Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 208 záznamů.  začátekpředchozí199 - 208  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kooperativní vyučování na malotřídní škole
Tomsová, Marie ; Hejlová, Helena (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Téma této práce je kooperativní vyučování jako prostředek k získávání klíčových kompetencí. V teoretické části se zabývám vymezením kooperativního učení, jeho znaků, principů, rolí učitele a žáka, hodnocením. Praktická část je akčním výzkumem variant vyučovacích jednotek s využitím spolupráce v malotřídní škole. klíčové kompetence kooperace pravidla hodnocení kooperativní vyučování Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Význam projektové metody v naplňování školního vzdělávacího programu
Entnerová, Anna ; Hejlová, Helena (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce je zaměřena na význam projektové metody v naplňování filosofie a cílů Fakultní základní školy Klíček. Práce je rozdělena do osmi částí. Teoretická část pojednává o otázkách vnitřní proměny školy, změnách procesů vyučování a učení a cílech primárního vzdělávání. Přibližuje informace o projektové metodě, její historii, dělení, plánování a cílech. Praktickou část diplomové práce jsem věnovala kvalitativnímu výzkumu provedenému ve Fakultní základní škole Klíček. V ní uvádím několik realizovaných projektů, jak celoškolních, tak třídních, ale i celoročních, vícedenních i jednodenních se záměrem poukázat na to, jak uvedené projekty pomáhají v naplňování zadaných cílů a dodržování její filosofie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rodina a škola - komunikace a spolupráce
Kuchařová, Pavla ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce nazvaná Rodina a škola - komunikace a spolupráce si klade za cíl zmapovat oblast komunikace a spolupráce školy s rodinou a přiblížit čtenáři základní fakta, okolnosti, výzkumy a závěry užitečné pro budoucí praxi učitele. Účelem je pomoci učitelům utvořit si představu o úrovni komunikace a spolupráce školy s rodiči a o její možné podobě. Vztah učitele a rodičů má podstatný vliv na školní působení dítěte. Do jeho vlastního postoje ke škole a učiteli se promítá postoj rodičů. Efektivní komunikace a spolupráce může být přínosem pro všechny zúčastněné strany (učitel, rodiče, dítě). Úkolem učitele je vytvořit vhodné podmínky. KLÍČOVÁ SLOVA Vztah rodiny a školy, zapojování rodičů, spolupráce, komunikace, postoje, partnerství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití hry při výuce práv dítěte
Cenigrová, Petra ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce shrnuje poznatky týkající se práv dítěte zejména s ohledem na profesní výchovu. Hledá proto principy, které jsou na poli výchovy v souladu s filosofií Úmluvy o právech dítěte a posuzuje, zda-li se hra jako metoda výuky s těmito principy shoduje a lze ji proto využít při výuce práv dítěte. V praktické části je výzkum zaměřen na postoje učitelů k využívání didaktické hry a zjišťování, nakolik může být hra ve výuce pro děti přínosná a zajímavá. Dále je z her, které se v současné praxi používají a vztahují se k právům dítěte, vytvořen metodický soubor. Tato práce je určena především učitelům 1. stupně ZŠ. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Didaktická hra ve výuce na primární škole
Nováčková, Jitka ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato práce obsahuje základní poznatky o hře a didaktické hře. Cílem diplomové práce bylo pojednat význam hry v učení dítěte mladšího školního věku, vymezit obsah pojmu didaktická hra, rozpracovat cíle, funkce a strukturu didaktické hry a vymezit pravidla při jejím používání ve výuce. V praktické části jsem se pokusila zmapovat podoby didaktických her na primární škole a zjistit, za jakým účelem je učitelé zařazují do výuky a kde se inspirují. Dále zjistit, jak toto zpestření výuky vnímají děti a jak se mění jejich reakce na hry od 1. do 5. třídy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Žákovská samospráva a její možnosti na 1. stupni ZŠ
Machovcová, Petra ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Úvahy o současném stavu výchovy a vzdělávání mladé generace vedou k hlubšímu zamyšlení nad jejich budoucí rolí občanů, před nimiž stojí úkol smysluplně se zapojit do procesu vytváření demokratické Evropy. Potřeba kompetentně se zapojit do tohoto procesu vymáhá od mladých občanů nové dovednosti a schopnosti. Výrazné rozdíly vycházející z historického vývoje a životní úrovně v jednotlivých regionech Evropy představují nové výzvy, jak se do společného úsilí zapojit. Nárůst projevů netolerance, xenofóbie, sociálního vylučování je dalším jevem, kterému bude muset nová generace čelit a hledat způsob, jak se s negativními jevy globalizující se Evropy vyrovnat. Požadavek osvojit si potřebné kompetence účastnit se složitého procesu utváření Evropy se začal čím dál tím více objevovat při úvahách o roli výchovy a vzdělávání evropského občana, které musí poskytovat nejen nové znalosti, ale i řadu sociálních a komunikativních dovedností. Současná podoba výchovy a vzdělávání k demokracii a občanství se musí potýkat s postojem současné generace, pro který je příznačný malý zájem o širší společenské otázky, neznalost existujících problémů a nízká motivace pro aktivní účast na řešení společenských otázek. Naléhavost řešit otázky zapojení mladé generace do života evropské společnosti narůstá na svojí intenzitě a s touto...
Zkušenosti učitelů s dětmi s dyslexií
Hamousová, Markéta ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Křivánek, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkušenostmi učitelů s dětmi s dyslexií. Pomocí vědecké sondy se snaží zmapovat informovanost učitelů o poruše a jejich přístup k dyslektickým žákům. Metodou kombinovaného dotazníku se snaží zjistit, jak učitelé pracují s dětmi s dyslexií, co si myslí o integraci do běžné třídy a jak hodnotí spolupráci s pedagogickopsychologickou poradnou a rodiči. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Utváření právního vědomí v souvislosti se vzděláváním v právech dítěte
Junaštíková, Lucie ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma Utváření právního vědomí v souvislosti se vzděláváním v právech dítěte má za úkol postihnout souvislosti mezi utvářením právního vědomí dítěte a vzděláváním v právech dítěte. Cílem práce byla analýza základních pojmů a právních principů, jejich spojení s pedagogikou, a zejména vytvoření výzkumné sondy pojednávající o právním vědomí dětí na primárním stupni základní školy. Výzkumná sonda pak přinesla zjištění, že čeští žáci se orientují v oblasti práv ochranných - pasivních než v oblasti práv participačních - aktivních a že vnímání práv je závislé na věku dítěte. Klíčová slova Právní povědomí, právo-povinnost, právo-odpovědnost, mravní vědomí, vzdělávám v právech dítěte, klíčové kompetence. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Učitelské kompetence v komunikaci s dospělými.
Čandová, Klára ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikační kompetencí učitele, se zaměřením na komunikaci s dospělými. Na základě vybraných komunikačních situací v praxi učitele prvního stupně jsou v práci vysvětleny a popsány příslušné komunikační dovednosti pro efektivní zvládnutí definovaných situací. Praktickým výstupem jsou rámcové standardy komunikace s konkrétními požadavky na kvalitu a efektivitu vykonávané činnosti.
Problematika výchovy k toleranci na primární škole
Králová, Romana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se snažila shromáždit poznatky a názory na toleranci u dětí mladšího školního věku. Kamarádský vztah založený na vzájemném respektu patří v dnešní době mezi nej důležitější cíle výchovy a vzdělávání. Takové schopnosti a dovednosti se dítě učí především v rodině. Když však rodina toto nezvládá dokonale, měla by její úlohu převzít škola. To platí zvláště nyní, kdy si leckteří rodiče neumějí poradit se svými dětmi a očekávají řešení od učitelů. Snažila jsem se vystihnout názory pedagogů na tuto problematiku, která se netýkala pouze tolerance, ale také výchovných prostředků, které učitelé ve své práci používají a na celoživotní vzdělávání pedagogů. Z názorů pedagogů vyplývá, že souhlasí s celoživotním vzděláváním. Podle mne nejlépe vědí, jak mají na danou otázku odpovědět. Sama u nás na škole vidím, kolik učitelů používá klasickou výukovou metodu monologu, nové metody a výchovné prostředky nechtějí používat neboje neznají. Často jako důvod uvádějí nedostatek času pro učivo nebo nekázeň žáků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 208 záznamů.   začátekpředchozí199 - 208  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Hejlová, Hana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.