Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příspěvek ke studii etiologie a klinického významu jaterní steatózy v experimentu.
Žaloudková, Lenka ; Živný, Pavel (vedoucí práce) ; Dlouhý, Pavel (oponent) ; Teplan, Vladimír (oponent)
SOUHRN Disertační práce se zabývá časnou fází jaterní regenerace u potkanů s navozenou steatózou jater, zjištěním vlivu kyseliny ursolové a jejich hepatoprotektivních účinků na jaterní tkáň po částečné hepatektomii a zjištěním vlivu této kyseliny na metabolismus lipidů. První část disertační práce byla zaměřena na studium jaterní regenerace po částečné hepatektomii u potkanů s nutričně navozenou steatózou jater s využitím tří experimentálních diet. Pro posouzení jaterní regenerace byly zvoleny dva potkaní modely, zdravý potkan kmene Wistar a potkan s vysokou bazální cholesterolémií tzv. Pražský hereditárně hypercholesterolemický potkan. Zavedený model nealkoholového ztukovatění jater (NAFLD) podáváním vysokocholesterolové diety a diety s kyselinou orotovou po dobu čtyř týdnů u obou kmenů potkanů potvrdil rozvoj jaterní steatózy bez známek zánětu, nekrózy či fibrotických změn. Dieta methionin-cholin deficitní nepotvrdila histologickým vyšetřením přítomnost steatózy, ačkoli bylo potvrzeno narušení syntézy VLDL částic. Průběh jaterní regenerace prokázal na základě inkorporace 3 [H]-thymidinu do DNA hepatocytů zpoždění jaterní regenerace s vysokocholesterolovou dietou i dietou s kyselinou orotovou. Model s kyselinou orotovou se pro studium jaterní regenerace neosvědčil, u potkanů došlo k těžkému poškození...
Vzdělávání žáků s mentálním postižením a s více vadami
Žaloudková, Lenka ; Novotný, Josef (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
V diplomové práci je řešena problematika edukace a možné socializace jedinců s mentálním postižením a s více vadami s ohledem k současné legislativě. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, charakteristika problémů a vývoj péče. Jedna z kapitol zachycuje historické momenty této problematiky. Praktická část je zpracována jako případová studie, která se věnuje neúplné rodině s handicapovaným dítětem. Studie se zabývá zapojením dítěte do školského systému a zachycuje jeho vzdělávání do současnosti. Klíčová slova: mentální retardace, postižení více vadami, edukace, socializace, poradenství, legislativa

Viz též: podobná jména autorů
2 ŽALOUDKOVÁ, Lucie
2 Žaloudková, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.