Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 275 záznamů.  začátekpředchozí233 - 242dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Léčivé rostliny z čeledi hluchavkovitých (Lamiaceae) a jejich využití v mezipředmětovém vztahu biologie - chemie
Musilová, Hana ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá léčivými rostlinami z čeledi hluchavkovitých (Lamiaceae). Klade důraz na mezipředmětové vztahy s chemií a využití teorie v praktickém životě. V rámci teoretické části práce je sestaven přehled vybraných druhů čeledi s cílem upozornit především na jejich obsahové látky, specifické účinky a široké využití. Obsahem je dále využití významných charakteristických rysů čeledi ve vyučování a návrhy zařazení tématiky čeledi hluchvakovitých (Lamiaceae) do výuky na 2. stupni základních škol a gymnáziích. Praktická část vychází z dotazníkového průzkumu, který měl zjistit, jak učitelé středních škol ve výuce pracují s tématem čeleď hluchavkovitých (Lamiaceae). Výsledkem praktické části práce je 6 praktických činností, které učitelé mohou využít ve výuce, především na středních školách. Dále učební materiál - 4 prezentace v powerpointu a 6 pracovních listů, které navazují na laboratorní a praktická cvičení. Výsledkem diplomové práce jsou informace o čeledi hluchavkovitých (Lamiaceae) zkompletované do uceleného textu a náměty pro didaktické využití ve výuce.
Konopí a jeho využití ve výuce na ZŠ a gymnáziích
Kučerová, Barbora ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
V diplomové práci jsou na základě prostudované literatury, obsahové analýzy učebnic a Rámcových vzdělávacích programů pro základní a gymnaziální vzdělávání a dotazníkového šetření učitelů na základních školách a gymnáziích vytvořeny didaktické materiály s tematikou konopí. Jsou určeny především pro výuku na gymnáziích a jejich součástí je power pointová prezentace, návrh na skupinovou práci s využitím odborných textů, pracovní list a didaktický test. Doplněny jsou ještě dvěma dalšími rozšiřujícími aktivitami a seznamem doporučených zdrojů informací pro učitele. Na základě výsledků dotazníkového šetření byly vytvořeny didaktické materiály pro gymnázia.
Využití zeleně v obci ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ
Míčková, Jana ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Využití zeleně v obci ve výuce přírodovědy na 1. st. ZŠ" je zaměřena na místní krajinu a okolí. Zabývám se v ní otázkou praktického využití znalostí o regionu v učivu přírodovědy na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se zabývám rozdělením zeleně a postavením předmětu přírodověda v primární škole. Součástí diplomové práce je také výzkumná část, ve které zjišťuji dostatečnost námětů pro poznávání dřevin a informovanost žáků o dřevinách. V praktické části jsem teoretické poznatky zařadila do výuky s využitím vycházek jako metody práce v přírodovědě. Tato pedagogická metoda rozvíjí vztah žáků k jejich obci a jejímu blízkému i vzdálenému okolí.
Tvorba a ověření učebního textu pro laboratorní cvičení z mikrobiologie na střední odborné škole
Hamerský, Stanislav ; Pavlasová, Lenka (oponent) ; Dostál, Petr (oponent)
Tvorba a ověření učebního textu pro laboratorní cvičení z mikrobiologie na střední odborné škole The creation and verification of the textbook for the practice in foof microbiology at the secondary technical schools Rigorózní práce Ing. Mgr. Stanislav Hamerský ABSTRAKT Práce popisuje tvorbu učebního textu - návodů pro laboratorní cvičení z mikrobiologie, určených studentům středních odborných škol s potravinářským zaměřením. Ověření funkčnosti a didaktické vhodnosti jednotlivých úloh proběhlo v rámci výuky studentů Střední průmyslové školy chemické v Brně. ABSTRACT The thesis describes the creation of the studying material - textbook for the practice in food microbiology for the students of the secondary technical schools of chemistry and food science. Verification of practical utility and didactical advisability of submited excercises was realized at The Secondary Technical School of Chemistry in Brno. KLÍČOVÁ SLOVA potravinářská mikrobiologie, učební texty, laboratorní cvičení KEYWORDS food mikrobiology, studying materials, laboratory practice
Multimediální příručka endogenní geologie
Rameš, František ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá tvorbou multimediální hypertextové příručky endogenní geologie. První část obsahuje informace o množství a úrovni geologických pomůckách a učebnic, používaných ve výuce geologie na základních školách a gymnáziích. Mapuje také úroveň vzdělání a kompetence oslovených učitelů v oblasti geologických věd. Na základě zjištěných informací je provedena swot analýza vybraných učebnic. Druhá část práce stručně charakterizuje kapitoly multimediální příručky endogenní geologie, která vznikla na základě zjištěných informací o pomůckách, učebnicích, úrovní znalostí a připraveností učitelů vyučujících geologii na základních a středních školách (gymnáziích). Multimediální příručka by měla sloužit především učitelům geologie na vyšším stupni škol jako didaktická multimediální pomůcka, dále studentům pedagogických fakult, popř. fakult zabývajících se přípravou budoucích učitelů s aprobací biologie jako multimediální skriptum, ale i ostatním učitelům a zájemcům o geologii. Cílem této multimediální a hypertextové příručky je přispět ke zkvalitnění výuky geologie na základních a středních školách. Kompletní verze zmíněné multimediální příručky je dostupná pouze na přiloženém DVD.
Environmentální výchova v mateřských školách regionu Prahy 9
Králová, Hana ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Systém školství je prostředkem, který může v určitém časovém období cíleně oslovit každého jedince české populace a ovlivnit jeho myšlení, jednání a chování. Škola poskytuje nejen základní soustavu znalostí a dovedností, ale ovlivňuje žáky svým vzdělávacím programem a svým celkovým působením. To platí také pro oblast environmentálního vzd lávání a výchovy. Rámcový program pro předškolní vzdělávání v oblasti s názvem "Dítě a svět" pomáhá vytvořit elementární základy pro otevřený a odpovědný postoj dítěte (člověka) k životnímu prostředí. Cílem této diplomové práce je zhodnocení úrovně environmentální výchovy v mateřských školách regionu Prahy 9. Pomocí dotazníkového šetření zjišťuji, v jaké míře a v jaké podobě je environmentální výchova začleňována do školních vzdělávacích program . Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Modelové ekosystémy na školní zahradě a jejich využití ve výuce botaniky na 1. stupni ZŠ
Jiříčková, Anna ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
I. cílem této práce, jehož naplnění bude úkolem teoretické části, j e z různých stran pohledu prozkoumat možnosti a kvality výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů na školní zahradě a na základě zjištěných informací prokázat (popř. vyvrátit) její vhodnost a přínos. V samém začátku je proto zapotřebí myšlenku vybudování modelových ekosystémů na školní zahradě a jejich využívání ve výuce (nejen) botaniky nejdříve blíže specifikovat a zjistit, zda se podobná idea již v některé etapě historického vývoje ve školní praxi objevila. Teprve poté je možné zaměřit více pozornost na její jednotlivá pozitiva i negativa. Ta je třeba zkoumat jak teoreticky, tak prakticky formou přímého dotazování učitelů i žáků. Zda je možné pro rozvíjení myšlenky výuky botaniky v prostředí modelových ekosystémů a její uvedení v praxi najít inspiraci v zahraničí, se v závěru pokusí odhalit krátká exkurze do prostředí školních zahrad několika dalších evropských zemí. II. cílem, který je stanoven pro praktickou část, je vytvoření příručky, jež by mohla alespoň trochu pomoci učitelům, které myšlenka modelových ekosystémů osloví a kteří se rozhodnou uvést ji v praxi. Kromě obeznámení se samotnou myšlenkou by tato příručka měla obsahovat stručnou charakteristiku jednotlivých ekosystémů, praktický návod na jejich vytvoření a sbírku...
Využití kultivační metody při výuce mikrobiologických témat na 2. stupni základních škol a gymnázií
Bořkovcová, Nina ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na využití kultivační metody při výuce mikrobiologických témat na 2. stupni základních škol a gymnáziích. S mikrobiologickými tématy se žáci obvykle setkávají pouze v abstraktní formě. Hlavním cílem této práce je navržení laboratorních cvičení, které přispějí к aktivnímu získávání poznatků o mikroorganizmech. Práce je určena především pro potřeby učitelů a s tímto ohledem je zpracována teoretická i praktická část. V teoretické části jsou zařazena východiska pro aplikaci kultivační metody do výuky. Její součástí jsou analýzy školské dokumentace (Rámcových vzdělávacích programů a učebnic) i teoretické základy kultivační metody a laboratorních prací s využitím mikroorganizmů. V praktické části byly navrženy 4 laboratorní práce a vypracovány metodické návody pro učitele. Laboratorní práce byly úspěšně ověřeny na základní škole a gymnáziu. Navržené laboratorní práce s metodickými návody usnadní a napomohou učitelům zařazovat kultivační metodu při výuce mikrobiologických témat na školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kreativní pohyb - cesta k poznávání světa kolem sebe a v sobě
Kotlíková, Veronika ; Pavlasová, Lenka (oponent) ; Marušák, Radek (vedoucí práce)
Tato práce definuje metody a techniky kvalitativního rozvoje pohybových schopností dětí v období mladšího školního věku s důrazem na rozvoj jejich osobnostně sociálního potenciálu. Cílem je blíže popsat autorčin vlastní způsob práce s dětmi, kteiý zahrnuje především metodu psychofyzických her a improvizací. Tato metoda je představena jako efektivní a perspektivní možnost rozvoje zdravé osobnosti. Práce představuje východiska, ze kterých se tato metoda rozvíjela a současně ukazuje směr, kterým může práce s dětmi ubírat. Teoretické předpoklady jsou ve druhé části práce konfrontovány s vlastními praktickými zkušenostmi a výsledné poznatky jsou shrnuty v závěrečném vyhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 275 záznamů.   začátekpředchozí233 - 242dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.