Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Organizační klima, soupeřící hodnoty a well-being v práci
Zábrodská, K. ; Mudrák, J. ; Machovcová, Kateřina ; Cidlinská, Kateřina
Organizační klima představuje koncept umožňující lépe porozumět vztahu mezi pracovním prostředím a „well-being“ zaměstnanců. V příspěvku prezentujeme výzkumný projekt, který se zaměřoval na organizační klima na akademických pracovištích a jeho vztah s pracovním „well-being.“ Ve výzkumu jsme vycházeli z „modelu soupeřících hodnot“ a použili smíšený výzkumný design zahrnující rozsáhlou dotazníkovou studii a hloubkové rozhovory. V kvantitativní části jsme na základě shlukové k-means analýzy identifikovali čtyři typy organizačního klimatu („sebe-aktualizující“, „kolegiální“, „výkonové“, „fraternitní“) lokalizované v dimenzích „modelu soupeřících hodnot“ (flexibilita-kontrola a externí-interní zaměření). Ty se signifikantně lišily v tom, jak odpovídající participanti vnímali své pracovní prostředí a „well-being“. Na základě hloubkových rozhovorů diskutujeme některé psychosociální procesy, prostřednictvím kterých se mohou odlišné typy klimatu podílet na utváření pracovního „well-being“.
Problémy duševního zdraví související se suicidálním chováním u vybraných studentek gymnázií v Plzeňském kraji
Havránková, Kateřina ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce byla vytvořena s primárním cílem získat a sepsat hlavní a důležité informace týkající se problémů duševního zdraví související se sebevražedným jednáním z pohledu vybraných dívek, které studují gymnázia v Plzeňském kraji. V teoretické části jsou nejprve v prvních dvou kapitolách vymezeny obecné charakteristiky a hlavní informace související se zdravím, duševním zdravím, duševní nemocí a suicidálním chováním. Následně je teoretická část věnována přímé aplikaci získaných poznatků a doplnění důležitých údajů v návaznosti na věkovou kategorii studentů gymnázií v tematických oblastech duševního zdraví, duševní nemoci a sebevražedného jednání. V praktické části, pomocí kvalitativní metody polostrukturovaného rozhovoru, byl realizován výzkum se zapojením 9 vybraných studentek z 8 gymnázií v Plzeňském kraji ve věku 14-18 let, který se zaměřoval na zjištění dat z oblasti jejich vlastních zkušeností a postojů k duševnímu zdraví a suicidálnímu chování, jak ve školním prostředí, tak mimo něj. Podrobnou analýzou rozhovorů bylo zjištěno, že je pro studentky hodnota duševního zdraví v rámci kvality života nesmírně důležitá a na něhož má dle dat největší negativní vliv zejména tlak na výsledky ze strany rodiny, školní prostředí spojené se stresem a šikanou od spolužáků nebo i učitelů, včetně...
Problematika homofobie v žákovských kolektivech pohledem vyučujících
Golebiowská, Irena ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se věnuje problematice homofobie v žákovských kolektivech z pohledu vyučujících. Hlavním cílem mé práce bylo zmapovat, jakým způsobem vyučující základních škol a víceletých gymnázií smýšlejí o problematice homofobie ve školním prostředí. Teoretická část práce je rozdělena do tří celků. V první části se zabývám především konceptem sexuality, v rámci něhož jsou popsány jednotlivé složky sexuality, základní informace o homosexualitě a zvláštní pozornost je věnována sociokulturnímu konceptu sexuality, který je dán do souvislosti s problematikou homofobie. Druhá kapitola pojednává o období dospívání z hlediska kognitivního, afektivního a sociálního vývoje. Poslední část práce se věnuje tématu sexuality a homofobie v rámci školního prostředí s akcentem na riziko homofobního obtěžování a šikany. V empirické části práce se zabývám výzkumem, který byl realizován formou polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími základních škol a víceletých gymnázií. Ve výzkumu jsem se zaměřila především na zkušenosti vyučujících s konkrétními projevy homofobie v žákovských kolektivech a na jejich představy a postoje k oblastem souvisejících s problematikou homofobie ve školním prostředí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Strategie akulturace a vyjednávání identity u jedinců s migrační zkušeností
Holčáková, Martina ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Cílem mé práce je zachytit jaké akulturační strategie v rámci dlouhodobého kontaktu s majoritní společností využívají mladí dospělí, kteří jsou druhou generací vietnamských migrantů v České republice. Dalším výzkumným cílem je zachytit, jakým způsobem dochází k vyjednávání vlastní identity u mladých dospělých, kteří pochází z rodiny s migrační zkušeností. Jakým způsobem reflektují své minulé a aktuální zkušenosti a jaký význam připisují určitým momentům a událostem ve svém životě. V teoretické části se budeme zabývat vymezením základní terminologie, jednotlivými strategiemi akulturace, vývojem identity jedince, etnickou identitou, kontextem etnické komunity. Dále se budeme zabývat řadou významných souvislostí, které mají na formování identity mladých dospělých vliv jako je rodinné prostředí, postoje k vlastní kultuře, životní zkušenosti, jazykové dovednosti, osobnost jedince, kontext majoritní společnosti. V empirické části práce nahlédneme prostřednictvím autobiografických vyprávění na způsob každodenního vyjednávání vlastní identity mladých dospělých etnických Vietnamců, kteří se zde narodili. S využitím metody biografického designu budeme zjišťovat strategie akulturace, pohled aktérů a subjektivní významy momentů v jejich životě. Hlavní výzkumnou metodou jsou biografické narativní rozhovory s...
Resilience u vysokoškolských studentů první generace
Zumrová, Barbora ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Bakalářská práce se věnuje zkoumání resilience u vysokoškolských studentů první generace. Cílem je postihnout faktory přispívající ke konstrukci resilience a strategií zvládání zátěže a stresu na základě analýzy studijních zkušeností. Teoretická část představuje situaci vysokoškolských studentů první generace v kontextu duševního zdraví. Pozornost je věnována resilienci, protektivním a rizikovým faktorům a specifickým činitelům, které u těchto studentů odolnost posilují či inhibují. Empirická část využívá komplexní metodologické postupy: individuální trajektorii studia, Krátkou škálu resilience a polostrukturované rozhovory. Výzkumný vzorek je složen z deseti studentů první generace (21-24 let) studujících prezenčně na humanitně orientovaných oborech ve 2. až 5. ročníku bakalářského programu. Ze získaných dat byly vytvořeny individuální medailonky resilience a dále byla provedena tematická analýza rozhovorů. Z výzkumu vyplývá význam blízkých vztahů a podporujícího vzdělávacího prostředí pro rozvoj vyšší odolnosti, zároveň pro utváření resilience u některých může být přínosem, překonání počáteční nepřízně, které vede k budování adaptability vůči zátěži. Vnitřní motivace ke studiu ne vždy vedla k hladkému průběhu studia, projevovaly se tendence k perfekcionismu a sebepodceňování. Strategie využívané...
Utváření studentské identity vietnamských vysokoškoláků s ohledem na odlišný stupeň dosaženého vzdělání jejich rodičů
Brázdová, Kateřina ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Pánková, Barbora (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vysokoškolskými studenty s vietnamským původem s ohledem na dosažené vzdělán jejich rodičů. Cílem je zjistit, zda se vyskytují rozdíly mezi vietnamskými studenty, jejichž rodiče mají vysokoškolské vzdělání a vietnamskými vysokoškolskými studenty, jejichž rodiče vysokoškolské vzdělání nemají. Zjišťované rozdíly se týkají jejich vnímání sebe samých v roli studenta, významů, které připisují rozhodnutím týkajících se vysokoškolského studia, hodnot, které připisují vysokoškolskému studiu, a procesů utvářejících jejich identitu. Ve výzkumu jsou také zohledněny vlivy kulturního kontextu spojeného s migrační zkušeností rodiny, rozkročením mezi dvěma kulturami a také vlivy vztahů mezi dětmi a rodiči. Teoretická část práce je věnována základním teoriím reprodukce vzdělávání, vlivu sociálního původu na dosažené vzdělání, představuje též problematiku vysokoškoláků první generace a v závěru charakterizuje vietnamskou menšinu v České republice, její specifika také vzdělávání vietnamských dětí. V empirické části byl využit kvalitativní přístup, v jehož rámci proběhl sběr dat pomocí polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovorů se účastnilo šest respondentů. Polovina respondentů měla alespoň jednoho rodiče s vysokoškolským vzděláním, druhá polovina měla rodiče bez vysokoškolského...
Komparace vybraných uživatelů ilegálních drog v závislosti na nejrůznějších faktorech
Kroupová, Lucie ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce pod názvem Komparace vybraných uživatelů ilegálních drog v závislosti na nejrůznějších faktorech se v teoretické části zabývá drogovou problematikou jako je základní definice drog, vývoj, znaky a důsledky závislosti a také léčba závislosti. Součástí je i klasifikace nejužívanějších ilegálních drog, legislativa České republiky spojená s držením, užíváním a obchodováním s ilegálními látkami a základní druhy prevence. Hlavním cílem praktické části bylo zjistit klíčové faktory vlivu na první užití ilegálních drog u vybraných respondentů. Součástí šetření jsou i tři dílčí cíle týkající se zásadních okolností ohledně vzniku závislosti, vlivu dosaženého vzdělání na užívání ilegálních látek a faktorů, které u vybraných respondentů vedly k omezení či k úplnému ukončení užívání ilegálních drog. Formou rozhovorů bylo vyzpovídáno celkem deset respondentů - osm mužů a dvě ženy ve věkové škále 18 až 32 let. Rozhovor je koncipován do šesti okruhů, a to na základní sociodemografické údaje, školu a práci, preventivní programy, rodinu a rodinné vztahy, zájmy a volný čas a na otázky ohledně ilegálních i legálních drog a drogové závislosti. Rozhovor celkem obsahuje 25 otevřených otázek, 1 otázku uzavřenou a 4 otázky dílčí. Z výzkumu vyplývá, že klíčovými faktory vlivu na první užití ilegálních drog u...
Informovanost žáků 2. stupně na vybrané ZŠ o příčinách a důsledcích užívání vybraných návykových látek
Svobodová, Veronika ; Váchová, Alena (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na informovanost žáků 2. stupně vybrané základní školy o příčinách a důsledcích užívání vybraných návykových látek. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je popsána drogová scéna ČR a protidrogová politika ČR, pojmy drogová závislost, závislost fyzická a psychická. Diplomová práce je zaměřena na legální drogy - alkohol, tabák, kofein a na nelegální drogy - konkrétně na konopné drogy. Další část práce se pak věnuje návykovým problémům u dětí a dospívajících a aktuálním trendům užívání návykových látek u mládeže v České republice podle několika studií. V závěru teoretické části jsou popsány rizikové a protektivní faktory ovlivňující vznik závislosti a rizika a důsledky vybraných návykových látek. Praktická část mapuje informovanost žáků 2. stupně vybrané ZŠ o příčinách a důsledcích užívání vybraných návykových látek před a ihned po mém výstupu v předmětu výchova ke zdraví, včetně 2. měsíčního časového odstupu od probraného tématu. Cílem praktické části bylo také poukázat na informovanost respondentů o příčinách vzniku užívání návykových látek souvisejících s rodinou. Byl použit celkem třikrát kvantitativní dotazník, jehož výsledky byly po každém šetření zpracovány ve formě tabulek a grafů. Dle celkových výsledků je patrná pozitivní změna v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 MACHOVCOVÁ, Kamila
2 Machovcová, K.
5 Machovcová, Kateřina
5 Machovcová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.