Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 401 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora studentů s dyslexií na středních školách
Dubská, Jana ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá studenty s diagnostikovanou dyslexií, kteří studují na středních školách. V první části jsou teoreticky nastíněná východiska této problematiky. Tato část se zaměřuje na diagnostiku, poradenství, možnosti a formy podpory studentů s dyslexií na středních školách. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky šetření. Za účelem splnění cílů této diplomové práce byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního přístupu konkrétně - rozhovory se studenty, dotazníkové šetření a pozorování. V hlavní části jsou prezentované názory studentů s dyslexií na jejich znevýhodnění, průběh studia a možnosti volby profesního zaměření po ukončení střední školy. Následně jsou uvedeny názory jejich rodičů na danou problematiku a názory učitelů na téma formy podpory studentů s dyslexií a jejich aplikace v praxi. V poslední části jsou uvedena doporučení pro praxi v oblasti poradenství, učitelství a také doporučení pro rodiče.
Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD
Jirešová, Petra ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
NÁZEV: Vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD AUTOR: Petra Jirešová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Pavlína Šumníková, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje tématu vliv primárních reflexů na vzdělávání dětí s ADHD. V úvodu práce se zabývám vysvětlením pojmu syndromu ADHD, etiologii a diagnostikou. V další části popisuji jednotlivá školská zařízení a možnosti vzdělávaní žáků s ADHD. Dále se zaměřuji na organizace, které mohou pomoci rodičům dětí se syndromem ADHD. V poslední kapitole úvodní části práce se věnuji primárním reflexům a neuro- vývojové terapii. V rámci vlastního šetření uvádím případovou studii, kterou jsem rozšířila o poznatky vyšetření z neuro-vývojové terapie. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda provádění cviků má vliv na potlačení přetrvávajících primárních reflexů u dětí s ADHD. Výsledky práce ukazují, že terapie může u dětí s ADHD zmírnit některé symptomy syndromu a zlepšit jejich podmínky ve vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: Syndrom ADHD, Etiologie a diagnostika syndromu ADHD, vzdělávání žáků s ADHD, Primární reflexy, Neuro-vývojová terapie
Postoje mladších školních žáků k integraci spolužáků se zdravotním postižením
Viktorinová, Barbora ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Název: Postoje mladších školních žáků k integraci spolužáků se zdravotním postižením Hlavním tématem diplomové práce jsou postoje žáků na prvním stupni běžné základní školy k integraci spolužáků se zdravotním postižením. Práce se okrajově dotýká i postojů rodiny a pedagogů k integraci. Teoretickým východiskem je vymezení pojmu integrace, její definice a legislativní úprava. Pozornost je zde věnována i zdravotnímu postižení, osobnosti jedince se zdravotním postižením a přístupům společnosti ke zdravotnímu postižení. Dále jsou zmíněna specifika integrativního vzdělávání. Cílem diplomové práce je zmapovat postoje žáků k integraci, jejich pocity ve třídě, kde probíhá integrace, a vnímání práce třídního pedagoga. V práci je použita kvantitativní metoda sběru dat pomocí dotazníku. Klíčová slova: Postoje, školská integrace, inkluze, osoby se zdravotním postižením, specifika vzdělávání.
Motivační faktory osobních asistentů Klubu Hornomlýnských
Hedlová, Marie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
U n iv er zita K ar lov a PEDAGOGICKÁ FAKULTA SPECIÁLNÍ PEDAGOGIKA MOTIVAČNÍ FAKTORY OSOBNÍCH ASISTENTŮ KLUBU "HORNOMLÝNSKÁ" Závěrečná bakalářská práce Autor: Marie Hedlová Obor: Speciální pedagogika Forma studia: kombinovaná Vedoucí práce: Doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. Datum odevzdání práce: 30.4.2013 Prohlášení: Prohlašuji, že jsem bakalářskou práci na téma "Motivační faktory osobních asistentů" zpracovala samostatně, za použití uvedené literatury a po odborné konzultaci s Doc. PaedDr. Vandou Hákovou, Ph.D. V Roztokách dne 30.4.2013 ………………………………. Marie Hedlová Poděkování: Úvodem bych touto cestou ráda poděkovala vedoucí mé bakalářské práce Doc. PaedDr. Vandě Hájkové, Ph.D. za odbornou pomoc, konzultace a cenné rady při vypracování této práce. Velké poděkování také patří všem osobním asistentům, kteří poctivě vyplnili dotazník a tím přispěli ke kvalitnímu zpracování praktické části mé bakalářské práce. MOTIVAČNÍ FAKTORY OSOBNÍCH ASISTENTŮ KLUBU "HORNOMLÝNSKÁ" Motivational factors of personal assistants from "Hornomlýnská" club SOUHRN: Bakalářská práce se zabývá motivací osobních asistentů pracujících pro klub "Hornomlýnská". Teoretická část zahrnuje různé teoretické poznatky týkající se motivace, jako je její definice, rozdělení či její zdroje. Dále zde nalezneme několik jednotlivých teorií pracovní...
Význam fyzioterapeutických technik v edukačním procesu rehabilitační třídy
Kovandová, Zuzana ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předmětem práce je zkoumání edukační činnosti ve třídách základní školy speciální pro žáky s těžkým kombinovaným postižením se zaměřením na využívání prvků léčebné rehabilitace speciálním pedagogem. V teoretické části práce je představeno prostředí rehabilitační třídy, edukační proces, který zde probíhá a jeho specifika. Dále zde jsou nastíněny základní metody, které při své práci s dětmi s kombinovaným postižením využívají fyzioterapeuté. Cílem práce je zejména specifikovat konkrétní možnosti využití rehabilitačních technik v edukačním procesu pedagogem bez fyzioterapeutického vzdělání a jejich působení. K tomuto účelů byla jako součást práce zpracována kazuistika konrkrétní žákyně, v jejímž vzdělávání jsou tyto techniky využívány. Formou přehledné tabulky jsou rozpracovány jednotlivé metody a dosažené výsledky v časovém horizontu 1,5 roku. Z teoretických podkladů i praktických závěrů vyplynulo, že zapojení rehabilitačních technik do edukace žáků s těžkým postižením je nejen prospěšné, ale přímo nezbytné pro dosažení pozitivních výsledků.
Stimulační programy pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou
Gottwaldová, Kristýna ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Diplomová práce je věnována stimulačním programům pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou. Práce je členěna do pěti kapitol. První kapitoly se zaměřují na informace potřebné k pochopení daného tématu. Jedná se o psychologické vymezení předškolního věku, dále o problematiku vstupu do školy, následuje kapitola zaměřená na diagnostiku, která ve většině případů předchází stimulaci. Další kapitola je již zaměřená na samotné stimulační programy, obsahuje jejich teoretický popis, ale také informace potřebné k jejich tvorbě. V páté kapitole uvádím příklad vytvořeného stimulačního programu, jeho funkčnost je doložená pozorováním na začátku a v průběhu programu. Práce by měla posloužit jako návod k vytvoření stimulačního programu v rámci předškolní přípravy.
Stimulace těžce postižených osob s využitím terapeutického konceptu bazální stimulace
Kaplanová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Bakalářská práce by měla čtenáře seznámit s konceptem bazální stimulace a s problematikou lidí s těžkým postižením. Praktická část práce bude zpracovávat výsledky dotazníkového šetření v Základní škole Sluneční v Hostinném. Toto šetření se bude zaměřovat na odbornou připravenost respondentů pro práci s konceptem bazální stimulace a na aplikaci tohoto konceptu do vzdělávacího procesu lidí s těžkým postižením. Cílem mé práce je představit koncept bazální stimulace jako velice účinnou terapeutickou metodu použitelnou pro práci s lidmi s těžkým postižením a toto ověřit dotazníkovým šetřením.
Žák se zdravotním postižením ve třídě
Drugdová, Václava ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na problematiku integrace dětí s tělesným postižením do běžných škol, blíže pak do školní tělesné výchovy. Cílem práce je zmapovat připravenost pedagogů na integraci žáků s tělesným postižením do běžných škol (blíže pak na integraci do školní tělesné výchovy), zjistit možnosti fyzického rozvoje a pohybových aktivit jedince s tělesným postižením a na konkrétním příkladu prozkoumat jeho postavení mezi spolužáky i celkové klima třídy. Práce se skládá z části teoretické a praktické. První část práce je zaměřena na tělesné postižení jako takové a na specifika, která toto postižení přináší. Zabývám se ucelenou rehabilitací a jejím významem pro jedince, možnostmi vzdělávání žáků s tělesným postižením a legislativními podmínkami, spoluprací školy a rodiny, školskými poradenskými zařízeními, inkluzivním vzděláváním a integrací žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. V druhé části jsou popsány výsledky dotazníkových šetření a rozhovory, které vnášejí praktický pohled na tuto problematiku. První šetření se týká klimatu třídy a postavením žáka s tělesným postižením v třídním kolektivu. Z výsledků šetření je zřejmé, že podmínkou úspěšné integrace žáka s tělesným postižením je, jak je třídou přijímán a jak sympatizuje se spolužáky. Druhé dotazníkové šetření je...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 401 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
13 HÁJKOVÁ, Veronika
13 Hájková, Veronika
1 Hájková, Václava
6 Hájková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.