Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí65 - 74dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Comparative analysis of the visual communication of two galleries of contemporary arts - DOX in Prague and Palais de Tokyo in Paris in years 2018-19
Vlková, Gabriela ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Katz, Philip (oponent)
Hlavním cílem této práce je rozsáhlé studium multidisciplinárního tématu online vizuální komunikace v uměleckém sektoru. Zaprvé, rámec vytvořený důkladným průzkumem oboru je dále implementován do analyzovaných komunikačních strategií vybraných subjektů. Následně jsou zjištění porovnána pomocí vybrané, na případ orientované porovnávací metody a dále zdůrazněna prostřednictvím konečné SWOT analýzy, čímž se získá popisná a hlubší znalost tématu práce. Ke srovnání byly vybrány dvě instituce současného umění, aby bylo možné rovnoměrně zvážit různorodé přístupy založené na rozdílných pozadí každého ze zkoumaných subjektů. V této práci se potkávají cíle, které nejen poskytují odpovědi na výzkumné otázky, ale také představují mladou disciplínu vizuální komunikace na Webu 2.0 v uměleckém sektoru, což eventuelně umožňuje další výzkum.
Umění na Žižkově: analýza marketingové komunikace vybraných žižkovských galerií
Průša, Vojtěch ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bakalářská práce Umění na Žižkově: analýza marketingové komunikace vybraných žižkovských galerií se věnuje popisu a zhodnocení marketingových aktivit v galerijním prostředí. Teoretická část obsahuje ucelenou deskripci art marketingu s důrazem na marketing galerií a výtvarného umění, včetně historie tohoto oboru, kontextu marketingu umění v komerční sféře a představení jednotlivých nástrojů a technik používaných k dosažení stanovených cílů. Praktická část je zaměřena na popis historie a současného fungování zvolených žižkovských galerií. Dále obsahuje rozbor konkrétních marketingových nástrojů a procesů, díky nimž se tyto galerie staly v kontextu českého prostředí úspěšnými. Závěr nabízí návrhy na možné zlepšení slabých aspektů marketingu těchto institucí a představuje aktuální trendy vhodné k implementaci do popisovaného prostředí.
Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy
Dusilová, Zuzana ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Bakalářská práce Marketing umění a komunikace Galerie hlavního města Prahy se věnuje rozvoji na poli art marketingu a možnostem jeho využití především v rámci instituce galerie či muzea umění. Poukazuje na reciprocitu umělecké a marketingové praxe, definuje a vymezuje jejich spojení právě v marketingu umění - činí tomu tak za pomoci marketingových, mediálních a kulturních teorií. Poskytuje vhled do historického vývoje oboru a reflektuje tendence oborové literatury. V druhé části se věnuje případové studii, kde popisuje a vyhodnocuje komunikační aktivity Galerie hlavního města Prahy v roce 2016 a 2017 v konkrétním prostředí. Prostředí, ve kterém je galerie aktivním účastníkem na poli komunikace umění, definuje. Subjekt do něj zasazuje jako kulturní instituci a kulturní produkt, který byl obnoven novou vizuální identitou.
Mechanismy účinků esenciálních olejů na houby
Ježková, Tereza ; Koukol, Ondřej (vedoucí práce) ; Čmoková, Adéla (oponent)
Esenciální oleje jsou těkavé látky z rostlin se širokým spektrem účinků. Mnohé z nich vykazují antifungální aktivitu. Poněvadž stále narůstá rezistence patogenních hub k antimykotikům, je nalezení nových antifungálních látek pro léčbu mykotických infekcí velice potřebné. Aby mohly být esenciální oleje využity pro výrobu nových léků, je nezbytné znát přesný mechanismus jejich účinku. O vlivu esenciálních olejů na houby se ví sice mnoho, nicméně na co konktrétně v buňce cílí není vždy známo. V této práci shrnuji dosavadní poznatky o mechanismech účinků na houby. Postupně se věnuji vlivu esenciálních olejů na buněčnou stěnu, plazmatickou membránu, mitochondrii, jádro, quorum sensing, virulenční faktory, produkci mykotoxinů a na vývoj houby. Esenciální oleje zpravidla nepůsobí jen na jednu strukturu, ale ovlivňují více struktur a procesů zároveň. V závěrečné kapitole zmiňuji možné směry dalšího výzkumu těchto látek. Klíčová slova: esenciální oleje, houby, antifungální aktivita, mechanismus účinku
Průsečíky literárního žurnalismu: USA a Francie
Soukeníková, Eva ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Literární žurnalistika je publicistický žánr, který využívá prostředky literární narace. V 60. letech 20. století se ve Spojených státech amerických uskupilo hnutí (Tom Wolfe, Truman Capote, aj.), které ustanovilo tento žánr a zakotvilo do domácí mediální produkce. Diplomová práce popisuje základní myšlenkové proudy, které se s žánrem literárního žurnalismu pojí a hledá jejich teoretické ukotvení v mediální i literární vědě. V druhé části komparuje americké literární žurnalisty a jejich texty s Francií a její mediální produkcí. Jejími hlavními tezemi jsou otázky teoretického ukotvení literárního žurnalismu v dobové postmoderní tendenci, jeho možné korelace se společensko-politickými událostmi a dualita subjektivity-objektivity v literatuře a žurnalistice, v neposlední řadě rovněž samotná komparace žánru na americké a francouzské mediální scéně. Představuje šest konkrétních autorů a autorek z amerického i francouzského prostředí, na kterých ilustruje teoretická východiska první části práce. V samotném závěru práce otevírá pro další diskuse téma současného pohledu na žánr literárního žurnalismu tak, jak se mění s digitální érou online médií.
Média jako výtvarné téma v proměnách dějin českých médií
Ježková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jiroušek, Bohumil (oponent) ; Vojtěchovský, Miroslav (oponent)
Stejně jako noviny, kniha, film či hudba je i výtvarné umění prostředkem lidské komunikace a nositelem sdělení. Jeho role jako specifického komunikačního prostředku se v průběhu dějin proměňovala, stejně jako role masových médií. Před nástupem médií celospolečenské komunikace plnila jejich funkci do jisté míry právě i výtvarná díla. Umělecké dílo je komunikačním médiem, zároveň ale může jiná média zobrazovat - masová média se v některých obdobích kulturně-uměleckého vývoje stala výtvarným námětem. Lze tak hovořit o metakomunikaci média o médiu. Pilířem disertační práce je rešerše výtvarných děl českých výtvarných umělců, jež zobrazují prostředky masmediální komunikace (periodický tisk, rozhlas, televize) a její aktéry (recipienty a producenty mediálních obsahů). Nalezená výtvarná díla (malby, kresby, grafiky, plastiky) byla podrobena kvalitativní analýze, jejímž výsledkem je přehled vývoje výtvarného námětu v čase od rozšíření masmédií, tj. vzniku periodického tisku až do šedesátých let 20. století. Disertační práce Média jako výtvarné téma v proměnách dějin českých médií zpracovává uvedené téma jako historický výzkum optikou mediálních studií.
The Impact of Public and Developer's Interest on Sustainable Urban Development
Ježková, Tereza
Rozvoj současných měst je souběžně ovlivňován veřejnými a podnikatelskými zájmy a závisí především na ochotě těchto subjektů najít společný cíl, kterého chtějí dosáhnout. Na případových studiích je porovnáváním priorit, chování a rozporů možné vysledovat, jak se změní kvalita veřejného prostoru a života obyvatel, množství pracovních příležitostí a ekologické a hygienické podmínky v případě, že bude realizován záměr developera, a v případě, že bude v maximální míře hájen veřejný zájem, a jaký je pohled ze strany města, který je reflektován v územním plánu. Záměrem je odhalit, zda k žádoucímu rozvoji lokality či města přispívá veřejnost, ÚP, či naopak developer, případně všichni.
Jak média referují o trhu s uměním
Seimlová, Anna ; Skřivánek, Jan (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
(abstrakt) Cílem diplomové práce je provést kvalitativní obsahovou analýzu, která zodpoví, jak média informují o třech zvolených aukcích. Konkrétně se jedná o aukci sbírky rodiny Hascoe v Sotheby's, o aukci díla Tvar modré v Adolf Loos Apartment and Gallery a o aukci sbírky olejů od Františka Muziky v Dorotheu. Pro pochopení aukčního trhu nejprve čtenáře seznámím s historickým vývojem a mechanismy aukční síně. V teoretické části poté představím nabídku analyzovaných aukcí a soustředím se na unikátnost sbírky i uměleckého díla, na seznámení s předchozími majiteli předmětů nebo na marketingové aktivity aukční síně. Následně se přesunu k praktickému provedení analýzy, u níž definuji výzkumnou otázku, paradigma, vymezím výzkumný materiál a stručně popíši zkoumaná média. Praktická část analýzy se skládá z provedení tří zakotvených teorií, u nichž provedu otevřené, axiální a selektivní kódování. Všechny tyto fáze znázorním na grafickém modelu a na závěr každého výzkumu určím jeho centrální kategorii. Na konec popíši mediální obraz zkoumaných aukcí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí65 - 74dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.