Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 339 záznamů.  začátekpředchozí201 - 210dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika institucí náhradní rodinné péče
Čepičková, Pavla ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
diplomové práce: Název práce: Specifika institucí náhradní rodinné péče Jméno a příjmení: Pavla Čepičková Katedra: Katedra pedagogiky Filozofické fakulty UK v Praze Obor: Pedagogika Vedoucí diplomové práce: Doc. PhDr. Jaroslav Koťa Počet stran: 79 Rok obhajoby: 2015 Klíčová slova: Náhradní rodinná péče Adopce Pěstounská péče Ústavní výchova Dětský domov Šance pro budoucnost Resumé: Smyslem této diplomové práce je popsat jednotlivá specifika institucí náhradní rodinné péče. Teoretická část přiblíží historii adopce a pěstounské péče. Dále popíše její jednotlivé formy - adopci, pěstounskou péči, poručenství, ústavní výchovu či zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Praktická část se zabývá dětskými domovy. Konkrétně popisuje Dětský domov Horšovský Týn. Dále řeší možné následky ústavní výchovy a vliv projektu Šance pro budoucnost na uplatnění dětí z dětských domovů v reálném životě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rasové předsudky u studujících pražských gymnázií
Kratochvílová, Kristýna ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Běhalová, Andrea (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá výzkumem rasových předsudků žáků pražských gymnázií. V teoretické části práce je nejprve analyzována adolescence jako specifické vývojové období, dále je popsán profil žáka gymnázia na základě rozboru Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia ve vztahu k formování a upevňování světového názoru, postojů a hodnotové orientace žáků. V rámci teoretické části je také zkoumána oblast předsudků a předsudečného myšlení. Empirická část práce se věnuje vlastnímu výzkumu předsudečného myšlení žáků dvou pražských gymnázií, metodologii šetření a vyhodnocení výsledků.
Problematika celoživotního vzdělávání všeobecných zdravotních sester
Gačová Urbánková, Věra ; Janebová, Eva (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Celoživotní vzdělávání všeobecných zdravotních sester je stále velmi aktuálním a diskutovaným tématem, a to zvláště v souvislosti s nutností zavedení nových standardů vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků po vstupu České republiky do Evropské unie, v souvislosti s uzákoněním zákona č. 96/2004 Sb., o podmínkách získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských zdravotnických povolání, v souvislosti s novelami tohoto zákona, které přinesly nejen další změny do způsobu celoživotního vzdělávání, ale zvýšily i kompetence zdravotních sester, ale i v souvislosti s přípravou nového zákona, který má nahradit zákon č. 96/2004 sb., o nelékařských zdravotnických povoláních a má, z důvodu nespokojenosti se stávajícím systémem, opět zcela změnit koncepci kvalifikačního, ale i celoživotního vzdělávání. Tato diplomová práce se zabývá problematikou celoživotního vzdělávání všeobecných zdravotních sester. Hlavním cílem je zmapování problematiky celoživotního vzdělávání všeobecných zdravotních sester a stanovení míry spokojenosti s celoživotním vzděláváním všeobecných zdravotních sester a to především u všeobecných sester pracujících v nemocnicích Karlovarského kraje. Teoretická část práce poskytuje obecné informace o celoživotním vzdělávání a o specifikách celoživotního vzdělávání všeobecných...
Začlenění adoptovaného dítěte do rodiny
Rambousková, Petra ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Cílem diplomové práce na téma začlenění adoptovaného dítěte do rodiny je analyzovat proces začleňování adoptovaného dítěte do nové rodiny a identifikovat oblasti, ve kterých dochází k problémům adaptace na nové výchovné prostředí. Hlavní důraz je kladen na oblast rodinných vztahů a výchovných problémů. Tato práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje tři kapitoly a praktická část metodologii výzkumu a výzkumné závěry. První kapitola je věnována rodině jako základnímu podpůrnému prostředí dítěte. Je zde definována rodina, dále jsou popsána různá pojetí rodinného fungování a vyjmenovány jednotlivé funkce rodiny. V dalších podkapitolách jsou rozebrány poruchy rodiny a pásma funkčnosti rodiny a nakonec psychické potřeby dětí a rodičů a psychická deprivace vznikající z nenaplnění těchto potřeb. V druhé kapitole jsou vysvětleny základní pojmy náhradní výchovy, jsou charakterizovány děti vhodné k adopci a je zde popsán proces osvojení od rozhodnutí se pro adopci až po převzetí dítěte. Třetí kapitola se zabývá začleněním adoptovaného dítěte do rodiny. První podkapitola je věnována připoutání a utváření vazby. Zde jsou popsány jednotlivé typy vazby, které mohou vzniknout mezi dítětem a matkou, vliv traumatu na utváření vazby a fáze vyrovnání se s odloučením a ztrátou v nové...
Srovnání úspěšnosti pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole
Žlábková, Iva ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce)
Název disertační práce: Srovnání úspěšnosti pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole Autorka: Mgr. Bc. Iva Žlábková Školitel: doc. PhDr. Jaroslav Koťa Rok odevzdaní práce: 2012 Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Katedra pedagogiky Disertační práce má teoreticko-empirický charakter a zabývá se řešením problému srovnání úspěšnosti pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole. Cílem práce bylo zmapování teoretických východisek problému a jejich ověření prostřednictvím výzkumného šetření. V teoretické části práce je nejprve analyzována úspěšnost v edukačních procesech z pohledu sociologických teorií a výzkumů. Následně je proveden rozbor příčin školní úspěšnosti a neúspěšnosti pubescentů, na jehož základě jsou vyvozeny předpoklady pro úspěšnost pubescentů v organizovaných volnočasových aktivitách. V empirické části práce je popsán kvantitativně orientovaný výzkum, v jehož rámci je řešen výzkumný problém: "Jaký je vztah mezi úspěšností pubescentů ve volnočasových aktivitách a ve škole?" Pro jeho řešení byla použita metoda dotazníku a sémantického diferenciálu. Výzkumný vzorek tvořili žáci druhého stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií z Jihočeského kraje. Výsledky výzkumu ukazují, co žáci považují za úspěch ve volnočasových aktivitách a co ve škole, jak...
Hodnotová orientace a životní plány dětí a mládeže s poruchami chování
Bajanová, Jana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnotovou orientací a životními plány dětí a dospívajících umístěných pro poruchy chování do výchovných zařízení. Teoretická část práce objasňuje základní pojmy související s hodnotami a hodnotovou orientací, věnuje se vývoji jedince, problematice rodiny a výchovy, poruchám chování a zmiňuje náročnost výchovy a převýchovy ve školských zařízeních pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Empirická část je kombinací kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Dotazníkového šetření bylo využito pro zjištění hodnotové orientace, životních cílů, preferovaných volnočasových aktivit, některých postojů a informací o klientech z výchovných zařízení. Dotazníky byly předloženy respondentům z šesti dětských domovů se školou a výchovných ústavů. Zjištěné hierarchie hodnot a životních cílů byly porovnány s výsledky podobného výzkumu. Nestrukturovaná interview, vedená s dětmi končícími povinnou školní docházku, byla převážně zaměřena na volbu studia a profesní orientace. Pro názornou ilustraci a uvedení do problematiky byl výzkum doplněn o případovou studii. Klíčová slova hodnoty, hodnotová orientace, hierarchie hodnot, rodina, výchova, výchovné styly, poruchy chování, problémové děti, kriminalita mládeže, převýchova, edukace, resocializace, ústavní výchova, ochranná výchova
Možnosti a úskalí práce školního metodika primární prevence na ZŠ
Vondrová, Martina ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V první - teoretické části je vymezen pojem a kompetence školního metodika primární prevence na základní škole. Práce uvádí tři referenční rámce jeho práce - rámec právní, rámec profes- ní a rámec sociální. Tyto rámce vymezují specifické kompetence, možnosti, ale i rizika, která výkon specializované činnosti v praxi přináší. Obecný obraz specia- lizované činnosti ŠMPP je dále rozpracován v těchto oblastech: pozice metodika v prostředí školy, vztah metodika a managementu školy, působení v učitelském sboru, podíl metodika na spoluvytváření školního klimatu a jeho možnosti je- ho ovlivňování. Text dále pojednává o etice pedagogické a sociálně pedagogické práce. Následným popisem konkrétních metod (sociálně pedagogická intervence, facilitace komunikace, vytváření kontraktu, konzultace a supervize) jsou přiblíže- ny možnosti působení metodika ve škole. V závěru teoretické práce jsou zmíněny konflikty dětí a mládeže se zákonnými normami a je představen projekt Systému včasné intervence Ministerstva vnitra. Kapitola o projektu SAHA přináší data o rizikovém chování jedenácti až patnáctiletých na českých základních školách v současnosti. Praktickou část tvoří výzkumná sonda zaměřená na zjištění podmí- nek práce ŠMPP a na zjištění potřebnosti této pracovní...
Problémy. limity a možnosti asistentské služby
Kanka, Patrik ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku asistentské služby v České republice. Důraz je kladen na funkci asistenta pedagoga, která představuje jednu ze dvou forem asistentské služby. Jednotlivé kapitoly se věnují jejímu legislativnímu vymezení, možnostem vzdělávání asistentů pedagoga i vybraný problémům této funkce. Ve vztahu k ní je část práce věnována problematice integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Důraz je kladen na integraci žáků s Aspergerovým syndromem. Práce se soustředí na jeho definici, historii, diagnostická kritéria a z nich vyplývajících aspektů pedagogické práce. Součástí bakalářské práce je také případová studie žáka s Aspergrovým syndromem.
Logoterapie jako cesta k řešení existenciálních problémů
Kysilková, Věra ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky) Tato práce je pokusem o přiblížení klíčových principů logoterapie jako možné cesty k řešení pocitů duševní prázdnoty či bezesmyslnosti. Seznamuje se základními pojmy jako jsou existenciální vakuum či noogenní neurózy, s metodologií a v neposlední řadě s tvůrcem tohoto psychoterapeutického směru, stejně jako s jeho pokračovateli. Práce akcentuje hlavní myšlenky logoterapie na základě knihy "A přesto říci životu ano". Čtenář je podrobně seznámen s technikami logoterapie a poznává podstatné rysy práce s klienty. Text se též snaží být možným vodítkem na cestě k odkrývání smyslu vlastního bytí.
Zážitková pedagogika v práci s drogově závislou mládeží
Blažková, Kateřina ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím zážitkové pedagogiky v práci s drogově závislou mládeží. V teoretické části vymezuji pojmy zážitek, zážitková pedagogika, zážitkové učení, terapeutická komunita. V praktické části nejprve mapuji, jaké organizace v České Republice, pracující s drogově závislou mládeží, využívají zážitkové pedagogiky. Poté ve vybraných dvou organizacích provádím polostrukturované rozhovory s terapeuty i klienty, zjišťující, jaký přínos shledávají v zážitkových programech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 339 záznamů.   začátekpředchozí201 - 210dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.