Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obraz nekonečných možností
Isaeva, Andzhela ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Gajdošíková, Pavla (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat způsoby uchopení kresby jako nekonečného procesu, prožitku, vedoucích k zintenzivnění a pochopení sebe a svých možností. Vytváření dlouhodobých portrétních skic, jako neustálé opakování a zdokonalování kresby. Práce je rozdělena do tří částí. V teoretické části práce definuji historické užívání kresby jako záznamu a jako nástroj pro denní rituál ve výtvarném umění s důrazem na umělce 19. 20. století. V praktické části realizuji a představuji sérii portrétních kreseb v různých technikách uvedených v teoretické části. V didaktické části zrealizuji výtvarnou řadu na téma "Nekonečná kresba" / kresba jako poznání světa. KLÍČOVÁ SLOVA Kresba, portrét , autoportrét, tvář, grafika,umělecký obraz, koláž
Výtvarné ztvárněný vývoje města Benešov
Klabíková, Pavla ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Bakalářská práce zpracovává téma vývoje urbanismu se zaměřením na město Benešov, rozdílnosti města v minulosti a dnes a zobrazování urbanismu v současném výtvarném umění. Dále řeší způsoby, jak urbanismus představit a přiblížit dětem v předškolní, mimoškolní či školní pedagogice - následné vyzkoušení v praxi. Praktickou částí je řešení a popis zpracované sady kreseb urbanistického vývoje města. KLÍČOVÁ SLOVA urbanismus, Benešov, vývoj, území, historie, současnost, mapy, pedagogika, umění, město
Vnitřnosti města: pod zemí/ Školní interpretace
Vídršperková, Michaela ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Vnitřnosti města: pod zemí. Školní interpretace ABSTRAKT Diplomová práce pojednává o podzemí, metaforicky řečeno o vnitřnostech města. Zaměřuji se na vybrané typy městského podzemí, které popisuji. Jedná se o sklepení (běžná i historická sklepení veřejných budov), kanalizační systém, metro, katakomby, štoly a vojenské podzemní objekty. Na podzemí pohlížím fenomenologicky, historicky, archeologicky nebo skrze literární a výtvarné odkazy. Cílem práce je zmapovat území podzemních prostor města a pokusit se nalézt jejich aspekty, ty následně didakticky transformovat. Toho se snažím dosáhnout studiem literatury i praktickým zmapováním terénu - navštěvováním podzemních prostorů různých typů. Vybranými prostory se stalo sklepení fary v Bezdězu, Kostnice v Kutné Hoře, Kaple Božího těla v Kutné hoře, Čistička odpadních vod v Bubenči a stavba metra linky D na Pankráci. V didaktické části transformuji základní poznatky o podzemí do vyučovacích jednotek, které realizuji ve školním i mimoškolním prostředí. Cílem didaktického projektu bylo seznámit žáky s podzemím města v jeho základních podobách (sklepy, kanalizace, metro) a tím vést žáky k vnímání důležitých souvislostí fungování města včetně jeho skrytých a okrajových aspektů. Důležitou součástí práce je vlastní výtvarná tvorba, která je inspirována navštívenými...
Urbanismus a věčné město Řím
Mele, Valentino ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Diplomová práce je věnována tématu urbanizmu a městu Římu. Cílem diplomové práce je v teoretické části práce zkoumat způsoby zobrazování urbanizmu v současném výtvarném umění, formy a témata v jakých se vyskytuje. Dále jsou podstatnou částí práce dějiny urbanizmu, principy a odchylky urbanizmu a především Věčné město (Řím). Co se týče Říma, autor diskutuje o jeho základech, růstu města od úplného začátku založení, vlivy urbanizmu, ukázka charakteristiky antického "urbe" a jak dnešní současní umělci řeší nové způsoby urbanizace, nebo jak a v čem se inspirují římskými městy? Důležitým elementem měst, není jen samotné plánování města, ale i jeho Genius loci, duch místa, autor odděluje a zkoumá města za dne a noční města a zkoumá v čem se charakterově liší. Důležitou částí této práce budou témata: Jak děti v dnešní době vnímají města, co jim říkají? Co je podle nich důležité a jakou má město funkci? Jak může město dítě kulturně vzdělávat? Autor navrhne soubor úkolů pro žáky ZŠ a SŠ, které představí možnosti a proměny urbanizace, strukturu města, jak ho nějakým způsobem vnímat a proměňovat. V praktické části autor představí svůj multimediální objekt, kde ztvární maketu slavné antické římské čtvrti (Subura) a vytvoří tak noční atmosférické město za pomocí modelovací hlíny, videoartu a zvukového záznamu....
Rytmus v kresbě
Martínková, Pavlína ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Tématem této bakalářské práce je Rytmus v kresbě. V práci se zabývám kresbou jako prostředkem výtvarného vyjádření určité emoce, gesta, názoru a také rytmem a jeho propojením s kresbou. Konkrétně se věnuji oblastem akčního umění a performativní tvorby. Práce je rozdělena na tři části. V teoretické části se nejprve zabývám pojmem kresba, uvádím historii kresby, různé kresebné techniky a modifikace, také se zabývám rytmem a jeho vlivy na člověka. Představuji umělce druhé poloviny 20. století, pro které je rytmus důležitým prvkem tvorby a také představuji umělce, kteří mě svou tvorbou inspirovali k vlastní práci. V praktické části ukazuji zrod, postupy a výsledky mé vlastní práce, spojené s rytmem a kresbou, doplněné o fotodokumentaci, videodokumentaci, zpětnou reflexi a sebereflexi. V poslední části představuji svou výtvarnou řadu zadání pro pedagogické využití akční kresby ve spojitosti s rytmem v rámci školních hodin, která je částečně inspirována mojí výtvarnou prací, jež je popsána v praktické části a částečně vychází z motivu každodennosti. Také představuji svůj artefileticky pojatý úkol, jehož postupy a výsledky lze nalézt v této práci.
Nové podoby sochařství v současném umění
Macháčková, Anežka ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá novými podobami sochařství v současném umění. V teoretické části je popisován vývoj sochařství a jeho proměny v jednotlivých časových obdobích, přičemž důraz je kladen na představení současných českých autorů a jejich tvorby. Pojednává také o materiálech a tématech, které se v sochařství nejčastěji vyskytují a používají. Nakonec se zaobírá veřejným prostorem a jeho využitím při umísťování soch do něj. Praktická část pak představuje sérii sochařských prací autorky, které se zaměřují na použití různých materiálů využitelných ve výuce výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Zkoumá a hodnotí jejich vlastnosti, dostupnost a výdrž. V didaktické části autorka představuje výsledky tvorby žáků 5. ročníku, které inspirovala tvorbou sochařky Anny Hulačové. Závěrem představuje diplomová práce výstavy se sochařskou tématikou, které autorka navštívila. KLÍČOVÁ SLOVA Anna Hulačová, materiál, socha, téma, veřejná prostranství
Regionalismus v architektuře a jeho pedagogická aplikace ve výuce v mateřské škole
Jandová, Marie ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce rozebírá regionalismus v architektuře a jeho aplikaci ve výuce v mateřské škole. V teoretické části pomocí odborné literatury definuje regionalismus, jeho charakteristiku, historii a současné pojetí na českém území. Je vysvětlen urbanismus, urbanistický kontext, význam génius loci pro region. Vhodné edukační metody a výtvarné techniky pro děti předškolního věku. Jsou definovány principy projektu. Cílem práce je zpracování výtvarného projektu využitelného pro děti v předškolním věku. Dětem přiblíží kulturu, její význam z výtvarného hlediska. Rozvíjí vizuální gramotnost děti a seznámí je s oblastí regionalismu, urbanismu v kontextu daného místa. Prostřednictvím výtvarných cílů, konkrétních výtvarných úkolů a výtvarných technik, děti proniknou do základů urbanismu a regionalismu. Vysvětlením principu galerijní edukace a vnímání prostředí ve výstavním prostoru se naučí vnímat výtvarná díla pohledem autora, zažijí pocit úspěchu. V praktické části je realizován projekt, který se váže ke konkrétnímu prostředí. Prostřednictvím regionálního kontextu se děti seznamují s historií i současností regionální architektury pomocí výtvarných činností. Projekt je zaměřen především na výtvarnou výchovu, jejímž prostřednictvím se děti seznamují s výtvarnými technikami a jejich aplikací do výtvarných...
Videoart a veřejný prostor
Shcherbak, Viktoriia ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Práce se věnuje videoartu a problematice související s prezentací videoartu v galerijním i negalerijním prostoru. V teoretické části jsou definovaná základní pojetí, jako nová média, analogové a digitální video, videoart. Dále je zkoumaná polymorfie videa, jako média, ovlivňovaného a modifikovaného dalšími médii. Závěr teoretické části je věnován prostorovým formám videoartu, jako videoperformance a videoinstalace, zároveň je zde vyznačeno specifikum videa pracujícího s trojdimenzionálním prostranstvím. V praktické části práce je realizován výzkum diváckých postojů (N=65) k místu sledování videoartu. Respondenti upřednostňovali prožívání videoartu v temné, "kinu podobné" místnosti před ostatními danými možnostmi (v pořadí popularity: videoinstalace v galerii, YouTube a projekce na veřejném náměstí). Pro většinu respondentů podstatnými charakteristikami prostoru, v němž na videoart nahlížejí byly: dobrá akustika, vysoké rozlišení videa a cenová dostupnost přehlídky. Dále je v praktické části realizovaná a popsaná série videoinstalací a performancí. Předložené projekty pracují s experimentální ambientní hudbou, videoinstalací a negalerijním prostorem. Poslední - didaktická část práce je představená shrnutím kladů využití videoartu ve školství, konkrétně u hodin výtvarné výchovy a následujícím návrhem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.