Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 280 záznamů.  začátekpředchozí251 - 260dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití e-learningu ve výuce se zaměřením na předmět "Obchodní korespondence"
Sivák, Vojtěch ; Kasíková, Hana (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o tématu e-learningu a možnosti jeho využití při vyučování předmětu "Obchodní korespondence". Jejím cílem je představit projekt elektronické učebnice, jíž připravuji pro své žáky, a ukázat, že takový počin je za současných společensko politických podmínek možné realizovat naprosto svobodně, zcela nezávisle na stavu legislativy či samotného školství a bez nutnosti vynaložení vysokých finančních investic. Celý text je pomyslně rozdělen do dvou částí. Teoretická část obsahuje ve svém úvodu analýzu okolností vzniku a vývoje informační společnosti včetně jejího odrazu v pedagogice. Dále rozebírá pojem informačních a komunikačních technologií, jenž následně uvádí do souvislosti s pedagogickým prostředím a lidským učením. Nabízí pohled na varianty e-learningu a definuje jej pro účely této práce. Druhá část se věnuje užití zjištěných teoretických poznatků v praxi při vytváření elektronického učebního textu. Vysvětluje důvody vzniku myšlenky projektu, charakterizuje jej z hlediska zavedených pojmů a specifikuje jeho technické i personální nároky. Těžištěm této části je ukázka dvou kompletně zpracovaných kapitol z výše zmíněné učebnice. Závěrem jsou shrnuty zkušenosti s jejím zavedením do vyučování, jež jsou transformovány do několika zásad pro její další využití.
Rozvoj sociálních dovedností lektora v dalším profesním vzdělávání
Valentová, Ivana ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Hlavním předmětem zájmu předkládané práce je lektor zabývající se dalším profesním vzděláváním dospělých v oblasti sociálních dovedností. První část je věnována nejen osobnosti lektora ve vztahu k jeho kvalifikaci a kompetenci, ale také deskripci a analýze jednotlivých sociálních dovedností. Navazující empirická část zkoumá motivaci lektorů k výkonu lektorské profese, jejich přístup ke vzdělávání a schopnost sebereflexe. V závěru jsou upřesněny možnosti rozvoje sociálních dovedností a rovněž navržen metodický program zaměřený na rozvoj dovednosti řešení konfliktů a vyjednávání.
Místo reflexe v procesu zkušenostního učení
Frišová, Petra ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Předložená práce se zabývá problematikou reflexe v rámci zkušenostního učení. Vyjasňuje oba pojmy, přibližuje možnosti jejich využití a uvádí je do souvislostí se současnou praxí na školách. Zkušenostní učení je v tomto případě vztaženo na osobnostní a sociální výchovu, která se na českých školách začíná vyskytovat. Teoreticko - empirická povaha práce umožňuje srovnat teorií ideálně formulovaný obraz reflexe s její podobou v praxi. Nejrozsáhlejší část práce je věnována výzkumu. Výzkum poskytuje pohled na dovednosti učitelů ve vztahu k reflexi. Zajímá se o kvalitu osvojení dovedností potřebných pro reflexi. Pozorování a rozhovor tvoří hlavní metody šetření. Praktické ověření problematiky může být impulzem k jejímu dalšímu rozvoji.
Užití metafory ve školní výuce
Jílek, Štěpán ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Hlavním záměrem práce je přiblížit současné pojetí metafory a na základě něj nalézt možnosti jejího uplatnění ve školní výuce. V první části jsou metafory s pomocí poznatků kognitivní lingvistiky ukázány jako přirozená součást lidského vnímání světa a je vysvětlena základní terminologie, principy a druhy metafory, stejně jako i její odlišnost od jevů jí podobných, jako je analogie, přirovnání a metonymie. Objasněny jsou dále obecné komunikační a kognitivní možnosti a funkce metafory. Představeny jsou poznatky plynoucí z výzkumů zabývajících se porozuměním a tvořením metafor u dětí. V druhé části práce je uvažováno o možnostech aplikace metafory ve školní výuce. Metafory jsou chápány jako specifická metoda, která může být použita pro dosažení řady vyučovacích cílů. Uvažováno je o podmínkách jejich užití z hlediska charakteru obsahu a pojetí vztahu učitel-žák. Vyjmenována a ošetřena jsou možná rizika užití metafory ve vyučování. Závěrem je o metaforách uvažováno v souvislosti s metakognicí, názorně jsou popsány dvě základní metakognitivní strategie, které zároveň slouží ijako metodická ukázka užití metafory pro učitele.
Vzdělávání a strukturování času u nezaměstnaných - empirické šetření u nezaměstnaných žen
Rákosníková, Helena ; Lorenzová, Jitka (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Záměrem této práce bylo zmapovat, jakým způsobem využívá čas v oddobí nezaměstnanosti několik nezaměstnaných žen ke vzdělávání a zjistit, jaké jsou jejich vzdělávací aktivity a cíle; vlastní způsoby získávání znalostí, dovedností a poznatků; motivace ke studiu, její stimuly a překážky a s tím související socioekonomické zázemí; časové strukturování vzdělávání/učení se/opakování učiva. Zároveň byla u respondentek zjišťována dotazníkovou formou míra strukturování času a tendence k prokrastinaci formou škál. Tato zjištění měla potvrdit případnou pozitivní korelaci mezi přístupem respondentek ke vzdělávání a dobrou schopností strukturovat čas a nízkou tendencí k prokrastinaci. Klíčová slova: nezaměstnanost, vzdělávání, strukturování času, prokrastinace.
Skupinové a kooperativní učení ve výuce jazyků v ČR a SRN
Hufeislová, Gabriela ; Poláčková, Věra (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Záměrem této práce je teoreticky vymezit kooperativní vyučování v současném pojetí vyučování, hledat zásady pro jeho realizaci, zjistit jeho možnosti ve vyučování jazyků. Práce má dvě části - teoretickou a empirickou. V teoretické části je ukázáno, že uplatňování kooperativního vyučování ve skupinách klade na učitele jiné nároky než tradiční pojetí využívající frontální formy a posouvá velkou část odpovědnosti za učení na žáky samotné. Dále je popsáno, že jeho efektivita je podmíněna respektováním celého systému kooperativního vyučování v podobě několika přesně vymezených principů. Jeho uplatnění při výuce jazyků nabízí příležitosti k aktivnímu procvičování jazyka a umožňuje používat jazyk v přirozených situacích, což je všeobecně považováno za nejefektivnější a nejpřirozenější způsob učení se jazyku. Z výzkumné sondy vyplynulo, že kooperativní vyučování není v hodinách jazyků uplatňováno, a to z důvodů nedostatečných dovedností a znalostí učitelů. Jejich znalosti se ukázaly pouze v oblasti skupinové práce, ale ani ta není běžně využívána, protože jim v tom brání nedostatek času.
Vztah dětí školního věku k četbě a literatuře
Kramarovič, Milan ; Kasíková, Hana (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Diplomová práce Vztah dětí školního věku k četbě a literatuře se v úvodní teoretické části zabývá důležitými vývojovými aspekty školního věku dětí, se zvláštním zřetelem na vývoj kognitivní a na možné vlivy na něj působící. V metodologické části autor představuje metody, techniky a průběh výzkumného šetření. Volba výzkumného vzorku, který tvoří 137 dětí z 5. a jednoho 4. ročníku, dále 19 rodičů dětí a celkem 18 učitelek a učitelů ZŠ, se řídí celkovým záměrem výzkumu. Součástí stanovených cílů jsou i hypotézy, jejichž platnost autor výzkumem ověřoval. Jádrem celé práce je její empirická část, která v sobě zahrnuje zprávu z výzkumu, jeho vyhodnocení, závěry a ověřování hypotéz. V diskusi autor uvádí možné využití zkušeností z výzkumu pro další práci.
Tvorba rámcových vzdělávacích programů odborného vzdělávání
Kaněrová, Jana ; Dvořáková, Markéta (oponent) ; Kasíková, Hana (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám oblastí odborného školství a tvorbou nových rámcových vzdělávacích programů pro jednotlivé obory vzdělávání.
Problémy prestiže učitelů základní školy
Horynová, Petra ; Kasíková, Hana (oponent) ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce podává ucelený pohled na, v současné době často diskutovaný problém, prestiž učitelů ZŠ. Teoretická část dává přehled základních poznatků o prestiži profese učitele základní školy, shrnuje dosavadní poznatky vztahující se k této problematice, analyzuje faktory, které ovlivňují hodnocení prestiže profese učitele široké veřejnosti a samotných učitelů. Část druhá obsahuje empirickou sondu, která se zabývá pohledem učitelů základních škol na prestiž své profese učitele a na možnost zvyšování prestiže profese učitele základní školy.
Dotazníková evaluace vysokoškolských pedagogů
Švábová, Marie ; Kasíková, Hana (oponent) ; Chvál, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce zkoumá studentskou evaluaci vysokoškolských pedagogů pomocí dotazníků. Jejím cílem je přesnější porozumění tomu, jak problematiku vidí obě zúčastněné strany, tedy učitelé i studenti. Empirická část práce zkoumá situaci na tří fakultách Univerzity Karlovy - na Filozofické fakultě, na Fakultě sociálních věd a na Katolické teologické fakultě - mj. pomocí hloubkových rozhovorů. Ty umožnily získat poměrně detailní informace, které mohou být využity při přípravě studentského hodnocení. Mohou přinést i jeho lepší pochopení a přijetí učiteli i studenty, které je předpokladem nejen toho, aby byly výsledky fakultami využívány, ale aby se studenti evaluace také v dostatečné míře účastnili a výzkum mohl přinášet relevantní data. Práce má dvě části. Teoretická část shrnuje poznatky týkající se postavení vysokoškolských učitelů a jejich hodnocení, v empirické části je popsána metodika výzkumu, jsou v ní analyzována data z několika proběhlých šetření a shrnuty informace získané hloubkovými rozhovory. Nejdůležitějším závěrem práce je, že studenti i pedagogové v zásadě studentskou evaluaci považují za přínos, ale přitom nemají zcela jasno, jak s jejími výsledky pracovat a jak celou evaluaci organizovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 280 záznamů.   začátekpředchozí251 - 260dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kasiková, Helena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.