Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém řízení kvality pedagogické práce v Japonsku jako inspirace pro ČR
Kitaba, Katsura ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem systému řízení kvality pedagogické práce v Japonsku jako inspirace pro ČR. Jako hodnotové východisko je použita teorie distribuovaného vedení. Pomocí několika mezinárodních výzkumů (OECD 2012, 2013, 2014) je prokázáno, že český kariérní systém učitelů není dobře strukturovaný. Naopak japonský kariérní systém je pevně a podrobně strukturován od úrovně státu do úrovně tříd v každé škole. Zejména interní výzkum učitelského sboru učitelů, kterému se učitelé na různé úrovni společně věnují ve škole (školní projekt se školním cílem), má za úkol zachovat a zlepšit kvalitu učitelů. Důležitou úlohu při zachování a zlepšení kvality učitelů má výzkum výuky (výzkum týkající se konkrétní výuky, který většinou probíhá v rámci výzkumu učitelského sboru učitelů). Výzkum klade na učitele vysoké nároky. Práce se zabývá především analýzou systému školských rad, který má důležitou roli při řízení kvality pedagogické práce v Japonsku. Dále se práce zaměřuje na vztah mezi správními institucemi zabývajícími se kariérním systémem učitelů, který ukazuje, jak je zvyšování kvality učitelů v souladu s teorií distribuovaného vedení. Z těchto analýz jsou čerpány užitečné informace pro kariérní systém v České republice, který je v současné době považován za značně kontroverzní. Abstract...
Systém řízení kvality pedagogické práce v Japonsku jako inspirace pro ČR
Kitaba, Katsura ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem systému řízení kvality pedagogické práce v Japonsku jako inspirace pro ČR. Jako hodnotové východisko je použita teorie distribuovaného vedení. Pomocí několika mezinárodních výzkumů (OECD 2012, 2013, 2014) je prokázáno, že český kariérní systém učitelů není dobře strukturovaný. Naopak japonský kariérní systém je pevně a podrobně strukturován od úrovně státu do úrovně tříd v každé škole. Zejména interní výzkum učitelského sboru učitelů, kterému se učitelé na různé úrovni společně věnují ve škole (školní projekt se školním cílem), má za úkol zachovat a zlepšit kvalitu učitelů. Důležitou úlohu při zachování a zlepšení kvality učitelů má výzkum výuky (výzkum týkající se konkrétní výuky, který většinou probíhá v rámci výzkumu učitelského sboru učitelů). Výzkum klade na učitele vysoké nároky. Práce se zabývá především analýzou systému školských rad, který má důležitou roli při řízení kvality pedagogické práce v Japonsku. Dále se práce zaměřuje na vztah mezi správními institucemi zabývajícími se kariérním systémem učitelů, který ukazuje, jak je zvyšování kvality učitelů v souladu s teorií distribuovaného vedení. Z těchto analýz jsou čerpány užitečné informace pro kariérní systém v České republice, který je v současné době považován za značně kontroverzní. Abstract...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.