Název: Problematika výchovy k toleranci na primární škole
Překlad názvu: Issues Arising from Instruction about Tolerance in Primary Schools
Autoři: Králová, Romana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok: 2006
Jazyk: cze
Abstrakt: Ve své diplomové práci jsem se snažila shromáždit poznatky a názory na toleranci u dětí mladšího školního věku. Kamarádský vztah založený na vzájemném respektu patří v dnešní době mezi nej důležitější cíle výchovy a vzdělávání. Takové schopnosti a dovednosti se dítě učí především v rodině. Když však rodina toto nezvládá dokonale, měla by její úlohu převzít škola. To platí zvláště nyní, kdy si leckteří rodiče neumějí poradit se svými dětmi a očekávají řešení od učitelů. Snažila jsem se vystihnout názory pedagogů na tuto problematiku, která se netýkala pouze tolerance, ale také výchovných prostředků, které učitelé ve své práci používají a na celoživotní vzdělávání pedagogů. Z názorů pedagogů vyplývá, že souhlasí s celoživotním vzděláváním. Podle mne nejlépe vědí, jak mají na danou otázku odpovědět. Sama u nás na škole vidím, kolik učitelů používá klasickou výukovou metodu monologu, nové metody a výchovné prostředky nechtějí používat neboje neznají. Často jako důvod uvádějí nedostatek času pro učivo nebo nekázeň žáků.

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/3316

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-266046


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce
 Záznam vytvořen dne 2017-04-21, naposledy upraven 2022-03-03.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet