Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  začátekpředchozí139 - 148  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Improvizace a tvořivost v taneční a pohybové výchově na 1.stupni ZŠ
Bukvičková, Jitka ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Cílem této diplomové práce je připomenout význam dvou vybraných kategorií vzdělávacího obsahu oboru taneční a pohybové výchova na 1. st. ZŠ: improvizace a tvořivosti, jejich pojetí a realizace ve výuce. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zabývá tancem vycházejícím z pohybu - nejpřirozenější činnosti každého člověka. Dále je představen předmět taneční a pohybová výchova a uvedena jeho charakteristika. Následující kapitoly popisují význam improvizace a tvořivosti v taneční a pohybové výchově. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak jsou v praxi v taneční a pohybové výchově naplňovány improvizace a tvořivost. Výzkum byl proveden metodou zúčastněného pozorování. V této části jsou rovněž prezentovány jeho výsledky.
Rozvoj spolupráce rodiny a mateřské školy
Mikolášková, Radka ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako výchovně-vzdělávací instituce, jejich definici, historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráci mezi nimi. Vymezuje dané formy spolupráce v Rámcovém vzdělávacím programu a hledá inspirativní prvky a strategie této spolupráce v inovativních pedagogických programech "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví" Empirická část prezentuje výzkum, který se zaměřuje na rozvoj spolupráce mateřské školy a rodiny. Výzkum byl proveden na pražské mateřské škole Šestajovická. Informuje o procesu zkvalitnění spolupráce vycházející z inovativních pedagogických programů "Začít spolu" a "Škola podporující zdraví"
Hodnocení sloužící žákovu učení
Šubertová, Jarmila ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Autor: Jarmila Šubertová Název diplomové práce: Hodnocení sloužící žákovu učení Univerzita: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta Vedoucí diplomové práce: Ph.Dr. Anna Tomková, Ph.D. Rok vydání: Praha 2011 Počet stran: 99 V diplomové práci se soustředím na hodnocení, jímž pedagog usměrňuje kladně žákovo učení. Zároveň volí takové způsoby hodnocení, které mu slouží k odhalení individuálních pokroků či rezerv žáka, aby na jejich základě volil odpovídající formy práce. Způsoby hodnocení, které učitel užívá, zasazuji do souvislostí reformy školství a současných tendencí v rámci závazného školního dokumentu, RVP ZV. Diplomová práce hledá způsoby hodnocení, které současně vycházejí z poznatků pedagogické psychologie o procesu žákova učení. Konkrétní vybrané způsoby hodnocení dále rozkrývám na základě určeného cíle. Praktická část popisuje a analyzuje způsoby hodnocení v praxi paní učitelky na vybrané škole, charakterizuje hodnocení jako výraznou část jejího osobního pojetí vyučování. Klíčová slova: Školní hodnocení, formativní hodnocení, individualizace výuky, kritéria, portfolio, sebehodnocení
Nadané dítě v předškolním věku
Pernicová, Martina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Koťátková, Soňa (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku nadaného dítěte v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části práce bylo vytvoření uceleného vhledu do problematiky nadaného dítěte popisem jeho charakteristik, možnostmi identifikace a následné podpory a rozvoje nadání. Cílem praktické části práce bylo zjištění postoje učitelek mateřských škol k problematice nadání a také ilustrace projevů konkrétního intelektově nadaného dítěte využitím případové studie.
Práce s nadanými žáky v 1. ročníku ZŠ
Hynková, Šárka ; Krčmářová, Tereza (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá otázkou vzdělávání mimořádně nadaných žáků v prvním ročníku základní školy. V teoretické části diplomová práce shromažďuje dostupné informace o nadání a mimořádně nadaných žácích a seznamuje s úpravami vzdělávání těchto žáků, které umožňuje česká legislativa. Praktická část si stanovuje cíl na základě akčního výzkumu popsat a zmapovat jednu z možných forem vzdělávání mimořádně nadaných žáků - částečnou segregaci na dva vyučovací předměty, a přiblížit nároky na učitele mimořádně nadaných žáků a specifika jeho práce s takovými žáky.
Problematika nadaných žáků v přípravě učitelů primární školy
Krčmářová, Tereza ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Dizertační práce se zabývá problematikou implementace tématu vzdělávání nadaných žáků do přípravy učitelů primárních škol. V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury zpracovány nejvýznamnější poznatky týkající se teorie a koncepcí nadání. Hlavní pozornost je věnována osobnosti nadaného dítěte v předškolním a mladším školním věku, jeho identifikaci, specifickým projevům chování a potenciálním problémům. Dále jsou shrnuty základní organizační formy, strategie a modely vzdělávání nadaných. Vzhledem k současnému trendu integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se práce soustřeďuje na problematiku vzdělávání nadaných žáků v běžné třídě. V další části jsou popisovány specifika vývoje a stav systému péče o nadané žáky v České republice. Závěrečná kapitola je věnována problematice osobnosti učitele a jeho vzdělávání. Cílem výzkumné části práce je v akčním výzkumu, na základě plánování, opakovaného realizování a vyhodnocování vlastní výuky, vytvořit koncepci kurzu zaměřeného na problematiku mimořádně nadaných žáků jako součásti pregraduální přípravy učitelů primárních škol na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
Hodnocení a sebehodnocení prostřednictvím žákovského portfolia na 1. stupni ZŠ
Manochová, Eva ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce má teoreticko-výzkumný charakter. Teoretická část se zabývá pojetím školního hodnocení, které je vyžadováno současnou koncepcí primárního vzdělávání. Pozornost je věnována inovativním formám hodnocení, zejména sebehodnocení a žákovskému portfoliu. Ve výzkumné části jsou formulovány cíle, výzkumné otázky a metody zkoumání. Jsou zde prezentovány výsledky výzkumu, který se zabýval žákovským portfoliem, coby prostředkem pro hodnocení a sebehodnocení, v pojetí několika učitelů 1. stupně základních škol. Jsou zde představeny možnosti i úskalí, která s sebou portfoliový způsob hodnocení a sebehodnocení přináší. Výsledným produktem práce je soubor doporučení pro učitele, kteří by chtěli žákovské portfolio začít uplatňovat ve své pedagogické praxi. Klíčová slova inovativní hodnocení sebehodnocení žákovské portfolio autentické hodnocení zpětná vazba primární vzdělávání
Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole
Denková, Veronika ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce na téma "Využití Týdeníku pro rozvoj sociální a personální kompetence žáků v primární škole" se zabývá strategiemi rozvoje sociálních a personálních kompetencí žáků, zejména pak naplňováním vybraných cílů osobnostní a sociální výchovy v primární škole. V teoretické části je na základě odborné literatury zdůvodněn význam cílů osobnostní a sociální výchovy a možnosti jejich realizace na 1. stupni ZŠ. Diplomová práce se dále zabývá rozvíjením klíčových kompetencí pomocí metod osobnostní a sociální výchovy. Soustředí se na význam individualizace výchovy a vzdělání žáků a způsoby rozvoje reflektivních dovedností žáků v heterogenní třídě. Empirická část má charakter akčního učitelského výzkumu. Přináší popis autenticky vytvořeného postupu zavádění metody Týdeníku do práce žáků primární školy. Smyslem Týdeníku je napomáhat rozvoji sebereflektivních dovedností žáků, podpořit tak dobré klima třídy i důvěrnější vztah žák - učitel a zefektivnit tak individualizovanou podporu učení žáků. Je zaznamenán postupný vývoj Týdeníku, proměňování formy, obsahu a práce s ním v průběhu dvou až tří let. Práce obsahuje komentované ukázky Týdeníku vybraných žáků. KLÍČOVÁ SLOVA sebereflexe, individualizace, sociální a personální kompetence, osobnostní a sociální výchova, primární škola, akční učitelský...
Vyučovacie štýly učitelov dramatickej výchovy
Poluchová, Denisa ; KRČMÁŘOVÁ, Tereza (vedoucí práce) ; MARUŠÁK, Radek (oponent)
Diplomová práca prináša informácie o vyučovacích štýloch a ich kategorizácii. Venuje sa sebareflexii ako kľúčovej kompetencii učiteľa. Popisuje špecifiká profesie učiteľa dramatickej výchovy. Empirická časť diplomovej práce je zameraná na pozorovanie vyučovacích štýlov vybraných učiteľov pri vyučovaní dramatickej výchovy. Ďalej analyzujeme vyučovací štýl každého učiteľa a spoločne výsledky reflektujeme. Ako východisková teória k zisťovaniu vyučovacích štýlov bola zvolená publikácia Fenstermachera a Soltisa: Vyučovací styly učitelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   začátekpředchozí139 - 148  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 KRČMÁŘOVÁ, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.