Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Regionalismus v architektuře a jeho pedagogická aplikace ve výuce v mateřské škole
Jandová, Marie ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Svatošová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce rozebírá regionalismus v architektuře a jeho aplikaci ve výuce v mateřské škole. V teoretické části pomocí odborné literatury definuje regionalismus, jeho charakteristiku, historii a současné pojetí na českém území. Je vysvětlen urbanismus, urbanistický kontext, význam génius loci pro region. Vhodné edukační metody a výtvarné techniky pro děti předškolního věku. Jsou definovány principy projektu. Cílem práce je zpracování výtvarného projektu využitelného pro děti v předškolním věku. Dětem přiblíží kulturu, její význam z výtvarného hlediska. Rozvíjí vizuální gramotnost děti a seznámí je s oblastí regionalismu, urbanismu v kontextu daného místa. Prostřednictvím výtvarných cílů, konkrétních výtvarných úkolů a výtvarných technik, děti proniknou do základů urbanismu a regionalismu. Vysvětlením principu galerijní edukace a vnímání prostředí ve výstavním prostoru se naučí vnímat výtvarná díla pohledem autora, zažijí pocit úspěchu. V praktické části je realizován projekt, který se váže ke konkrétnímu prostředí. Prostřednictvím regionálního kontextu se děti seznamují s historií i současností regionální architektury pomocí výtvarných činností. Projekt je zaměřen především na výtvarnou výchovu, jejímž prostřednictvím se děti seznamují s výtvarnými technikami a jejich aplikací do výtvarných...
Náboženské a existenciální otázky u Viktora E. Frankla. Jejich recepce v teologickém myšlení se zvláštním zřetelem k Církvi československé husitské.
Jandová, Marie ; Vogel, Jiří (vedoucí práce) ; Pospíšil, Ctirad Václav (oponent) ; Semrádová, Ilona (oponent)
Náboženské a existenciální otázky u Viktora E. Frankla. Jejich recepce v teologickém myšlení se zvláštním zřetelem k Církvi československé husitské. Marie Jandová (roz. Trtíková) Viktor E. Frankl byl jednou z nejvýznamnějších osobností v oblasti psychiatrie, filozofie a lékařství 20. století. Byl profesorem neurologie a psychiatrie na Vídeňské lékařské univerzitě. Frankl byl rovněž zakladatelem Třetí vídeňské školy psychoterapie (po Freudově psychoanalýze a Adlerově individuální psychologii) - logoterapie. Franklovo dílo a životní přístup ovlivnili miliony lidí na celém světě. Za svůj život publikoval třicet dva knih, které byly přeloženy do více než třiceti tří světových jazyků, včetně japonštiny a čínštiny. Během mého studijného pobytu ve Vídni jsem navštívila mnohá místa, jež jsou spojena s Franklovým životem. Fotografický záznam je k vidění v obrazové příloze na konci disertační práce. Úvodní část práce popisuje Franklův životní příběh od jeho narození v roce 1905 až do smrti roku 1997. Zdůrazněny jsou události, které vedly ke vzniku Franklovy logoterapie. Téměř celá Franklova rodina, kromě jeho sestry, byla během 2. světové války zabita v koncentračních táborech (nebo poslána do plynových komor). V nacistických táborech ztratil Frankl veškerý svůj majetek, jeho životní hodnoty byly zničeny....
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního věku s přesahem do environmentální výchovy
JANDOVÁ, Marie
JANDOVÁ, M. Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí předškolního věku s přesahem do environmentální výchovy. České Budějovice 2014. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra pedagogiky. Vedoucí práce doc. PhDr. L. Muchová, Ph.D. Cílem bakalářské práce je rozvoj tvořivosti dětí předškolního věku s přesahem do environmentální výchovy. Obsahem teoretické části práce je stručný přehled zabývající se východisky výtvarné a environmentální výchovy v předškolním věku, charakteristikou vývoje dítěte předškolního věku, vymezením pojmů kreativní, tvořivý, environmentální výchova, ekologická výchova, a charakteristikou rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání environmentální výchovy. Praktická část bakalářské práce obsahuje výtvarné lekce vztahující se ke čtyřem ročním obdobím: "Podzim, Zima, Jaro a Léto". V každém bloku jsou navrženy a odzkoušeny v praxi motivační texty ke všem výtvarným tématům. Jedná se o jednoduché básničky, hádanky nebo pohádky odpovídající věku dětí. Používané přírodní materiály jsou nasbírány při pobytu v přírodě. Ostatní používaný materiál byl určený do sběrného dvora. Výtvarné techniky k jednotlivým tématům jsou navrženy s ohledem na věk dětí tak, aby pomáhaly rozvíjet tvořivost a jejich chování k přírodě jako celku.

Viz též: podobná jména autorů
4 JANDOVÁ, Marie
10 JANDOVÁ, Markéta
12 JANDOVÁ, Martina
14 JANDOVÁ, Michaela
4 JANDOVÁ, Miroslava
1 Jandová, Marcela
3 Jandová, Marika
10 Jandová, Markéta
12 Jandová, Martina
1 Jandová, Martina Ania
14 Jandová, Michaela
4 Jandová, Miroslava
5 Jandová, Monika
1 Jandová, Mônica
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.