Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 413 záznamů.  začátekpředchozí361 - 370dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace dětí cizinců do vzdělávacího systému ČR
Chvojková, Lenka ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce zpracovává problematiku integrace dětí cizinců do vzdělávacího systému České republiky. Zaměřuje se na problematiku školní úspešnosti těchto dětí v závislosti na jejich sociokulturních predpokladech. Součástí diplomové práce je pedagogický experiment zaměřený na zjištění předpokladu pro přijímání dětí cizinců do vzdělávacího systému ze strany dětí cizinců a jejich rodin i strany zastupující vzdělávací systém České republiky.
Vzdělávání a zaměstnanecké perspektivy dospívajících, dospělých osob s mentálním postižením
Kuřilová, Markéta ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra speciální pedagogiky ANOTACE Diplomová práce nese název "Vzdělávací a zaměstnanecké perspektivy dospívajících, dospělých osob s mentálním postižením. Je zaměřena na přehled vzdělávacího systému pro lidi s mentálním postižením a jejich možnosti pracovního uplatnění. Charakteristika Základní a střední školy waldorfské ukazuje zvláštnosti a přístupy waldorfské pedagogiky a antroposofického pohledu na člověka s mentálním postižením s cílem prezentovat své působení na možnosti dalšího vzdělávání nebo uplatnění na trhu práce těchto osob. V diplomové práci je reflektován výsledek dotazníkového šetření na Zš a sš waldorfské o uplatnění absolventů po skončení docházky na této škole, rozhovorů s učiteli odborné praxe a vedoucí chráněné dílny Jinan. Cílem práce je zdůraznit význam vzdělávání a zaměstnávání osob s mentálním postižením jako potřebu pro rozvíjení a naplnění jejich smyslu života.
Projekty enviromentální výchovy v přípravné třídě
Malá, Jana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
DP Cílem diplomové práce " Projekty environmentální výchovy v přípravné třídě" je poukázat na efektivnější cesty vedoucí k lepšímu začlenění dětí ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí do vzdělávacího procesu prostřednictvím environmentálních výchovných projektů. V teoretické části, která vychází z odborné literatury, se tato diplomová práce věnuje problematice vzdělávání a výchovy žáků v přípravné třídě základní školy praktické, obecným pravidlům tvorby a realizace projektů. Praktická část obsahuje konkrétní zpracované projekty. Práce je zaměřena na analýzu významu konkrétních činností prováděných v rámci projektů pro úspěšné zapojení cílové skupiny do vzdělávacího procesu.
Specifika edukačního procesu na Základní a střední škole waldorfské
Krupčíková, Markéta ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato práce je zaměřena na waldorfskou pedagogiku, nese název Specifika edukačního procesu na Základní a střední škole waldorfské. Zabývám se v ní waldorfskou pedagogikou, waldorfskými školami a specifiky, které tato alternativní forma vzdělávání přináší. Dále se věnuji jediné waldorfské škole v České republice, která pracuje s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami, a poukazuji na její odlišnost od běžných waldorfských škol. Závěrečná část patří ukázce průběhu epochy o rostlinách, tak jak jsem ji vytvořila a použila v praxi během svého vlastního působení na této škole. Klíčová slova: waldorfské pedagogika, waldorfská škola, Základní a střední škola waldorfská, děti se speciálními vzdělávacími potřebami, kreativita, rostliny, radost z tvoření
Problematika pacientů hospitalizovaných na oddělení léčebny dlouhodobě nemocných
Červenka, Václav ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Řehoř, Karel (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice pacientů hospitalizovaných v léčebnách dlouhodobě nemocných. V teoretické části nám představuje prostředí těchto léčeben, jejich vnitřní uspořádání a strukturu pacientů, na které jsou tato zařízení specializována. Jsou zde uvedena specifika somatických a psychických problémů těchto pacientů. V praktické části se pak máte možnost seznámit v uvedených kazuistikách s případy vybraných pacientů. Dále jsou zde uvedeny některé z možných nápravových metod a typů terapií pro tyto pacienty a součástí jsou i testovací metody zjišťující úroveň vybraných schopností jednotlivých pacientů.
Zvyšování kvality života osob s mentálním postižením
Šandalová, Kateřina ; Novotný, Josef (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce se zabývá dospělým člověkem s mentálním postižením a možností zvyšování kvality jeho života prostřednictvím smysluplného trávení volného času. Popsáno je i zařízení Studio Oáza, které volnočasové aktivity pro osoby s mentálním postižením poskytuje. Obsahem praktické části je popis jednotlivých sezón od počátku založení Studia Oáza z hlediska lektorů, frekventantů i zájmových kroužků a přehled uvedených veřejných vystoupení. KLÍČOVÁ SLOVA: mentální postižení, kvalita života, volný čas, tvořivost
Vzdělávání žáků s mentálním postižením a s více vadami
Žaloudková, Lenka ; Novotný, Josef (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešena problematika edukace a možné socializace jedinců s mentálním postižením a s více vadami s ohledem k současné legislativě. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, charakteristika problémů a vývoj péče. Jedna z kapitol zachycuje historické momenty této problematiky. Praktická část je zpracována jako případová studie, která se věnuje neúplné rodině s handicapovaným dítětem. Studie se zabývá zapojením dítěte do školského systému a zachycuje jeho vzdělávání do současnosti. Klíčová slova: mentální retardace, postižení více vadami, edukace, socializace, poradenství, legislativa
Fotografie a svět člověka s mentálním postižením
Manová, Zuzana ; Pávková, Jiřina (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Fotografie a svět člověka s mentálním postižením Ve své diplomové práci se zabývám fotografováním - koníčkem lidí s mentálním postižením, ale i prostředkem jejich sebevyjádření a komunikace s okolím. Věnuji se problematice volného času, celoživotního vzdělávání, fotografii. Popisuji příklad konkrétního projektu celoživotního vzdělávání osob s mentálním postižením a průběh vlastního projektu podpořeného z programu Evropské komise. Přílohou práce je výběr z prací studentů kurzu celoživotního vzdělávání S fotoaparátem za poznáním.
Asistent pedagoga ve vzdělávacím systému České republiky
Randák, Karel ; Mrkosová, Eva (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je pohled do problematiky asistentů pedagoga ve vzdělávacím systému České republiky v období od roku 2005 do současnosti. Je zaměřena na vymezení pojmu, kdo je a kdo není asistent pedagoga, na způsoby vzdělávání asistentů pedagoga, jejich využití ve vzdělávacím systému, náplň jejich práce a podmínky, za jakých samotní asistenti pracují, na úskalí, která vyvstávají ve spojitosti s touto profesí a v neposlední řadě na ukotvení funkce asistenta pedagoga v legislativním rámci. Práce mapuje názory a zkušenosti samotných asistentů pedagoga i zaměstnavatelů na tuto problematiku.
Tvorba školních vzdělávacích programů na základních školách praktických
Kábrt, Petr ; Brychnáčová, Eva (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na téma tvorby školních vzdělávacích programů na základních školách praktických. V teoretické části píši o tom, co je míněno pojmem vzdělávání, nastiňuji historii legislativy českého školství a podrobněji se zaměřuji na cestu k novému školskému zákonu. Dále popisuji změny, které s sebou přinesl a které souvisejí s tvorbou školních vzdělávacích programů. Praktická část vychází z průzkumu na základních školách praktických. Informace jsou získány prostřednictvím dotazníků od učitelů, koordinátorů tvorby školních vzdělávacích programů a ředitelů základních škol praktických a vypovídají o jejich informovanosti, znalostech a postojích k této problematice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 413 záznamů.   začátekpředchozí361 - 370dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 Zemková, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.