Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Na a čum
Škrovinová, Eva ; Záhoranský, Dušan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Zaoberám sa procesom výroby podkladu maľby. Vytvorila som si vlastný systém skladania už napnutého plátna, čo umožňuje zmenšiť jeho rozmery. Na druhej strane sa týmto skladaním vytvárajú na povrchu plátna procesuálne abstraktné maľby. Na záver som vytvorila inštaláciu (5 bielych plátien, z ktorých je iba jeden skladací, ale je na nerozoznanie rovnaký od ostatných ), ktorú dopĺňam zdokumentovaným výskumom na predchádzajúcich maľbách.
Klid a mír
Lorenc, Tomáš ; Stratil, Václav (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Mou práci tvoří napůl videa a delegovaná performance. Videa zachycují lidi na okraji společnosti a performance se zabývá problematikou davu. Práce je reflexí záliby v lidech "podivného" charakteru.
Československá modernistická ilustrace 50. a 60. let 20. století a její vliv na identitu současných českých autorů
Šrámek, Jan ; Horáček, Radek (oponent) ; Sylvestrová, Marta (oponent) ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Disertační práce Československá modernistická ilustrace 50. a 60. let 20. století a její vliv na identitu současných českých autorů se zabývá vlivem modernistické ilustrace 50. a 60. let na generaci současných tuzemských autorů zejména v oblasti knižní a časopisecké ilustrace. Společnými znaky pro vybrané současné české a slovenské ilustrátory jsou kromě práce s digitálními nástroji a tzv. vektorovou grafikou také používání vizuálních prvků odkazující do minulosti. Právě pro autory pracující s vektorovou grafikou a digitálními nástroji může československá vizuální kultura 50. a 60. let představovat ideální inspirační zdroj. Práce sleduje na pozadí politické a historické situace v Československu 50. let pozvolný vývoj vizuálního jazyka vycházejícího z moderního umění a jeho opatrné uplatňováni v rozličných oblastech ilustrační tvorby na konci dekády až po komplexní rozšíření modernistické ilustrace v knihách, časopisech a propagačních prostředcích v průběhu 60. let. Věnuje se také v exilu působícímu ilustrátorovi Miroslavu Šaškovi.
Modlitba za něco co odchází
Belzová, Denisa ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Zálešák, Jan (oponent) ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Cílem disertace je interpretovat genius loci periferní a industriální krajiny v malbě a fotografii. Na základě konkrétních tvůrců, děl a odkazů analyzuji symbolické aspekty pramenící z atmosféry místa. Dalším cílem disertační práce je mapování současné české scény v malbě . Jejich práce dávám do kontextu s kořeny v historii umění a zahraničními autory. Vyjma malby se nutně dotýkám obrazu fotografického - vybírám však pouze konkrétní jména a díla, na kterých mohu demonstrovat obsahové okruhy, jimiž se zabývám.
Vybrané postkonceptuální přístupy v současné české malbě
Dub, Petr ; David,, Jiří (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Zálešák, Jan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Disertační práce Vybrané postkonceptuální přístupy v současné české malbě reflektuje autorské projevy generace nejmladších umělců pracujících s konceptuálními formami v médiu malby po roce 1996. Cílem práce je přiblížení střetu a prolínání konceptualismu s malířstvím. Referenčním rámcem pro překládanou práci je vedle vývoje konceptuálního umění i postmoderní obrat ve výtvarném umění spojený s globální změnou jeho společenského statutu v průběhu druhé poloviny 20. a začátku 21. století. Vývoj na domácí umělecké scéně a konkrétní přístupy jsou prezentovány na základě repre-zentativního výběru nejvýraznějších tendencí a signifikantních autorů ve srovnání s tvorbou zahraničích tvůrců. Text interpretuje zásadní teoretická pojednání, recenzované ohlasy a tvůrčí prohlášení z oblasti „současné malby po kon-ceptuálním umění“.
Cesta do nitra Martina H.
Helán, Martin ; Houser, Milan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Hlavním cílem mé diplomové práce bylo znovu navázání na svou dřívější individuální tvorbu. Při ztvárnění obrazů jsem vycházel z mého nitra, které se emotivně podílelo na rozhodování o výsledné konstelaci barev. Výsledný cyklus obrazů je zpracován technikou olejomalby s využitím převážně středních formátů. Kompozice obrazů vychází z geometrické abstrakce a čerpají z předchozích děl zvětšováním detailů z vlastních starších maleb. Dílčím cílem práce bylo hledání barevných variací, které svou podstatou vyjadřují různé emoční stavy. V práci se zaměřuji především na hledání harmonických souhra barevných tónů.
Monument
Mrva, Jozef ; Vaněk, Vojtěch (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Práce s odpadovými materiály je pro mě východiskem pro prostorové instalace. Využívám vlastností a estetiky kartónu a dřevěných odřezků k dialogu s geometrickými tušovými kresbami, které vznikaly za poslední rok. Táhlost a nepředvídovatelnost tvarů připomíná trámy a ruiny a dotýká se tak ekologických a eschatologických témat. Název Monument je tedy ironickou polemikou s lidskou stopou a materiály, které využíváme aniž bychom jim věnovali bližší pozornost.
Kresba jako médium
Baluch, Matúš ; Lastomirský, Ján (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práca vychádza z poetického priestoru a zhmotňuje sa vo forme ilustrovanej knihy. Odstup dosahuje skrze inštaláčné riešenie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.