Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informační chování zdravotních sester
Málková, Michaela ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá informačním chováním zdravotních sester pracujících v Institutu klinické a experimentální medicíny na Klinice anesteziologie a resuscitace. Zjišťuje, proč a jak zdravotní sestry vyhledávají informace související s jejich oborovým zaměřením a jak s nimi posléze pracují. Je stručně nastíněna charakteristika instituce IKEM, ošetřovatelská péče a pracovní náplň zdravotních sester, dále pak jejich motivace k vyhledávání informací a jejich orientace v informačních zdrojích. Výzkum probíhal v podobě kvalitativních strukturovaných rozhovorů se zdravotními sestrami. Závěr práce je věnován shrnutí zjištěných informací z rozhovorů, zodpovězení definovaných výzkumných otázek a vyhodnocení informačního zabezpečení v praxi.
Školní a mimoškolní programy podpory dětské četby v Belgii
Teheux, Sophie ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dětského čtenářství a analyzuje přístup k jeho podpoře ve francouzsky mluvící části Belgie. Úvodní část práce se věnuje belgickému základnímu školskému systému a představuje hlavní principy politických kompetencí v Belgii. Následuje kapitola, jež se věnuje dětskému čtenářství. V první části posuzuje dětské čtenářství z historického pohledu, dále se zaměřuje na dětskou literaturu a na její obsah a nakonec se soustřeďuje na čtenářské návyky a na faktory ovlivňující čtenářskou gramotnost dětí. Zmiňuje roli školy a rodiny v podpoře k četbě. Třetí kapitola představuje několik belgických projektů na podporu dětského čtenářství. Většina z nich je celostátního rozměru. Čtvrtá a poslední kapitola se dívá na projekty, které vznikaly v České republice, a nabízí, v čem by se mohly Belgie a Česká republika navzájem inspirovat. Závěr práce shrnuje získané poznatky a navrhuje směr dalšího využití.
Role informačního centra v marketingu místa na příkladu agentury CzechTourism
Čermák, Petr ; Johnova, Radka (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Bakalářská práce "Role informačního centra v marketingu místa na příkladu agentury CzechTourism" pojednává o roli informačního centra a marketingu v oblasti cestovního ruchu na příkladu státní příspěvkové organizace CzechTourism. V práci bude popsáno fungování agentury, zejména její marketingová činnost v oblasti propagace České republiky, jako zájmové destinace cestovního ruchu. V úvodní části práce budou uvedeny obecné informace o marketingu v oblasti cestovního ruchu. V další části práce bude popsána samotná Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism, která bude zahrnovat základní údaje o agentuře, včetně agenturou používané komunikační formy, marketingovou koncepci, marketingovou strategii, swot analýzu destinace a další formy marketingu CzechTourism. V závěru práce budou představena zastoupení Czech Tourism v zahraničí a budou uvedeny výsledky z vlastního výzkumu, který se zabývá otázkami činnosti organizace.
Trendy v oblasti podnikových informačních systémů se zaměřením na CRM
Barták, Miloš ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je představení vybraných trendů v oblasti CRM informačních systémů. Úvodní část práce se věnuje řízení vztahů se zákazníky, které rozebírá z hlediska marketingu i informačních technologií. Seznamuje také čtenáře s architekturou CRM informačních systémů a s možnostmi implementace těchto řešení. Představuje rovněž vybrané dodavatele CRM systémů, kteří mají na trhu dominantní postavení. Následující část práce je pak zaměřena již na samotné trendy, které jsou u CRM informačních systémů patrné. Zejména se jedná o cloud computing, social CRM a internet věcí. Další část práce využívá praktickou formou poznatky z předcházejících kapitol. Věnuje se totiž tvorbě poptávky pro implementaci nového CRM řešení v reálné firmě ze segmentu SME. Úvod této kapitoly představuje vybranou společnost a analyzuje současný stav CRM a ICT v této firmě. Následující část pak představuje očekávané cíle implementace nového CRM řešení a rozebírá hlavní požadavky, které jsou na toto řešení kladeny. Závěr kapitoly se věnuje výběru dodavatelů, kteří budou osloveni, a hodnotícím kritériím. Výstupy z této diplomové práce pak poslouží jako podklady pro přípravu reálné poptávky po novém řešení.
Ekonomická analýza služeb knihovny - případová studie
Ondřejková, Alena ; Slámová, Hana (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá ekonomickou analýzou služeb knihovny. Teoretická část práce vysvětluje důvody financování knihoven veřejným sektorem a jsou zde popsány principy hospodaření knihovny. Dále jsou vymezeny jednotlivé typy knihovnických služeb a možnosti jejich hodnocení dle vybraných metod. V praktické části jsou na příkladu Moravskoslezské vědecké knihovny v Ostravě definovány její základní charakteristiky a provedena analýza nákladů knihovny a vybraných knihovnických služeb ve vztahu k jejich uživatelům za období let 2011 - 2015.
Analýza a implementace systému pro oběh elektronických dokumentů v Plzeňské teplárenské, a.s.
Kostrba, Jiří ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
Práce představuje analýzu deseti administrativních procesních toků dokumentů, podle které byl vyvinut a implementován systém workflow ve firmě Plzeňská teplárenská, a.s. Analyzované procesy jsou: Požadavek na pořízení, Došlá faktura, Dodavatelská smlouva, Výběrové řízení, Investiční záměr, Odběratelská smlouva, Vyřazení majetku, Cestovní příkaz, Nástup zaměstnance, Výstupní list. Analýza každého procesu obsahuje popis procesu s diagramem oběhu dokumentů a tabulku s daty, která vznikají v jednotlivých krocích. Analýza a reengineering vybraných procesů proběhl na základě rozhodnutí vedení společnosti. V průběhu implementace se objevila řada problémů plynoucích z velkého rozsahu projektu, z nedostatků v analýze, nepřipravenosti uživatelů a malé podpory vedení, které vedly k prodloužení doby projektu na dvojnásobek plánované doby. V současné době je systém v rutinním provozu a přinesl všechny předpokládané efekty. Neočekávanou přidanou hodnotou je automatické propojení souvisejících dokumentů v různých agendách pomocí hypertextových odkazů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Informační podpora ve finanční instituci
Bezchleba, Jiří ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
(česky) Diplomová práce Informační podpora ve finanční instituci pojednává o současné situaci využívání informačních služeb a zdrojů se zaměřením na interní české bankovní prostředí. Čtenáři je tak umožněn vhled přímo do organizace a lze tak pozorovat, jaký postoj zaujímá vůči práci s informacemi pro naplňování individuálních informačních potřeb svých zaměstnanců. V práci je zohledněn popis nejdůležitějších informačních zdrojů. Dále byly analýzou identifikovány informační potřeby zaměstnanců, na základě četnosti výskytu jejich váha a rozložení napříč bankou. V dalších částech jsou detailně identifikovány informační služby. Čtenář má tak možnost zjistit, kde, kým a jak hodně jsou služby využívány. Závěr práce je věnován informačním modelům toku informací v organizaci a rozboru jednotlivých entit, které procesy ovlivňují.
Zakladní registr obyvatel v návaznosti na editační agendové Informační systémy: sdílení dat ve veřejné správě ČR
Kopecká, Iveta ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Práce analyzuje současný stav základního registru obyvatel v návaznosti na agendové informační systémy. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku základních registrů v obecné rovině, kdy je větší pozornost věnována registru obyvatel. Analytická část práce podrobně zkoumá současný stav nastavených a realizovaných procesů, které mají přímý vliv na funkčnost základního registru obyvatel v návaznosti na agendové informační systémy a následné sdílení dat ve veřejné správě České republiky. Pozornost je zaměřena zejména na využívání a poskytování referenčních údajů prostřednictvím webových služeb a informačního systému základních registrů. V práci jsou dále analyzovány přístupy agendových informačních systémů orgánů veřejné moci k základnímu registru obyvatel a také realizace dílčích projektů, které mají přímý dopad na jeho provoz. Vyhodnocení jednotlivých posuzovaných oblastí je provedeno za pomocí statistického šetření.
Informační podpora práce projektových týmů
Veselková, Anna ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Vlasák, Rudolf (oponent)
Cílem diplomové práce je nastínit možnost informační podpory projektových týmů ze strany informačního specialisty. V teoretické části jsou představeny metodiky projektového řízení a blíže specifikovány jednotlivé fáze projektu od jeho iniciace až po uzavření tak, jak je vidí metodika PMBoK. V rámci kapitol věnovaných jednotlivým fázím projektu jsou definovány vstupní informační zdroje, které mohou (musí) být vytěženy, i výstupní dokumenty, které slouží k posunutí projektu do další fáze. Na to navazuje návrh možností informační podpory při práci s informačními zdroji a vytváření výstupních dokumentů s ohledem na kompetence, které by měl mít informační specialista. Klíčové jsou v tomto ohledu třetí a čtvrtá kapitola, ve kterých jsou uvedeny konkrétní návrhy na možnost informační podpory projektového týmu informačním specialistou. Praktická část je zaměřena na uplatnění informačního specialisty při realizaci konkrétního projektu ve společnosti, která je významnou finanční institucí na českém trhu. Zatímco teoretická část byla zpracována na základě studia odborné literatury, praktická část vychází především z osobních konzultací s projektovým manažerem společnosti.
Přínosy a problémy využití cloud computingu ve státní správě, informačních institucích a knihovnách
Rejnek, Tomáš ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Kolátor, Jan (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá přinosy a riziky využití cloud computingu institucemi veřejného sektoru. Práce se zaměřuje především na služby tzv. veřejného cloudu. Práce je rozdělena do 4 hlavních částí. První část se věnuje definici a popisu základních vlastností cloud computingu. V druhé části práce je provedena PESTL analýza zkoumající vlivy makrookolí (konkrétně vlivy politické, ekonomické, sociální, technologické a legislativní) na využití cloud computingu institucemi veřejného sektoru. V třetí části práce byla vytvořena SWOT analýza zkoumající silné a slabé stránky cloudových technologií a možná hrozby a pří-ležitosti pro jejich využití v institucích veřejného sektoru. Poslední část práce představuje případovou studii využití cloud computingu na Filosofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Výsledky provedených analýz se kloní k pozitivním přínosům cloud computingu pro instituce veřejného sektoru za předpokladu, že provedou patřičnou přípravu a nepodcení rizika popsaná v této práci. Klíčová slova (česky): Cloud computing, IaaS, PaaS, SaaS, veřejný sektor, PESTL, SWOT, virtualizace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí57 - 66dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.