Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 482 záznamů.  začátekpředchozí288 - 297dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sebeřízení jako prostředek pro rozvoj a udržitelnost osobních kompetencí ředitele školy
Macháčková, Pavla ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá sebeřízením ředitelů škol a jeho uplatňováním v současné době, jež je charakterizována prostředím s neustálými změnami kladoucími nemalé požadavky na celkovou připravenost managementu školy těmto nárokům čelit. Tato práce byla zpracována s využitím rešerše dostupné literatury a volně přístupných internetových zdrojů vztahujících se k dané problematice. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy s tématem související. Je zde popsána osobnost a kompetence manažerů. Na základě analýzy a komparace odborné literatury popisuji vhodné techniky a postupy sebeřízení, které doporučují autoři věnující se této problematice. Pomocí výzkumného šetření v podobě polostrukturovaných rozhovorů s manažery vzdělávání na různých typech škol v okresním městě zjišťuji, jaké sebeřídící techniky a postupy v biologické, psychické i sociální oblasti realizují ředitelé škol v praxi za účelem udržení a rozvoje příslušných kompetencí. V závěru práce navrhuji na základě zjištěných skutečností postup sebeřízení ředitelů škol. Doporučovaných metod a efektivních postupů lze využít jako strategického prostředku k udržení a rozvoji jejich kompetencí potřebných pro kvalitní výkon jejich profese. KLÍČOVÁ SLOVA ředitel školy, sebeřízení, seberozvoj, osobní kompetence
Získávání a výběr pedagogických pracovníků v mateřské škole
Sovová, Iva ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá personálními činnostmi získávání a výběr pracovníků. V teoretické části stručně vymezuje vývoj personální práce a charakterizuje jednotlivé personální činnosti. Dále se zaměřuje na získávání a výběr pracovníků. Podrobně popisuje kroky, které organizace provádí při získávání pracovníků od identifikace volného místa až po sestavení a zveřejnění nabídky zaměstnání. Uvádí hlavní metody výběru pracovníků a podrobně představuje metodu výběrového pohovoru. Charakterizuje faktory, které ovlivňují získávání a výběr pedagogických pracovníků pro preprimární vzdělávání. Do oblasti preprimárního vzdělávání se zaměřuje výzkumná část práce. Sleduje stávající stav získávání a výběru pedagogických pracovníků ve vybraných mateřských školách v Praze. Zjišťuje, jaké metody a postupy jsou při těchto personálních činnostech v praxi využívány, a zkoumá faktory, které je ovlivňují. Výsledky šetření ukazují, že získávání a výběr pedagogů jsou ve sledovaných školách prováděny na adekvátní úrovni. Školy je zajišťují vlastními silami a využívají k tomu kombinaci několika metod. Práce je využitelná jako východisko pro další zkoumání v oblasti personálních činností i jako metodická podpora pro zřizovatele nebo ředitele škol při získávání a výběru pracovníků.
Činitelé ovlivňující pracovní výkon pedagogických pracovníků středních škol v Příbrami
Kotěšovská, Hana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Matušková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce popisuje a analyzuje činitele ovlivňující pracovní výkon. Zabývá se základními pojmy z oblasti řízení pracovního výkonu. Popsány jsou zvláště pojmy výkon práce, pracovní výkonnost, řízení pracovního výkonu a činitele ovlivňující pracovní výkon. Je vyjasněn rozdíl mezi osobními předpoklady k pracovnímu výkonu související přímo s pracovníkem a vnějšími činiteli, které pracovník nemůže sám ovlivnit. Práce je blíže zaměřena na rovinu procesu a prostředí, vyplývající ze života organizace. Tyto činitele jsou v práci ověřeny dotazníkovým šetřením na středních školách v Příbrami. Výzkumné šetření je provedeno kvantitativním způsobem s využitím dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření bylo koncipováno tak, že umožnilo srovnání s analýzou současných definic pracovního výkonu a pracovní výkonnosti. V implementaci výzkumného šetření byly porovnány vlivy jednotlivých skupin činitelů ovlivňující pracovní výkon pedagogických pracovníků středních škol v Příbrami. Výzkumným šetřením byla potvrzena analýza současných definic pracovního výkonu a pracovní výkonnosti.
Talent management v kontextu managementu vzdělávání
Zápotocká, Monika ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá talent managementem v kontextu managementu vzdělávání za využití analýzy odborné literatury. Popisuje získávání zaměstnanců, rozvoj lidských zdrojů, řízení kariéry a plánování následnictví a poukazuje na souvislost těchto a dalších personálních procesů s talent managementem. Vymezuje význam talentu v pojetí psychologie osobnosti, psychologie práce, poradenské psychologie, pozitivní psychologie, sociální psychologie, psychologie vzdělávání a managementu. Definuje strategii talent managementu, včetně postupu na její vytvoření. Jednotlivá pojetí talentu mezi sebou komparuje a shrnuje hlavní odlišnosti. Uvádí výsledky výzkumných šetření o aplikaci talent managementu v organizacích, které upozorňují na nízkou míru využití tohoto procesu a jeho absenci ve vzdělávacích institucích v České republice. Popisuje příklady dobré praxe s talent managementem v sektoru vzdělávání v zahraničí. Dosahuje cíle práce, když navrhuje koncept talent managementu v kontextu managementu vzdělávání a jeho zavedení do praxe vzdělávacích organizací v České republice. KLÍČOVÁ SLOVA nadání, management vzdělávání, plánování následnictví, rozvoj lidských zdrojů, řízení kariéry, talent, talent management
Ředitel jako znalostní pracovník. Tacitní znalosti vybraných ředitelů základních škol v Praze
Kobrová, Anna ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
V bakalářské práci se podrobněji zabývám znalostním pracovníkem v oblasti školství s důrazem na tacitní znalosti, jejich dělení, sdílení a význam. Kromě teoretické analýzy informačních zdrojů v českém, anglickém a místy švédském jazyce, byly na základě rozhovorů se čtyřmi ředitelkami základních škol definovány tacitní znalosti, které jsem v práci rozdělila na tacitní znalosti intrapersonální, interpersonální a kontextově-specifické. Nejčastějšími tacitními znalostmi se ukázaly ty, které využíváme při práci s lidmi, ať už jsou to znalosti o jejich osobnosti, jenž můžeme využít při jejich motivování, srozumitelnému zadávání úkolů či jakékoliv další komunikaci, nebo např. znalosti o jejich rodinném, finančním či sociálním zázemí ovlivňující nejen jejich osobnost, ale i momentálně psychické a fyzické rozpoložení. Během rozhovorů bylo jako stimulátory použito 30 pojmů napsaných na kartách a následně byl rozhovor doplněn dotazníkem se škálováním použitých pojmů a několika osobními otázkami. Práce je určena ředitelům škol, kteří přicházejí na novou školu a chtějí se rychleji zorientovat nejen v explicitních znalostech týkajících se konkrétní školy, ale také v těch těžce rozlišitelných a osvojitelných - tacitních znalostech.
Střední management a výběr pedagogů
Galejová, Adéla ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výběrovým řízením nových pedagogických pracovníků a komunikací na školách mezi žáky. Cílem je zjistit, zda se děti umí ještě zabavit jinak, než s využitím elektroniky a jak jsou na tom s komunikačními dovednostmi a dále jsem chtěla zjistit, jak probíhá výběrové řízení na školách, jaké jsou kladeny požadavky. Vybrala jsem si základní školy (komunikace) a střední školy umělecké či sportovní (výběr pracovníků). Praktickou část mám rozdělenou na dvě části: v první části zkoumám již zmíněnou komunikace mezi dětmi a druhá část se zabývá výběrovým řízením na školách. Klíčové pojmy: - management - komunikace - výběrové řízení - dovednosti pracovníka - internet - delegování
Vzdělávací potřeby ředitelů na různých stupních škol
Svobodová, Dana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná diplomová práce se zabývá vzděláváním ředitelů škol. Konkrétně vzdělávacími potřeby ředitelů na středních, základních a mateřských školách. Cílem práce je zjištění rozdílů vzdělávacích potřeb ředitelů na různých stupních škol a jejich vzájemná komparace. Teoretická část uvádí východiska pro zjištění a komparaci vzdělávacích potřeb. Vzdělávací potřeby jsou v této práci zjišťovány pomocí Kompetenčního modelu ředitele školy. Ředitelé uváděných stupňů škol stanovují požadovaný stav dílčích kompetencí a hodnotí vlastní skutečný stav. Ředitelé mají také možnost sami určit vlastní vzdělávací potřeby a dát doporučení jakožto doplnění současné vzdělávací nabídky. Výzkumné šetření bylo realizováno metodou dotazníku. Touto prací došlo k zjištění, že vzdělávací potřeby ředitelů středních škol se výrazně liší od vzdělávacích potřeb ředitelů škol základních a mateřských. Ředitelé základních a mateřských škol mají vzdělávací potřeby shodné. Práce přináší konkrétní východiska pro stanovení vzdělávací nabídky pro ředitele jednotlivých stupňů škol, a to i s návrhy jejího obohacení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 482 záznamů.   začátekpředchozí288 - 297dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.