následně jsou zjištění porovnána pomocí vybrané, na případ orientované porovnávací metody a dále zdůrazněna prostřednictvím konečné SWOT analýzy, čímž se získá popisná a hlubší znalost tématu práce. Ke srovnání byly vybrány dvě instituce současného umění, aby bylo možné rovnoměrně zvážit různorodé přístupy založené na rozdílných pozadí každého ze zkoumaných subjektů. V této práci se potkávají cíle, které nejen poskytují odpovědi na výzkumné otázky, ale také představují mladou disciplínu vizuální komunikace na Webu 2.0 v uměleckém sektoru, což eventuelně umožňuje další výzkum.
|
|
Umění na Žižkově: analýza marketingové komunikace vybraných žižkovských galerií
Průša, Vojtěch ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce Umění na Žižkově: analýza marketingové komunikace vybraných žižkovských galerií se věnuje popisu a zhodnocení marketingových aktivit v galerijním prostředí. Teoretická část obsahuje ucelenou deskripci art marketingu s důrazem na marketing galerií a výtvarného umění, včetně historie tohoto oboru, kontextu marketingu umění v komerční sféře a představení jednotlivých nástrojů a technik používaných k dosažení stanovených cílů. Praktická část je zaměřena na popis historie a současného fungování zvolených žižkovských galerií. Dále obsahuje rozbor konkrétních marketingových nástrojů a procesů, díky nimž se tyto galerie staly v kontextu českého prostředí úspěšnými. Závěr nabízí návrhy na možné zlepšení slabých aspektů marketingu těchto institucí a představuje aktuální trendy vhodné k implementaci do popisovaného prostředí.
|
|
Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy
Dusilová, Zuzana ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy se věnuje rozvoji na poli art marketingu a možnostem jeho využití především v rámci instituce galerie či muzea umění. Poukazuje na reciprocitu umělecké a marketingové praxe, definuje a vymezuje jejich spojení právě v marketingu umění - činí tomu tak za pomoci marketingových, mediálních a kulturních teorií. Poskytuje vhled do historického vývoje oboru a reflektuje tendence oborové literatury. V druhé části se věnuje případové studii, kde popisuje a vyhodnocuje komunikační aktivity Galerie hlavního města Prahy v roce 2016 a 2017 v konkrétním prostředí. Prostředí, ve kterém je galerie aktivním účastníkem na poli komunikace umění, definuje. Subjekt do něj zasazuje jako kulturní instituci a kulturní produkt, který byl obnoven novou vizuální identitou.
|
|
Mechanismy účinků esenciálních olejů na houby
Ježková, Tereza ; Koukol, Ondřej (vedoucí práce) ; Čmoková, Adéla (oponent)
Esenciální oleje jsou těkavé látky z rostlin se širokým spektrem účinků. Mnohé z nich vykazují antifungální aktivitu. Poněvadž stále narůstá rezistence patogenních hub k antimykotikům, je nalezení nových antifungálních látek pro léčbu mykotických infekcí velice potřebné. Aby mohly být esenciální oleje využity pro výrobu nových léků, je nezbytné znát přesný mechanismus jejich účinku. O vlivu esenciálních olejů na houby se ví sice mnoho, nicméně na co konktrétně v buňce cílí není vždy známo. V této práci shrnuji dosavadní poznatky o mechanismech účinků na houby. Postupně se věnuji vlivu esenciálních olejů na buněčnou stěnu, plazmatickou membránu, mitochondrii, jádro, quorum sensing, virulenční faktory, produkci mykotoxinů a na vývoj houby. Esenciální oleje zpravidla nepůsobí jen na jednu strukturu, ale ovlivňují více struktur a procesů zároveň. V závěrečné kapitole zmiňuji možné směry dalšího výzkumu těchto látek. Klíčová slova: esenciální oleje, houby, antifungální aktivita, mechanismus účinku
|
|
Průsečíky literárního žurnalismu: USA a Francie
Soukeníková, Eva ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Literární žurnalistika je publicistický žánr, který využívá prostředky literární narace. V 60. letech 20. století se ve Spojených státech amerických uskupilo hnutí (Tom Wolfe, Truman Capote, aj.), které ustanovilo tento žánr a zakotvilo do domácí mediální produkce. Diplomová práce popisuje základní myšlenkové proudy, které se s žánrem literárního žurnalismu pojí a hledá jejich teoretické ukotvení v mediální i literární vědě. V druhé části komparuje americké literární žurnalisty a jejich texty s Francií a její mediální produkcí. Jejími hlavními tezemi jsou otázky teoretického ukotvení literárního žurnalismu v dobové postmoderní tendenci, jeho možné korelace se společensko-politickými událostmi a dualita subjektivity-objektivity v literatuře a žurnalistice, v neposlední řadě rovněž samotná komparace žánru na americké a francouzské mediální scéně. Představuje šest konkrétních autorů a autorek z amerického i francouzského prostředí, na kterých ilustruje teoretická východiska první části práce. V samotném závěru práce otevírá pro další diskuse téma současného pohledu na žánr literárního žurnalismu tak, jak se mění s digitální érou online médií.
|
|
Média jako výtvarné téma v proměnách dějin českých médií
Ježková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jiroušek, Bohumil (oponent) ; Vojtěchovský, Miroslav (oponent)
Stejně jako noviny, kniha, film či hudba je i výtvarné umění prostředkem lidské komunikace a nositelem sdělení. Jeho role jako specifického komunikačního prostředku se v průběhu dějin proměňovala, stejně jako role masových médií. Před nástupem médií celospolečenské komunikace plnila jejich funkci do jisté míry právě i výtvarná díla. Umělecké dílo je komunikačním médiem, zároveň ale může jiná média zobrazovat - masová média se v některých obdobích kulturně-uměleckého vývoje stala výtvarným námětem. Lze tak hovořit o metakomunikaci média o médiu. Pilířem disertační práce je rešerše výtvarných děl českých výtvarných umělců, jež zobrazují prostředky masmediální komunikace (periodický tisk, rozhlas, televize) a její aktéry (recipienty a producenty mediálních obsahů). Nalezená výtvarná díla (malby, kresby, grafiky, plastiky) byla podrobena kvalitativní analýze, jejímž výsledkem je přehled vývoje výtvarného námětu v čase od rozšíření masmédií, tj. vzniku periodického tisku až do šedesátých let 20. století. Disertační práce Média jako výtvarné téma v proměnách dějin českých médií zpracovává uvedené téma jako historický výzkum optikou mediálních studií.
|
|
The Impact of Public and Developer's Interest on Sustainable Urban Development
Ježková, Tereza
Rozvoj současných měst je souběžně ovlivňován veřejnými a podnikatelskými zájmy a závisí především na ochotě těchto subjektů najít společný cíl, kterého chtějí dosáhnout. Na případových studiích je porovnáváním priorit, chování a rozporů možné vysledovat, jak se změní kvalita veřejného prostoru a života obyvatel, množství pracovních příležitostí a ekologické a hygienické podmínky v případě, že bude realizován záměr developera, a v případě, že bude v maximální míře hájen veřejný zájem, a jaký je pohled ze strany města, který je reflektován v územním plánu. Záměrem je odhalit, zda k žádoucímu rozvoji lokality či města přispívá veřejnost, ÚP, či naopak developer, případně všichni.
|
|
Jak média referují o trhu s uměním
Seimlová, Anna ; Skřivánek, Jan (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
(abstrakt) Cílem diplomové práce je provést kvalitativní obsahovou analýzu, která zodpoví, jak média informují o třech zvolených aukcích. Konkrétně se jedná o aukci sbírky rodiny Hascoe v Sotheby's, o aukci díla Tvar modré v Adolf Loos Apartment and Gallery a o aukci sbírky olejů od Františka Muziky v Dorotheu. Pro pochopení aukčního trhu nejprve čtenáře seznámím s historickým vývojem a mechanismy aukční síně. V teoretické části poté představím nabídku analyzovaných aukcí a soustředím se na unikátnost sbírky i uměleckého díla, na seznámení s předchozími majiteli předmětů nebo na marketingové aktivity aukční síně. Následně se přesunu k praktickému provedení analýzy, u níž definuji výzkumnou otázku, paradigma, vymezím výzkumný materiál a stručně popíši zkoumaná média. Praktická část analýzy se skládá z provedení tří zakotvených teorií, u nichž provedu otevřené, axiální a selektivní kódování. Všechny tyto fáze znázorním na grafickém modelu a na závěr každého výzkumu určím jeho centrální kategorii. Na konec popíši mediální obraz zkoumaných aukcí.
|