Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
TheOnion.com - stírání rozdílů mezi kvazižurnalistikou a tradiční žurnalistikou v on-line médiích
Švelch, Jan ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Láb, Filip (oponent)
Bakalářská práce sleduje stírání rozdílů mezi kvazižurnalistikou a žurnalistikou v on-line médiích na příkladu satirického kvazižurnalistického serveru TheOnion.com a srovnává ho s žurnalistickými médii CNN.com a NYTimes.com. Dále porovná situaci a pozici TheOnion.com s televizními satirickými show The Daily Show a The Colbert Report. Podává profil The Onion, mapuje několik situací, kdy byly články The Onion brány jako pravdivé. Zkoumá formální, obsahovou i stylovou stránku tvorby TheOnion.com.
Boj se zlem:stereotypizace antagonistů ve válečných počítačových hrách
Houška, Jan ; Švelch, Jan (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
V diplomové práci analyzuji, s použitím metody kvalitativní obsahové analýzy, vizuální a ideologickou reprezentaci antagonistů v osmi počítačových hrách žánru first-person shooter (FPS), vydaných mezi lety 2007-2019. Výzkum je založený na identifikaci stereotypní antagonistické reprezentace. Pozornost je věnována zejména etnickým a národnostním stereotypům, jelikož antagonisté jsou vůči protagonistům etnicky a národnostně jiní. Usiloval jsem o doplnění obou kategorií odlišnosti dalším souhrnným kritériem, prostřednictvím kterého by antagonisté byli definováni. V práci také popisuji ideologické rámce, kterým reprezentace antagonistů podléhá. Využívám přitom Pötzschova selektivního realismu, který skrze čtyři filtry (násilí, následků, postav, konfliktu) z FPS her vylučuje negativní a kontroverzní aspekty válek. Selektivní realismus selektivně prezentuje nejenom válku, ale i antagonistické činy. V práci jsou identifikovány stereotypní reprezentace tří hlavních etnicko-národnostních skupin - u Rusů orientalismus a studenoválečné stereotypy, u blízkovýchodních antagonistů neo-orientalismus a u východoasijských techno-orientalismus. Nalezená podobnost mezi antagonisty je ideologie náboženských nacionalistů a radikálů. Válečné konflikty daných her podléhají zmíněným selektivním filtrům, s částečnou...
Temporalita videohier
Sýkora, Andrej ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Práca primárne pomocou analýzy a interpretácie vybraných diel skúma možnosti prežívania a vnímania času vo svete videohier. Sekundárne si vo svojich analýzach vypomáha existujúcim výskumom zo širokého spektra oblastí od samotných game studies až po sociálne aspekty nových médií. Každá kapitola prezentuje určitý temporálny fenomén, resp. rôzne temporálne fenomény. Snaží sa nájsť pohľad, akým v kontexte hráčskeho zážitku a interpretácie videohry môžeme vnímať unikátne efekty daného fenoménu, pokiaľ sme s ním konfrontovaní skrz videohru. Hlavnou otázkou práce sa tak stáva, či videohry ako médium prinášajú na pole debaty o temporalite nové, sebe-vlastné faktory, alebo len rozširujú tie už poznané z iných druhov médií.
Paratexts to Non-Linear Media Texts: Paratextuality in Video Games Culture
Švelch, Jan ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent) ; Piorecký, Karel (oponent)
Paratexts to Non-Linear Media Texts: Paratextuality in Video Game Culture Jan Švelch Abstrakt Tématem této disertační práce je paratextualita v kultuře počítačových her. Koncept paratextuality představil literární teoretik Gérard Genette v roce 1982 v kontextu knižního vydavatelství. Během posledních třiceti pěti let jej převzaly další obory včetně filmových, televizních nebo herních studií. Nicméně současná podoba paratextuální metodologie se významně odlišuje od původního teoretického rámce a vede k terminologickým nesrovnalostem. I přesto lze však paratextualitu stále považovat za potenciálně hodnotný analytický nástroj, který se věnuje otázkám takzvaných přidružených textů a kulturním praktikám napříč kulturními průmysly. Paratext, který bývá obrazně popisován jako práh interpretace, tématizuje oblast často přehlížených složek mediálních ekosystémů, jako jsou například propagační materiály nebo návody k použití. V této disertační práci nejprve nabízím podrobný kritický rozbor současné paratextuální teorie a metodologie. V dalších kapitolách pak představuji aktualizovaný teoretický a metodologický rámec paratextuality, který staví na základech konceptu textuální transcendence, z něhož vycházela i původní Genetteova konceptualizace. Konkrétní analytické dimenze pak berou v potaz specifika počítačových...
Reprezentace historických událostí v herní sérii Total war
Mokriš, Radek ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
komerční hry. Zaměřuje se na jejich korespondenci s prezentovanými historickými událostmi a výukový potenciál. Práce vznikala v roce 2017 na základě vědeckých prací Bogosta, Chapmana, Juula a dalších, či vlastním výzkumem podpořeným dotazováním respondenty. V úvodní části se autor zaměřuje na dostupnou teorii a poznání jednak v oblasti výuky u her, jednak v oboru herních studií. V následující části se zabývá metodologií diplomové práce, průběhem vlastního výzkumu a dotazníkem. Autor se snaží komerčních her, vnějších vlivů, které formují jejich podobu a přístupu hráčů k tomuto žánru her. Zároveň se snaží zodpovědět otázky "do jaké míry jsou tituly série vzdělávací a jaký je vztah hráče a komerčního obsahu?" V předposlední části diplomové práce autor pracuje s historií prezentovanou akademickými odborníky. Následně podrobuje herní verzi srovnání a zabývá se také reprezentací historie v dalších typech médií. Na závěr seznamuje autor s povídá vytyčené otázky. V neposlední řadě pak na základě výsledků dotazování prezentuje vztah a vliv vybraných her na hráče.
Vývoj a charakteristika mediálního mixu v Japonsku
Klozová, Dominika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Tématem práce je vývoj mediálního mixu v Japonsku a jeho charakteristika od historie do současnosti. Stěžejními body jsou základní prvky mediálního mixu - manga, anime a videohry. Tato média jsou popsána z historického hlediska v souvislosti s mediálním mixem. Kromě historického vývoje a vzájemného propojení těchto médií práce srovnává mediální mix s termínem transmediální vyprávění. Oba termíny definuje a dokládá jejich podobnost. Na praktickém výzkumu práce jsou ukázány konkrétní příklady mediálního mixu, jejich vzájemné srovnání a zařazení v rámci definovaných termínů mediální mix a transmedialita. Je tak docíleno výběrem vzorků sérií patřících do mediálního mixu a majících odlišná zdrojová média, na kterých jsou dokázány praktiky mediálního mixu, případně transmediálního vyprávění.
Jazyková kultura a přejímání a počešťování slov v Právu
Kubínová, Monika ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
(abstrakt) V této práci se zaměřuji na analýzu jazykového aparátu používáného v novinách Právo a to v celkovém vývoji po roce 1989. Zaměřit bych se chtěla hlavně na jazykovou kulturu a přejímání slov z cizích jazyků a na počešťování cizích slov v tomto deníku v letech 1990 - 2014. Při analýze jazykové kultury bych se chtěla zaměřit na celkový vývoj používaného jazyka. Porovnáním stavu jazykové kultury deníku Právo v roce 1990 se stavem ve vydání v roce 2014 získáme celkový náhled na vývoj jazyka ve zkoumaném období. Zkoumáním jazyka v jednotlivých letech pak získáme jednotlivé kroky vývoje. Jak při přejímání, tak při počešťování slov bych chtěla zjistit, jak se počet počeštěných a přejatých slov v průběhu let mění a také z jakých jazyků pocházejí slova nejčastěji. Velmi důležitým aspektem tohoto výzkumu bude vývoj trendu přejímání a počešťování slov v uplynulých 25 letech. Toto časové období jsem vybrala záměrně, předpokládám, že po otevření hranic po roce 1989 bude trend přejímání slov na vzestupu. Předpokládám také, že v jisté chvíli dojde k ustálení množství přejatých a počeštěných slov a jejich počet se již dále nebude nijak významně zvyšovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Švelch, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.