Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Distanční vzdělávání žáků na 1. stupni základní školy
Jindrová, Barbora ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou distančního vzdělávání žáků na 1. stupni základní školy. Je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části je vymezen pojem distanční vzdělávání a jeho proměny v důsledku nastolených změn v českém školství související s pandemií covid-19. Dále jsou představeny některé metodiky a doporučení pro organizaci distanční výuky a výzkumné studie, které se distančním vzděláváním zabývaly. Následně je krátce nastíněn vývoj opatření v zahraničí, jsou představeny některé zahraniční studie. Závěrem jsou stručně popsány funkce školy a její význam v životě dítěte. V empirické části je popsán výzkum, jehož primárním cílem bylo zmapovat organizaci distanční výuky na vybrané základní škole. Výzkumný vzorek tvořilo 7 učitelů 1. stupně základní školy a dále ředitel školy a školní speciální pedagog. Pomocí rozhovorů s respondenty byly zodpovězeny výzkumné otázky studie a komplexně vytváří obraz průběhu distančního vzdělávání na dané základní škole. Výsledky naznačují, že velkou výhodou školy, která usnadnila přechod na distanční vzdělávání, bylo včasné nastavení pravidel a obecných zásad přístupu k distanční výuce. Na škole velmi dobře funguje spolupráce mezi pedagogickými pracovníky, což usnadňuje práci učitelům a lépe se daří individualizovat výuku a...
Název práce v čj: Komunikace školy a rodiny v základním vzdělávání
Boliková, Kateřina ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikací školy a rodiny v základním vzdělávání. Jejím cílem je formulovat návrhy k zefektivnění komunikace s rodiči. Práce se dělí na teoretickou a výzkumnou část. Praktická část charakterizuje klíčové pojmy. Interpretuje zakotvení pojmu rodiče v kurikulárních dokumentech a legislativě. Soustředí se na iniciativy a programy akcentující spolupráci školy a rodiny, především na projekt Rodiče vítáni a vzdělávací program Začít spolu. Popisuje formy této spolupráce mezi subjekty a jejich vzájemná očekávání. Výzkumná část zkoumá spokojenost rodičů a užívané komunikační strategie na škole, v níž bylo realizováno výzkumné šetření. Výzkum využívá kvalitativních i kvantitativních metod - především dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů. Výsledky toho šetření jsou podrobeny analýze. Na jejím základě jsou zformulovány návrhy k zefektivnění komunikace s rodiči. Za efektivní formu komunikace je považována taková, která je vedena jasně a systematicky, předem daným komunikačním kanálem. Taková komunikace může výrazně podpořit spolupráci školy a rodiny. Klíčová slova komunikace, spolupráce, škola, rodina, očekávání, rodiče, Začít spolu, Rodiče vítáni
Úloha asistenta pedagoga na 1. stupni ZŠ
Ježilová, Kristýna ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
KRISTÝNA JEŽILOVÁ ÚLOHA ASISTENTA PEDAGOGA NA 1. STUPNI ZŠ ABSTRAKT Diplomová práce pojednává o profesi asistenta pedagoga a jeho interakci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a o tom, jak na svoji práci nahlížejí samotní asistenti. Teoretická část vysvětluje důležité pojmy, které jsou pro tuto profesi stěžejní, tedy společné vzdělávání, kdo je to asistent pedagoga a co potřebuje ke své práci a kdo jsou to žáci se SVP. Část praktická se snaží pomocí kvalitativního šetření blíže nastínit práci asistenta pedagoga. Zajímalo mě, jak na tuto práci nahlížejí samotní asistenti, což se snažím zjistit pomocí výzkumných metod - rozhovoru a pozorováním. Na základě výsledků výzkumného šetření je zpracován závěr šetření, kde jsou shrnuty všechny získané poznatky. Cílem práce je tedy zjistit, jakou úlohu mají asistenti pedagoga a jak pomáhají žákům se SVP, jak na svoji práci sami asistenti nahlížejí, jak se jejich názor na toto povolání liší, v čem je stejný.
Spolupráce s rodinou v době distanční a online výuky
Nosálová, Adéla ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací školy a rodiny v průběhu distanční a online výuky. Pojednává o tom, jak ke spolupráci přistupují rodiče a jak ji vnímají učitelé. Teoretická část popisuje důvody ke spolupráci a faktory, které ji negativně ovlivňují. Předkládá pravidla pro spolupráci. Prezentuje její typické formy a uvádí argumenty k jejich realizaci. Představuje programy, které spolupráci školy a rodiny podporují. Charakterizuje distanční výuku a její druhy. Přináší doporučení pro kantory a možné formy spolupráce v online prostředí. Praktická část práce se zabývá výzkumem mapujícím přístup učitelů 1. stupně k formám spolupráce v průběhu distanční a online výuky na vybrané základní škole. Výzkum je realizován pomocí dvou dotazníkových šetření a strukturovaných rozhovorů.
Komunikace učitelů s rodiči v době distanční výuky
Ratajová, Petra ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krátká, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem komunikace s rodiči v době distanční výuky. Na danou problematiku nahlíží pohledem pedagogů i rodin. Shrnuje specifika této neobvyklé situace a přináší doporučení, jak ji lépe zvládat. Teoretická část, vysvětluje důležitost komunikace pedagogů s rodiči. Charakterizuje hlavní aktéry a popisuje vývoj jejich vztahu. Klade si za cíl na základě odborné literatury zmapovat dosavadní stav poznání v oblasti pravidel respektující komunikace. Shrnuje pozitiva spolupráce mezi oběma stranami a přináší tipy na zapojení rodičů do vzdělávání žáků. Pojednává o distanční výuce a jejích úskalích z pohledu učitelů i rodičů. Praktická část se zaměřuje na zkušenosti prvostupňových pedagogů. Jejím cílem je zmapovat způsoby komunikace a zapojení rodičů do dálkového vzdělávání. Technika otevřeného kódování umožňuje hloubkovou analýzu rozhovorů. Na jejím základě přináší doporučení pro zefektivnění komunikace v době distanční výuky. Popisuje konkrétní zkušenosti učitelů i řešení případných problémů.
Výchova k míru v Montessori škole
Obermajerová, Eliška ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce popisuje problematiku výuky výchovy k míru na Montessori škole, přičemž komplexně charakterizuje pojem výchova k míru, mapuje obsah jejích lekcí a pomůcek, které tvoří připravené prostředí Montessori třídy. Zajímalo mě zařazení výchovy míru do Montessori kurikula a její důležitá role ve vzdělání, jelikož Marie Montessori věřila, že mír začíná v dětech. Pro zpracování praktické části jsem si vybrala akční výzkum, který probíhal na Základní škole Duhovka v Praze v Oranžové třídě, kde působím jako třídní učitelka od září 2020. Výzkum probíhal ve věkově smíšené třídě (1.-3. ročník ZŠ). Zaměřovala jsem se zejména na vyzkoušení lekcí se třídou a tvorbu a využití materiálů pro připravené prostředí Montessori třídy. V závěru zhodnotím přínos výchovy k míru pro třídní kolektiv a jeho dynamiku, dále zhodnotím lekce a napíšu doporučení pro učitele, kteří by si je chtěli odučit. KLÍČOVÁ SLOVA Marie Montessori, Montessori škola, výchova k míru, květinový model míru, respekt, připravené prostředí, akční výzkum
Formy a metody spolupráce s rodiči se zaměřením na distanční výuku v 1. ročníku ZŠ
Truhlářová, Jana ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce s názvem Formy a metody spolupráce s rodiči se zaměřením na distanční výuku v 1. ročníku ZŠ představuje způsob výuky, který byl zaveden v březnu roku 2020 v souvislosti s pandemií spojenou s covid-19. V průběhu následujícího školního roku 2020/21 se tato podoba stala de facto hlavní výukovou formou. Cílem diplomové práce je popsat pozitiva a úskalí distanční výuky a její specifika v širším kontextu, zejména z hlediska uplatněných metod a forem spolupráce s rodinou. Jedná se o dynamický materiál, který mapuje delší časový úsek, a tak se v souvislosti s okolnostmi proměnilo i hlavní téma. Práce se rozšířila o popis posunu způsobu výuky při opětovných uzavírání škol a reflektuje spokojenost či nespokojenost rodičů s formou výuky a krom prvního ročníku, popisuje i převážnou část ročníku druhého. Teoretická část je zaměřena na tři stěžejní oblasti. Nejprve charakterizuje distanční výuku, dále se zaměřuje na období vstupu žáků do prvního ročníku a cílí na nastolení vhodného způsobů komunikace mezi školou, rodinou a též žáky. Empirická část zjišťuje několika způsoby, zda byla škola připravená na distanční výuku při opětovném zavedení, věnuje též pozornost spokojenosti rodičů s jejím průběhem a nezapomíná ani na názory žáků. Podrobně práce rozebírá zavedení konzultací v podobě učitel - žák...
Svobodné školy a jejich uplatnění v současném školství
Bartošová, Alexandra ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
V mé diplomové práci se zabývám termínem svobodná škola. Vysvětluji ho, představuji vybrané svobodné školy, demokratické principy škol, antiautoritativní pedagogiku a termín unschooling. Mým cílem je poukázat na kvality svobodných škol a ukázat důvody, proč by měly být brány za plnohodnotné a rovnocenné ke klasickému školství. Poukazuji na to, že tento typ vzdělávání si zaslouží větší ohlas a finanční podporu od MŠMT. Některé Svobodné školy a hnutí jsou v mnohém inspirovány pedagogickým konceptem nezávislé britské internátní školy Summerhill a pedagogikou jejího zakladatele Alexandera Sutherlanda Neilla. Ve své práci popisuji jeho pedagogické principy a historii školy Summerhill. Dílčím cílem práce je objasnit, v jakých školách a do jaké míry jsou uplatňovány myšlenky Summerhill School v Čechách a jak se dá navázat na myšlenky A.S.Neilla v našem prostředí. V teoretické části se zabývám termínem demokracie. Popisuji historii svobodných škol a jejich vývoj v Čechách, například v období reformně pedagogických pokusů, a v zahraničí ve školách Sudbury Valley School a Newgate School Sarasota. Výzkumná část práce popisuje vymezení výzkumného problému, průběh výzkumného šetření, můj vlastní pohled na výuku a učební styl, interpretaci výzkumu na ScioŠkole Praha 11, ZŠ Edisona a ZŠ Kairos. Používám metody...
Problémy začínajících učitelů na 1. stupni ZŠ
Hellerová, Monika ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Hlavním cílem teoretické části je představit úskalí učitelské profese, s jakými problémy se v dnešní době absolvent či absolventka pedagogické fakulty setkává při nástupu do učitelské praxe. Na co není ze školy připraven/a. S pomocí literatury vymezím pojem začínající učitel/ka, představím nejčastější druhy problémů a zaměřím se na možné podpory začínajícím učitelům. V empirické části práce je mým cílem vyhodnocení výsledků z vyplněných dotazníků a rozhovorů s učitelkami vyučujícími na 1. stupni základní školy. V mnou připraveném strukturovaném rozhovoru a dotazníku se zaměřuji na problémy, se kterými se začínající učitelé potýkali či stále potýkají. Zdali cítí, že v některém ohledu je vysoká škola nedokázala dostatečně připravit. Dále věnuji pozornost podpoře, která jim byla poskytnuta, zda doopravdy měli možnost uvádějícího učitele/učitelky. V neposlední řadě se zajímám o to, jaká byla reakce rodičů, když zjistili, že třídní učitelky jejich dětí jsou čerstvými absolventkami a zda pro ně byl velký problém získat autoritu u dětí. KLÍČOVÁ SLOVA začínající učitel, 1. stupeň ZŠ, problémy začínajících učitelů, uvádějící učitel, mentor, podpora začínajícím učitelům, profese učitele, rodiče, vzájemná kolegiální podpora
Komunikace začínajícího učitele na prvním stupni ZŠ
Kubenová, Karolína ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Hlavním cílem teoretické části je vymezit pojem začínající učitel a popsat formy podpory, které může čerstvý absolvent po nástupu do praxe využít. Dále pak zmapovat komunikaci a spolupráci učitele a rodiče, a uvést argumenty k jejich realizaci. V závěru teoretické části je práce zaměřena na popsání třídních schůzek a konzultací učitel - rodič - žák v programu Začít spolu. Ve výzkumné části je mým cílem vyhodnotit rozhovory se začínajícími učitelkami z prvního stupně ZŠ Angel a několika rodiči. V připraveném strukturovaném rozhovoru s učitelkami se zaměřuji na to, do jaké míry se cítily být připraveny na třídní schůzky, jaká podpora se jim v této oblasti nejvíce osvědčila, co učitel řeší v souvislosti s první třídní schůzkou a konzultací učitel - rodič - žák jakožto komunikačními platformami. Také jsem zjišťovala, jakým výzvám začínající učitelé čelí během vedení konzultací učitel - rodič - žák a třídních schůzek, co se učitelům po realizování první třídní schůzky a konzultace učitel - rodič - žák osvědčilo a jaké výhody a nevýhody spatřují učitelky v konzultacích učitel - rodič - žák oproti třídním schůzkám. Skrze strukturovaný rozhovor s rodiči pak zjišťuji jejich úhel pohledu na to, jaký mají konzultace učitel - rodič - žák přínos pro všechny jejich aktéry. Klíčová slova spolupráce, komunikace,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.