Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 257 záznamů.  začátekpředchozí238 - 247další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Přístup středoškolských pedagogů k žákům s SPU
Mikešová, Petra ; Viktorová, Ida (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Práce se zabývá přístupem středoškolských pedagogů k žákům se specifickými poruchami učení. V teoretické části jsou definovány specifické poruchy učení včetně jejich členění na jednotlivé druhy. Stěžejní kapitoly jsou věnovány hodnocení a klasifikaci, úlevám a toleranci, zohledňování a motivaci žáků se SPU. Obsahem praktické části je výzkumné šetření, které bylo realizováno na třech středních školách běžného typu a na třech středních školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
Jak vnímají děti na 1. stupni ZŠ spolužáka s ADHD?
Vašátková, Veronika ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
V této diplomové práci s názvem Jak vnímají děti na 1. stupni ZŠ spolužáka s ADHD se zaměřuji na konkrétní problémy dětí s ADHD, jejich spolužáky, rodiče a učitele a snažím se zjišťovat, jakým způsobem je možné dětem s tímto postižením co nejvíce usnadnit život. Teoretickou část tvoří obecné informace o ADD/ADHD, bližší charakteristika, příčiny, nejrůznější varianty a nástin psychosociálních vztahů učitel - žák, žák - spolužák. Tyto jsem získávala z naší i zahraniční literatury a shrnují současný přístup k etiologii poruchy a možnostem její diagnostiky. Praktickou částí jsou přípravy, průběh a výsledky pozorování, dále také návrh, použití a vyhodnocení dvou dotazníků v jedné třídě prvního stupně soukromé základní školy, jíž děti s ADD/ADHD navštěvují. Cílem této diplomové práce je zmapovat percepci dětí s ADHD jejich spolužáky a lidmi, kteří s nimi přicházejí dennodenně do styku.
(Ne)být bezdomovcem
Medlíková, Jana ; Kucharská, Anna (oponent) ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce)
Předkládaná práce zkoumá fenomén bezdomovectví z pohledu lidí, kteří jsou nebo dříve byli bezdomovci. Cílem první části (Bez domova) je poskytnout bezdomovcům prostor pro výpověď o jejich životě. Teoretický rámec této části je založen na vymezení základních pojmů zpracovávané problematiky. Ty jsou ilustrovány úryvky ze 22 rozhovorů, které jsem s bezdomovci uskutečnila. Výsledkem je zprostředkování obrazu života na ulici očima jeho aktérů. Cílem druhé části (Doma) je prostřednictvím hermeneuticko-narativního přístupu zjistit, jaký dávají význam své zkušenosti lidé, kterým se podařilo z role bezdomovce vystoupit a nalézt znovu domov. Vzorek zkoumaných osob tvoří 6 bývalých bezdomovců. Teoretický podklad vymezují kategorie narativní analýzy, na jejichž základě byly příběhy sledovaných osob analyzovány. Výsledkem výzkumu je zjištění, že existují okolnosti, které tito lidé považují za významné pro ukončení svého bezdomovectví. Zkoumají se i možnosti pokračujícího, prohloubeného studia problematiky. Na základě výzkumu jsou formulována doporučení ohledně možných změn v přístupu k dané tematice a v preventivní činnosti.
Vývojové dyskalkulie u dětí na 1. stupni ZŠ
Kubalová, Monika ; Valentová, Lidmila (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce Vývojové dyskalkulie u dětí na 1. stupni ZŠ. možnosti reedukace se zabývá specifickými poruchami učení - konkrétně dyskalkulií. Cílem v teoretické části diplomové práce je celkové shrnout, co se skrývá pod pojmy specifické poruchy učení a dyskalkulie, jak se jednotlivé vývojové dyskalkulie projevují, jak postupovat při jejich reedukaci, jak se dčti se SPU cítí v třídním kolektivu a jak z pohledu učitele přistupovat k dětem se SPU. To vše se zaměřením na žáky. kteří navštěvují 1. stupeň běžné ZŠ. Pro zpracování praktické části jsem zvolila formu kazuistiky. Zajímalo mě. jak se o děti se SPU pečuje ve školách a jak konkrétně se učitelé těmto žákům věnují. Soustředila jsem se hlavně na možnosti reedukace dyskalkulie s použitím těchto metod - pozorování práce s dyskalkulickým dítětem, analýza dokumentů a rozhovor s prvostupňovým učitelem ZŠ. který s dítětem pracuje, i dítětem samotným. Posléze se zaměřuji na návrh a realizaci nápravného programu, vše s podrobnou reflexí a analýzou.
Děti s ADHD syndromem v předškolním věku
Sklenářová, Gabriela ; Kucharská, Anna (oponent) ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o syndromu ADHD v populaci předškolních dětí. Teoretická část charakterizuje pojmy: definice syndromu ADHD, příčiny jeho vzniku, projevy, charakteristiku syndromu v jednotlivých vývojových etapách, diagnostiku, výskyt v populaci. Dále jsou v teoretické části vyjmenované hlavní zásady a metody používané při výchově a práci s těmito dětmi. Praktická část analyzuje za pomocí metod pedagogické diagnostiky - pozorování, rozhovoru s rodiči a pedagogickým personálem, z analýzy dětských prací a pedagogické dokumentace rozpoznání symptomů syndromu ADHD u předškolních dětí v MS Jince. Na základě screeningových technik a sumarizací výsledků z pedagogické diagnostiky je zde sestaven individuálně vzdělávací plán, který je plněn v praxi.
Analýza zkoušky čtení u žáků vyučovaných analyticko-syntetickou a genetickou metodou
Barešová, Pavlína ; Sotáková, Hana (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Gramotnost, jako znalost psané formy jazyka, má v dnešní společnosti zcela zásadní význam pro běžné a úspěšné fungování ve společnosti. Umět číst a psát je dnes spíše nutnost a samozřejmost, než mimořádná dovednost. Potřebnost funkční gramotnosti spolu s požadavkem na poměrně vysoký stupeň vzdělanosti však klade na dětskou populaci nemalé nároky. Vzniká zde tedy potřeba vynaložení zvýšeného úsilí v realizaci opatření, které by vedly ke snižování počtu dětí ohrožených poruchami čtení a psaní a špatných čtenářů. Diplomová práce tematicky navazuje na předchozí postupovou práci (2009), ve které jsem se zabývala stanovením úrovně čtenářských dovedností u žáku 1. ročníku v jeho 1. polovině, a to z pohledu odlišnosti didaktických metody (analyticko-syntetická a genetická), kterými byli žáci ve čtení a psaní vzdělávaní. Vycházím z projektu Třístupňový model péče, který byl realizován pod záštitou IPPP ČR a kterého se zúčastňuji. Tento projekt si klade za cíl pomoci řešit základní problém pedagogicko-psychologického poradenství v oblasti diagnostiky SPU, konkrétně problematiku nejednotnosti postupu v procesu diagnostikování a nejednotnosti kritérií pro přidělení diagnózy SPU. Tři stupně modelu péče představují postupné kroky v pomoci žákům s výukovými obtížemi, a to bez rozdílu příčin jejich obtíží. My zde zůstáváme...
Intervence mateřské školy u dětí po odkladu povinné školní docházky
Plachá, Markéta ; Kucharská, Anna (oponent) ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývala problematikou odkladů povinné školní docházky, jejím cílem bylo analyzovat nejčastější příčiny odkladu povinné školní docházky v dalších třech letech a rozšířit tím bakalářskou práci autorky, analyzovat stimulační programy vhodné pro rozvoj oslabených oblastí u dětí po odkladu povinné školní docházky a zmapovat způsoby intervence a stimulace u dětí s odloženou školní docházkou v mateřských školách. Vytyčeného cíle se podařilo dosáhnout. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí zpracování a prezentace odborných zdrojů popisovala současné poznatky o školní zralosti a připravenosti a jejich diagnostice a analyzovala jednotlivé stimulační programy. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníků, rozhovorů a analýzy pedagogické dokumentace příčiny odkladu povinné školní docházky v uplynulých třech letech ve sledovaných mateřských školách, způsoby práce mateřské školy s dětmi po odkladu povinné školní docházky a obeznámenost učitelek mateřských škol se stimulačními programy vhodnými pro děti předškolního věku. Výsledky ukazovaly oblasti, v kterých se u předškoláků objevují největší potíže, ale i nedostatky našeho školského systému a vyúsťovaly v konkrétní navrhovaná opatření v oblasti zefektivnění předškolní přípravy i potřebných změn ve školském systému.
Využití metod koučování v práci školního psychologa a školním prostředí
Libert, Tomáš ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití metod koučování v práci školního psychologa a školním prostředí. Teoretická část mapuje trendy v oblasti koučování a různé přístupy ke koučování. Praktická část se zabývá specifickou metodou koučování Inner Game, vytvořenou Timothy Gallweyem a jejím použitím ve dvou případech v praxi školního psychologa.
Individualizace a diferenciace vyučování německému jazyku s přihlédnutím k problematice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Pecová, Radka ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Janíková, Věra (oponent)
Současné společenské a politické záměry v Evropě žádají od člověka znalost několika cizích jazyků. Zvyšují se nároky na jazykové vzdělávání, jehož cílem je jedincova komunikativní kompetence. Obecně vyučování je tím úspěšnější, čím více upoutá pozornost a zájem studenta. Každý člověk se rodí s určitými předpoklady, jež ovlivňují jeho možnosti vzdělávat se. Do školy pak přicházejí děti, jež se stávají žáky, kteří se odlišují ve svých osobnostních vlastnostech, které předurčují jejich způsoby zvládání výchovně-vzdělávacího procesu. Úkolem výuky je tuto rozdílnost žákovských schopností a dovedností uchopit a využít pro rozvoj osobností všech jedinců. Tato práce se proto zaměřuje na individualizované a diferencované vyučování německého jazyka na základní škole s ohledem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Tito žáci vykazují určité problémy a obtíže při nabývání dovedností čtení a psaní. Jsou nejčastěji integrovanými žáky do běžného vyučování a vyžadují speciální péči. Předložená práce se věnuje metodickým postupům a výukovým technikám vhodným pro individualizované a diferencované vyučování v heterogenních skupinách žáků usnadňujícím cizojazyčnou výuku nejen samotným žákům, ale i učitelům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 257 záznamů.   začátekpředchozí238 - 247další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.