| |
| |
|
Célestin Freinet jako osobnost francouzské pedagogiky 20. století
Husáková, Hana ; Tomková, Anna (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o životě francouzského pedagoga Célestina Freineta a jeho působení na poli vzdělávání. První část práce je zaměřena na Freinetovu životní linii, vymezení důležitých momentů v jeho profesním vývoji, a dále pak na principy freinetovské pedagogiky z různých úhlů pohledu. Druhá část práce, podpořená osobní zkušeností, poukazuje na praktické uplatnění jedné ze vzdělávacích technik na základní škole v Paříži.
|
| |
| |
| |
|
Práce s chybou
Fialová, Lucie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Cílem této práce bylo ukázat chybu jako nástroj k porozumění v procesu učení. Po stránce teoretické byla chyba rozebrána ze dvou přístupů: podle G. Bachelarda je potřeba chybu vidět jako překážku, která nebyla odstraněna, podle J. Piageta je chyba prostředkem ke zdokonalení současného modu / schématu myšlení. Obě teorie společně vidí chybu jako možnost k posunu, tedy ke zlepšení. Z teorie G. Bachelarda a J. Piageta vyšli dva francouzští vědci, J.-P. Astolfi a D. Descomps, jejichž práce zde byly též analyzovány. D. Descomps použil k vysvětlení procesu učení metaforu a příměry, Astolfiho práce spojila všechny známé myšlenky dohromady a vypracovala důkladnou typologii chyb s možnými návrhy jejich řešení.
|
| |
| |
|
Korespondenční seminář M&M: mimoškolní aktivita pro nadané studenty
Hájková, Markéta ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na jednu z možností mimoškolních aktivit matematicky nadaných studentů, tj. na řešení korespondenčního semináře. První část čtenáře seznamuje s organizací a zvláštnostmi korespondenčního semináře M&M. Následuje teoretická část pojednávající o nadaných v obecné psychologické a pedagogické rovině. Hlavní část práce je věnována hlubšímu pohledu na řešitele semináře. Dotazníková šetření, rozhovory a ankety mezi nimi poskytly mnoho informací o jejich osobním i školním životě, včetně osobního a odborného přínosu korespondenčního semináře. Je na ně pohlíženo jako na nadané, protože mají s nadanými mnoho společných charakteristik. Především pak výsledky dotazníkového šetření nabízí mnoho podnětů pro práci učitele s nadanými studenty.
|