Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj a charakteristika mediálního mixu v Japonsku
Klozová, Dominika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Tématem práce je vývoj mediálního mixu v Japonsku a jeho charakteristika od historie do současnosti. Stěžejními body jsou základní prvky mediálního mixu - manga, anime a videohry. Tato média jsou popsána z historického hlediska v souvislosti s mediálním mixem. Kromě historického vývoje a vzájemného propojení těchto médií práce srovnává mediální mix s termínem transmediální vyprávění. Oba termíny definuje a dokládá jejich podobnost. Na praktickém výzkumu práce jsou ukázány konkrétní příklady mediálního mixu, jejich vzájemné srovnání a zařazení v rámci definovaných termínů mediální mix a transmedialita. Je tak docíleno výběrem vzorků sérií patřících do mediálního mixu a majících odlišná zdrojová média, na kterých jsou dokázány praktiky mediálního mixu, případně transmediálního vyprávění.
Jazyková kultura a přejímání a počešťování slov v Právu
Kubínová, Monika ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
(abstrakt) V této práci se zaměřuji na analýzu jazykového aparátu používáného v novinách Právo a to v celkovém vývoji po roce 1989. Zaměřit bych se chtěla hlavně na jazykovou kulturu a přejímání slov z cizích jazyků a na počešťování cizích slov v tomto deníku v letech 1990 - 2014. Při analýze jazykové kultury bych se chtěla zaměřit na celkový vývoj používaného jazyka. Porovnáním stavu jazykové kultury deníku Právo v roce 1990 se stavem ve vydání v roce 2014 získáme celkový náhled na vývoj jazyka ve zkoumaném období. Zkoumáním jazyka v jednotlivých letech pak získáme jednotlivé kroky vývoje. Jak při přejímání, tak při počešťování slov bych chtěla zjistit, jak se počet počeštěných a přejatých slov v průběhu let mění a také z jakých jazyků pocházejí slova nejčastěji. Velmi důležitým aspektem tohoto výzkumu bude vývoj trendu přejímání a počešťování slov v uplynulých 25 letech. Toto časové období jsem vybrala záměrně, předpokládám, že po otevření hranic po roce 1989 bude trend přejímání slov na vzestupu. Předpokládám také, že v jisté chvíli dojde k ustálení množství přejatých a počeštěných slov a jejich počet se již dále nebude nijak významně zvyšovat.
Reprezentace protivníků v počítačových hrách žánru first-person shooter
Štěpánek, Adam ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na reprezentaci protivníků v počítačových hrách žánru first-person shooter. Dává si za cíl vyzkoumat nástroje, podle kterých tvůrci počítačových her vybírají do svých titulů nepřátele a v jakém stylu je prezentují. Využívá při tom žánr first-person shooter, ve kterém má hráč s nepřítelem nejbližší vizuální kontakt. Cílem práce je popsání typických protivníků v počítačových hrách a zjištění, proč právě tito protivníci jsou často nejvíce zastupovaní. Zvláštní pozornost je pak věnována hrám, které při zobrazování protivníků použily originální přístup. Práce se dále soustředí na popsání nejčastějších stereotypů, které tvůrci her využívají a jaké funkce při prezentování nepřátel plní. Konkrétně se jedná o stereotypy převážně rasové či národnostní. Kromě toho se snaží předložit i kritiku zmíněných stereotypů, včetně možných dopadů na hráče, a pokouší se odhadnout, zda v budoucnosti na jejím základě dojde k nějakým změnám. Dalším zkoumaným tématem jsou počítačové hry, které výběrem protivníků vyvolaly kontroverzi, nejčastěji se projevující morálními dilematy, které hry před hráče stavějí. Na základě poznatků z odborné literatury a samotné analýzy her pak práce zjišťuje, jaké jsou hlavní důvody reprezentace určitých nepřátel a jaké emocionální dopady na hráče z toho mohou plynout.
Tabletové magazíny - jejich historie, vývoj a současné postavení na českém mediálním trhu
Horáčková, Anna ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Bakalářská práce je věnována vzniku a vývoji tabletových magazínů v České republice. Součástí práce je rozbor nejen ryze tabletově vydávaných magazínů působících na českém mediálním trhu v období let 2012-2015, ale i samotných vydavatelství, jež se tomuto modernímu specifickému technologickému trendu věnují. Podstatnou částí je poté vytyčení technologických aspektů souvisejících s procesem jejich tvorby a distribuce a také aktuálně platné restrikce z oblasti legislativy. Teoretický pohled na tuto problematiku je poté ověřován a prozkoumán v rámci realizovaného dotazníkového šetření. V rámci něj bylo u majitelů chytrých telefonů a tabletů v České republice zjišťováno nejen prozatímní využívání těchto zařízení k různým aktivitám, ale především povědomí o dostupných tabletových magazínech. Následně byla u respondentů zjišťována konzumace těchto obsahů, postoj k interaktivitě obsahů, zpoplatnění titulů či zaměření do budoucna potenciálně nově vydávaných magazínů. V závěru práce je na základě příkladu vývoje tohoto segmentu v zahraničních zemích, názorů odborníků a vlastního zhodnocení nastíněn možný vývoj této oblasti v následujících letech, a to především formou konkurenčních výhod (pozitiv) a nevýhod (negativ) tabletových magazínů.
Užívání nových médií na lokální úrovni: na příkladu regionu Novojičínsko
Ocásková, Šárka ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Nová média se dnes rozrůstají více než kdykoli předtím. Už je asi všem jasné, že tento nový trend zasáhl naprosto všechny oblasti šíření zpravodajství a informační kanály. Jak dalece však nová média ovlivnila tak specifické periodikum, kterým jsou radniční listy? Jistě se to také může lišit podle krajů, podle toho jaká je ve městě situace, čím je kraj typický a jak rychlou modernizaci v této oblasti dokáže zvládnout, aby tím více neuškodil, než něco zlepšil. Proto jsem si vybrala pro svou práci Moravskoslezský kraj a vzhledem k tomu, že i tato oblast je dosti široký pojem, zaměřila jsem se ještě detailněji na region Novojičínsko. Z toho důvodu se práce v první části zaměří na specifikaci kraje s užší specializací na Novojičínský region pro lepší představu ohledně této oblasti. Také vysvětlím, čím jsou radniční listy tak specifické a liší se od ostatních časopisů. Hlavním materiálem této práce budou hloubkové rozhovory se samotnými tvůrci jednotlivých periodik. Z nich zjistím, jak dalece jsou ovlivněni novými technologiemi, informačními kanály, co vše už zavedli do praxe, co v tuto chvíli plánují a případně také to, co jim přináší největší starosti a komplikace při realizaci nápadů na rozvoj v této oblasti. Kromě uvedených rozhovorů práce zpracovává informace z dotazníkového šetření od samotných...
Streamování počítačových her v České republice: kvalitativní studie
Válek, Jiří ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Tato práce se věnuje fenoménu živého streamování počítačových her v České republice. Práce je založená na přístupu online etnografie a klade si za cíl popsat, jaký význam přisuzují streamování producenti obsahu (označovaní v této práci jako performeři), jaké jsou jejich motivace ke streamování, jak se na streamech prezentují a jaká je obsahová náplň těchto streamů. Živé streamování počítačových her je v této práci zasazeno do kontextu uživatelsky generovaného obsahu. Hlavní částí této práce je kvalitativní výzkum uskutečněný prostřednictvím online pozorování streamů a rozhovorů s performery, kteří streamují prostřednictvím služby Twitch. Závěrečná zjištění ukazují, že streamování je pro performery zábava a vyplnění volného času, a k tomu také forma společenského kontaktu. Mezi motivace performerů patří spokojenost jejich diváků a opětovný kontakt s nimi. Finanční motivace se u sledovaných performerů nevyskytovaly. Performeři se na streamech se zpravidla do žádné zvláštní role nestylizují, nicméně někteří vystupují v rolích učitelů, kteří učí diváky, jak být lepším hráčem, nebo také jako baviči. Během streamu se performeři věnují obvykle jen jedné hře, a dále také intenzivní komunikaci s diváky, která se často počítačových her vůbec netýká.
Měnová reforma 1953 v Československu a rozdíly v jejím zobrazení v odborné literatuře a dobovém tisku
Kozderková, Alžběta ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá rozdílnými obrazy měnové reformy 1953 v odborné literatuře a v dobovém tisku. Cílem práce je porovnání těchto obrazů pomocí zpracování odborného úvodu jak samotné historické události, tak fungování cenzury a propagandy v dobových médiích. Práce zároveň nabízí bližší seznámení s dobovými deníky. Poznatky z odborné literatury jsou demonstrovány na ukázkách článků dobového tisku. V praktické části bakalářské práce je použita výzkumná metoda - kvantitativní analýza obsahu médií - pomocí níž jsou zpracovány zkoumané články ve třech dobových denících ve sledovaném období. Vyhodnocením sebraných dat bylo docíleno jasných závěrů, které jsem posléze použila k porovnání vnímání měnové reformy v odborné literatuře a v cenzurovaném dobovém tisku. Hlavním přínosem této práce má být nabídka obrazu fungování médií v socialismu na konkrétním příkladu řízení médií při prezentaci měnové reformy v roce 1953. Práce poodkrývá použití denního tisku jakožto prostředku manipulace vedoucí strany státu - Komunistické strany Československa.
Glitch a jeho sociální aspekty v kultuře počítačových her
Švelch, Jan ; Macek, Jakub (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Glitch se v novém tisíciletí stal důležitým tématem populární kultury i akademické obce. V roce 2012 Disney obsadil glitch do druhé hlavní role svého rodinného animovaného filmu Raubíř Ralf. Čím dál více vědeckých prací se věnuje glitchi z různých perspektiv, od mediálních studií po estetiku. Zatím se však vědci soustředili na teoretické a technologické aspekty glitche. Tato magisterská práce metodou kvalitativní obsahové analýzy zkoumá "obyčejný" glitch a role, které hraje v kultuře počítačových her na příkladu tří aktuálních počítačových hitů: The Elder Scrolls V: Skyrim, Mass Effect 3 a Star Wars: The Old Republic. První část shrnuje dosavadní literaturu k tématu a vysvětluje příbuzné koncepty: chybu, šum a emergenci. Dále představuje různé aspekty a role glitche: podvádění, metagaming, humor, aberantní užití, fabrikace. Praktická část sestává z analýzy online diskusních fór a zkoumá definici glitche, jeho objevování a sdílení, a aspekty glitche zásadní pro aktivní účastníky diskusí: otázku glitche jako chyby nebo účelu, opravu glitche, podvádění, metagaming a humor a nepříjemnost. Na základě analýzy identifikuji vztahy hráčské komunity k jednotlivým aspektům glitche a nabízím novou definici glitche, která reflektuje zásadní význam kontextu a vymezuje se vůči chybovosti jako nezbytné kvalitě glitche.
TheOnion.com - stírání rozdílů mezi kvazižurnalistikou a tradiční žurnalistikou v on-line médiích
Švelch, Jan ; Láb, Filip (oponent) ; Jirák, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce sleduje stírání rozdílů mezi kvazižurnalistikou a žurnalistikou v on-line médiích na příkladu satirického kvazižurnalistického serveru TheOnion.com a srovnává ho s žurnalistickými médii CNN.com a NYTimes.com. Dále porovná situaci a pozici TheOnion.com s televizními satirickými show The Daily Show a The Colbert Report. Podává profil The Onion, mapuje několik situací, kdy byly články The Onion brány jako pravdivé. Zkoumá formální, obsahovou i stylovou stránku tvorby TheOnion.com.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Švelch, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.