Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vedlejší produkty dezinfekce vznikající z pesticidních látek
Plachá, Markéta ; Načeradská, Jana (vedoucí práce) ; Kopecká, Ivana (oponent)
Při úpravě pitné vody je důležitým krokem dezinfekce, která slouží k odstranění patogenních látek. Při tomto procesu mohou vznikat vedlejší produkty dezinfekce, které jsou produkovány především z organických přírodních látek reagujících s dezinfekčním činidlem. Avšak v upravované vodě mohou být obsaženy i antropogenní látky, jako jsou například pesticidy, jejichž vzniklým vedlejším produktům dezinfekce se věnuje právě tato práce. Z přístupných dat dosud realizovaných studií, byl vytvořen základní souhrn o jejich vzniku a charakteristických vlastnostech, které jsou podstatné pro zhodnocení neblahých vlivů na lidské zdraví a životní prostředí. Z oblasti organofosforových pesticidů bylo zjištěno, že pesticidy obsahující fosforothioátovou část, mohou být snadno oxidovány chlorem na odpovídající oxonový derivát, zatímco organofosforové pesticidy s fosfátovou částí jsou v přítomnosti chloru velmi stabilní. Vzniklé oxonové formy mohou být působivější inhibitory acetylcholinesterázy než jejich mateřské sloučeniny a zároveň být dostatečně stabilní (více jak 24 h), aby se dostaly ke spotřebiteli, na kterého mohou negativně působit. Zároveň mohou být vedlejší produkty dezinfekce vznikající z pesticidů toxičtější než původní sloučeniny. Mezi tyto nově vznikající spadá např. chloroxon, diazoxon a malaoxon,...
Intervence mateřské školy u dětí po odkladu povinné školní docházky
Plachá, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývala problematikou odkladů povinné školní docházky, jejím cílem bylo analyzovat nejčastější příčiny odkladu povinné školní docházky v dalších třech letech a rozšířit tím bakalářskou práci autorky, analyzovat stimulační programy vhodné pro rozvoj oslabených oblastí u dětí po odkladu povinné školní docházky a zmapovat způsoby intervence a stimulace u dětí s odloženou školní docházkou v mateřských školách. Vytyčeného cíle se podařilo dosáhnout. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí zpracování a prezentace odborných zdrojů popisovala současné poznatky o školní zralosti a připravenosti a jejich diagnostice a analyzovala jednotlivé stimulační programy. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníků, rozhovorů a analýzy pedagogické dokumentace příčiny odkladu povinné školní docházky v uplynulých třech letech ve sledovaných mateřských školách, způsoby práce mateřské školy s dětmi po odkladu povinné školní docházky a obeznámenost učitelek mateřských škol se stimulačními programy vhodnými pro děti předškolního věku. Výsledky ukazovaly oblasti, v kterých se u předškoláků objevují největší potíže, ale i nedostatky našeho školského systému a vyúsťovaly v konkrétní navrhovaná opatření v oblasti zefektivnění předškolní přípravy i potřebných změn ve školském systému.
Intervence mateřské školy u dětí po odkladu povinné školní docházky
Plachá, Markéta ; Kucharská, Anna (oponent) ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývala problematikou odkladů povinné školní docházky, jejím cílem bylo analyzovat nejčastější příčiny odkladu povinné školní docházky v dalších třech letech a rozšířit tím bakalářskou práci autorky, analyzovat stimulační programy vhodné pro rozvoj oslabených oblastí u dětí po odkladu povinné školní docházky a zmapovat způsoby intervence a stimulace u dětí s odloženou školní docházkou v mateřských školách. Vytyčeného cíle se podařilo dosáhnout. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí zpracování a prezentace odborných zdrojů popisovala současné poznatky o školní zralosti a připravenosti a jejich diagnostice a analyzovala jednotlivé stimulační programy. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníků, rozhovorů a analýzy pedagogické dokumentace příčiny odkladu povinné školní docházky v uplynulých třech letech ve sledovaných mateřských školách, způsoby práce mateřské školy s dětmi po odkladu povinné školní docházky a obeznámenost učitelek mateřských škol se stimulačními programy vhodnými pro děti předškolního věku. Výsledky ukazovaly oblasti, v kterých se u předškoláků objevují největší potíže, ale i nedostatky našeho školského systému a vyúsťovaly v konkrétní navrhovaná opatření v oblasti zefektivnění předškolní přípravy i potřebných změn ve školském systému.
Užívání nelegálních drog studenty Jihočeské univerzity
PLACHÁ, Markéta
Diplomová práce zkoumá četnost užívání nelegálních drog vysokoškolskými studenty, konkrétně studenty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. V teoretické části jsou charakterizovány drogy, nelegální drogy a dopady jejich užívání na zdraví, je popsán vznik drogové závislosti a její typy a vývojová stádia užívání drog. Dále jsou nelegální drogy rozděleny do kategorií podle účinků a dále popsány. Hlavním cílem praktické části je analýza užívání nelegálních drog studenty Jihočeské univerzity. Na základě sestaveného dotazníku byla zjištěna data a ta byla statisticky vyhodnocena popsanou metodou, komparována a byly vyvozeny závěry. Za poslední rok užilo nelegální drogy 37,83% dotázaných, toho 2,91% respondentů užívá nelegální drogy denně. Dřívější zkušenost se nelegální drogou má 18,78% studentů a studentek JU. Dřívější zkušenosti s drogami je častější u žen, naopak užíváni v posledním roce je mnohem častější u mužů. Nejčastěji užívanými látkami jsou kanabinoidy, dále halucinogeny, stimulanci a nakonec opiáty.
Analýza dostupnosti řízených pohybových aktivit pro děti s disabilitou sluchovou a zrakovou v Jihočeském regionu (vzdálenost, náročnost přepravy, zajištění doprovodu, asistenti, finanční náročnost - slevy).
PLACHÁ, Markéta
V současné době dochází k rapidnímu nárůstu obézních lidí a dětí, proto je nutné začlenit do životního stylu každého jedince pohyb. Je důležité, aby si děti již od dětství zvykli na pravidelný pohybový režim, jenž poskytují mimo jiné řízené pohybové aktivity. Tyto aktivity ale nechrání jen před vznikem obezity, ale mají další blahodárné vlivy na fyzickou, psychickou, spirituální a sociální složku zdraví. Měly by být proto nedílnou součástí nejen života dětí, ale i dospělých. Pro děti s disabilitou sluchovou a zrakovou mají stejně tak dobrý vliv na zdraví, jako pro děti intaktní. Prožitek je zde ale ještě více prohlouben. Mimo jiné dochází ke cvičení ostatních smyslů, orientace v prostoru, komunikace, a dále dochází k socializaci. Toto vše má velký vliv na psychickou a spirituální oblast dítěte s disabilitou sluchovou a zrakovou. Bakalářská práce zkoumá nabídku a dostupnost programů řízených pohybových aktivit vhodných pro děti s disabilitou, možné slevy a jiné výhody a to v Jihočeském regionu. Cílem práce je získat ucelený soupis zařízení zabývajících se řízenými pohybovými aktivitami pro děti s disabilitou sluchovou a zrakovou v Jihočeském regionu. Tyto informace byly zjišťovány pomocí obsahové analýzy internetových a literárních zdrojů a řízeným nestrukturovaným volným rozhovorem. Metodou ankety vlastní konstrukce jsem zjišťovala zájem dětí s disabilitou sluchovou a zrakovou o řízené pohybové aktivity a o integraci mezi děti intaktní, informovanost a názory na nabídku řízených pohybových aktivit v Jihočeském regionu rodičů dětí s disabilitou sluchovou a zrakovou. Dále jsem touto metodou zjišťovala zájem rodičů zdrav

Viz též: podobná jména autorů
5 PLACHÁ, Markéta
1 PLACHÁ, Michaela
2 PLACHÁ, Milena
2 Plachá, Marie
2 Plachá, Martina
5 Plachá, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.