Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jazyk polopřipravených mluvených projevů
Sojka, Pavel ; Daněk, Jan (oponent) ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem této práce je hláskoslovná a morfologická analýza mluvených textů rozhlasové publicistiky. Při analýze jsme pracovali se třinácti zaznamenanými a přepsanými texty z let 2002-2005. Především jsme se zabývali otázkou, do jaké míry se v tomto typu projevů dodržuje spisovná norma, a výsledky jsme porovnali se závěry pěti dřívějších výzkumů mluvené češtiny. Zjistili jsme, že výskyt nespisovných prvků v našem vzorku je většinou nižší než v dřívějších výzkumech mluvené češtiny. Zároveň se však potvrdilo, že zejména některé nespisovné prvky mají tendenci pronikat i do projevů zřetelně tíhnoucích ke spisovnosti. Analyzované polopřipravené projevy proto hodnotíme jako projevy jazykově smíšené s převahou spisovných prvků.
Konkurence objektu v instrumentálu a adverbiále modi
Žiláková, Renata ; Daněk, Jan (oponent) ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dvěma zásadními problémy. Snaží se vysvětlit podstatu konkurence objektu a adverbiále modi v instrumentálu a navrhuje řešení sporných případů vyplývající ze sledování vybraných sloves a jejich vztahů v ČNK. Práce se nejdříve věnuje vymezení větných členů (objektu a adverbiále modi), jejich charakteristice a rozlišení na základě dostupné jazykovědné literatury. Dále došlo uvedení větných členů do vztahů pojmenování těchto vztahů. Byla vymezena skupina problematických případů, o jejichž řešení se autor snaží ve druhé, stěžejní praktické části. Práce se nevěnuje pouze formálnímu popisu větných členů a jejich vztahů, ale zabývá se také sémantickou podstatou obého. Z širšího pozorování vzešla množina sledovaných sloves vhodných pro zjednodušené hledání řešení konkurence objektu a adverbiále modi, které je možné na základě širokého rozpětí zkoumaného materiálu zobecnit. V praktické části se nalézá rozbor (formální, funkční i sémantický) sloves s implikovaným (slovotvorné příbuzným) instrumentem (objektem nebo adverbiále modi). Na základě tohoto rozboru autor došel závěrům, které jsou v závěru uvedeny a zobecněny.
Negativní jazykový transfer u anglicky mluvících studentů češtiny jako cizího jazyka. Aplikovaná kontrastivní lingvistická studie na materiálu vybraných českých a anglických sloves s významem interpersonální komunikace
Daněk, Jan ; Machová, Svatava (vedoucí práce) ; Panevová, Jarmila (oponent) ; Kolářová, Ivana (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku negativního jazykového transferu anglicky mluvicích studentů češtiny jako ciziho jazyka. Na materiálu deseti českých sloves s významem interpersonálni komunikace, totiž říci (si), říkat (si), říkávat (si), mluvit, hovořit, povědět, povídat (si), oznámit, informovat a konstatovat, ukazuje, jaký obraz jazykového jednáni je typický pro rodilé mluvči češtiny. V porovnáni s převzatou analýzou anglických lexémů speak, talk, say a tell stanovuje shody a rozdily obrazu jazykového jednáni v češtině a v angličtině a predikuje oblasti negativního jazykového transferu u anglicky mluvicich studentů češtiny jako ciziho jazyka. Tuto predikci následně ověřuje pomoci výzkumné sondy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kritéria hodnocení mediálních produktů z hlediska mediální výchovy
Křižánek, Tomáš ; Holanová, Radka (oponent) ; Daněk, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce Kritéria hodnocení mediálních produktů z hlediska mediální výchovy na jedné straně poskytuje vhled do cílů a kritérií hodnocení mediálních produktů, která využívají mediální studia, a detailně analyzuje cíle mediální výchovy, na straně druhé potom všechny tyto poznatky využívá v návrhové části práce, která se zaměřuje na stanovení jednotného souboru kritérií hodnocení mediálních produktů z hlediska mediální výchovy. Tato kritéria může využít učitel 2. stupně základní školy při výběru mediálních produktů do výuky. Použití navržených kritérií je demonstrováno na sadě praktických aktivit použitelných pro reálnou výuku mediální výchovy. Součástí každé aktivity je přitom popis výběru produktu a aplikace jednoho hlavního kritéria během tohoto výběru. Kritéria hodnocení i aktivity jsou navrženy tak, aby splňovaly požadavky Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Úroveň znalosti češtiny žáků-cizinců v českých školách (se specifikací na čtení s porozuměním)
Brumlichová, Zuzana ; Daněk, Jan (oponent) ; Hájková, Eva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou češtiny jako cizího, popř. druhého jazyka. Teoretická část se věnuje vymezení pojmu žák-cizinec v české škole, legislativnímu rámci problematiky vzdělávání žáků-cizinců, jazykovému vzdělávání na mezinárodní úrovni se specifikací na češtinu jako cizí jazyk a v neposlední řadě pojednává o významu čtenářské gramotnosti a jejím užití v jazykovém vzdělávání. Cílem diplomové práce bylo zjištění úrovně dovednosti čtení s porozuměním žáků-cizinců na druhém stupni základních škol na základě didaktického testu vytvořeného v těsné závislosti na vymezení úrovní znalosti jazyka ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky. Výsledky výzkumu byly analyzovány dle různých kritérií, ovlivňujících začlenění žáka-cizince do výuky češtiny, a dále porovnány s výsledky žáků, kteří jsou rodilými mluvčími češtiny.
Argumentace v politických debatách (a její variace v závislosti na proměnách komunikační situace)
Vostalová, Lucie ; Holanová, Radka (oponent) ; Daněk, Jan (vedoucí práce)
Mým cílem je zpracování jedné politické debaty, z níž si vybírám vhodné vzorky pro své zkoumání. Následně se pokouším najít argumenty, které budou podporovat názory vybraných politiků. Jejich argumentaci budu zaznamenávat v argumentační struktuře. Mým přínosem bude zmapování argumentace současných politiků, kteří zastupují dvě největší politické strany. Svoji práci rozděluji na teoretickou a praktickou část. O teoretickou část se opírá moje praktická část. První mé kroky směřují k popisu dialogické komunikace, která se odehrává v těchto typech pořadů a s tím souvisí typologie dialogické komunikace. Dále se zaměřím na politické debaty. V další kapitole budu nahlížet do problematiky argumentace. Nemohu samozřejmě opomenout chybnou argumentaci, která se v poslední době objevuje v hojném počtu u mluvčích, kteří se snaží někoho o něčem přesvědčovat. Následně vytvořím strukturu argumentačního textu, která mi bude nápomocna při praktické části. Poté se budu zabývat ve své práci názorem a argumentem a mimo jiné i tím, jak je rozpoznám. Pro přehlednost nastíním vybranou kontroverzní debatu, kterou přidám před samotný rozbor. V praktické části zaznamenám schematicky argumentační strukturu. První struktura bude zaměřena na Davida Ratha a druhá na Petra Bendla. Budu se především soustředit na to, jak oba politici...
Vsuvka v dnešních českých publicistických textech
Stoklasová, Petra ; Daněk, Jan (oponent) ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce)
Tato práce uvádí, jaké postavení má vsuvka (parenteze) v současných českých publicistických textech. Jedná se o analýzu vybraných periodik, která je provedená na základě informací a poznatků z prostudované literatury. Vyhledané vsuvky jsou charakterizovány a rozděleny do skupin podle určitých hledisek (podle obsahové souvislosti, podle způsobu připojení, podle obsahové náplně, grafického vyznačení). Dále se snaží určit, který typ nebo které typy jsou nejvíce frekventované. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prostředky akceptability v českých časopisech pro děti
Mikulecká, Šárka ; Daněk, Jan (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Martina (oponent)
Diplomová práce mapuje nabídku časopisů pro děti a mládež na českém trhu. Na vybraném vzorku titulů analyzuje aplikované prostředky akceptability. Problematika je zpracována v kontextu časopisů jako komodit. Studie poukazuje na fakt, že v době, kdy se hlídá nezávadnost běžných produktů, neexistuje mechanismus, který by kvalitu tohoto zboží monitoroval. Proto práce zdůrazňuje úlohu mediální výchovy. Cílevědomé směřování k mediální gramotnosti dětí a mládeže je cestou ke kvalitativní změně nabízených časopisů. Stať je úzce spjata s praxí a přináší konkrétní návrhy využití časopisů v předškolním a školním vzdělávání. Zároveň má ambici stát se "manuálem pro rodiče i pedagogy při výběru vhodných časopisů pro děti a mládež.
Reklama a její vliv na spotřebitele
Daněk, Jan ; Chloupek, Pavel (oponent) ; Navrátilová, Ludmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce se v teoretické části zaměřuje na pojem reklama, na její historii, dělení reklamy a reklamních médií a také na spotřebitele a jeho spotřební chování a faktory ovlivňující nákupní chování. V praktické části se pak zaměřuje na analýzu spotřebního chování spotřebitelů, konkrétně v oblasti energetických nápojů. Byl proveden výzkum, jehož výsledky napomohou ke zlepšení marketingové komunikace firmy Red Bull.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Daněk, J.
6 Daněk, Jakub
1 Daněk, Jaroslav
2 Daněk, Jindřich
14 Daněk, Jiří
4 Daněk, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.