Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Multikulturní výchova v zájmovém kroužku keramika pro pokročilé
Malinová, Eva ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Práci jsem nazvala Multikulturní výchova v zájmovém kroužku keramika (pro pokročilé). Cílem práce je seznámit děti ze Zájmového kroužku Pokročilí s keramickou tvorbou a jejím vývojem na světových kontinentech prostřednictvím poznávání a pochopení kultury a života různých národů, s vlivem životního prostředí, společnosti a životních podmínek na keramickou tvorbu v různých oblastech na Zemi. Závěrečný výstup bude tvořen dvoudenním výpalem zakuřované keramiky, výstavou výrobků na akademii Domu dětí a mládeže, účastí výrobků dětí na Keramické soutěži pro DDM a SVČ pořádané Krajským úřadem.
Kam s ním? Co s ním?
Stojanovová, Veronika ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Zaměření práce: teoretická studie s návrhem na uplatnění tématu ve výtvarné výchově Předmět: lidské potřeby a důsledky jejich naplňování, recyklace jako ohleduplnější přístup k životnímu prostředí, opětovné využití odpadu na poli výtvarného umění, designu a v rámci fenoménu ,,Do it yourself " Cíl: poukázat na recyklaci jako na tvůrčí činnost vycházející z výtvarného přehodnocení odpadních materiálů Přínos, poznatky: interdisciplinární studium, sledování různorodých způsobů využívaní odpadu, práce s odpadním materiálem Klíčová slova: odpad, recyklace, konzumní společnost, masmédia, materiály, životní prostřed
Věci, které (ne) potřebujeme
Halamová, Kateřina ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Základní údaje: Autor: Kateřina Halamová Název: Věci, které (ne) potřebujeme, Things we [do not] need [Diplomová práce] Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy Po et stran:108č Listopad 2010 Popis obsahu: Diplomová práce se skládá ze tří částí: teoretické, výtvarné a didaktické. Všechny tři části jsou zaměřeny na vztah člověka a věci v současné společnosti. Tento vztah se konkrétněji týká (ne) potřebnosti věcí v oblasti domova a reflektuji jej zejména z hlediska sociologického a psychologického. Ve všech třech částech ale k tématu přistupuji i v osobní rovině.
Světlo a osvětlení
Malá, Veronika ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
MALÁ V. Světlo a osvětlení /Diplomová práce/ Praha 2010. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 109 stran Tato práce rámcově mapuje světlo a osvětlení a jejich působení v prostoru. Zaměřuje se na světlo a osvětlení v oblastech fotografie, filmu, scénografie, architektury a českému designu světla osvětlení, kde se orientuje na problematiku netradičního materiálu. Zahrnuje vlastní design svítidla a využití tématu světla ve výtvarné výchově.
Netradiční materiály v prostorové tvorbě s důrazem na textilní materiál a dětskou hračku
Trojanová, Kateřina ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent) ; Roeselová, Věra (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá proměnou materiálů v prostorové tvorbě od přelomu 19. století, tedy od vzniku moderního sochařství. Sleduje zapojování netradičních a nových materiálů do umělecké tvorby. Podrobněji se zabývá textilním materiálem, od jeho postupného vymaňování se z užité tvorby, konkrétně gobelínové tvorby v Československu, do méně tradičních poloh soft artu a textilního umění šedesátých let. Textilním materiálem se zabývá i praktická práce, která je reali- zována v textilním prostorovém objektu, dětské hračce. Může se zdát paradoxní, že pro výběr praktické části - netradiční práce s textilem - vybírám snad nejtradičnější předmět textilního průmyslu - dětskou hračku, ale mým cílem je právě pokus o textilní hračku na pomezí užité tvorby a výtvarného objektu. Vzhledem k tématu praktické části, věnuji poslední kapitolu teoretickému základu o vývoji dítěte a o dětské hře. Mimo jiné se ptám po zásadní otázce "co je to hračka" a odpověď se snažím nalézt mimo jiné skrz rekapitulaci tradičně konané výstavy "Salon hraček 2007".
Šperk z netradičních materiálů
Maršíková, Jana ; Cikánová, Karla (oponent) ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce)
Tématem práce je šperk z netradičních materiálů. První část se věnuje proměnlivosti šperku a jeho funkce z hlediska času a prostoru. Obsahem druhé části je dění v oblasti českého autorského šperku v širších kulturních a politických souvislostech. Tret, cast prače je věnována jednotlivým netradičním materiálům ve šperku a autorům, kteří s daným materiálem pracují. Pedagog,cka cast se za y tématem šperku v hodinách výtvarné výchovy. Navrhované výtvarné náměty byly částečně realizovány na zakladn, škole Na Cho ov ci a jejich reflexe je v pedagogické části popsána. V závěru diplomové práce je popsán koncept vlastních výtvarných prací autorky (3x kolekce šperků z netradičních materiálů). Celá práce je doplněna velkým množstvím ilustrativních obrázku a fotodokumentace. Klíčová slova: šperk, materiál, netradiční materiál, užité umění, design, výtvarná výchova
Alvar Aalto
Dočekalová, Mariana ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Při hledání odpovědi na otázku, zda je architektura součástí výtvarné výchovy, jsem podrobila podrobnému zkoumání školské dokumenty, učebnice pro výtvarnou výchovu a studijní plány budoucích učitelů z pedagogických fakult. Nabízím možnost, jak téma architektury do vyučování zapojit prostřednictvím osobnosti architekta Al vara Aal ta a jeho d í l a , představuji záznam a reflexi z praxe. Jako další možnost vzdělávání v oblasti architektury seznamuji s g a l e r i j n í animací.
Jídlo (proměny znaku a struktury ve výtvarném vyjádření tématu)
Bártová, Denisa ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Tato teoretická studie se snaží na příkladu krůtí šunky ilustrovat dnešní fenomén odcizení, ztrácení identity, náhražkovitosti, vzdalování se přirozenosti; rozpad pojmů. Rozebírá historické a sociální základy pojmu "krůtí šunka" a dochází k jeho nesmyslnosti. Zkoumá sociální a vizuální aspekty jídla a proměny jeho výtvarného vyjádření. Didaktická část si klade za cíl skrze téma jídla přivést žáky plnějšímu prožívání okolního světa a přemýšlení o něm.
Ornament
Váchová, Gabriela ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Slovo ornament je latinského původu. Jeho význam odvozujeme ze slova ornare - zdobit, ornamentům - výstroj, výzdoba, šperk, skvost, umělecké dílo sloužící k výzdobě, ale také pocta, vyznamenání. Ornamentem jsou prvky, motivy nebo články navzájem spojené jistou rytmickou, proporční, symetrickou souvislostí, vytvářející plošné, plastické nebo lineární systémy. Ornament můžeme také definovat jako lineární, plošnou nebo plastickou výzdobu vytvořenou rytmickým, symetrickým a proporčním opakováním abstraktních nebo stylizovaných prvků, článků nebo motivů. Ornament je vždy spojen s dílem, ať už plošným (kresba, malba, grafika, mozaika) nebo trojrozměrným (architektura, sochařství, plastické prvky užitého umění), jehož je součástí. Ornament může funkci a členění předmětu zdůraznit nebo potlačit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.