Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza závěrečných hodnocení v českých videoherních médiích
Svoboda, Filip ; Houška, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Je zvykem, že videoherní recenze obsahuje vedle textového zhodnocení produktu (hry) také číselné vyjádření míry doporučení. Jak (na jaké škále a jak se škálou nakládat) a zda číselně nebo jinak hodnotit je v kontextu videoherní žurnalistiky předmětem rozsáhlé diskuze. Práce si klade za cíl odpovědět na otázku jak vnímají videoherní recenzenti problematické aspekty závěrečného hodnocení prostřednictvím rozhovorů s českými herními recenzenty. Zjištění vzájemně porovnává a uvádí do kontextu. Dochází také ke zmapování proměny hodnoticích systémů v čase.
Toxicita komunity hráčů hry League of Legends
Wija, Jakub ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Houška, Jan (oponent)
Tato práce popisuje toxické chování herní komunit hry League of Legends. Nabízí definice toxického chování, jakožto komunikačně-behaviorálního jevu, který vyplývá z fenoménu rušivého chování. Dále popisuje druhy toxického jednání, jako je podvádění, sabotáž, negativní průměrnost, držení rukojmích nebo komunikativní agrese, která byla také bližším předmětem této práce. Blíže se tato práce zaměřuje na hostilitu vůči hráčkám a queer hráčům a popisuje fenomény, jako je toxická geek maskulinita či hnutí incelu. Hlavním cílem je obeznámit čtenáře se zkoumanou problematikou a zaměřit se na pohled obětí tohoto jednání. Ten je v práci zkoumán pomocí kvalitativního výzkumu ve formě polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumný vzorek se skládal z šesti respondentů. Tři respondenti, kteří se identifikují, jako queer hráči a tři respondentky. Rozhovory se týkali toho, jak vnímají toxické chování komunity League of Legends a jak vnímají samotný herní titul. Mimo jiné se týkali i zkušenosti respondentů a respondentek s nenávistnými projevy nebo strategií, které využívají k vypořádávání se s tímto druhem jednání.
Srovnání profesionálních recenzí a uživatelských komentářů na Metacritic v případě The Last of Us Part II
Kafka, Pavel ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Houška, Jan (oponent)
Předmětem této práce je analyzovat a porovnat profesionální recenze a uživatelské komentáře na agregátoru Metacritic v případě hry The Last of Us Part II. Cílem práce je zjistit, co odlišuje profesionální videoherní recenze od uživatelských komentářů, jaká dominantní témata obsahují a která z nich mají hlavní podíl při konečném hodnocení, na příkladu The Last of Us Part II. První čtyři kapitoly teoretické části práce se věnují teoretickým východiskům oblastí herní recenze a její funkce, review bombing, identifikace s hlavním hrdinou a reprezentace ženských postav. Teoretická část je zakončena představením hry The Last of Us Part II a agregátoru Metacritic. Výzkumná část obsahuje celkem dva výzkumy. První dvě kapitoly se věnují představením metodologií jednotlivých výzkumů a vymezení jejich vzorků. První výzkum využívá kvantitativních metod s cílem popsat průběh uživatelského hodnocení v čase. Druhý výzkum využívá kvalitativní tematické analýzy s cílem objevit dominantní témata u 10 profesionálních recenzí a 100 uživatelských komentářů. Dominantní témata těchto dvou vzorků a jejich vliv na konečné hodnocení jsou následně vzájemně porovnána. Práce je zakončena diskuzí, interpretací výsledků, shrnutím a zhodnocením výsledků. Jedním z hlavních zjištění této práce je signifikantní vývoj uživatelského...
Reprezentace smrti v současných počítačových hrách - příklad The Last of Us II
Valtonen, Veronika ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Houška, Jan (oponent)
Práce se zaměřuje na analýzu reprezentace smrti v počítačových hrách, a to konkrétně v případě The Last of Us II, survival hororovém žánru. Všímá si rozdílnosti reprezentace smrti ve hrách v porovnání s reálným životem, kdy hry smrt výrazně zlehčují a zároveň je v nich smrt hlavní herní mechanikou, která hráče coby úspěšného vraha odměňuje. Hry mohou smrt postav škodlivým způsobem stereotypizovat, ale zkoumaná hra je naopak specifická tím, že tyto běžné stereotypy neobsahuje. Práce se analýzou hlavních a vedlejších postav snaží zjistit, jakým způsobem umírají a jak se přitom jejich smrti vzájemně liší. Protagonisté a antagonisté jsou také předmětem zájmu zkoumání, jelikož je způsob jejich smrti rozdílný, a tudíž vhodným podmětem ke zkoumání toho, co se snaží hra sdělit. Tyto rozdíly bude dále práce analyzovat v kontextu s herními mechanikami a audiovizuálním zpracováním. Narativ je hlavním aspektem reprezentujícím smrt ve hře. Součástí narativu jsou i následky smrti, na které se práce zaměří skrze aspekty pohřbívání a truchlení. K dosažení zjištění v rámci reprezentace smrti v herním světě bude práce analyzovat vnímání smrti postav, konkrétně pomocí jejich dialogů či monologů. Jelikož je hra expresivní médium, tedy nese sdělení, nevyhne se i problematickým tématům. Probíranou problematikou je...
Boj se zlem:stereotypizace antagonistů ve válečných počítačových hrách
Houška, Jan ; Švelch, Jan (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
V diplomové práci analyzuji, s použitím metody kvalitativní obsahové analýzy, vizuální a ideologickou reprezentaci antagonistů v osmi počítačových hrách žánru first-person shooter (FPS), vydaných mezi lety 2007-2019. Výzkum je založený na identifikaci stereotypní antagonistické reprezentace. Pozornost je věnována zejména etnickým a národnostním stereotypům, jelikož antagonisté jsou vůči protagonistům etnicky a národnostně jiní. Usiloval jsem o doplnění obou kategorií odlišnosti dalším souhrnným kritériem, prostřednictvím kterého by antagonisté byli definováni. V práci také popisuji ideologické rámce, kterým reprezentace antagonistů podléhá. Využívám přitom Pötzschova selektivního realismu, který skrze čtyři filtry (násilí, následků, postav, konfliktu) z FPS her vylučuje negativní a kontroverzní aspekty válek. Selektivní realismus selektivně prezentuje nejenom válku, ale i antagonistické činy. V práci jsou identifikovány stereotypní reprezentace tří hlavních etnicko-národnostních skupin - u Rusů orientalismus a studenoválečné stereotypy, u blízkovýchodních antagonistů neo-orientalismus a u východoasijských techno-orientalismus. Nalezená podobnost mezi antagonisty je ideologie náboženských nacionalistů a radikálů. Válečné konflikty daných her podléhají zmíněným selektivním filtrům, s částečnou...
Údržba a diagnostika obráběcích strojů se zaměřením na vibrodiagnostiku, elektrodiagnostiku a tribodiagnostiku
Houška, Jan ; Řezníčková, Hana (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o údržbě a s ní související technické diagnostice obráběcích strojů. Diagnostické metody, na které je práce zaměřena, jsou vibrodiagnostika, tribodiagnostika a elektrodiagnostika. V práci je navržen diagnostický systém a realizováno měření vibračních a elektrických parametrů obráběcího centra. Na základě získaných výsledků je pro společnost doporučen další postup ve využití technické diagnostiky a prediktivní údržby obráběcích strojů. V rámci tribotechnické diagnostiky je práce zaměřena na vyhodnocení dlouhodobého sledování stavu procesní kapaliny, která byla používána u několika obráběcích strojů. Je navržen postup měření vybraných parametrů a stanoveny pravidelné kontroly stavu kapaliny.
Bezpečnost obráběcích CNC strojů
Houška, Jan ; Blecha, Radim (oponent) ; Blecha, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce utřiďuje požadavky na bezpečnost CNC obráběcích center v rámci relevantních harmonizačních právních předpisů Evropské unie, legislativy České republiky a požadavků harmonizovaných bezpečnostních norem. Po uvedení přehledu požadavků, jsou v práci vypracovány požadavkové listy pro konkrétní CNC obráběcí centrum.
Tvorba analytického nástroje ke zjišťování vazeb pro potřeby forenzních analýz ICT
HOUŠKA, Jan
Cílem této práce je návrh a implementace aplikace, která bude na základě výstupů z vybraných forenzních nástrojů analyzovat a hledat vazby mezi jednotlivými účastníky komunikace. Práce nejprve popíše výstupy vybraných programů používaných pro digitální forenzní analýzu a možnosti jejich použití pro import do vyvíjené aplikace. Následující kapitoly budou věnovány popisu celého vývojového cyklu aplikace. Hlavním výstupem práce bude hotová aplikace splňující zadání a umožňující nejen hledání vazeb na základě výstupů z forenzních nástrojů, ale i hledání dalších možných vazeb z otevřených zdrojů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 HOUŠKA, Jan
2 HOUŠKA, Jindřich
4 Houška, Jakub
2 Houška, Jiří
1 Houška, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.