Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role programu "I ve mně je lídr" při rozvíjení klíčových kompetencí
Kučerová, Zuzana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Předmětem této práce je popsat a představit program I ve mně je lídr jako jedno z možných východisek současného výchovně - vzdělávacího působení na žáky všech stupňů vzdělávacího systému ve smyslu jejich vybavení klíčovými kompetencemi. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se rámcového vzdělávacího programu, klíčových kompetencí ve vzdělávání a školního vzdělávacího programu. Dále jsou zde popsány principy 7 návyků efektivního jednání a uvedeno, jak je lze pomocí programu I ve mně je lídr aplikovat ve školním prostředí. Praktická část práce se zaměřuje na metody vedoucí k osvojování klíčových kompetencí v rámci hodin Osobnostně - sociální výchovy a na možnosti a dopad zavedení programu I ve mně je Lídr do praxe na Základní škole Bratří Čapků v Ústí nad Orlicí. Zjišťování informací probíhalo prostřednictvím rozhovorů a následných dotazníků. Z tohoto výzkumu vyplynulo, že umístění Osobnostní a sociální výchovy jako samostatného předmětu, jeho náplň i výstupy, jsou v souladu s doporučeními Rámcového vzdělávacího plánu pro základní vzdělávání, i se smýšlením a záměry třídních učitelů. Dále se ukázalo, že i přes to, že dle vyjádření vyučujících principy 7 návyků pomáhají rozvíjet všechny klíčové kompetence uváděné v RVP ZV, je v současné době ve výuce využívá pouze polovina učitelů....
Dilema výběru vysoké školy
Frombergerová, Anna ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem volby dalšího vzdělávání a budoucí profese studentů gymnázia. Výzkum je zaměřen na dilema výběru, tady na proces rozhodování studentů a specifikaci faktorů, které do tohoto procesu vstupují a ovlivňují jej. V úvodu teoretické části jsou vysvětleny používané termíny a popsány vybrané kariérové teorie. Další kapitoly se zaměřují na hlavní faktory, které působí na rozhodování studentů, na motivaci a na specifické motivační faktory jako jsou hodnoty a hodnotové orientace. Závěr teoretické části je věnován procesu rozhodování a konkrétním způsobům rozhodování. Hlavním cílem empirické části bylo zjistit průběh rozhodovacího procesu volby dalšího vzdělání a profese u studentů gymnázia a identifikovat specifické faktory, které mají na jejich rozhodování vliv. V empirické části je rozebrána metodologie realizovaného výzkumu, která je založená na kvalitativním zpracování čtrnácti polostrukturovaných rozhovorů. Pro práci s daty je použita metoda obsahové analýzy. V empirické části jsou také prezentována a interpretována získaná data. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Evaluace realizace programu Zipyho kamarádi u dětí mladšího školního věku
Masařová, Anna ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá preventivním programem Zipyho kamarádi, který je zaměřen na podporu sociálních dovedností dětí ve věku 5-7 let. První část práce představuje teoretický rámec pro stěžejní praktickou část. Cílem bylo provést evaluaci realizace tohoto programu. Práce se zaměřuje na alternativní využití metodiky, zabývá se tím, kdo a jakým způsobem program při práci s dětmi využívá. Data byla získána prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru s pěti respondentkami. Z výzkumu vyplývá, že práce s metodikou není záležitostí pouze učitele v rámci školní třídy, ale týká se daleko širší sféry odborníků pracujících s dětmi. V praxi je metodika využívána nejen s dětmi ve věku 5-7 let, ale i mnohdy se staršími dětmi s nejrůznějšími specifiky. Jako efektivní se podle respondentek jeví určitá flexibilita při práci s metodikou a její přizpůsobení potřebám konkrétních dětí. Metodika Zipyho kamarádi je podle výpovědí dotazovaných velmi univerzální nástroj, který může být využit různými způsoby. Esence programu v podobě tzv. "Zlatého pravidla" a příběhu Zipyho kamarádů však zůstává ve většině případů zachována. I přesto, že se žádná z již proběhlých evaluací doposud nezabývala přímo alternativním využitím, lze při porovnání výsledků s českou, irskou a nizozemskou evaluací nacházet určité shodné závěry.
Rozšíření Langmanovy psychologické teorie zabývající se střelci v prostředí škol
Kasalová, Petra ; Heider, David (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu střelby v prostředí škol. Vychází z psychologicky orientovaných výzkumných studií zaměřených na osobnost střelce, především z teorie Petera Langmana. V první části, kromě jiných teorii školní střelby, detailně rozebírá Langmanovu kategorizační síť školních střelců. Další část je zaměřena na vlastní analýzu dalších pěti střelců po roce 2011, konkrétně Johna Zawahriho, Jessiho Osborna, Nikolase Cruze, Bryana Olivera a Roberta Gladdena. Tyto případy jsou navíc rozděleny na střelecké útoky, při kterých došlo k zabití a na střelecké útoky, při kterých nebyl nikdo zabit. Výzkumné otázky se týkají aplikovatelnosti případů po roce 2011 na Langmanovu kategorizaci a rozdílů mezi smrtícími útoky a útoky, při kterých nikdo nezemřel. Z práce vyplývající závěry potvrzují aplikovatelnost Langmanovy teorie na pět případů po roce 2011 a zároveň nabízí možnosti drobného rozšíření zmíněné teorie. KLÍČOVÁ SLOVA školní střelba, Peter Langman, školní střelec, masová vražda

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.