Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí129 - 138  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dramaterapie u osob s mentálním postižením
Klausová, Markéta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem využití dramaterapeutických technik při práci s osobami s mentálním postižením. Práce zahrnuje problematiku mentální retardace, vymezuje dramaterapii a využití jejích technik při práci s osobami s mentálním postižením. Cílem bakalářské práce je představit návrh konkrétního dramaterapeutického programu pro osoby s mentálním postižením, který je zaměřen na oblast emočního prožívání.
Nácvik sebeobslužných dovedností u dětí s autismem předškolního věku
Nachlingerová, Jana ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá nácvikem sebeobslužných dovedností u dětí s autismem předškolního věku. Práce si klade za cíl zmapovat případné možnosti rozvoje sebeobslužných dovedností u výše uvedených dětí, a to na základě dvou případových studií. Teoretickým východiskem jsou poznatky zahrnující specifické znaky autismu u dětí předškolního věku, poznatky vztahující se k sebeobslužným dovednostem a dále k jejich možnému nácviku. Samotná výzkumná část vychází ze spolupráce s klienty v terénu. Je zde nastíněn průběh nácviku konkrétních sebeobslužných dovedností a zároveň je mapována úroveň ostatních sebeobslužných dovedností klientů. Práce vychází z přímé spolupráce, pozorování, rozhovorů a práce s dokumentací. SYNOPSIS The topic of this bachelor theses is a selfhelp skills training for children with autism in pre-school age. The aim is to map out the possibilities of a development of selfhelp skills for the above mentioned group of children. This is done on the base of two case studies. The theses draws from theoretical knowledge which includes specific signs of autism in preschool children, information about selfhelp skills and its training options. The research part is based on fieldwork. The theses shows the whole process of selfhelp skills training and also describes the level of other selfhelp...
Přínos osobních asistentů pro klienty s dětskou mozkovou obrnou
Dvořáková, Marie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Obsahem této práce je zmapovat aktuální potřeby podpory osob s dětskou mozkovou obrnou a nalézt odpověď na otázku "Jaký je přínos osobního asistenta pro lidi s dětskou mozkovou obrnou?". Metodologie zahrnuje studium odborné literatury, dotazníkový výzkum mezi klienty a mezi osobními asistenty, pozorování a rozhovor. Výsledkem praktického výzkumu je zjištění, že osobní asistent je přínosný zejména v oblasti samostatného života, podpory rodiny s členem s dětskou mozkovou obrnou, jakožto odlehčovací služba a jako přítel lidí s dětskou mozkovou obrnou.
Primární prevence rasismu a xenofobie s využitím multikulturní výchovy na základní škole
Kejmarová, Marie ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce zkoumá multikulturní výchovu a její uplatnění při realizaci primární prevence rasismu a xenofobie na základní škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je vymezení základních teoretických východisek primární prevence, multikulturní výchovy, forem a metod, prostřednictvím kterých můžeme primární prevenci a multikulturní výchovu realizovat na základní škole. V praktické části je předkládán návrh projektu multikulturní výchovy, který má vést žáky k postojům odmítajícím xenofobii a rasismus.
Výzkum možností etopedické prevence v artefiletickém přístupu (tvořivě-expresivní dílna v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc Klokánek)
Beranová, Anežka ; Valešová Malecová, Barbara (oponent) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce)
Tématem této práce je výzkum možností etopedické prevence při využití artefiletického pojetí výchovy a vzdělávání. Výzkum je pojat jako kvalitativní akční výzkum. Jádrem práce a zkoumání je návrh a ověření výtvarně zaměřeného artefiletického programu "Tvůrčí dílna". Program je navržen pro práci s dětmi mladšího a staršího školního věku umístěnými v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc Klokánek a zaměřuje se na prevenci syndromu CAN, psychické deprivace v dětství, poruch chování a emocí. V práci jsou identifikovány tyto hlavní fenomény a jejich vzájemné vztahy: artefileticky pojatý program "Tvůrčí dílna", konkrétní problémy dětí a vývoj dítěte v průběhu programu - pomocí nich popisujeme vztah mezi artefiletikou a etopedickou prevencí.
Význam arteterapie ve výkonu trestu odnětí svobody
Labaštová, Jana ; Valešová Malecová, Barbara (oponent) ; Bajcura, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je studium významu a začlenění arteterapie ve výkonu trestu odnětí svobody. V teoretické části je definován pojem vězeňská služba, její úkoly a členění. Dále jsou objasněny pojmy, které se týkají výkonu trestu odnětí svobody. Zejména je popsán program zacházení, jeho oblasti, minimální rozsah a vyhodnocování, a to z důvodu popisu arteterapie jako jedné z forem tohoto programu. Popsány jsou i formy, cíle a metody arteterapie. Praktická část spočívá v provedení a vyhodnocení dotazníkového šetření a porovnáním s hypotézami určenými v jejím úvodu. Z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že význam výtvarné činnosti ve výkonu trestu odnětí svobody má dvě funkce: je součástí arteterapie a je významnou složkou motivace odsouzených k vyplnění volného času a budoucí orientace zájmu o mimopracovní aktivity v občanském životě. Klíčová slova: vězeňská služba, výkon trestu odnětí svobody, arteterapie, program zacházení, výtvarná činnost
Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku
Kramářová, Dana ; Valešová Malecová, Barbara (oponent) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Rigorózní práce s názvem Možnosti podpory osvojování cizího jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v mladším školním věku reaguje na potřebu změny tradičního přístupu ve výuce cizího jazyka u žáků se specifickými obtížemi. Cílem práce je vytvoření a zmapování možností využití didaktického materiálu - souboru podpůrných pomůcek, vytvořeného pro podporu osvojení vybraného učiva v anglickém jazyce u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami mladšího školního věku a ověřit jeho přínos v oblasti dosažených znalostí, motivace žáků a jejich aktivního zapojení ve výuce. Dílčím cílem je hodnocení jednotlivých pomůcek, které jsou zpracovány s využitím multisenzoriálního přístupu a jsou určeny k podpoře osvojení vybraných gramatických struktur cizího jazyka (angličtiny). Teoretickými východisky jsou současné poznatky o problematice specifických vzdělávacích obtíží žáků mladšího školního věku. Výzkumná část je založena na analýze zjištěných problematických oblastí žáků a analýze osvojených znalostí anglického jazyka u žáků výzkumného vzorku, na základě kterých byl soubor podpůrných pomůcek žákům experimentální skupiny cíleně předkládán. Analýza výsledků výstupní zkoušky osvojených znalostí žáků experimentální skupiny byla zaměřena na zmapování posunu dosažených jazykových znalostí, analyzována...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí129 - 138  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.