| |
|
Variantní řešení křižovatky u obce Přestanov
Nitková, Jana ; Urban, Petr (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zpracování projektové dokumentace okružní křižovatky v rámci studie. Řešená křižovatka se nachází v obci Přestanov, kde se protínají komunikace I/13 a komunikace II/253. Přestavba průsečné křižovatky na křižovatku okružní má zajistit bezpečný a plynulý průjezd vozidel z vedlejší komunikace II/253. Práce dokládá navržení 3 variant. Pro zpracování je vybrána spirálová okružní křižovatka, ta je dále technicky zpracována s doloženou technickou zprávou a výkresovou dokumentací. Práce též obsahuje inženýrský průzkum a kapacitní posouzení jednotlivých variant.
|
|
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Urban, Petr ; Piálek, Milan (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá informačními systémy, popisuje dostupné inovace aplikovatelné u zavedených informačních systémů. Popisuje metody vhodné k testování efektivnosti informačních systémů. Vlastní řešení diplomové práce obsahuje aktuální stav zvoleného informačního systému společnosti, dále testuje efektivnost informačního systému, na závěr získané data zhodnotí a doporučí možné změny směřující k vyšší efektivitě práce s informačním systémem.
|
|
Marketingové aktivity v cukrárenském oboru
Maryšková, Hana ; Procházková, Markéta (vedoucí práce) ; Urban, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce na téma "Marketingové aktivity v cukrárenském oboru" je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na marketingový mix a vysvětluje pojmy související s podnikáním. V praktické části se věnuje podnikatelskému záměru a založení podnikání v oboru pekařství cukrářství. Součástí této části je i průzkum trhu. Cílem práce je ověřit správnost dosavadního marketingového postupu a zjištění životaschopnosti kamenné prodejny Cupcake Wonderland.
|
|
Zvíře v etice neboli zooetika
Urban, Petr
Článek uvádí do problematiky "etiky zvířat" či "zooetiky" a představuje dvě z jejích klasických koncepcí: etiku "osvobození zvířat" (P. Singer) a etiku "práv zvířat" (T. Regan).
|
|
Bolzano a raný Husserl
Urban, Petr
Článek se zabývá historickým a filosofickým rozměrem vztahu díla Bernarda Bolzana a raného Edmunda Husserla. Po krátké historické skice následuje rozbor hlavních filosofických motivů, v nichž se nechal Husserl inspirovat Bolzanovým dílem – idea čisté logiky, odmítnutí psychologismu, myšlenka ideálního obsahu představy. V závěru je charakterizován základní rozdíl obou myslitelů – Bolzanova „fenomenologická naivita“.
|
| |
| |
|
Rozvojové cíle tisíciletí - Analýza efektivnosti rozvojové pomoci poskytované zemím třetího světa
Urban, Petr ; Kapinusová, Jana (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je zhodnotit problematiku zemí třetího světa s důrazem na africký kontinent. Ve své práci se budu zabývat především ekonomickými a sociálními problémy daných zemí. Pokusím se zhodnotit možnosti řešení těchto problémů a to nejen v ekonomické sféře. Zaměřím se také na politickou strukturu těchto zemí a její roli při hledání příčin chudoby a pokusím se zhodnotit možnosti předcházení důsledků vycházejících z politické nestability v daných regionech. Budu se snažit nalézt odpověď, jakou roli v rozvojové pomoci hrají mezinárodní společenství, zda jsou plněny rozvojové cíle tisíciletí a zda finanční prostředky, které jsou vynakládány na realizaci rozvojových projektů jsou efektivně využity.
|
|
Corporate design VŠE
Urban, Petr ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Vilím, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je analýza a návrh zlepšení vizuálního stylu Vysoké školy ekonomické v Praze. Vizuální styl vychází ze základního kamene, kterým je její nové logo. Nová loga fakult Vysoké školy ekonomické v Praze a jejich aplikace, jsou popsány v přidružené diplomové práci, která s touto tvoří nedělitelný celek. Pouze s přihlédnutím k oběma pracím, je možné získat celý obraz o zvažované změně corporate identity VŠE a jejich fakult. Odvozeným cílem je vypracování corporate design manuálu. Byly uvažovány nároky, které jsou v současné době kladeny na komunikaci firem, především pak na tu vizuální. Tyto nároky jsou popsány v teoretické části, ve které je také definováno postavení corporate designu v rámci obecného komunikačního mixu. V praktické části práce je vypracován corporate design manuál, který obsahuje aplikace nového vizuálního stylu. Ke změně vizuálního stylu VŠE bylo přistupováno jako ke změně vizuálního stylu komerční organizace. Tato diplomová práce obsahuje řadu rozšíření, která v současném grafickém manuálu VŠE chybí. Zahrnuje například tvorbu jednotného orientačního systému nebo doporučení pro webové stránky.
|