Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přínosy a rizika otevření profese učitele na základních školách jedincům bez pedagogického vzdělání
Kučerová, Martina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Skutil, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat problematiku učitelství jako profese v podmínkách současných proměn vzdělávání a popsat aktuální situaci v oblasti personálního zajištění vzdělávání na vybraných základních školách. V práci je uvedena obecná charakteristika učitelství, učitelství jako profese, pozornost je upřena též na volbu učitelské profese a vzdělávání učitelů. Část práce je věnována vzdělávací politice v České republice po roce 1989 a současné situaci ve školství. V praktické části jsou objasněny motivy učitelů bez pedagogické kvalifikace k volbě učitelské profese a analyzovány přínosy a problémy jejich učitelské praxe z pohledu těchto učitelů a z pohledu ředitelů škol.
Možnost využití canisterapie ve výchovně vzdělávacím procesu
Hadžiosmanovičová, Lucie ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Cílem bakalářské práce je provést literární rešerši o možnostech využití canisterapie ve výchovně vzdělávacím procesu dětí. Ukázat, u kterých cílových skupin je canisterapie dobře využitelná a s čím vším dokáže pomoci. Ve své práci osvětluji pojmy canisterapie. Dále se věnuji popisu forem canisterapie, polohování, canisterapii u dětí, dále zmiňuji, jak lze canisterapii využít v geriatrii a při různých typech postižení. Na závěr bakalářské práce představuji několik vlastních ukázek canisterapie. Klíčová slova canisterapie, zooterapie, speciální pedagogika, pes, klient, polohování, postižení, školní instituce, praktické školy, terapie, dítě
Inkluzivní vzdělávání z pohledu rodičů a učitelů
Málková, Dana ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kaščák, Ondrej (oponent)
Bakalářská práce obsahuje souhrnný přehled dostupných informací o inkluzi ve vzdělávání, s cílem získat detailnější náhled na inkluzi od doby jejích počátků až po současnost, pokusit se porovnat výsledky několika výzkumů z posledních let s aktuálními názory jednotlivců v dnešní době. Proto je součástí této práce i drobná výzkumná sonda, zveřejňující názory, postoje, zkušenosti a poznatky dotazovaných v oblasti inkluzivního vzdělávání, zda je v jejich očích inkluze přirozenou součástí současného vzdělávání, považují ji za obecně přínosnou a smysluplnou, anebo ji vnímají pouze jako nutné zlo, s nímž se absolutně neztotožňují, či k němuž mají zásadní výhrady. Práce je zpracována na úrovni teoretické a je rozdělena na dvě části. V první části jsou stručně představeny základní pojmy, týkající se inkluzivního vzdělávání a vymezení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně uvedení několika publikovaných názorů a provedených výzkumů autorů, zabývajících se touto problematikou. Druhá část práce představuje drobnou výzkumnou sondu, realizovanou formou polostrukturovaných rozhovorů, s cílem získat co nejkonkrétnější informace o skutečných názorech učitelů a rodičů na inkluzivní vzdělávání v současné době, porovnat je s již uskutečněnými výzkumy a pokusit se vyvodit závěr, zda lze v této oblasti...
Dopady rozvodu rodičů na prospěch žáka II. stupně ZŠ
Ullrichová, Viktorie ; Nováková, Daniela (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Ve své bakalářské práci se věnuji dopadům rozvodů na prospěch dítěte na druhém stupni ZŠ. Teoretickou část jsem rozdělila do tří na sebe navazujících částí. V první části se věnuji vymezení pojmu rozvod, ve druhé části popisuji vývoj dítěte v období II. stupně ZŠ a v závěrečné části se věnuji vymezení funkce a role rodiny, které mají vliv na zdravý vývoj dítěte a úspěšnou socializaci. Výzkumná část práce je založena na dotazníkovém šetření a věnuje se dopadům rozvodů na školní prospěch jedince. Klíčová slova Rozvod; školní prospěch; vývoj dítěte; dopady rozvodu
Aktéři inkluzivního vzdělávání v MŠ
Kašparová, Eva ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kaščák, Ondrej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou aktérů zasahujících do inkluzivního vzdělávání v mateřské škole. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Jejím cílem je dát ucelený pohled na aktéry inkluzivního vzdělávání. V teoretické části jsou vymezeny pojmy a legislativa inkluzivního vzdělávání v mateřské škole. Jsou zde popsáni aktéři s působností na úrovni institucí a jejich klientů. Podrobněji podává teoretický obraz učitelky a asistenta pedagoga, vymezuje jejich role a předpoklady pro tato povolání s ohledem na předškolní inkluzivní vzdělávání. Obsahem praktické části je vícečetná případová studie. Jejím cílem je podrobně prozkoumat ve třech třídách jedné mateřské školy spolupráci učitelky a asistenta pedagoga a její dopad na dítě se speciálními vzdělávacími potřebami a zjistit, jak ovlivňuje školní klima. V závěrečném shrnutí případových studií je pro ucelený pohled popsán vliv aktérů, kteří se na vzdělávání dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami podílejí. V závěru celé bakalářské práce jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky, které ukazují nutnost správně nastaveného vztahu mezi učitelkou a asistentem pedagoga pro optimální podporu dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami a pozitivní klima třídy.
Význam pedagogické diagnostiky v mateřské škole
Plchová, Petra ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
(česky) Tématem diplomové práce je využití pedagogické diagnostiky v mateřských školách. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část vymezuje pojmy předškolní vzdělávání, pedagogická diagnostika, metody diagnostiky, upozorňuje na možné chyby v diagnostickém procesu, popisuje vybrané druhy diagnostických nástrojů. Dále se věnuje pojmům individualizace v mateřské škole, školní zralost a připravenost. V empirické části jsou zjišťovány postoje sedmi učitelek mateřských škol k pedagogické diagnostice, způsobu jejího provádění a následného využití v pedagogické praxi. Data jsou zpracována otevřeným a axiálním kódováním. Výsledky prezentují vztah učitelů k provádění diagnostiky, nejčastější potíže učitelů v diagnostickém procesu, shrnují význam diagnostiky pro následnou pedagogickou činnost. Pro dokreslení významu pedagogické diagnostiky je do empirické části dále zahrnuta kazuistika dítěte se specifickými vzdělávacími potřebami.
Hiporehabilitace v pedagogické a sociální praxi jako prostředek k začleňování handicapovaných dětí do volnočasové zájmové skupiny
Jedličková, Ketrin ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl zjistit, zda hiporehabilitace v pedagogické a sociální praxi je vhodným prostředkem k začleňování handicapovaných dětí do skupiny. Výzkum je rozdělen na teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část je dělena do tří kapitol, je vysvětlena veškerá terminologie a teorie potřebná k navazující výzkumné části. Pozorování je zapsáno do deníku a následně zpracováno do přehledné tabulky s pozorovanými kategoriemi. Rozsah sledování je stanoven na: vztah klienta s instruktory, vztah klienta s dětmi, komunikace klienta s dětmi, interakce klienta s dětmi, spolupráce klienta s dětmi, samostatnost klienta a posun klientova vývoje. Pozorování je prováděno po dobu 15 týdnů.
Výchova k hodnotám u dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí
Brilová, Romana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
(česky) Diplomová práce s názvem Výchova k hodnotám u dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí se zabývá výchovou a vzděláváním romských dětí. Práce popisuje integraci dětí do běžného vzdělávacího proudu a jejich výchovu. Dále práce popisuje praxi škol v začlenění romských dětí do společnosti. Teoretická část se zabývá výchovou Romů a přístup rodičů ke vzdělávání svých dětí. Výzkumná část v diplomové práci je zaměřena na zkušenosti škol, zkušenosti sociální pracovnice, která dlouhodobě pracuje s romskými rodinami a dále práce představuje vize projektu, který motivuje žáky k dokončení středoškolského vzdělání. Zkušenosti sociálního pedagoga a běžné základní školy, jsou zajímavou výpovědí o tom, jak se dá efektivně pracovat s romskými dětmi. Zkušenosti romské sociální pracovnice jsou cennou výpovědí o romských rodinách a způsobu jejich života. V práci jsou popsány problémy romských rodin, které jsou často způsobené nízkým vzděláním romských rodičů, a kteří by svou podporu potřebovali právě v oblasti vzdělávání svých dětí. Diplomová práce se zabývá problematikou vzdělávání Romů a vytváření rovných příležitostí romských dětí.
Role vychovatele z pohledu chovanců z dětského domova se školou
Borešová, Hedvika ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá pohledem chovanců z dětského domova se školou na roli vychovatele. V teoretické části se dozvíte možnosti náhradní péče o dítě v České Republice s bližším popisem daných zařízeních. Dále pak konkrétní nejčastější příčiny umístění chovanců v dětském domově se školou a závěr teoretické časti je věnován podrobnému popisu samotné roli vychovatele - charakteristika práce vychovatele, potřebná legislativa, klíčové kompetence a potřebné vzdělání vychovatele. Cílem praktické části je zjistit názor chlapců vychovávaných v dětském domově se školou, na osobu vychovatele, jaký typ vychovatele upřednostňují a zda může ovlivnit jejich osobnostní rozvoj a pomoci k následné resocializaci. Vyhodnocení probíhalo na základě rozhovorů, které jsou zaměřené na osobnosti vychovatelů a vztahy s nimi. Technikou sběru dat výzkumného šetření byl zvolen rozhovor u šesti chovanců jednoho konkrétního dětského domova se školou ve středočeském kraji. Výzkumná otázky byla definována takto "Jaký by měl být vychovatel, dle očí chovanců v dětském domově se školou?" Výsledky nám ukazují představu vhodného vychovatele, jak ho vidí chovanci daného zařízení.
Příprava a realizace stavebně technického průzkumu budovy bývalé radnice v Litomyšli
Růžička, Petr ; Komárková, Tereza (oponent) ; Anton, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje přípravě a realizaci stavebně technického průzkumu bývalé budovy radnice v Litomyšli. Teoretická část se zaměřuje na vlastnosti zdiva, vlastnosti dřeva a metody potřebné pro jejich stanovení. Praktická část se věnuje návrhu, provedení a vyhodnocení stavebně technického průzkumu. V závěru bakalářská práce stanovuje na základě provedených zkoušek materiálové charakteristiky vyšetřovaných prvků, přesně určuje skladby stropů a hodnotí stav dřevěných konstrukcí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 KOMÁRKOVÁ, Tereza
1 Komárková, Támar
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.