Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 339 záznamů.  začátekpředchozí310 - 319dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Idoly a idály mládeže v médiích
Říman, Jakub ; Valenta, Josef (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce "Idoly a ideály mládeže v médiích" se zabývá problematikou vlivu mediálního působení na mládež. První polovina teoretické části je obecným úvodem do problematiky mediálního vlivu. Následuje rozbor současné mediální situace ve vztahu k mládeži, psychologické aspekty vztahu média-mládež a zvláštní zřetel je věnován mechanismu působení reklamy a celebrit na mládež. Okrajově je zmíněna též problematika televizního násilí. V empirické části je poté formou dotazníkového šetření zkoumáno, jak studenti prvních ročníků čtyřletého všeobecného gymnázia a studenti prvních ročníků výučních oborů s maturitou vnímají vliv celebrit a reklamy na sebe a své vrstevníky.
Osobnost pedagoga v adiktologii
Svobodová, Dana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Diplomová práce Osobnost pedagoga v adiktologii se skládá ze dvou částí. Teoretická část podrobně popisuje adiktologii zabývající se zkoumáním příčin a důsledků látkových i nelátkových závislostí v kontextu vědních oborů, specifikuje její vysokoškolské studium u nás i v zahraničí. Charakterizuje profesní kompetence učitelů a kvalifikační profil absolventů adiktologie. Zabývá se evaluací zaměřenou na kvalitu výuky a způsoby hodnocení vzdělávání u nás i v zahraničí. Empirickou část tvoří kvantitativní výzkumné šetření, porovnávající názory studentů a absolventů na výběr, spokojenost s odbornou úrovní a organizací rozvíjejícího se studijního oboru. Nahlíží na kvalitu studia pohledy studentů a absolventů a věnuje se osobnostním charakteristikám učitelů adiktologie, tak jak je sdílejí studenti, absolventi a učitelé.
Vysoké školy a vzdělávací politika v České republice po roce 1989
Stehlík, Tomáš ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Diplomová práce "Vysoké školy a vzdělávací politika v České republice po roce 1989" se zaměřuje na vývoj vysokoškolského vzdělávání po roce 1989. A nejen to. Stejným způsobem se snažím vnímat možné aspekty, které budou mít vliv na rozvoj vysokoškolského vzdělávání. Dvacet let rozvoje vysokoškolského vzdělávání mělo významný vliv na stav vysokých škol v České republice. Na tento stav mělo vliv několik aspektů, které jsem se pokusil zmapovat. Stejně jako je důležité vnímat minulost, je nutné vidět i možnou budoucnost. Tu j sem se pokusil popsat v závěrečné části práce.
Patologické jevy u dětí a mládeže
Cardová, Ilona ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Charakter diplomové práce je teoreticko -empirický. Diplomová práce je věnována problematice sociálně patologických jevů dětí a mládeže a problematice kázně. V teoretické části jsou popisovány některé druhy sociálně patologických jevů, jejich nejčastější projevy, způsoby prevence a následná řešení. Důležitou součástí teoretické části je též problematika kázně, její projevy a řešení. Empirická část je věnována výzkumu na SOŠ, za účelem zjistit míru výskytu sociálně patologických jevů a následné ovlivnění kázně. Cílem je nejen zmapovat četnost výskytu, ale i pohled studentů a pedagogů na danou problematiku. Jaká je vhodná prevence či řešení sociálně patologických jevů a nekázně u studentů SOŠ. Tato zjištění by mohla být přínosem pro pedagogy, kteří se s touto problematikou každodenně potýkají. Ve výzkumné části byla použita dotazníková metoda pro pedagogy a žáky, a dále byla doplněna analýzou školních dokumentů za období roku 2006-2009. Průzkumem byl prokázán zvyšující se výskyt sociálně patologických jevů v kontextu s nekázní. Na základě zjištěných výsledků lze říci, že i když míra kázeňských problémů narůstá, není vždy důsledně řešena, zejména v nejednotném přístupu pedagogů.
Vědomí rodinné historie jako součást sebepojetí
Neubauerová, Kateřina ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Záměrem výzkumné práce Vědomí rodinné historie jako součást sebepojetí je zmapování hloubky a rozsahu informací, které mají respondenti o svých předcích. Zároveň sleduji, jak míra tradování rodinné historie působí na rodinný systém a na jedince. Teoretická část se zabývá formami přenosu rodinného dědictví. Zejména, jaký význam mají tradiční rituály na rodinný systém jako celek a na jedince. Patří sem tradice svateb, křtin, pohr'bů, předávání jmen, vyprávění rodinných legend, mýtů a rodinná tabu. Cíle výzkumné práce jsou zmapovat podmínky tradování rodinné historie, zmapovat hloubku vědomí rodinné historie a v příbězích respondentů hledat možná východiska pro posílení vědomí rodinné historie v podmínkách postmoderní společnosti. Pro naplnění těchto cílů jsem zvolila kvalitativní metodu sběru dat - případovou studii. Informace jsem získala metodou rozhovoru a analyzovala je pomocí metody otevřeného kódování.
Problémy výchovné práce s mladistvými pachateli trestné činnosti
Moravcová, Lenka ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou výchovně pedagogické činnosti s mladistvými jedinci, umístěnými ve výkonu trestu odnětí svobody. Z hlediska penitenciárního procesu se zaobírá faktory, jež omezují odborné zacházení a vlivem výchovně vzdělávacích aktivit na tuto specifickou skupinu. Zjištěné poznatky napomohou proniknout do problematiky cíleného výchovného působení na mladistvé odsouzené v průběhu jejich uvěznění včetně úskalí s tím spoj ených a poskytnout rámcový přehled o aktuálním stavu souvisejícím s touto oblastí.
Užití metafory ve školní výuce
Jílek, Štěpán ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Hlavním záměrem práce je přiblížit současné pojetí metafory a na základě něj nalézt možnosti jejího uplatnění ve školní výuce. V první části jsou metafory s pomocí poznatků kognitivní lingvistiky ukázány jako přirozená součást lidského vnímání světa a je vysvětlena základní terminologie, principy a druhy metafory, stejně jako i její odlišnost od jevů jí podobných, jako je analogie, přirovnání a metonymie. Objasněny jsou dále obecné komunikační a kognitivní možnosti a funkce metafory. Představeny jsou poznatky plynoucí z výzkumů zabývajících se porozuměním a tvořením metafor u dětí. V druhé části práce je uvažováno o možnostech aplikace metafory ve školní výuce. Metafory jsou chápány jako specifická metoda, která může být použita pro dosažení řady vyučovacích cílů. Uvažováno je o podmínkách jejich užití z hlediska charakteru obsahu a pojetí vztahu učitel-žák. Vyjmenována a ošetřena jsou možná rizika užití metafory ve vyučování. Závěrem je o metaforách uvažováno v souvislosti s metakognicí, názorně jsou popsány dvě základní metakognitivní strategie, které zároveň slouží ijako metodická ukázka užití metafory pro učitele.
Ideální a reálný učitel odborného předmětu z pohledu žáků středních škol a studentů vyšších a vysokých škol, vývoj preferencí
Bednářová, Markéta ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Předkládaná práce Ideální a reálný učitel odborného předmětu z pohledu žáků středních škol a studentů vyšších a vysokých škol je zaměřena na zjištění názoru žáků středních zdravotnických škol a studentů vyšších a vysokých škol oboru ošetřovatelství na působení odborného učitele. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jak si žáci a studenti představují ideálního učitele - jaké vlastnosti a dovednosti učitele oceňují, zda se preference sledovaných skupin liší a jak žáci a studenti hodnotí svého současného učitele v kontextu vytvořeného modelu ideálu. Teoretická část práce rekapituluje závěry z tématicky podobně zaměřených výzkumů. Na základě kvalitativní analýzy údajů z literatury jsou shrnuty a rámcově vyloženy klíčové pojmy, které se vztahují k tématu výzkumu: učitel, úloha učitele, žádoucí (ideální) vlastnosti učitele, učitel odborných předmětů, učitel ošetřovatelství, profesní příprava učitele, žák, student. Empirická část práce popisuje aplikovaný kvantitativní výzkum prováděný metodou nepřímého dotazování u 805 respondentů - žáků středních a studentů vyšších zdravotnických škol a vysokých škol oboru ošetřovatelství. Respondenti byli vybráni ze čtrnácti škol, sedmi rozdílně velkých měst a pěti krajů. Originální dotazník, který byl k tomuto účelu sestaven, byl ověřen dvěma předvýzkumy. Získané výsledky...
Využití interaktivní tabule na II. stupni základní školy
Jenčíková, Štěpánka ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Dvořáková, Markéta (vedoucí práce)
Není snad učitele, který by si nevšiml, jaké velké změny přinesl rozvoj výpočetní techniky v devadesátých letech minulého století do našeho školství. Nicméně pro mě osobně znamenal zásadní průlom v mé práci učitele až příchod interaktivní tabule, která pomocí animací, videa, interaktivních cvičení a příkladů dokáže udělat výuku velmi zajímavou právě pro generaci žáků 21. století. Interaktivní tabule mi umožňuje připravit si zajímavé vyučovací hodiny s využitím moderní techniky. Své hodiny si připravuji na PC a poté už jen stačí, když aktualizuji a přizpůsobuji připravené hodiny podle momentálních potřeb výuky. Není tak možné, abych zapomněla kazetu, videokazetu či jiné pomůcky na vyučování, protože mám vše potřebné na vyučovací hodinu již předem připravené v počítači. Své vlastní prezentace a samostatné práce mých žáků si také mohu okamžitě ukládat do PC a mít je v záloze pro případné další využití. Dnešní generace žáků má v oblibě cokoliv elektronického a právě využití interaktivní tabule může sloužit učiteli jako vhodná pomůcka k tomu, aby žákům ukázal, že elektronika není jen k hraní válečných her a chatování po ICQ, ale že může být efektivním nástrojem k jejich učení a pomáhat jim účinně osvojovat si a rozvíjet klíčové kompetence vymezené v RVP a ŠVP jednotlivých základních škol.
Sebevražednost u mladistvých a krizová intervence
Afanasyeva, Galina ; Poláčková, Věra (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Fenomén sebevraždy v nejrůznějších podobách a obměnách provází lidskou civilizaci od jejího samého počátku. Na sebevraždu nelze pohlížet bez znalostí sociálně kulturních souvislostí. Cílem mé práce bylo poskytnout komplexní pohled na sebevraždu na základě historického a kulturního postoje, popsat dva hlavní způsoby náhledu na sebevražedné chování, jejímiž představiteli jsou T. G. Masaryk a E. Durkheim, ale rovněž zmapovat problematiku sebevražednosti u mladistvých. Získat, shromáždit a porovnat základní poznatky z oblasti sebevražednosti jako společenského a sociálního problému, pochopit zvláštnosti sebevražedného jednání u dětí a mládeže, uvědomit si sociální aspekty suicidality, rozpoznat suicidální vývoj jedince, jeho charakteristické rysy. Mým záměrem bylo popsat aktuální stav dané problematiky spolu se zásadami prevence sebevražedného jednání ve školním prostředí a krizové intervence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 339 záznamů.   začátekpředchozí310 - 319dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.