Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
STILL LIVE
Moravanský, Tomáš ; Magid, Václav (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Intermedial, conceptual audio-visual audiovisual games built as a theater installation; tableaux vivants.
TEMPORARY PARADISES
Volfová, Marika ; Sterec, Pavel (oponent) ; Magid, Václav (vedoucí práce)
V závěrečné diplomové práci pracuji s tématy environmentální zodpovědnosti, privilegia mobility, nomádství, hranic a snění o utopických ne/realitách. V site-specific instalaci propojuji zvuk, video, malbu a text.
Estetická revoluce a subjektivita
Magid, Václav ; Petříček, Miroslav (vedoucí práce) ; Karásek, Jindřich (oponent)
Diplomová práce je věnována otázce vztahu koncepce "progresivní univerzální poezie" Friedricha Schlegela k principu estetické autonomie jako ústřednímu rysu moderního pojetí umění. V polemice s názorem J. M. Bernsteina je zde hájena teze, že Schlegelova teorie nepředstavuje popření, ale naopak kritické rozvíjení estetické autonomie. Východiskem argumentace je interpretace romantické filosofie u Manfreda Franka. Práce je členěna do šesti kapitol. V prvních dvou kapitolách je podán základní nárys problematiky estetické autonomie umění jako souvislosti, v jejímž rámci má být zkoumána Schlegelova romantická estetika. Třetí a čtvrtá kapitola seznamují s hlavními prvky této teorie. Pátá kapitola shrnuje interpretaci Schlegelovy filosofie u Manfreda Franka. Šestá kapitola obsahuje rekapitulaci a následné zpochybnění argumentů J. M. Bernsteina, který tvrdí, že koncepce "progresivní univerzální poezie" vede ke "zbavení umění svéprávnosti ze strany filosofie". Na pozadí jejich kritiky je zde zformulován alternativní pohled, podle kterého Schlegel rozvíjí doktrínu estetické autonomie tím, že představu uměleckého díla jako aktuálního spojení přírody a svobody nahrazuje pojetím neadekvátnosti díla vzhledem k nekonečné ideji umění. Klíšová slova Friedrich Schlegel - raná německá romantika - progresivní...
DECISIONS
Vrba, Martin ; Magid, Václav (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Předložená práce se snaží reflektovat strukturu lidského světa, který skrze svou sebedestruktivní tendenci zároveň utváří nadčlověka v podobě umělé inteligence. Zkoumá možnosti naší imaginace a to, nakolik dokážeme uvažovat o umělé inteligenci jako svého druhu pokračovatelce lidského rodu. Ruku v ruce s tím se snaží vytvářet napětí mezi partikulárními eticko-politickými rozhodnutími a následnou svazující strukturou, která z nich vyplývá.
Grid
Gajdošík, Andreas ; Magid, Václav (oponent) ; Krekovič, Slavomír (vedoucí práce)
Práce se věnuje důsledkům plně rozvinuté infrastruktury webu 2.0 a jeho obecnému celospolečenskému přijetí, jež jsou, v doprovodu dostupného výpočetního výkonu, základními faktory umožňujícími rozvoj masivního zpracování uživatelských dat. Práce Grid v této souvislosti využívá veřejně dostupných dat Facebooku o aktivitě uživatelů na stránkách českého pravicového populismu, která plně automatizovaně získává a dále statisticky analyzuje. Výsledek tohoto procesu je poté prezentován na webových stránkách designově i stylisticky podobných webům krajní pravice. Jejím příznivcům na první pohled ideově blízký web však prezentuje empirická data, která o mnohé slávě těchto hnutí, ani jejich přívrženců nevypovídají. Projekt Grid tak stojí na hranici amatérského sociologického výzkumu a umělecké intervence do mediálního prostoru.
In Hertford, Hereford and Hampshire, hurricanes hardly happen
Čížek, Štěpán ; Magid, Václav (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
-Schopnost artikulovat svět jeho vlastními prostředky za použití postprodukční manipulace a vzájemné intervence. -Snaha o formulaci "bez přízvuku" tak, aby příjemce sdělení (již subjektivně) vnímal relaci mezi objektivně definovanými entitami. -Vše nové definujeme na základě již poznaného... -Potřeba autorské manipulace a přítomnosti "alter ega", druhého (submisivního) já, v roli nekritického příjemce mých podnětů. -Koexistence a multikulturalismus. -Všechny kočky mají čtyři nohy, můj pes má čtyři nohy - tudíž můj pes je kočka.
Panel art
Váňová, Gabriela ; Magid, Václav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Hlavní tématikou diplomové práce jsou povrchové doly v severních Čechách na mostecku. Uchopení tématu se pohybuje převážně v osobní a zároveň sociální rovině. Podkladem pro praktickou diplomovou práci sloužila teoretická diplomová práce. Zkoumání fenoménu panelového domu v teoretické diplomové práci vedlo k odbočení panelové tématiky k povrchovým dolům. Na první pohled nesouvisející témata však obsahuji důležitou spojitost. Uhelný průmysl tvoří podstatnou část vývoje současné podoby severních Čech, tedy podoby rozsáhlých panelových sídlišť. Zájem o původnost tehdejší výstavby sídlišť vedl ke zpracování tohoto tématu. Práce se skládá z několika autentických záznamu a materiálů přímo z povrchových dolů v Bílině zpracovaných v malbě a videu.
Vedlejší produkt
Bartáková, Karolína ; Magid, Václav (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Definice šílenství říká, že je to ztráta rozumového úsudku, pomatenost. Pojetí šílenství závisí na době, místě, kultuře. Každá společnost vidí v šílenství nějaký souhrn rysů, původně nápadných jako odchylky od průměru. S touto definicí jako výchozím bodem jsem se rozhodla zkoumat její význam v dnešním globalizovaném světě, kdy každý má přístup k nepřebernému množství informací prostřednictvím médií a internetu. Vedlejší produkt šílenství chápu jako výsledek neadekvátních hodnocení přijímaných informací a jako výsledek posouvání hranice normality.Hlavním cílem mé práce bylo zkoumat hranici šílenství a normálnosti a produkty vzniklé jejich překčovaním. V průběhu času, kdy jsem dané téma zkoumala jsem našla celou řadu fenoménů, které ačkoliv jsou z podstaty neakceptovatelné se množstvím přívrženců přibližují normálnosti vzájemným ujišťováním se ve správnosti jednání a dalším šíření těchto fenoménů prostřednictvím internetu a médií napříč kulturami. Jako konkrétní zástupce a možné zhmotnění vedlejšího produktu šílenství jsem si vybrala fenomény dětských soutěží krásy(Child pageants) a kreativního stříhání psů (Creative dog grooming), které spojuje nesmyslné zkrášlování a manipulování subjektů do nepřirozených poloh osobami, které mají nad nesvéprávnými bytostmi absolutní kontrolu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.