Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porozumění majoritnímu jazyku a romštině u romských předškoláků
Pokorná, Zuzana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice porozumění romštině a majoritnímu jazyku romských předškoláku z hlediska možností zavádění romštiny do škol a vlivu využívání romštiny na schopnosti plnit úkolové situace přiměřené věku romských předškoláků. Práce je rozdělená do dvou částí. V první, teoretické části, je shrnutá literatura věnující se školní neúspěšnosti romských dětí s důrazem na tu, která se věnuje jazykovému hendikepu. Dále je v této části věnována pozornost teorii jazykové směny, jazykovému kódu a subtrakčnímu bilingvismu. V druhé, empirické části, je proveden výzkum, který zkoumá míru porozumění romštině a majoritnímu jazyku ve třech lokalitách České republice a na Slovensku. Jako metodologie výzkumu byl zvolen smíšený design rozdělen do dvou fází. V první fázi byl proveden terénní výzkum a v druhé fázi byla kvantitativně vyhodnocována úkolová situace s romskými předškoláky. Výzkum ukázal, že ve všech zkoumaných lokalitách je odlišná jazyková situace a nelze tak zavádět paušální opatření. Zároveň výzkum nepotvrdil předpoklad, stanovený na základě prostudované literatury, že děti, které lépe ovládají romštinu než majoritní jazyk, budou úspěšnější v úkolové situaci. Tento předpoklad byl formulován na základě teorie o jazykové směně a subtrakčním bilingvismu, jejíž důsledky by měly mít negativní vliv...
Současné trendy ve vzdělávání nezaměstnaných v Dánsku a v České republice
Brand, Anežka ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Cílem diplomové práce "Současné trendy ve vzdělávání nezaměstnaných v Dánsku a České republice" je popsat problematiku nezaměstnanosti v kontextu Dánska a České republiky. Práce se zaměřuje na nástroje aktivní politiky zaměstnanosti (APZ) s důrazem na mladé nezaměstnané, kteří tvoří na evropském trhu práce skupinu s nejvyšší mírou nezaměstnanosti. Naleznete zde popis nástrojů APZ s důrazem na vzdělávání jako nejefektivnější nástroj APZ. Diplomová práce je koncipována jako teoretická studie, která vychází z relevantních zdrojů těchto zemí a z dokumentů EU, jejíž jsou tyto země členy. Výsledkem této práce je seznámení se s aktuálními tendencemi v této oblasti, jako je např. podpora dalšího vzdělávání a stáže jako nástroj vzdělávání praxí. Zároveň přináší inspirativní náměty pro rozvoj APZ v ČR. Klíčová slova Nezaměstnanost, aktivní politika zaměstnanosti, vzdělávání nezaměstnaných, mladí nezaměstnaní, stáže, zvyšování kvalifikace, další vzdělávání
Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu
Michálková, Kamila ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Tématem diplomové práce je Činnost pedagogického pracovníka s klienty azylového domu. Cílem práce je zjistit, jaké činnosti pedagogický pracovník v takovém zařízení vykonává, co je jeho náplní práce, jak pracuje s klienty a jejich dětmi. Dále se práce zabývá potřebností pedagogického pracovníka v azylovém zařízení a jeho ne/dostatečnou kapacitou. Práce je také zaměřená na zjišťování úspěšnosti pedagogického pracovníka v takovémto zařízení, jak se pedagogovi daří naplňovat cíle své činnosti. V teoretické části práce popisuji konkrétní činnosti, jaké pedagogický pracovník vykonává v azylovém domě, tedy v sociálně znevýhodněném prostředí. V empirické části práce zkoumám, zda je pedagogický pracovník v tomto zařízení potřebný, nakolik a zda je jeho pracovní kapacita dostatečná. Součástí výzkumu bude zkoumání úspěšnosti pedagogického pracovníka především za pomoci splněných cílů stanovenými klienty. Klíčová slova: pedagogický pracovník, azylový dům, klient, děti, sociálně znevýhodněné prostředí, vzdělávání
Jazykové vzdělávání v kontextu celoživotního učení
Sommerová, Markéta ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce přináší průřez jazykového vzdělávání v kontextu celoživotního učení - od předškolního vzdělávání až po zájmové vzdělávání dospělých, specifika jednotlivých věkových skupin i pohled na některé metody práce, tendence či nové směry v jazykové výuce. Práce představuje jednotlivé vzdělávací instituce i pohled na jazykové vzdělávání v kontextu Evropské unie a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky.
Umisťování mapových značek
Burešová, Karolína ; Mareš, Martin (vedoucí práce) ; Pangrác, Ondřej (oponent)
Při tvorbě map představuje velký problém umisťování mapových značek tak, aby výsledná mapa vypadala dobře. V této práci se zabýváme automatizací tohoto procesu pomocí evolučního algoritmu. Vstupem algoritmu jsou požadavky na značky (rozcestníky, zříceniny, jména ulic, . . . ), které mají být rozmístěné na mapě, výstupem popis jejich umístění. Naším hlavním cílem je možnost vytvářet vizuálně hezké papírové mapy - zejména čitelné a přehledné. Na rozdíl od jiných prací se zabýváme popisky všech typů symbolů (nejen bodových) i umisťováním symbolů samotných. Dokázali jsme navrhnout evoluční algoritmus, který generuje přijatelné mapy a skýtá prostor pro další vylepšování získaných výsledků.
Hodnoty dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí (výzkumná sonda na ZŠ Chanov)
Fichtnerová, Miroslava ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Předložená diplomová práce pojednává o hodnotách dětí a mládeže v kontextu sociokulturně znevýhodňujícího prostředí. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se zabývá vymezením základní terminologie a východisek týkající se hodnot a hodnotové orientace, morálního vývoje dětí, sociálního vyloučení. Text poskytuje detailní popis romské populace zahrnující její historii a současný stav, možné příčiny problémů a teoretická východiska psychosociálních odlišností. Praktická část práce přináší data týkající se sociálně vyloučené romské lokality Chanov a zejména místní základní školy. Výzkumná studie předkládá výklad, jaké životní hodnoty vnímají romské děti jako důležité a jaký postoj k jejich hodnotové orientaci mají učitelé základní školy Chanov. Výsledky rozhovorů a dotazníkového šetření jsou porovnány se závěry výzkumů uvedených v teoretické části práce.
Sociální stabilizace klientů s uloženým probačním dohledem
Podzimková, Marie ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na způsoby sociálně pedagogické práce probační a mediační služby a jejích pracovníků vůči klientům s uloženým probačním dohledem a na možnosti rozvoje a podpory jejich zdravého sociálního fungování. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou nejprve charakterizovány základní pojmy a termíny, následně je popsána cílová skupina klientů podmíněně propuštěných z výkonu trestu odnětí svobody, kterým byl současně uložen dohled probačního úředníka. Práce vnímá uvěznění jako náročnou životní situaci, zabývá se vlivem penitenciárního prostředí na osobnost odsouzeného ve vztahu k jeho dalšímu vývoji. V další části jsou charakterizovány konkrétní činnosti pracovníků probační a mediační služby realizované vůči klientům cílové skupiny. Diplomová práce se zaměřuje na sociálně pedagogické působení probačních úředníků, ale také sociálních kurátorů, případně dalších organizací sociální prevence a jejich vlivem na sociální stabilizaci jedinců spadajících do cílové skupiny. Pojem sociální stabilizace je zde konkretizován a vztažen k jednotlivým oblastem, které by měly být v rámci zkušební doby realizovány. Praktická část ukazuje na vybraných kazuistikách klientů cílové skupiny míru jejich sociální stabilizace v průběhu stanovené zkušební doby. KLÍČOVÁ...
Naplňování životních a profesních hodnot v sociálně-pedagogické práci
Lindová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Naplňování životních a profesních hodnot v sociálně-pedagogické práci Abstrakt: Má diplomová práce se zabývá možnostmi hledání a naplňování hodnot sociálního pedagoga v kontextu výkonu jeho profese i v souvislostech osobního života. Jejím cílem je, na základě analýzy odborné literatury, reflexe vlastních zkušeností a kvalitativního výzkumu, ukázat kde a jak nacházejí pomáhající profesionálové své osobní i profesní hodnoty a jak se jim daří je naplňovat. Z těchto důvodů jsem se rozhodla provést výzkum, který by podpořil obsah teoretické části a dokázal přiblížit život pečujících profesionálů prostřednictvím zjištění jejich niterných postojů - hodnot, motivací a pohnutek - které jsou soukromé, ale v důsledku ovlivňují kvalitu jejich práce. Prostřednictvím analýzy výsledků polostrukturovaných rozhovorů, vedených se sociálními pedagogy, bylo zjištěno, že osobní hodnoty pracovníků v mnohém prostupují do hodnot profesních, hlavní motivace k výkonu sociálně pedagogické práce spočívá v potřebě sebepřesahu pomáhajícího, a že přínosy tohoto poslání v mnohém převyšují jím způsobené ztráty. Klíčová slova: Profese sociálního pedagoga, klient sociálně pedagogické práce, pomáhající profese, profesní a osobní hodnoty, hledání smyslu, logoterapie, transcendence, možnosti a limity.
Cizinci na českých vysokých školách
Bartošová, Jiřina ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce popisuje situaci cizinců studujících na českých vysokých školách v běžných prezenčních programech. Součástí práce je kvalitativní výzkum zaměřený na integraci studentů cizinců. Klíčová slova: cizinec, zahraniční, student, studium, čeština, adaptace, integrace, univerzita
Analýza současných forem a metod vzdělávání seniorů v České republice
Procházková, Romana ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi vzdělávání seniorů v České republice. Práce je tvořena teoretickou a empirickou částí. V teoretické části byla zjišťována charakteristika gerontopedagogiky a gerontodidaktiky, též byly nastíněné možnosti vzdělávání seniorů. Zda je nabídka vzdělávacích institucí pro seniory odpovídající, tak zní formulace výzkumného problému empirické části práce. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda nabídka institucí ve vybraných městských částech Prahy, které v současnosti poskytují seniorům příležitosti ke vzdělávání, je vzhledem k jejich potřebám a zájmům dostatečná. Základní výzkumná otázka zní: Jaký je názor respondentů na nabídku vzdělávacích institucí? K té byly kladeny výzkumné podotázky týkající se počtu vzdělávacích institucí, pestrosti nabízených aktivit, absence vzdělávacích aktivit, propagace aktivit, spolupráce vzdělávacích institucí se sociálním odborem a zpětné vazby od seniorů. Kvalitativní výzkum byl proveden metodou polostrukturovaného rozhovoru se zaměstnanci sociálních odborů a zaměstnanci vzdělávacích institucí pro seniory (klubů seniorů) ve třech městských částech Prahy. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že pestrost nabízených aktivit je široká, i přestože v některých městských částech by určitý druh vzdělávacích aktivit senioři uvítali. Spolupráce se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 BUREŠOVÁ, Kateřina
1 BUREŠOVÁ, Kristýna
5 Burešová, Kamila
10 Burešová, Kateřina
8 Burešová, Klára
1 Burešová, Kristina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.