Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Internetové memy v komunikaci značek na sociálních sítích
Pávová, Lucie ; Zápotocký, Jan (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Předmětem této práce je spojení marketingové komunikace na sociálních sítích a fenoménu internetových memů. Práce se zaměřuje na český trh a na značky, jež memes využívají pro komunikaci v rámci svých profilů na sociálních sítích. Teoretická část je věnována především pojmu internetový mem, jeho charakteristice, vzniku a šíření a uplatnění v marketingové komunikaci. Obsahem praktické části práce je vývoj a současný stav využívání memes v komunikaci vybraných značek v České republice na sociální síti Facebook. Předpoklad postupného vývoje využívání memes se prokázat nepodařilo, efektivitu využívání memes v komunikaci na sociálních sítích však ano. Na základě spojení poznatků z teoretické a praktické části navrhuji zaměřit se na aspekty ovlivňující efektivitu šíření informace, zejména na relevanci a intertextualitu a dále na branding internetových memů použitých v marketingové komunikaci.
Dezinformační tendence na vybraných zpravodajských webech během voleb do Poslanecké sněmovny 2017
Červenková, Markéta ; Zápotocký, Jan (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Dezinformační tendence na vybraných zpravodajských webech během voleb do Poslanecké sněmovny 2017 Markéta Červenková Abstrakt v českém jazyce Diplomová práce se zabývá problematikou manipulace médií a dezinformační války v kontextu voleb do Poslanecké sněmovny. Během posledních let se v odborném i veřejném diskursu stále více hovoří o vlivu dezinformací na politické dění. Cílem této práce je vyzkoumat, zda se nějaké dezinformační tendence objevily v českém prostředí během voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu v roce 2017 a jaké manipulativní techniky byly využity na vybraných zpravodajských serverech. Autorka v první části práce poskytne teoretický výklad, ve kterém budou vysvětleny základní pojmy, a zasadí je do aktuálního kontextu. V druhé části práce potom bude klíčová obsahová analýza doplněná o hermeneutickou textovou analýzu. Výsledky obou šetření by měly zodpovědět základní výzkumné otázky a poskytnout data týkající se zejména zdrojování, žánrové skladby a konkrétních manipulativních technik, které byly na sledovaných webech použity.
Inzerce ve vybraných týdenících v době hospodářské krize v letech 2007-2011
Tůmová, Michala ; Vlasák, Zbyněk (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Předkládaná bakalářská práce Inzerce ve vybraných týdenících v době hospodářské krize v letech 2007-2011 zkoumá metodou kvantitativní obsahové analýzy médií četnost inzerce reklam všech ekonomických subjektů, které v týdenících Respekt, Reflex a Týden inzerovaly. Časové rozmezí bylo stanoveno na červen 2007 až červen 2011. Cílem této práce je zjistit chování těchto subjektů před krizí, v jejím raném počátku až do její přibližné poloviny. Teoretická část práce přináší vysvětlení příčin finanční krize, vysvětluje vztah mezi inzercí a médii, popisuje vývoj vybraných periodik a seznamuje čtenáře s metodou výzkumu. Empirická část předkládá a ilustruje výzkumem získaná data, ze kterých jsou pak vyvozeny závěry. Vyhodnocením výzkumu bylo docíleno jasných závěrů, které dokazují vliv finanční krize na ekonomické subjekty.
Programová struktura portálu DVTV v roce 2015
Surovec, Ondřej ; Teplá, Jana (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Téma online videa a televize je stále aktuálnějším společenským fenoménem. Média v poslední době prodělávají kvůli technologickým poznatkům a konvergenci velké změny. DVTV je nový nezávislý mediální projekt, který zvolil trochu jinou strategii a pomocí nových médií a technologií využívá interview jakožto formu k představení a vysvětlení politických a společenských fenoménů a událostí. Jakožto médium s omezenou kapacitou redakce plní velmi zásadní funkci gatekeepera. DVTV prodělala v roce 2015 velmi zásadní změny. V této práci tedy sleduji období od prvního ledna roku 2015 do třicátého prvního prosince téhož roku a mapuji jej pomocí kvantitativní obsahovou analýzu. Zaměřuji se na skladbu programu tohoto online video portálu a analyzuji povahu rozhovorů, které jsou hlavním produktem tohoto nedávno vzniklého média. Analýza tohoto média má napomoci k celkovému pochopení významu a šíře záběru, který tento nezávislý webový portál (pouze obchodně spolupracující s vydavatelstvím Economia) na české mediální scéně má, a jak se proměnila či neproměnila skladba programu v průběhu zkoumaného léta.
Na cestě k personalizaci? Analýza komunikace lídrů politických stran na sociálních sítích
Bartůněk, Michal ; Štětka, Václav (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Internet, potažmo sociální sítě, hrají v současné politické komunikaci zásadní roli. Na západ od České republiky k tomuto zjištění přispěly americké prezidentské volby z roku 2008, ve kterých Barack Obama zvítězil i díky masivní kampani na sociálních sítích. V našem prostředí rozptýlily jakékoliv pochyby v tomto směru prezidentské volby v lednu 2013. Pozornost vědců se však upírá především na analýzu online komunikace v době volební kampaně a stranou zájmu zůstává komunikace v mezivolebním období. Předkládaná bakalářská práce si klade za cíl analyzovat právě komunikaci v období, kdy žádná volební kampaň neprobíhá. Nesoustředí se na politické strany, jak bývá v českém politickém prostoru zvykem, ale snaží se aplikovat koncept personalizace na komunikaci konkrétních politických lídrů. Prostřednictvím analýzy dat nashromážděných z facebookových profilů šesti předsedů českých politických stran se snažíme postihnout charakter a základní trendy politické komunikace lídrů na sociálních sítích. Vedle popsání a porovnání chování jednotlivých politiků si práce klade za cíl vyvodit obecnější závěry vyplývající z aplikace konceptu personalizace na zkoumaný vzorek.
Novinář 2.0 Alexandr Mitrofanov: "novinář staré školy" v online prostředí
Krupa, Adam ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak se novináři, kteří byli zvyklí psát pro tištěná média, chovají v prostředí sociální sítě Twitter. Konkrétně jsem zkoumal twitterový účet významného politického komentátora Alexandra Mitrofanova, který byl dlouhodobě spojován s tištěným deníkem Právo. Mitrofanov se na Twitteru dobře adaptoval - v současnosti na něm působí jako mikroblogger. Na Twitteru ho sleduje přes 50 tisíc uživatelů. Cílem této práce je zjistit, jakým způsobem Twitter využívá, jaké příspěvky na něm publikuje a jakými tématy se na něm zabývá. Příspěvky jsem zkoumal metodou kvantitativní obsahové analýzy. Provedeným výzkumem jsem zjistil, že Mitrofanov na Twitteru publikuje denně, mezi jednotlivými dny v týdnu není výrazný rozdíl. Většinu jeho příspěvků tvoří reakce na tweety jeho followerů. Retwetuje jen málokdy. Mitrofanov téměř nepoužívá hashtag. Právě tato nechuť k používání prvku, který na Twitteru pomáhá třídit témata a sledovat aktuální trendy, značí, že Mitrofanov, i přes vysokou míru adaptace do online prostředí, zůstává "novinářem staré školy".
Trolling a další nestandardní chování na internetu
Stěpanovová, Anna ; Jirků, Jan (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Má práce s názvem Trolling a další nestandardní chování na internetu pojednává o deviantním chování uživatelů internetu v českém i zahraničním kontextu. Trolling a hate se stal neodmyslitelnou součástí online prostředí, je jakýmsi vedlejším produktem vývoje technologií. Cílem práce je odhalit strategie skrývající se za praktikami uživatelů sociálních sítí, kteří cíleně narušují jejich kontinuitu (trolling a tak podobně), vykreslit "portrét" tohoto uživatele a charakterizovat ho, pokusit se popsat, jakým způsobem tito uživatelé jednají a zároveň ovlivňují ostatní uživatele sociálních sítí. V teoretické části charakterizuji základní pojmy, které se tohoto tématu týkají. Patří mezi ně mimo jiné například flame wars, hoax, meme a další. Pokusila jsem se také zmapovat pohnutou historii online deviantního chování, kterou můžeme datovat až do osmdesátých let minulého století. Historický výzkum, který jsem provedla prostřednictvím nezměrného množství internetových článků, mi byl v tomto úkolu velice nápomocný, neboť souhrnná literatura na toto téma není k dispozici. V empirické části práce jsem využila kvantitativní a kvalitativní analýzu. Pomocí dotazníkového šetření, do kterého se zapojilo 225 respondentů, jsem zkoumala postoj veřejnosti k deviantnímu chování (trollingu). Skrze kvalitativní rozhovory s...
Mediální prezentace amerických prezidentských kandidátů ve vybraných českých denících před volbami 2012
Presser, Šimon ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Zápotocký, Jan (oponent)
Tato bakalářská diplomová práce se zabývá mediálním obrazem amerických prezidentských kandidátů ve vybraných českých denících. Pro případovou studii bylo zvoleno volební klání z roku 2012. Práce rozebírá teoretické koncepty budování a nastolování agendy, rámcování a politické image. Využívá metodologii popsanou v odborné literatuře a vlastní výzkum. Autor identifikoval celkem 19 kategorií atributů, které média politikům přisuzují a které ovlivňují voliče. Metodou smíšené, kvantitativní i kvalitativní obsahové analýzy bylo poté zkoumáno, které z těchto kategorií převažují av jakém světle jsou podávány. Výběrovým souborem byly tři přední české zpravodajské deníky - Právo, Mladá fronta DNES a Lidové noviny ve sledovaném období od 27. 8. 2012 do 6. 11. 2012. Vedle atributů byla ve výzkumu sledována též význačnost, která je tématu i kandidátům přisuzována, či frekvence výskytů tématu. V neposlední řadě pak bylo sledováno i celkové vyznění článků, které vedlo k výpočtu koeficientu mediálního stranění jednotlivým kandidátům. Výzkum tak přináší komplexní obraz o tom, jak byli američtí prezidentští kandidáti v denících prezentováni. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.