Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Funkce školních dějepisných atlasů ve výuce na základních školách
Ďurkech, Pavol ; Havelková, Lenka (vedoucí práce) ; Chromý, Pavel (oponent)
Bakalářská práce je věnována funkcím a využití školních dějepisných atlasů. Hlavní cíle práce jsou zjistit: jakou roli školní dějepisné atlasy hrají ve výuce dějepisu, jaké funkce školních dějepisných atlasů jsou v současnosti využívány a jakým způsobem tyto pomůcky vyučující používají. Dále pak zda se liší jejich využití u vyučujících s kombinací dějepis-zeměpis a dějepis-ostatní. Vytyčených cílů bylo dosaženo pomocí metody card sorting (třídění kartiček) a polostrukturovaných rozhovorů s deseti vyučujícími. Pro vyhodnocení výsledků byla použita metoda obsahové analýzy. Z výsledků práce vyplývá, že role školních dějepisných atlasů je hlavně jako doplněk při výuce. Hlavní využívané funkce u současných atlasů jsou: ilustrační, informační a prostorově- orientační. Dotázaní vyučující školní dějepisné atlasy nejvíce využívají jako podklad pro výklad a skupinovou práci, naopak vůbec pro domácí práce. Využití školních dějepisných atlasů se příliš neliší v závislosti na aprobaci. U učitelů dějepis-zeměpis dochází ve větší míře k využívání geoportálů a propojování výuky s druhým vyučovaným předmětem.
Mezipředmětové vztahy matematiky a geografie ve výuce na gymnáziu na úrovni realizovaného kurikula
Vandrovcová, Jana ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje mezipředmětovým vztahům matematiky a geografie ve výuce na gymnáziu na úrovni realizovaného kurikula. V teoretické části se zabývá jak koncepcemi vyučování, které v různé míře podporují propojování vzdělávacího obsahu jednotlivých vyučovacích předmětů, tak obecnými možnostmi pro realizování mezipředmětových vztahů matematiky, respektive geografie. Nechybí ani detailní představení konkrétních mezipředmětových vztahů matematiky a geografie a jsou identifikovány hlavní důvody, proč je rozvíjení vazeb mezi zmíněnými vyučovacími předměty důležité. Problematika realizace mezipředmětových vztahů ve výuce je následně mapována prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími matematiky. Jejich odpovědi poskytují pohled na úroveň realizovaného kurikula a odhalují příležitosti i omezení, se kterými se vyučující matematiky v rámci mezipředmětového propojování v praxi setkávají. Pozornost je zaměřena zejména na učitele s aprobací matematika a geografie, kteří se mohou vyjádřit konkrétně ke vztahu těchto dvou vyučovacích předmětů. V rámci zpracovávání diplomové práce bylo dále připraveno šest vyučovacích hodin zaměřených na aktivní využívání mezipředmětových vztahů matematiky a geografie. Autorka je poté na vybraných gymnáziích odučila, což umožnilo praktické...
Využití webových map zaměřených na biogeografii ve výuce na střední škole
Benešová, Markéta ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje výuce biogeografie na středních školách a jejímu obohacení za využití webových map. Součástí práce je základní souhrn informací o biogeografii a webových mapách a analýza jejich začlenění do výuky podle českých kurikulárních dokumentů. Dále práce přináší přehled webových map, které se věnují biogeografii. Tyto webové mapy jsou pro větší přehlednost roztříděny do několika kategorií. Z nalezených webových map je následně vybráno pět nejvhodnějších z pohledu zařazení do výuky biogeografie na středních školách, které jsou podrobněji popsány z hlediska obsahu a možnosti využití a také zhodnoceny pomocí hodnoticí tabulky. Ke každé z těchto pěti webových map je navržena vzorová úloha do výuky, sloužící jako inspirace pro učitele. Klíčová slova: biogeografie, webové mapy, střední škola
Miskoncepce žáků základních škol při práci s tematickou mapou
Šmídová, Michala ; Havelková, Lenka (vedoucí práce) ; Kocová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá identifikací a analýzou miskoncepcí vznikajících při práci s tematickou mapou u žáků devátých tříd základních škol. Je rozdělena na dvě základní části. První část je teoretická, seznamuje čtenáře s cíli práce a na základě odborné literatury definuje základní užívané pojmy. Podrobněji jsou zde představeny miskoncepce vyskytující se u žáků v tematické kartografii a je popsána metodika výzkumu. Na rešerši odborné literatury navazuje druhá část práce, která je zaměřena na kvalitativní výzkumnou činnost. K naplnění stanoveného cíle bylo metodou pro sběr dat zvoleno fenomenografické interview. Výzkumné šetření se uskutečnilo na pěti vybraných základních školách v Ústeckém kraji, v okrese Děčín, celkem na 20 žácích. Cílem výzkumu bylo konkrétně zjistit, zda a případně jaký má vliv na představy žáků jejich úroveň orientace v základních zeměpisných znalostech, užitá kartografická metoda a správnost tematické mapy. Klíčová slova: miskoncepce, mapová dovednost, tematická mapa, základní vzdělávání
Střet identit. Sionismus a palestinský nacionalismus
Havelková, Lenka ; Barša, Pavel (vedoucí práce) ; Hesová, Zora (oponent)
a klíčová slova Diplomová práce zkoumá vznik a vývoj dvou národních hnutí: sionismu a palestinského nacionalismu. Práce si klade za cíl zodpovědět tyto otázky: Existovaly nějaké paralely ve vzniku a vývoji těchto hnutí? Co bylo hlavním podnětem pro vznik nových národních identit? Jakou roli má náboženská otázka v přetrvávajícím izraelsko-palestinského konfliktu? Pro zodpovězení těchto otázek sleduje tato práce jednak historický vývoj v meziválečné Palestině, jednak příčiny vzestupu sionistického hnutí v poválečném období. Dále se tato práce zaměřuje na vývoj a charakter izraelské politiky a formování palestinské identity v období let 1948-1987. Klíčová slova: Palestina, Izrael, sionismus, nacionalismus, identita, konflikt
Mezipředmětové vztahy matematiky a zeměpisu ve výuce na gymnáziu na úrovni zamýšleného kurikula
Vandrovcová, Jana ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na mezipředmětové vztahy matematiky a zeměpisu ve výuce na gymnáziu. Nejprve teoreticky vymezuje mezipředmětové vztahy a s nimi související pojmy. Dále se zabývá zamýšleným (projektovým) kurikulem a analyzuje vzájemné vazby matematiky a geografie/ zeměpisu v RVP G a ve vybraných ŠVP. Následuje analýza učebnic matematiky z hlediska výskytu aplikačních příkladů a příkladů s mezipředmětovou tematikou. Větší pozornost pak věnuje příkladům se zeměpisnou tematikou. Představuje také vybrané výukové materiály zaměřené na mezipředmětové vztahy. klíčová slova: mezipředmětové vztahy, matematika, zeměpis, výuka, gymnázium
Výuka zeměpisu v alternativních školách
Mandová, Simona ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Práce je zaměřena na výuku zeměpisu v alternativních školách. Této problematice se věnuje ve dvou částech. První část práce obsahuje teoretická východiska, seznamuje s cílem práce, zvolenou metodikou, vysvětluje pojem alternativní škola a představuje konkrétní školy, které byly pro účely této práce zvoleny. Jsou jimi školy Montessori, Waldorfské školy a Začít spolu. Druhá část práce se zabývá praktickou kvalitativní výzkumnou činností, která byla na školách provedena. Jedná se o metodu zúčastněného pozorování na hodinách zeměpisu a o metodu polostrukturovaných rozhovorů s učiteli zeměpisu a ohniskovými skupinami žáků. Klíčová slova: alternativní škola, učitel, Montessori, škola, výuka zeměpisu, vzdělávací programy, Waldorf, Začít spolu, žák
Orgány kapitálové obchodní společnosti v likvidaci
Havelková, Lenka ; Josková, Lucie (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Orgány kapitálové obchodní společnosti v likvidaci Abstrakt Diplomová práce se zabývá osobou likvidátora a jeho vztahem k ostatním orgánům kapitálových obchodních společností v průběhu zrušení kapitálové obchodní společnosti (dále také jen jako "společnost") s likvidací. Právní úprava týkající se likvidace právnických osob, osoby likvidátora a zejména působnosti orgánů společnosti v likvidaci není v současných právních předpisech dostatečně upravena, aby byl její výklad jednoznačný. Vyvstává tak stále celá řada sporných právních otázek v oblasti vztahu likvidátora a jednotlivých orgánů společnosti, na něž je v rámci této diplomové práce poukázáno. Cílem této diplomové práce je nejenom vymezení osoby likvidátora, zhodnocení problémových oblastí týkajících se postavení likvidátora, a to jak pro jeho působnost vně společnosti, tak i uvnitř společnosti, ale zejména řešení otázek vzájemných vztahů likvidátora s orgány společnosti. Pomocí kritické analýzy dosavadních právních předpisů a současné právní úpravy, rozhodnutí soudů v obdobných případech a odborných článků je záměrem této práce dospět k řešení předem stanovených sporných právních otázek, které nebyly odstraněny ani s rekodifikací soukromého práva, jež sjednotila občanskoprávní a obchodněprávní oblast právní úpravy likvidace společnosti a současně...
Vliv kartografické vyjadřovací metody na úroveň mapových dovedností žáků
Havelková, Lenka ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Bláha, Jan Daniel (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá, v českém prostředí aktuální, problematikou mapových dovedností. Na rozdíl od dosavadních realizovaných empirických studií se specificky věnuje dovednostem práce s tematickými mapami a zaměřuje se na žáky středních škol a studenty geograficky zaměřených vysokoškolských oborů. Vzhledem k výrazné různorodosti využívaných vyjadřovacích prostředků na tematických mapách je hlavním cílem této práce především identifikovat a zdůvodnit vliv užité kartografické vyjadřovací metody na úroveň dovednosti práce s těmito důležitými zdroji informací. Pro naplnění tohoto cíle bylo, mimo jiné z důvodu nedostatečného množství odborné literatury zaměřující se na tuto problematiku, nutné se uvedené problematice věnovat nejen v rovině realizovaného/dosaženého kurikula, ale i v rovině zamýšleného/projektového kurikula a využít několika odlišných výzkumných metod. Na rešerši literatury zabývající se tematickou kartografií, mapovými dovednostmi a testováním jejich úrovně proto navázalo vytvoření modelu dílčích mapových dovedností uplatňujících se při práci s tematickými mapami. Ten byl dále využit při tvorbě a interpretaci výsledků didaktického testu. Obdobně byla pro potřeby plošného testování realizována obsahová analýza učebnic zeměpisu a školních zeměpisných atlasů zaměřená na...
Rozvoj mapových dovedností v dějepisu, matematice a biologii
Havelková, Lenka ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Kučerová, Silvie Rita (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá rozvojem mapových dovedností ve výuce dějepisu, matematiky a biologie na druhém stupni základních škol a na středních školách. Mapové dovednosti bývají vnímány především jako dílčí část geografických dovedností, a tak problematika jejich rozvoje mimo zeměpis nebyla dosud dostatečně zkoumána. Úvodní část práce se tak věnuje uplatnění těchto dovedností v každodenním životě a shrnuje poznatky prokazující jejich důležitost ve výuce rozličných předmětů. Následně jsou na základě rešerše pro konkrétně zvolené předměty (dějepis, matematika, biologie) navrženy možnosti rozvoje mapových dovedností. Cílem praktické části práce, která zkoumá rozvoj mapových dovedností v rovině projektového a realizovaného kurikula, je zhodnocení jejich postavení ve výuce na českých školách a taktéž reflexe teoreticky zaměřených kapitol. Jako výzkumné metody jsou využity analýza učebnic a dotazníkové šetření. Klíčová slova: mapa, rozvoj mapových dovedností, dějepis, matematika, biologie, analýza učebnic, dotazníkové šetření

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 HAVELKOVÁ, Lucie
21 Havelková, Lenka
2 Havelková, Libuše
2 Havelková, Linda
14 Havelková, Lucie
6 Havelková, Ludmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.