Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam přírody jako vzdělávacího prostředí ve srovnání českých lesních mateřských škol s lesními mateřskými školami v zahraničí z pohledu pedagogů.
Štěpánková, Michaela ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Význam přírody jako vzdělávacího prostředí ve srovnání českých lesních mateřských škol s lesními mateřskými školami v zahraničí z pohledu pedagogů. Cíl práce: Cílem mé diplomové práce je získat konkrétní informace o fungování lesních mateřských škol v zahraničí a porovnat je s lesními mateřskými školami v České republice. Mým dalším cílem je získat od laické veřejnosti v ČR konkrétní informace, a to jaké mají povědomí o přírodě a LMŠ. Výsledky: Výsledkem zpracování literatury vztahující se na předškolní pedagogiku, alternativní pedagogické směry, lesní mateřskou školu nám přiblížilo danou problematiku. Prostřednictvím dotazníkového šetření porovnávám lesní mateřské školy v ČR i zahraničí. Anketové šetření vyústí v poznání sám sebe a uvědomění si, že jsme součástí přírody. Klíčová slova: Vzdělání, vztahy s přírodou, alternativní pedagogické směry, lesní mateřská škola, příroda, dítě, zahraničí, dotazování
Český terminologický slovník z oblasti horolezectví a sportovního lezení
Jesenský, Ondřej ; Baláš, Jiří (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Český terminologický slovník z oblasti horolezectví a sportovního lezení. Cíle práce: Vytvořit český terminologický slovník z oblasti horolezectví a sportovního lezení. Metoda: Rešerše primární a sekundární literatury. V prvním případě se jednalo o dosud vydané slovníky, horolezecké a lezecké průvodce, studie a mluvnice. V případě druhém šlo o popularizační publikace, monografie významných horolezců a lezců, časopisy a důvěryhodné webové stránky. Výsledky a závěr: Vytvořili jsme český terminologický slovník z oblasti horolezectví a sportovního lezení s obsahem přibližně tisíc lexikálních jednotek. Hesla obsahují kolem sta přejímek z cizích jazyků, především z angličtiny (anglicismy), němčiny (germanismy) a francouzštiny (galicismy). Nejčastěji se terminologie v horolezectví a sportovním lezení tvoří odvozováním, konkrétně pak nejvíce příponovým odvozováním. Dominantní tendencí ve slovní zásobě v horolezectví a sportovním lezení obecně je nárůst množství přejatých slov, zejména z angličtiny. Považujeme za závažný problém, že byly vytvořeny dvoujazyčné slovníky z této oblasti dříve, než byl vydán český terminologický slovník z oblasti horolezectví a sportovního lezení. Klíčová slova: Horolezectví, sportovní lezení, terminologie.
Změny postojů k tělesné výchově u žáků 5. a 6. tříd ZŠ při zapojení aktivit v přírodě do hodin tělesné výchovy
Čapková, Anna ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Změny postojů k tělesné výchově u žáků 5. a 6. tříd ZŠ při zapojení aktivit v přírodě do hodin tělesné výchovy Cíle: Cílem práce je zjistit, zda lze změnit postoje žáků na základní škole k tělesné výchově zapojením aktivit v přírodě do hodin tělesné výchovy. Metody: Všechny údaje byly získány pomocí nestandardizovaného dotazníku, který byl vytvořen za tímto účelem. Obsahuje uzavřené, otevřené a polouzavřené otázky. Dotazník byl určen pro žáky 5. a 6. tříd základní školy. Také byly provedeny neformální rozhovory - zhodnocení hodin. Získaná data byla vyhodnocena graficky a písemně. Výsledky: Získané výsledky byly porovnány s formulovanými předpoklady. Z výsledků vyplývá, že u části dívčí experimentální skupiny došlo k sourodé změně ve směru negativního zesílení. Jinak u chlapeckých skupin došlo k sourodé změně ve směru pozitivního zesílení postoje k hodinám tělesné výchovy. Klíčová slova: postoje, střední školní věk, tělesná výchova, aktivity v přírodě
Analýza motivačních faktorů u jachtařů v lodní třídě Flying Dutchmen
Pecháčková, Veronika ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Analýza motivačních faktorů u jachtařů v lodní třídě Flying Dutchmen Úvod: Diplomová práce je zaměřena na problematiku analýzu motivačních faktorů jachtařů v lodní třídě Flying Dutchmen. Cílem práce bylo vytvořit náhled na motivační faktory a v závěru porovnat zjištěné fakta v kontextu s podobnými výzkumy v podobné oblasti. Metody: Výzkumný materiál byl vytvořen na základě polostrukturovaný (semistrukturovaného) interview, narativní analýzy, anketního šetření a zúčastněného pozorování. Jako hlavní výzkumnou strategii jsme zvolili kvalitativní přístup. Doplňkově bylo použito kvantitativního přístupu, převážně při vyhodnocení anketního šetření. Ke zpracování výsledků jsme využili statistické zpracování v programu Microsoft Excel. Výsledky šetření jsme interpretovali pomocí grafické komparace pomocí programu Microsoft office Word. Výsledky : Z výsledků práce vyplývá, že zásadními faktory motivace jsou "Kladné prožitky", "Spolupráce" a "Sounáležitost s přírodou". U většiny našich probandů byla prvním motivem k začátkům s jachtingem komunita jachtařů. Všichni se snaží věnovat jachtingu většinu volného času, to znamená, že jachting má v jejich životech důležité zastoupení a můžeme ho označit za jejich životní styl, neznamená pro ně pouhý sport nebo druh zábavy. Klíčová slova: Jachting, Flying...
Vliv aktivit v přírodě na interpersonální vztahy ve vrstevnické skupině v prostředí ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Neuman, Jan (oponent)
Název: Vliv aktivit v přírodě na interpersonální vztahy ve vrstevnické skupině v prostředí ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce bylo zjistit, zda-li aktivity v přírodě mají vliv na vztahy uvnitř skupiny u mládeže, která žije v podmínkách ústavní výchovy. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu, a to speciální sociometrický dotazník B3-U (Braun, 2006). V experimentální skupině bylo 11 respondentů a byly to děti z jedné uzavřené skupiny z Dětského domova v Jablonce nad Nisou. V kontrolní skupině bylo 10 respondentů a byly to děti též z jedné uzavřené skupiny z Dětského domova Semily. Obě skupiny byly ve věkové hranici od 8 do 15 let. Výsledky a závěry: Výsledky měření ukázaly, že nejvíce vyčleněné osoby ze skupiny si po intervenci našli nové vztahy v kolektivu. Výsledky ohledně nejvíce vyčleněné osoby ve skupině byly velmi pozitivní. Po intervenci měla nejméně atraktivní osoba méně, jak o polovinu záporných hlasů. Ve skupinové hierarchii byly odstupy mezi jednotlivými členy menší po intervenci. Pouze u výsledků pocitů přátelství, spolupráce a důvěry ve skupině se ukázalo, že po intervenci jsou nižší. Což je zvláštní k poměru k ostatním výsledků, které byly pozitivní. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, sporty v přírodě, ústavní výchova, skupinová dynamika,...
Výuka aktivit v přírodě na ZŠ v Kladně pohledem ředitelů a učitelů TV
Kofroňová, Anna ; Nováková, Lenka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Výuka aktivit v přírodě na ZŠ v Kladně pohledem ředitelů a učitelů TV Cíle práce: Zjistit, jak probíhá výuka aktivit v přírodě na základních školách v Kladně, respektive které aktivity v přírodě jsou žákům nabízeny a v jaké formě je výuka aktivit v přírodě realizována. Metoda práce: Výzkum této práce byl prováděn kvantitativní metodou. K získání potřebných informací byly sestaveny dva typy dotazníků, dotazník pro ředitele základních škol a dotazník pro učitele tělesné výchovy na 2. stupni základních škol. Výzkumný soubor tvořilo 11 ředitelů a 23 učitelů. Výsledky: Podle zjištěných výsledků probíhá výuka aktivit v přírodě na základních školách v Kladně ve dvou formách, převažující formou je kurzovní výuka aktivit v přírodě. Z nabídky kurzů aktivit v přírodě (lyžařský, snowboardový, turistický, cyklistický, vodácký, zážitkový) jsou na většině škol realizovány hlavně kurzy lyžařské. Další formou výuky aktivit v přírodě je zařazování některých pohybových činností do hodin tělesné výchovy. Výsledky výzkumu ukázaly, že většina učitelů tyto činnosti do hodin zařazuje, nejčastěji se jedná o chůzi a běh terénem a pohybové hry. Učitelé tělesné výchovy nahlížejí na aktivity v přírodě pozitivně, většina učitelů vidí aktivity v přírodě jako důležitou součást výuky. Klíčová slova: aktivity v...
Autotelické prožívání při překovánání lanových překážek
Kverka, Václav ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Autotelické prožívání při překonávání lanových překážek. Cíle: Cílem studie bylo zjistit zda a v jaké míře lidé prožívají stav plynutí při překonávání lanových překážek a jakým způsobem jejich prožívání ovlivňují jejich předchozí zkušenosti z jiných sportů. Metody: Dotazování se zúčastnilo sto padesát respondentů, kteří byli běžnými návštěvníky lanového parku. Dotazování bylo uskutečněno bezprostředně po překonání lanových překážek pomocí dotazníku Flow-Kurzskala (FKS). Získaná data byla rozdělena do jednotlivých souborů v závislosti na položených hypotézách. U všech souborů bylo pomocí Studentova rozdělení určeno zda se jedná o statisticky významný rozdíl středních hodnot jednotlivých souborů a následně přijata související hypotéza. Výsledky: Provedené testování ukázalo statisticky významný rozdíl v prožívání flow v lanovém parku u skupiny adolescentů a dospělých. Dále se projevil rozdíl mezi sportovci, kteří se v běžném životě věnují kompetičním sportům a sportům orientovaným na výkon, na rozdíl od sportovců věnujících se skupinovým sportům a sportům jednotlivců, kde se statisticky významný rozdíl středních hodnot neprokázal. Předpoklad dosažení rozdílných hodnot flow mužů a žen nebyl prokázán, stejně jako vliv předchozích zkušeností z podobných aktivit. Závěry: Z uvedených výsledků...
Vliv zadavatelů na podobu kurzů outdoor management training
Kastner, Jan ; Frainšic, Michal (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Vliv zadavatelů na podobu kurzů outdoor management training Cíle práce: Porovnat podobu outdoor management training popsanou v odborné literatuře s představami personalistů. Definovat, do jaké míry personalisté ovlivňují podobu kurzů outdoor management training. Metodologie: V rámci přípravy naší práce jsme využili kvalitativní metodu výzkumu, a to konkrétně rešerši literatury. Z kvantitativních metod výzkumu jsme se rozhodli začlenit dotazníkové šetření. Dotazník jsme vytvořili konkrétně pro naše účely a rozšířili mezi náhodný vzorek personalistů v tištěné i elektronické podobě. Výsledky dotazníkového šetření jsme porovnávali s fakty nalezenými v odborné literatuře. Výsledky: Výsledky práce slouží k dokreslení představy o podobě kurzů outdoor management training v České republice a vlivech, které na ně působí. Zjistili jsme, že požadavky zadavatelů kurzů outdoor management training nejsou v souladu s principy tohoto nástroje firemního vzdělávání. Současně jsme dospěli k závěru, že vliv personalistů je natolik silný, aby mohl změnit podobu kurzů. Klíčová slova: outdoor management training, učení prožitkem a zkušeností, prožitek, zkušenost, zpětná vazba, outdoorový kurz
Motivace k jezdectví
Hrášková, Anna ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Motivace k jezdectví Cíle práce: Cílem této práce bylo hlubší poznání motivace lidí, kteří praktikují jízdu na koni. Pokusili jsme se zjistit, jací lidé a z jakého důvodu se věnují jezdectví, co je k této aktivitě přivedlo, co je u ní stále drží a proč se pro ně stala doslova životní filozofií. Co je motivuje k tomu, že se téměř denně vrací do stáje proto, aby se zde věnovali psychicky i fyzicky náročné aktivitě s velmi nejistým výsledkem. Metody zpracování dat: Práce je založena na empirických metodách vědeckého výzkumu a na obsahové analýze příslušné literatury a oficiálních internetových stránek. Pro svou práci jsem zvolila metodu dotazníkového šetření v kombinaci s rozhovorem. Výsledky byly statisticky zpracovány v programu Excel. Klíčová slova: Motivace, jezdectví, zájmy, potřeby, mezidruhový vztah Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že pro většinu jezdců, kteří se účastnili šetření, je nejdůležitějším motivem vztah s koněm, tedy se zástupcem jiného živočišného druhu. Další významnou motivační komponentou je pro ně pocit radosti, kterou jim tato pohybová aktivita přináší a pocity zodpovědnosti, lásky a partnerství, které jsou generovány interakcí s koněm. Silným motivačním prvkem je pobyt v přírodě. Méně významné se v jezdectví ukázaly sociální vazby a potřeba výjimečnosti či...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí60 - 69dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.