Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Temporalita videohier
Sýkora, Andrej ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Práca primárne pomocou analýzy a interpretácie vybraných diel skúma možnosti prežívania a vnímania času vo svete videohier. Sekundárne si vo svojich analýzach vypomáha existujúcim výskumom zo širokého spektra oblastí od samotných game studies až po sociálne aspekty nových médií. Každá kapitola prezentuje určitý temporálny fenomén, resp. rôzne temporálne fenomény. Snaží sa nájsť pohľad, akým v kontexte hráčskeho zážitku a interpretácie videohry môžeme vnímať unikátne efekty daného fenoménu, pokiaľ sme s ním konfrontovaní skrz videohru. Hlavnou otázkou práce sa tak stáva, či videohry ako médium prinášajú na pole debaty o temporalite nové, sebe-vlastné faktory, alebo len rozširujú tie už poznané z iných druhov médií.
Paratexts to Non-Linear Media Texts: Paratextuality in Video Games Culture
Švelch, Jan ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Slussareff, Michaela (oponent) ; Piorecký, Karel (oponent)
Paratexts to Non-Linear Media Texts: Paratextuality in Video Game Culture Jan Švelch Abstrakt Tématem této disertační práce je paratextualita v kultuře počítačových her. Koncept paratextuality představil literární teoretik Gérard Genette v roce 1982 v kontextu knižního vydavatelství. Během posledních třiceti pěti let jej převzaly další obory včetně filmových, televizních nebo herních studií. Nicméně současná podoba paratextuální metodologie se významně odlišuje od původního teoretického rámce a vede k terminologickým nesrovnalostem. I přesto lze však paratextualitu stále považovat za potenciálně hodnotný analytický nástroj, který se věnuje otázkám takzvaných přidružených textů a kulturním praktikám napříč kulturními průmysly. Paratext, který bývá obrazně popisován jako práh interpretace, tématizuje oblast často přehlížených složek mediálních ekosystémů, jako jsou například propagační materiály nebo návody k použití. V této disertační práci nejprve nabízím podrobný kritický rozbor současné paratextuální teorie a metodologie. V dalších kapitolách pak představuji aktualizovaný teoretický a metodologický rámec paratextuality, který staví na základech konceptu textuální transcendence, z něhož vycházela i původní Genetteova konceptualizace. Konkrétní analytické dimenze pak berou v potaz specifika počítačových...
Reprezentace historických událostí v herní sérii Total war
Mokriš, Radek ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
komerční hry. Zaměřuje se na jejich korespondenci s prezentovanými historickými událostmi a výukový potenciál. Práce vznikala v roce 2017 na základě vědeckých prací Bogosta, Chapmana, Juula a dalších, či vlastním výzkumem podpořeným dotazováním respondenty. V úvodní části se autor zaměřuje na dostupnou teorii a poznání jednak v oblasti výuky u her, jednak v oboru herních studií. V následující části se zabývá metodologií diplomové práce, průběhem vlastního výzkumu a dotazníkem. Autor se snaží komerčních her, vnějších vlivů, které formují jejich podobu a přístupu hráčů k tomuto žánru her. Zároveň se snaží zodpovědět otázky "do jaké míry jsou tituly série vzdělávací a jaký je vztah hráče a komerčního obsahu?" V předposlední části diplomové práce autor pracuje s historií prezentovanou akademickými odborníky. Následně podrobuje herní verzi srovnání a zabývá se také reprezentací historie v dalších typech médií. Na závěr seznamuje autor s povídá vytyčené otázky. V neposlední řadě pak na základě výsledků dotazování prezentuje vztah a vliv vybraných her na hráče.
Vývoj a charakteristika mediálního mixu v Japonsku
Klozová, Dominika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Tématem práce je vývoj mediálního mixu v Japonsku a jeho charakteristika od historie do současnosti. Stěžejními body jsou základní prvky mediálního mixu - manga, anime a videohry. Tato média jsou popsána z historického hlediska v souvislosti s mediálním mixem. Kromě historického vývoje a vzájemného propojení těchto médií práce srovnává mediální mix s termínem transmediální vyprávění. Oba termíny definuje a dokládá jejich podobnost. Na praktickém výzkumu práce jsou ukázány konkrétní příklady mediálního mixu, jejich vzájemné srovnání a zařazení v rámci definovaných termínů mediální mix a transmedialita. Je tak docíleno výběrem vzorků sérií patřících do mediálního mixu a majících odlišná zdrojová média, na kterých jsou dokázány praktiky mediálního mixu, případně transmediálního vyprávění.
Jazyková kultura a přejímání a počešťování slov v Právu
Kubínová, Monika ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
(abstrakt) V této práci se zaměřuji na analýzu jazykového aparátu používáného v novinách Právo a to v celkovém vývoji po roce 1989. Zaměřit bych se chtěla hlavně na jazykovou kulturu a přejímání slov z cizích jazyků a na počešťování cizích slov v tomto deníku v letech 1990 - 2014. Při analýze jazykové kultury bych se chtěla zaměřit na celkový vývoj používaného jazyka. Porovnáním stavu jazykové kultury deníku Právo v roce 1990 se stavem ve vydání v roce 2014 získáme celkový náhled na vývoj jazyka ve zkoumaném období. Zkoumáním jazyka v jednotlivých letech pak získáme jednotlivé kroky vývoje. Jak při přejímání, tak při počešťování slov bych chtěla zjistit, jak se počet počeštěných a přejatých slov v průběhu let mění a také z jakých jazyků pocházejí slova nejčastěji. Velmi důležitým aspektem tohoto výzkumu bude vývoj trendu přejímání a počešťování slov v uplynulých 25 letech. Toto časové období jsem vybrala záměrně, předpokládám, že po otevření hranic po roce 1989 bude trend přejímání slov na vzestupu. Předpokládám také, že v jisté chvíli dojde k ustálení množství přejatých a počeštěných slov a jejich počet se již dále nebude nijak významně zvyšovat.
Reprezentace protivníků v počítačových hrách žánru first-person shooter
Štěpánek, Adam ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na reprezentaci protivníků v počítačových hrách žánru first-person shooter. Dává si za cíl vyzkoumat nástroje, podle kterých tvůrci počítačových her vybírají do svých titulů nepřátele a v jakém stylu je prezentují. Využívá při tom žánr first-person shooter, ve kterém má hráč s nepřítelem nejbližší vizuální kontakt. Cílem práce je popsání typických protivníků v počítačových hrách a zjištění, proč právě tito protivníci jsou často nejvíce zastupovaní. Zvláštní pozornost je pak věnována hrám, které při zobrazování protivníků použily originální přístup. Práce se dále soustředí na popsání nejčastějších stereotypů, které tvůrci her využívají a jaké funkce při prezentování nepřátel plní. Konkrétně se jedná o stereotypy převážně rasové či národnostní. Kromě toho se snaží předložit i kritiku zmíněných stereotypů, včetně možných dopadů na hráče, a pokouší se odhadnout, zda v budoucnosti na jejím základě dojde k nějakým změnám. Dalším zkoumaným tématem jsou počítačové hry, které výběrem protivníků vyvolaly kontroverzi, nejčastěji se projevující morálními dilematy, které hry před hráče stavějí. Na základě poznatků z odborné literatury a samotné analýzy her pak práce zjišťuje, jaké jsou hlavní důvody reprezentace určitých nepřátel a jaké emocionální dopady na hráče z toho mohou plynout.
Tabletové magazíny - jejich historie, vývoj a současné postavení na českém mediálním trhu
Horáčková, Anna ; Cebe, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Bakalářská práce je věnována vzniku a vývoji tabletových magazínů v České republice. Součástí práce je rozbor nejen ryze tabletově vydávaných magazínů působících na českém mediálním trhu v období let 2012-2015, ale i samotných vydavatelství, jež se tomuto modernímu specifickému technologickému trendu věnují. Podstatnou částí je poté vytyčení technologických aspektů souvisejících s procesem jejich tvorby a distribuce a také aktuálně platné restrikce z oblasti legislativy. Teoretický pohled na tuto problematiku je poté ověřován a prozkoumán v rámci realizovaného dotazníkového šetření. V rámci něj bylo u majitelů chytrých telefonů a tabletů v České republice zjišťováno nejen prozatímní využívání těchto zařízení k různým aktivitám, ale především povědomí o dostupných tabletových magazínech. Následně byla u respondentů zjišťována konzumace těchto obsahů, postoj k interaktivitě obsahů, zpoplatnění titulů či zaměření do budoucna potenciálně nově vydávaných magazínů. V závěru práce je na základě příkladu vývoje tohoto segmentu v zahraničních zemích, názorů odborníků a vlastního zhodnocení nastíněn možný vývoj této oblasti v následujících letech, a to především formou konkurenčních výhod (pozitiv) a nevýhod (negativ) tabletových magazínů.
Užívání nových médií na lokální úrovni: na příkladu regionu Novojičínsko
Ocásková, Šárka ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Nová média se dnes rozrůstají více než kdykoli předtím. Už je asi všem jasné, že tento nový trend zasáhl naprosto všechny oblasti šíření zpravodajství a informační kanály. Jak dalece však nová média ovlivnila tak specifické periodikum, kterým jsou radniční listy? Jistě se to také může lišit podle krajů, podle toho jaká je ve městě situace, čím je kraj typický a jak rychlou modernizaci v této oblasti dokáže zvládnout, aby tím více neuškodil, než něco zlepšil. Proto jsem si vybrala pro svou práci Moravskoslezský kraj a vzhledem k tomu, že i tato oblast je dosti široký pojem, zaměřila jsem se ještě detailněji na region Novojičínsko. Z toho důvodu se práce v první části zaměří na specifikaci kraje s užší specializací na Novojičínský region pro lepší představu ohledně této oblasti. Také vysvětlím, čím jsou radniční listy tak specifické a liší se od ostatních časopisů. Hlavním materiálem této práce budou hloubkové rozhovory se samotnými tvůrci jednotlivých periodik. Z nich zjistím, jak dalece jsou ovlivněni novými technologiemi, informačními kanály, co vše už zavedli do praxe, co v tuto chvíli plánují a případně také to, co jim přináší největší starosti a komplikace při realizaci nápadů na rozvoj v této oblasti. Kromě uvedených rozhovorů práce zpracovává informace z dotazníkového šetření od samotných...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Švelch, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.