Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odraz života ve světle snů ...u pacientů v léčbě závislostní problematiky
Zumrová, Barbora ; Líbalová, Ivana (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se věnuje zkoumání souvislostí bdělého a snového života pacientů léčbě závislostní problematiky. Cílem práce je postihnout prožitky snových obsahů u pacientů v léčbě závislostní problematiky a odhalit jejich možná prolínání s životními příběhy participantů. Cílem je též podpořit citlivost k porozumění těmto souvislostem v klinické a terapeutické práci se závislostní problematikou. Pozornost je věnována představení závislostní problematiky a současně využívaným přístupům k její léčbě. Dále též teoriím a přístupům ke snění s důrazem na jungiánský přístup k analýze snů, ze kterého je v práci čerpáno. Empirická část pracuje s narativní analýzou a jejími kategoriemi, zahrnující uvažování Životních tématech, Ztvárnění jednání, Narativních strukturách, Hodnotách přesvědčeních, Rozvržení pozic, Reflexi a hledisku či Diskursivní snového a bdělého prožívání participantů Výzkumný vzorek byl tvořen pacienty oddělení 35 - AT muži, Psychiatrické nemocnice Bohnice, jimž byla nabídnuta účast realizovaném výzkumu. Data byla získána prostřednictvím snových deníků, které byly probandům zadány, narativních rozhovorů nad zápisy ve snových denících a objektivních anamnestických dat, získaných ve spolupráci s Psychiatrickou nemocnicí Bohnice a doplněné o anamnestické rozhovory. Data byla následně zpracována pomocí...
Resilience u vysokoškolských studentů první generace
Zumrová, Barbora ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Bakalářská práce se věnuje zkoumání resilience u vysokoškolských studentů první generace. Cílem je postihnout faktory přispívající ke konstrukci resilience a strategií zvládání zátěže a stresu na základě analýzy studijních zkušeností. Teoretická část představuje situaci vysokoškolských studentů první generace v kontextu duševního zdraví. Pozornost je věnována resilienci, protektivním a rizikovým faktorům a specifickým činitelům, které u těchto studentů odolnost posilují či inhibují. Empirická část využívá komplexní metodologické postupy: individuální trajektorii studia, Krátkou škálu resilience a polostrukturované rozhovory. Výzkumný vzorek je složen z deseti studentů první generace (21-24 let) studujících prezenčně na humanitně orientovaných oborech ve 2. až 5. ročníku bakalářského programu. Ze získaných dat byly vytvořeny individuální medailonky resilience a dále byla provedena tematická analýza rozhovorů. Z výzkumu vyplývá význam blízkých vztahů a podporujícího vzdělávacího prostředí pro rozvoj vyšší odolnosti, zároveň pro utváření resilience u některých může být přínosem, překonání počáteční nepřízně, které vede k budování adaptability vůči zátěži. Vnitřní motivace ke studiu ne vždy vedla k hladkému průběhu studia, projevovaly se tendence k perfekcionismu a sebepodceňování. Strategie využívané...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.