Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 212 záznamů.  začátekpředchozí189 - 198dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka mediální výchovy na prvním stupni základní školy
Hamšík, Petr ; Hejlová, Helena (oponent) ; Kargerová, Jana (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám výukou mediální výchovy na prvním stupni základní školy v České republice. V teoretické části čtenáře seznamuji s kořeny mediální výchovy, která vychází z obecnějších mediálních studií, představuji hlavní koncepty mediální gramotnosti, vývoj mediální výchovy na příkladech zahraničních teoretiků. Zároveň popisuji současné místo mediální výchovy v českém vzdělávacím systému. Výzkumná část se s použitím dotazníkové metody zaměřuje na určení trendů v náhledech na mediální výchovu mezi učiteli prvních stupňů, snaží se zmapovat použitelnost metod a aktuální zapojení médií v současné výuce.
Spolupráce žáků jako hodnota ve vzdělání na primární škole
Heroutová, Jana ; Hejlová, Helena (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá spoluprací jako základním stavebním prvkem pro současnou globalizovanou společnost. Přesněji řečeno jde o spolupráci žáků na primární škole jako významné lidské hodnotě, kterou je třeba se zabývat, podporovat a rozvíjet. Důležitá je v tomto ohledu role učitele, jež ji prosazuje pomocí několika přístupů uvedených v teoretických východiscích diplomové práce. Empiricko-didaktická část se opírá o zmíněná východiska a uvádí soubor výtvarných námětů pro skupinové činnosti korespondující s uvedenými přístupy. Diplomová práce se tedy zaměřuje na rozvoj spolupráce žáků prvního stupně základní školy, což považuji za významný krok celkovému zdravému rozvoji lidské osobnosti.
Připravenost začínajícího učitele na práci s integrovaným žákem
Kolářová, Jarmila ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou práce s integrovaným žákem. Je určena zejména pro začínající učitele. Vysvětluje důležité pojmy týkající se integrace postižených žáků do základní školy. Popisuje vývoj, historické přístupy a objasňuje základní legislativní zakotvení. Zaměřuje se mimo jiné též na sestavování individuálního vzdělávacího plánu, slovní hodnocení a spoluprácí s odbornými pracovišti. Součástí práce je průzkum v oblasti připravenosti studentů Učitelství pro 1 .stupeň ZŠ na pedagogické fakultě orientovaný na subjektivní názor na připravenost a dovednost učit integrovaného žáka ve své třídě.
Příprava začínajícího učitele na integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Sauerová, Barbora ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžné základní školy. Pojednává v souvislosti s tím o terminologii, o právní úpravě integrace v České republice. Autorka analyzuje význam, přínos a překážky v procesu školní integrace, popisuje podmínky a kompetence relevantních činitelů, kteří se na integraci podílejí. Cílem výzkumné části je zjistit a porovnat názory, zkušenosti a potřeby studentů, začínajících učitelů a integrujících učitelů v oblasti integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných tříd. Diplomová práce je určena pro začínající pedagogy.
Kázeň ve výuce na prvním stupni základní školy
Sehnalová, Jana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Zabývá se problematikou školní kázně na prvním stupni základní školy. Teoretická část objasňuje význam termínu školní kázeň a popisuje příčiny a formy nekázně. Věnuje se předcházení nekázni a možnostmi jejího účinného řešení. V diplomové práci je rovněž prezentován realizovaný výzkum, jehož cílem je především zjistit a porovnat pojetí kázně učitel a žáků v pátých a čtvrtých třídách a jejich učitelů na prvním stupni dvou vybraných základních škol. Cílem bylo také zmapovat, jaké kázeňské přestupky se ve vybraných třídách prvního stupně vyskytují nejčastěji, jak je žáci a učitelé vnímají a jakým způsobem jsou účinně řešeny.
Mezigenerační učení ve výchově dětí předškolního věku
Klinerová, Lenka ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zabývá mezigeneračním učením v rodinách předškolních dětí. První, teoretická část pojednává o mezigeneračním učení probíhajícím v rodinách a možnostech mezigeneračních programů mimo rodinu. Druhá, praktická část, zkoumá, zda a jakou formou probíhá mezigenerační učení v rodinách s předškolními dětmi a jaký názor na mezigenerační program v mateřské škole mají rodiče zúčastněných dětí. Výzkum probíhá formou dotazníkového šetření v rodinách dětí, strukturovanými rozhovory s rodiči, pozorováním a rozhovory s dětmi v mateřské škole. Součástí práce je vytvoření návrhu a realizace projektu zaměřeného na mezigenerační učení v oblasti spolupráce mateřské školy a domova seniorů a následná reflexe procesu, který se odvíjí při mezigeneračních aktivitách mezi dětmi a seniory z nerodinného prostředí.
Rozvoj žákovské kompetence ke spolupráci
Lukešová, Gabriela ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat a objasnit jednotlivé faktory, které působí na utváření a rozvoj žákovské kompetence ke spolupráci a to průřezově ve všech ročnících na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje jednotlivé faktory ovlivňující žákovskou kompetenci ke spolupráci vyskytující se na straně žáka a na straně učitele. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu, který objasňuje, jak učitel buduje a rozvíjí žákovskou kompetenci ke spolupráci v jednotlivých ročnících primárního vzdělávání, jak styl vedení výuky učitelem podporuje rozvoj této kompetence a jak žákovskou kompetenci ke spolupráci ovlivňují vývojové předpoklady žáků. Tato práce přispívá k vytvoření ucelených poznatků o rozvoji a budování žákovské kompetence ke spolupráci podložených reálnými příklady z pedagogické praxe. Klíčové pojmy- žákovská kompetence ke spolupráci, vývojové předpoklady ke spolupráci, vyučovací styl, kooperativní výukové strategie, skupinová práce
Rozvoj čtenářské gramotnosti pomocí metod RWCT
Smolková, Marie ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje čtenářské gramotnosti metodami programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (Reading and Writing for Critical Thinking - RWCT) v období prvního stupně základní školy. V teoretické části je popsán program RWCT a vymezena problematika čtenářské gramotnosti. Dále jsou přiblíženy některé z metod tohoto programu, včetně jejich přínosu pro rozvoj jednotlivých složek čtenářské gramotnosti. Výzkumná část se snaží odpovědět na otázky, zda mohou metody RWCT rozvíjet všechny složky čtenářské gramotnosti a jaké podmínky jsou pro to nezbytné. Práce analyzuje zejména přínos čtenářské dílny a její uplatnění při rozvoji čtenářské gramotnosti a čtenářství.
Reakce učitele na agresivní chování žáka
Slámová, Jiřina ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Cílem práce je podat podrobné informace o problematice agresivního chování dětí a zároveň seznámit s reakcemi učitele a všemi vlivy, které se na těchto reakcích mohou podílet. Diplomová práce popisuje agresivní jednání žáků ve škole, typologii agrese a agresorů. Dál vlivy, které se podílejí na vzniku a projevech agrese. Část je věnovaná osobnosti učitele a jeho reakcím při setkání s agresivním žákem. Výzkum se zaměřil na popis typických a netypických projevů agresivního chování dětí. Dále na reakce učitelů při setkání s agresivitou žáků. V praktické části bylo použito metody akčního výzkumu a metody dotazníkového šetření. Z výsledků plyne, že učitelé si agresivitu dětí jsou schopni uvědomit, počítat s ní a umět vyřešit. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Význam vzdělávání dlouhodobě nemocných dětí
Švajdová, Zdeňka ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
V teoretické části byl analyzován význam učení a vzdělávání v mladším školním věku. Jsou popsány strategie a metody dlouhodobě hospitalizovaných dětí, zvláštnosti edukačního prostředí v nemocnicích a zdravotnických ústavech, také historie vzdělávání dětí. Je zmíněno právo na výchovu a vzdělávání jako součást práv dítěte. V praktické části je zmapována práce a pozice učitele ve zdravotnictví. Byly zjištěny postoje dětí k učení v tomto prostředí. Dále postoj rodičů a zdravotnického personálu k učení. Závěr celé práce: Jde o práci náročnou, obtížnou a často nedoceněnou. Je však potřebná a pro děti je přínosem. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 212 záznamů.   začátekpředchozí189 - 198dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Hejlová, Hana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.