Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Krize tělesnosti
Dubská, Jana ; Rybák, David (vedoucí práce) ; Pelcová, Naděžda (oponent)
V současné společnosti stále více lidí čelí krizi identity, pramenící v odcizení vlastní podstatě člověka jakožto bytosti celku (logu). Cílem této práce je najít s využitím fenomenologických nálezů příčiny zmíněné alienace, platformu pro zkoumání představuje proměna komunikačního prostředí na pozadí tělesnosti, kterou je vnímána jako konstitutivní prvek lidskosti. V první části je nastíněn fenomén těla a tělesného bytí na základě Poseidoniovy trojdimenzionální koncepce soma-sarx-péxis, kde somatické tělo zakládá lidské bytí v prostoru, sarkotické v čase a péxistické jej vztahuje k metafyzickému pohybu. Druhý oddíl pak sleduje dějinný vývoj vztahu k tělesnosti rámovaný rozvojem komunikačních technologií, kdy nejprve přibližuje pojetí tělesnosti v premoderní době a následně chronologicky postupuje až do současnosti. Za klíčové faktory stojící za vytlačováním tělesnosti ve prospěch digitality označuje křesťanské zavržení těla, karteziánský subjekt-objektový redukcionismus, osvícenský racionalismus a industriální masifikaci. Poslední kapitola se podrobněji zabývá digitalizací a jejími dopady na skutečný svět, aby následně vyvodila řešení možného navrácení člověka a společnosti k sobě samým.
Podpora studentů s dyslexií na středních školách
Dubská, Jana ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá studenty s diagnostikovanou dyslexií, kteří studují na středních školách. V první části jsou teoreticky nastíněná východiska této problematiky. Tato část se zaměřuje na diagnostiku, poradenství, možnosti a formy podpory studentů s dyslexií na středních školách. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky šetření. Za účelem splnění cílů této diplomové práce byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního přístupu konkrétně - rozhovory se studenty, dotazníkové šetření a pozorování. V hlavní části jsou prezentované názory studentů s dyslexií na jejich znevýhodnění, průběh studia a možnosti volby profesního zaměření po ukončení střední školy. Následně jsou uvedeny názory jejich rodičů na danou problematiku a názory učitelů na téma formy podpory studentů s dyslexií a jejich aplikace v praxi. V poslední části jsou uvedena doporučení pro praxi v oblasti poradenství, učitelství a také doporučení pro rodiče.
Dědictví holocaustu v evropském politickém myšlení
Dubská, Jana ; Kubátová, Hana (vedoucí práce) ; Franěk, Jakub (oponent)
Tato práce se pokouší na příkladu duchovního dědictví holocaustu ukázat na význam a roli idejí v demokratických politických systémech. Odhaluje tak skrze něj rizika současného fenoménu krize liberálních hodnot a s tím související strukturální přeměny politiky. Stať je rozdělena do tří částí, z nichž první teoreticky vymezuje předmět zkoumání, druhá se zabývá holocaustem ve vztahu k demokracii a třetí vysvětluje důvody snižování ideologického vlivu holocaustu a na příkladu jeho popírání demonstruje mechanismus aktivního narušování hodnotového rámce liberální demokracie.
Podpora studentů s dyslexií na středních školách
Dubská, Jana ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá studenty s diagnostikovanou dyslexií, kteří studují na středních školách. V první části jsou teoreticky nastíněná východiska této problematiky. Tato část se zaměřuje na diagnostiku, poradenství, možnosti a formy podpory studentů s dyslexií na středních školách. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky šetření. Za účelem splnění cílů této diplomové práce byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního přístupu konkrétně - rozhovory se studenty, dotazníkové šetření a pozorování. V hlavní části jsou prezentované názory studentů s dyslexií na jejich znevýhodnění, průběh studia a možnosti volby profesního zaměření po ukončení střední školy. Následně jsou uvedeny názory jejich rodičů na danou problematiku a názory učitelů na téma formy podpory studentů s dyslexií a jejich aplikace v praxi. V poslední části jsou uvedena doporučení pro praxi v oblasti poradenství, učitelství a také doporučení pro rodiče.

Viz též: podobná jména autorů
4 Dubská, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.