Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 88 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zápis do 1. třídy ZŠ. Případové studie zápisů do základních škol
Záleská, Zuzana ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice zápisu dětí do 1. třídy základní školy. Toto téma je v současné době diskutované hlavně kvůli odlišnostem v přístupu jednotlivých škol k ověřování školní zralosti během zápisu. Práce je členěna na část teoretickou a část praktickou. První kapitola teoretické části práce se věnuje vymezení pojmu školní zralost a jejími jednotlivými oblastmi, následuje kapitola věnující se samotnému zápisu do první třídy, kde je popsán doporučený postup k ověřování školní zralosti a organizace zápisu. Další kapitola se zabývá odkladem školní docházky a s tím souvisejícími přípravnými třídami, které by měly sloužit právě dětem, které dostaly odklad. Poslední kapitola se věnuje vstupu do školy a prvním měsícům stráveným ve školní lavici, neboť to úzce souvisí se školní zralostí a zápisem do prvních tříd a logicky tak uzavírá teoretickou část diplomové práce. Praktická část diplomové práce představuje případové studie zápisů na šesti vybraných školách, které byly vybrány tak, aby se lišily velikostí, velikostí sídla působnosti a socioekonomickým statusem rodin, jejichž děti školu navštěvují. Cílem práce je zjistit, jak moc se zápisy do prvních tříd liší a jakou funkci v jednotlivých školách plní.
Neural Network Based Named Entity Recognition
Straková, Jana ; Hajič, Jan (vedoucí práce) ; Černocký, Jan (oponent) ; Konopík, Miloslav (oponent)
Název práce: Rozpoznávání pojmenovaných entit pomocí neuronových sítí Autor: Jana Straková Ústav: Ústav formální a aplikované lingvistiky Vedoucí doktorské práce: prof. RNDr. Jan Hajič, Dr., Ústav formální a apliko- vané lingvistiky Abstrakt: Obor rozpoznávání pojmenovaných entit v češtině (tj. úkol auto- maticky identifikovat a klasifikovat významné části textu, jako například jména lidí, míst a organizací) se významně rozvinul po vydání českého korpusu poj- menovaných entit, Czech Named Entity Corpus (CNEC). Tato doktorská práce předkládá autorské výsledky v oblasti rozpoznávání pojmenovaných entit, ze- jména v češtině. Publikuje práci a výzkum provedený v průběhu přípravy CNEC a později během jeho evaluace. Dále shrnuje autorské výsledky, které před- stavují nejlepší známé výsledky v rozpoznávání českých pojmenovaných entit. Na základě jednoduché neuronové sítě s výstupní funkcí softmax a standardní sadou klasifikačních rysů je popsána metodologie a výsledky, ze kterých později vznikl otevřený software pro rozpoznávání pojmenovaných entit, NameTag. Dok- torská práce je zakončena popisem rozpoznávače založeném na rekurentních neu- ronových sítích s embeddingy slov a embeddingy založenými na znacích, které představují výsledky současného výzkumu v oblasti neuronových sítí. Rozpozná- vač nevyžaduje tvorbu...
Problematika LGBT v českých a zahraničních kurikulárních materiálech
Jírová, Dominika ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Práce je přehledem současných teoretických a kurikulárních přístupů k sexuálním minoritám v rámci vzdělávání. Zabývá analýzou kurikulárních dokumentů a teoretických východisek přístupu k (sexuálním) menšinám ve vzdělávání v České republice a relevantními dokumenty dostupnými v anglickém jazyce na téma vzdělávání ohledně leseb, gayů, bisexuálů, transexuálů a transgender osob (LGBT). Dokumenty pro analýzu byly vyhledány metodou sněhové koule. Cílem bylo zanalyzovat situaci v České republice a porovnat ji s výsledky ze zahraničí, na základě čehož bylo vytvořeno jednoduché kategorizační schéma a jsou navržena doporučení pro revizi kurikula. Výsledkem je tedy přehled materiálů a jejich obsahů v České republice a srovnání se zahraničními, anglicky psanými materiály. KLÍČOVÁ SLOVA analýza kurikula, menšiny, sexuální orientace, Česká republika
Systém řízení kvality pedagogické práce v Japonsku jako inspirace pro ČR
Kitaba, Katsura ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem systému řízení kvality pedagogické práce v Japonsku jako inspirace pro ČR. Jako hodnotové východisko je použita teorie distribuovaného vedení. Pomocí několika mezinárodních výzkumů (OECD 2012, 2013, 2014) je prokázáno, že český kariérní systém učitelů není dobře strukturovaný. Naopak japonský kariérní systém je pevně a podrobně strukturován od úrovně státu do úrovně tříd v každé škole. Zejména interní výzkum učitelského sboru učitelů, kterému se učitelé na různé úrovni společně věnují ve škole (školní projekt se školním cílem), má za úkol zachovat a zlepšit kvalitu učitelů. Důležitou úlohu při zachování a zlepšení kvality učitelů má výzkum výuky (výzkum týkající se konkrétní výuky, který většinou probíhá v rámci výzkumu učitelského sboru učitelů). Výzkum klade na učitele vysoké nároky. Práce se zabývá především analýzou systému školských rad, který má důležitou roli při řízení kvality pedagogické práce v Japonsku. Dále se práce zaměřuje na vztah mezi správními institucemi zabývajícími se kariérním systémem učitelů, který ukazuje, jak je zvyšování kvality učitelů v souladu s teorií distribuovaného vedení. Z těchto analýz jsou čerpány užitečné informace pro kariérní systém v České republice, který je v současné době považován za značně kontroverzní. Abstract...
Badatelsky orientované vyučování na 1. stupni základní školy. Kvalitativní výzkum
Jirkovská, Petra ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá badatelsky orientovaným vyučováním v přírodovědných předmětech na 1. stupni ZŠ. Teoretická část je věnována badatelsky orientovanému vyučování, a to zejména jeho vzniku, realizaci a jeho kladům a záporům. Zároveň je v práci uveden přehled badatelsky orientovaných aktivit v běžně dostupných učebnicích pro 1. stupeň ZŠ a seznam rozšiřující literatury, která může sloužit jako inspirace pro učitele, který by rád tento typ vyučování zařadil do své praxe. Praktická část se opírá o informace získané z rozhovorů s učiteli prvního stupně ZŠ. Výzkumným cílem bylo zjistit, jak o badatelsky orientovaném vyučovaní učitelé smýšlejí, jaké spatřují klady a zápory při jeho zařazení v praxi a jaké přesahy a vlivy má potenciálně toto vyučování na integraci žáka do společnosti. Práce poskytuje ucelený pohled na problematiku zařazení badatelsky orientovaného vyučování do běžného vyučování. Výsledky informují učitele o možných problémech, které mohou během zařazení badatelsky orientovaného vyučování do praxe nastat a usnadňují tak jeho realizaci, jelikož na základě popsaných zjištění je možné se na mnohé situace předem připravit a předvídat lépe jejich průběh. Klíčová slova badatelsky orientované vyučování, 1. stupeň ZŠ, člověk a jeho svět, přírodověda, kvalitativní výzkum
Combining text-based and vision-based semantics
Tran, Binh Giang ; Holub, Martin (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent)
Získání a reprezentace (lexikální) sémantické informace patří mezi nejdůležitější úlohy, které přispívají ke kvalitě automatického zpracování přirozeného jazyka (viz např. nedávná studie (Turney a Pantel, 2010)). V této práci je navržen nový, inovativní (ve skutečnosti první svého druhu) experimentální systém pro vytváření multimodálních distribučních sémantických modelů na základě kombinace nejlepších existujících modelů pracujících na základě zpracování textů nebo obrazu. Multimodální sémantický model testujeme pomocí úloh odhadu sémantické podobnosti, sémantického shlukování konceptů, a pomocí nedávno vyvinutého testu BLESS. Navrhujeme také efektivní algoritmus pro nalezení vhodných parametrů pro integraci multimodálních atributů za účelem získání robustnosti modelu. Naše experimenty ukazují, že navržená technika slibuje vysokou účinnost. Napříč různými experimenty se náš nejlepší multimodální model ukázal být na prvním místě. Při srovnání s jinými modely, které pracují pouze na základě analýzy textu, je náš navržený model mezi vůbec nejlepšími. V práci jsme zkoumali různé druhy vizuálních deskriptorů včetně metody SIFT, aby bylo možno posoudit, jak by se mohly metody počítačového vidění uplatnit v oblasti zpracování přirozeného jazyka. V práci ukazujeme důležité zjištění, že přidávání...
Poznatky o žákovských prekoncepcích mentálního postižení v kontextu proměny paradigmatu současného vzdělávání
Pivarč, Jakub ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Straková, Jana (oponent) ; Pančocha, Karel (oponent)
Disertační práce je koncipována jako teoreticko-výzkumná studie, která se zabývá dosud marginálně řešenou tematikou prekoncepcí intaktních žáků o mentálním postižení. Cílem studie bylo v teoretické rovině stručně vymezit koncept mentálního postižení a akcentovat proměnu paradigmatu současného vzdělávání se zřetelem na integraci a inkluzi. Zvláštní pozornost byla také věnována teoreticko-epistemologickým východiskům prekoncepcí a současnému stavu vědeckého poznání v dané oblasti. Realizovaný výzkum byl zaměřen na analýzu a charakteristiku prekoncepcí intaktních žáků o mentálním postižení. Cílem em- pirického šetření bylo dále zjistit, zda se prekoncepce žáků liší z hlediska vlivu pohlaví, na- vštěvovaného ročníku základní školy a z hlediska zkušenosti žáků s osobami s mentálním postižením. Transverzální kvantitativně orientovaný výzkum byl realizován na 22 běžných základních školách v České republice. Výzkumný vzorek tvořilo 2230 intaktních žáků z 5., 7. a 9. ročníků. Data byla získána pomocí myšlenkového mapování a nestandardizova- ného dotazníku vlastní konstrukce. Z výsledků výzkumu je patrné, že žáci vnímali fenomén mentálního postižení v intencích medicínského paradigmatu postižení (zdůrazňováno bylo somatopatologické hledisko postižení, převládala zafixovaná představa o neschopnosti osob s...
Postoje rodin ze sociálně vyloučené lokality ke vzdělání
Hauzerová, Jana ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
POSTOJE RODIN ZE SOCIÁLNĚ VYLOUČENÉ LOKALITY KE VZDĚLÁNÍ Abstrakt Diplomová práce se zabývá rodinami žijícími v sociálně vyloučené lokalitě a jejich postoji ke vzdělání. Jejím hlavním cílem je zmapovat postoje ke vzdělání a navrhnout případná řešení existujících problémů. Teoretická část práce popisuje základní pojmy k tématu, zabývá se problematikou výchovy a vzdělávání osob se sociokulturním znevýhodněním a specifikuje zvolenou sociálně vyloučenou lokalitu Náhlov. Praktická část se člení na část výzkumnou, která popisuje kvalitativní výzkum postojů ke vzdělání obyvatel Náhlova, a část projektovou, která popisuje pokus o řešení některých problémů.
Profesní příprava žáků základních škol praktických
Bělová, Iva ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce přibližuje vývoj představ o budoucím pracovním uplatnění žáků s lehkým mentálním postižením mladšího, středního a staršího školního věku, navštěvujících Základní školu praktickou v Chabařovicích a seznamuje nás s faktory, které tyto představy ovlivňují. Dále je přiblížena úroveň a úspěchy předprofesní přípravy na této škole. Práce je rozdělena na část teoretickou, která se zabývá vysvětlením pojmu mentální retardace, etiologií a klasifikací tohoto mentálního postižení, edukací žáků s lehkým mentálním postižením, jejich předprofesní přípravou a uplatněním mladých lidí s tímto handicapem na trhu práce. Část empirická obsahuje výzkum zaměřený na vývoj představ dětí s lehkým mentálním postižením o budoucím profesním uplatnění a poukazuje na vlivy, které na vývoj představ těchto dětí během jejich školní docházky působí.
Dítě s diagnostikovaným syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou ve vzdělávacím procesu základního školství
Cupa, Dalimil ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá různými přístupy učitelů základních škol k žákům s problematikou ADHD syndromu. Teoretická část podrobně popisuje etiologii syndromu ADHD, problematiku žáků s ADHD ve vzdělávacím procesu základního školství, dále podrobně popisuje individuální potřeby žáků se syndromem ADHD a obecné doporučené přístupy učitelů k těmto žákům. Rovněž se zabývá možnostmi léčby. Empirická část zjišťuje na základě dotazníkového šetření provedeného mezi rodiči žáků základních škol s diagnostikovaným syndromem ADHD, jak rodiče dětí s tímto syndromem vnímají přístup učitelů k jejich dětem. Názory a postřehy učitelů ke zkoumané problematice jsou zjišťovány prostřednictvím ohniskové diskuse. V závěru práce jsou publikovány výsledky vyšetření a dány podněty k zamyšlení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 88 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 STRAKOVÁ, Jarmila
3 STRAKOVÁ, Jitka
14 Straková, Jana
1 Straková, Jaroslava
3 Straková, Jitka
2 Straková, Jiřina
1 Straková, Johana
2 Straková, Juliana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.