Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 256 záznamů.  začátekpředchozí247 - 256  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Uspokojování potřeb dítěte v kontextu dnešní rodiny a mateřské školy v souvislosti s nepravidelnou docházkou
Bečková, Ivana ; Opravilová, Eva (oponent) ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice nepravidelné docházky dětí 3-4 letých do mateřské školy, k níž přistupuje s ohledem na základní psychické potřeby dítěte. Zabývá se vývojem rodiny a vztahem společnosti k dítěti, vývojem mateřské školy a její výchovně vzdělávací a sociální funkce. Mapuje názory rodičovské a pedagogické veřejnosti na tento typ docházky, pojmenovává její pozitivní i negativní aspekty a uvádí je do společenských a pedagogických souvislostí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Odklady školní docházky - výzva mateřským školám
Ležalová, Renata ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce)
Klíčová slova Školní zralost, připravenost pro školu, odklad školní docházky, pedagogická diagnostika, klíčové kompetence dětí, individuální přístup, školní úspěšnost, vstup do školy, experiment Anotace Počet odkladů školní docházky má spíše vzrůstající tendenci, i když většina dětí před vstupem do školy navštěvuje mateřskou školu. Rámcový vzdělávací program vytyčuje klíčové kompetence, kterých by podle svých možností mělo dosáhnout každé dítě před vstupem do školy. Většina mateřských škol podle tohoto programu pracuje a příprava na vstup do školy je tedy její přirozenou součástí. Přesto se nabízí otázka, zda má být příprava na vstup do školy v mateřské škole před rodiči zvlášť prezentována. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prevence specifických poruch učení u dětí s odkladem školní docházky
Vesecká, Dana ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Školní neúspěchy dětí patří mezi základní témata pedagogické a psychologické literatury. Odborníci si uvědomují, že náprava poruch učení se nemůže orientovat jen na jejich projevy, ale že je nutno sledovat vzdělávání dítěte celostně a ve všech souvislostech. Všechny příznaky poruch učení způsobují selhání žáka a promítají se do jeho školní práce. Znemožňují mu porozumět pokynům učitele, plnit běžné úkoly, pracovat v přiměřeném tempu. Neúspěchy ve školní práci se pak dále promítají do psychiky dítěte, ovlivňují jeho sebepojetí, mohou vyvolávat pocity strachu a nechuti ke školní práci. Poruchy učení ovlivňují i situaci v rodině dítěte. Je zřejmé, že nej lepší nápravou specifických poruch učení je těmto poruchám předcházet, a proto se výzkumy v poslední době se věnují prevenci poruch učení již v předškolním věku. V tomto věku lze eliminovat jednotlivé deficity ve vývoji dítěte, které by mohly znamenat vznik poruch učení po nástupu do školy. Znalost příznaků poruch učení a jejich náprava by se měla dostat do stále širšího povědomí pedagogů i rodičů. Učitelé a rodiče, kteří jsou dostatečně poučeni o problému, jeho podstatě a celkové prognóze, přistupují daleko aktivněji k nápravě potíží u dítěte. Moje práce se zaměřuje na možnosti prevence poruch učení v předškolním věku. Měla by být motivací přístupu k dětem po...
Domácí příprava žáků na 1. stupni základní školy
Urfusová, Daniela ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na domácí přípravu žáků na 1. stupni základní školy. Zabývá se primárním vzděláváním a charakterizuje mladší školní věk v souvislosti s domácí přípravou žáků. Pozornost je věnována především domácím úkolům a učení. Zaměřuje se na vhodné prostředí pro domácí přípravu, problémy s domácími úkoly, motivaci pro vypracovávání domácích úkolů a pomoc rodičů dětem s domácí přípravou. Podrobně rozebírá druhy, formy a frekvenci domácích úkolů. Zjišťuje názory primárních pedagogů, rodičů i dětí na zadávání domácích úkolů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Současná rodina a morální vývoj předškolního dítěte
Veselá, Jana ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá současnou rodinou a vývojem předškolního dítěte z hlediska výchovy k morálním hodnotám. Sleduje probíhající změny rodinného prostředí a vliv na výchovu dítěte po převratných demokratických změnách ve společnosti. Je zaměřena na zkoumání a hledání rozdílů a odlišností ve dvou definovaných skupinách rodin (bez vyznání a věřících) v rámci České republiky. V práci se také promítá několikaletá praxe a zkušenosti v tradičních i církevních mateřských školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Školní vzdělávací programy v mateřské škole
Pavlíčková, Jaromíra ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou přístupů k tvorbě školních vzdělávacích programů v kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Práce je koncipována teoreticko - empiricky. V teoretické části jsou popsány historické mezníky ovlivňující výchovně vzdělávací procesy v českých zemích. V textu jsou představeny charakteristiky osnov a programů pro předškolní vzdělávání chronologicky vznikající od roku 1945 do roku 1990. V obsahu jsou shrnuty současné vzdělávací trendy, zásadní koncepční změny a požadavky na soudobé koncepční dokumenty. Poukázáno na nové koncepční strategie a postupy v souvislosti se společenskými změnami a pedagogickými poznatky, definovány nové pedagogické pojmy a vyzdvižen význam koncepčních dokumentů. Empirická část obsahuje realizovaný výzkumný projekt na regionální úrovni, zabývající se analýzou přístupů k zpracování školních vzdělávacích programů z hlediska koncepčního i formálního. Zjištěním podílu spoluúčasti ředitelek, učitelek a rodičů na jeho tvorbě a vytyčením problematických oblasti na cestě k vlastnímu školnímu vzdělávacímu programu. Cílem výzkumu je zjištění, zda jednotlivé kurikulámí dokumenty jsou v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a k jejich tvorbě je přistupováno s přihlédnutím k potřebám konkrétní mateřské...
Odklady školní docházky - průzkum v regionu Roudnice n. L.
Pěnková, Hana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Rok od roku statistiky uvádějí v celostátním průměru vzrůstající procento odkladů školní docházky. Jaká je situace v našem regionu, co jsou nejčastější příčiny? Nabízí region dostatečné možnosti prevence a odborné pomoci? Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Průvodce dobrovolnictvím pro neziskové organizace
Bartošová, Bronislava ; Benedíková, Luisa ; Beranová, Irena ; Cruzová, Dagmar ; Čechová, Gabriela ; Dolejská, Marcela ; Furmanová, Bohdana ; Grimová, Berta ; Holubová, Šárka ; Hrouda, Vojtěch ; Kropáčková, Jana ; Lusková, Daniela ; Novotný, Michal ; Sozanská, Olga ; Plodková, Bohdana ; Prahl, Radim ; Teicherová, Eva ; Tošner, Jiří ; Urbánková, Hana
Text, který má za účel pomoci s orientací v problematice dobrovolnictví a v současném vývoji tohoto fenoménu u nás. Tento průvodce vznikl jako výstup projektu „Zvýšení profesionality nevládních neziskových organizací v oblasti dobrovolnictví“ podpořeného Nadací rozvoje občanské společnosti z programu PHARE 2000.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Studie vybraných ukazatelů kvality života rodin s malými dětmi na sídlišti Táborská (Pelhřimov)
Pípalová, Andrea ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Cílem práce je zjistit, jaké je vnímání kvality života rodiči s malými dětmi na sídlišti Táborská v Pelhřimově. Důraz je kladen na subjektivní hodnocení rodinného zázemí, mezigeneračních vztahů a některých dalších hledisek, včetně obav z budoucnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 256 záznamů.   začátekpředchozí247 - 256  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KROPÁČKOVÁ, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.