Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 461 záznamů.  začátekpředchozí219 - 228dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv nekoedukovaných turistických oddílu na vytváření identity jejich členů - případová studie
Švorcová, Tereza ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vlivem nekoedukovaných turistických oddílů na vytváření identity jejich členů. Cílem práce je odhalit, jaký vliv má na děti jejich členství v nekoedukovaném turistickém oddíle. Jak tato volnočasová aktivita ovlivňuje jejich identitu a také jaký má dopad na vývoj dětí. Teoretická část práce je věnována socializaci, sociálnímu prostředí, genderu, genderové socializaci a genderovým stereotypům. Dále vlivu vrstevníků a vrstevnických skupin na socializaci dětí a problematice správného využití volného času. Pro účely práce byly provedeny polostrukturované rozhovory se všemi stranami, které se podílejí na fungování těchto oddílů, tedy vedoucími, instruktory, rodiči a samozřejmě též současnými i bývalými členy a členkami oddílů. Pro porovnání některých výpovědí, byl proveden rozhovor s vedoucí oddílu, který funguje velmi podobně, ale je nekoedukovaný. Výsledky ukázaly, že nekoedukované oddíly jsou pro děti přínosem, neboť díky nim mají příležitost, dostat se k činnostem, které v běžné společnosti většinou zastávají příslušníci opačného pohlaví. To vše navíc bez zatížení genderově motivovanými společenskými předsudky. Velký vliv na chod oddílu, charakter provozovaných činností a potažmo i na vývoj dětí a formování jejich identity má smýšlení a přístup vedoucích. V...
Proměna partnerství - mezigenerační srovnání
Ešnerová, Aneta ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Vohlídalová, Marta (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje proměnám partnerství mezi dvěma generacemi mužů a žen, kteří se narodili v letech 1960 - 1965 a v období mezi lety 1985 - 1990. Předkládaná práce se zaměřuje především na to, jak druhá demografická tranzice a výrazné společenské změny ve společnosti po roce 1989, ovlivnily intimní životy a partnerství jedinců v České republice. Pozornost je věnována zejména proměně načasování jednotlivých životních tranzic, které se posunuly do vyššího věku a tedy proměnám životních drah, zkušenostem s různými typy partnerství, okolnostem vstupu do partnerství a vlivu moderních technologií a pokroku ve zdravotnictví (v oblasti reprodukce) na intimní život. Práce se zabývá také tím, jak životní plány, hodnoty a priority ovlivňuji partnerské biografie jedinců z různých generací. K naplnění cíle je využita kvalitativní metodologie, konkrétně narativní rozhovory se 16 muži a ženami ze dvou výše uvedených generací.
Online svět - Podnikatelský model tzv. Tvůrců obsahu očima konkrétní komunity online podnikatelů
Skotáková, Adéla ; Osuský, Michal (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá deskripcí online podnikání, konkrétně podnikání v rámci Modelu Tvůrců obsahu (Content creators business model). K popisu využívá komunitu online podnikatelů. Klíčová část práce se věnuje analýze zúčastněného pozorování a rozhovorů se členy komunity. Cíl práce je odhalit fungování komunity online podnikatelů v rámci Podnikatelskému model Tvůrců obsahu v online světě, o kterém přesto existuje málo ucelených informací. Práce poskytuje rozbor vztahů v komunitě, přijímání nových členů, interakcí, vnímání konkurence i žen v online podnikání atd. Práce se snaží přijít na faktory, které ovlivňují úspěšnost podnikatelů. Dále se snaží nacházet vzorce v chování, které mohou k úspěšnosti vést. Během analýzy se podařilo zjistit, že pravděpodobně existuje uměle vytvořená identita tzv. dobrého online podnikatele, kterou se snaží členové zkoumané komunity převzít za vlastní. Dále vyšlo na povrch, že existují externí faktory, které významně ovlivnily úspěšnost online podnikatelů, patří mezi ně přítomnost mentora, podpora rodičů a finanční krize. Samotná komunita je důležitým faktorem, který pravděpodobně nahrazuje podnikatelům intimní vztahy. Celkově velkým plusem Podnikatelského model tvůrců obsahu je možnost nulové finanční investice. Výsledky nemohou být generalizovány na veškeré...
Postoj lidí k personálním agenturám a agenturnímu zaměstnávání v České republice
Lexová, Adéla ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Agenturní zaměstnávání je unikátní flexibilní nástroj schopný rychle reagovat na měnící se podmínky a požadavky současného trhu práce. Zároveň poskytuje flexibilní úvazky a zaměstnání rizikovým skupinám na trhu práce, čímž pomáhá snižovat nezaměstnanost. Flexibilita agenturního zaměstnávání je však provázena vysokou mírou nejistoty. V České republice je agenturní zaměstnáváno zatím nedoceněno a jeho využívání nedosahuje úrovně většiny Evropských zemí. Důvodem mohou být předsudky a stereotypy české společnosti založené na generalizaci protiprávního počínání některých agentur práce na všechny agentury a důležitost jistoty zaměstnání pro většinu české populace. Cílem práce bylo odhalit a analyzovat postoj a důvěru lidí v personální agentury a agenturní zaměstnávání. Výsledky vlastního reprezentativního šetření ukázaly, že lidé v ČR personálním agenturám spíše nedůvěřují a spíše by se nenechali zaměstnat formou agenturního zaměstnávání. Jejich důvěra i celkový postoj se poté odlišují v závislosti na sociodemografických charakteristikách, konkrétně na pohlaví, vzdělání a velikosti místa bydliště. Ženy, lidé s vyšším vzděláním a lidé z velkého města mají častěji pozitivní postoj k agenturnímu zaměstnávání. Dále povědomí o fungování agenturního zaměstnávání nebo přímá zkušenost mají také vliv na vyšší důvěru a...
Od zadání k reklamě - reklamní komunikace v sociologické perspektivě
Novák, Michal ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice přenosu informace v reklamní komunikaci. Na pozadí klíčových sociologických teorií se snaží popsat, jak smysluplná reklamní komunikace vzniká a jaká na jaká úskalí lze při její tvorbě narazit. Zdůrazňuje zásadní potřebu poznání účastníků komunikace, odesílatele a příjemce - v marketingové praxi značky a její cílové skupiny. S využitím teoretických přístupů k procesu komunikaci zejména v podobě recepční teorie Stuarta Halla, Elaboration Likelihood Modelu Cacioppy a Pettyho nebo Laswellovy formule popisuje sofistikovaný, byť zjednodušený proces tvorby profesionální reklamní komunikace s ohledem na analýzu možností a zájmů komunikátora, na správné kódování jako předpoklad preferovaného dekódování, na intervenující šumy a na charakter využitého média. Praktická část práce se opírá především o studii kampaně internetového prodejce parfému a kosmetiky Parfums.cz v roce 2014 s využitím unikátních analytických dat z celého průběhu přípravy nové komunikační strategie. Cílem práce je ukázat reálný proces tvorby kampaně - získání odpovědí na marketingovou troj-otázku KDO, CO a JAK - od zadání přes exekutivní tvorbu sdělení až po vyhodnocení efektivity komunikace - změny vnímání či chování cílové skupiny značky - tedy dosažení preferovaného čtení.
Občanská angažovanost v hlavním městě Praze a motivace jejích obyvatel k politické participaci
Myslivečková, Michaela ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá občanskou společností hlavního města Prahy, konkrétně tří vybraných pražských městských částí, občanskou angažovaností a politickou participací zdejších obyvatel a motivací, které je k ní vedou. Práce si klade za cíl ukázat, že občanská společnost zde není slabá, jak se to často u společností postkomunistických států předpokládá, a že jsou zdejší občané schopni se mobilizovat a politicky angažovat. To dokládá na přehledu vývoje volební účasti v České republice v různých typech voleb, dále na míře volební účasti ve zvolených pražských městských částech a na občanských aktivitách a iniciativách, které v těchto městských částech fungují. V praktické části textu jsou tato zjištění doplněna o rozhovory s aktivními občany - se zástupci občanských sdružení, která zde působí, a se současnými zastupiteli městských částí, kde je sledována jejich občanská i politická angažovanost, a motivace, které k ní vedou.
Individual food self-sufficiency in Czech Republic: case study of permaculture oriented families and individuals
Soukup Tůmová, Terézia ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kandert, Josef (oponent)
Táto diplomová práca je deskriptívnou prípadovou štúdiou permakultúrne orientovaných rodín a jednotlivcov, snažiacich sa o dosahovanie potravinovej sebestačnosti v rámci Českej republiky. Jej cieľom je popísať životný štýl samozásobiteľov, odkazujúcich sa v svojom snažení na permakultúrne princípy trvale udržateľného rozvoja a tvorby poľnohospodárskych systémov. Vychádza z pozorovania a rozhovorov prevádzaných v 8 domácnostiach, relevantnej literatúry a ďalších zdojov dát poskytnutých samostatne respondentmi. Sústredí sa pritom na popis ekonomických a vecných pomerov daných domácností, stratégií a postupov pri dosahovaní potravinovej sebestačnosti a motivácií a prekážok s tým spojených.
Uplatnění absolventů pražských středních odborných škol s maturitní zkouškou na trhu práce
Kubištová, Andrea ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
V této práci se zabývám problematikou vstupu absolventů středních odborných škol s maturitní zkouškou na trh práce v Praze. Zaměřuji se především na prozkoumání postojů a očekávání absolventů společně s jejich následnou vlastní zkušeností na trhu práce. Pro lepší náhled na problematiku jsem udělala polostrukturovaný rozhovor se čtyřmi absolventy a dále jsem pomocí dotazníku získala data od dalších 56 absolventů. Tato data jsem analyzovala a výsledky interpretovala. Provedeným výzkumem jsem dospěla k závěru, že absolventi většinou vstupují na SOŠ s nedostatečným povědomým o oboru, který se rozhodli studovat, z čehož jsou později rozčarováni. Z tohoto důvodu se většina absolventů nechce a později ani neuplatňuje na trhu práce ve vystudovaném oboru. Za strategie k hledání zaměstnání pak naprostá většina absolventů volí internetové portály a pomoc známých, zatímco Úřad práce je absolventy využíván pouze jako nástroj k zaplacení sociálního a zdravotního pojištění. Dále je z výsledků zřejmé, že se téměř všichni absolventi uplatňují nejprve na sekundárním sektoru trhu práce a své první zaměstnání mnoho z nich opouští poměrně brzy. Přínos této práci vidím hlavně v tom, že umožňuje podrobnější vhled do zkoumané problematiky, který je možno využít při dalším zkoumání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
"Dobré" a "špatné" vztahy na pracovišti: Studie české firmy
Haratická, Markéta ; Kuchař, Pavel (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou interpersonálních vztahů na pracovišti. Jejím cílem je analyzovat vnitropodnikové vztahy ve vybrané firmě a zmapovat subjektivní interpretace vztahů z hlediska zaměstnanců. K tomu autorka využívá techniky dotazování prostřednictvím rozhovorů i pozorování a na základě jejich zjištění pak vyvozuje závěry vztahující se k horizontální i vertikální úrovni vztahů v organizaci. Formuluje pozitivní a negativní podobu vztahu skrze výpovědi respondentů, nalézá rozdíly mezi lidmi preferujícími formální nebo neformální dimenzi pracovního vztahu a zároveň odkrývá několik druhů různých strategií, které lidé využívají ve snaze o harmonické vycházení na pracovišti, a to jak ve smyslu předcházení špatným vztahům, tak i v souvislosti se zásahem a řešením situace již problematické. Výsledky ukazují, jak jsou vnímány "dobré" a "špatné" vztahy na pracovišti očima respondentů, nepotvrzuje se přitom předpoklad, že negativní podobu vztahů bude nejčastěji znázorňovat šikana či sexuální obtěžování na pracovišti, u respondentů je představa špatných vztahů spjata v prvé řadě s aspekty mírnějšího rázu. Zároveň výzkum upozorňuje na některá problematická místa ve fungování firmy a nabízí návrhy na jejich zlepšení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 461 záznamů.   začátekpředchozí219 - 228dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Tuček, Marek
2 Tuček, Martin
2 Tuček, Matouš
2 Tuček, Michael
6 Tuček, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.