Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vznik a vývoj mediálních agentur v České republice
Dvorská, Petra ; Vojtěchovská, Martina (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent)
Diplomová práce "Vznik a vývoj mediálních agentur v České republice" pojednává o vzniku a postupném formování těchto organizací specializovaných na mediální plánování a nákup reklamního prostoru v médiích. Zaměřuje se zejména na období 1990-2000, ale zmiňuje také vývoj agentur před rokem 1989 a zároveň i současné a budoucí trendy. Pro lepší pochopení utváření těchto organizací také stručně popisuje základní vývojové charakteristicky mediálního trhu v České republice po roce 1989. Součástí práce je i definování mediální agentury, vysvětlení její podstaty a zasazení do "mediálního řetězce", tedy deskripce role, jakou mediální agentury plní ve vztahu k zadavatelům, reklamním agenturám, mediálním zastupitelstvím, médiím a publiku. Zmiňuje také dopady práce mediálních agentur na chod médií a jejich podíl na vzniku mediálních nástrojů a výzkumů. Jelikož k tomuto tématu není dosud k dispozici žádný nosný materiál, je práce ze značné části založena na výpovědích jejich zakladatelů a přímých účastníků.
Federální komunikační komise a regulace mediálních obsahů
Sauer, Jaroslav ; Šmíd, Milan (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na způsob, jakým média, či spíše jejich obsahy, koriguje zmíněný dozorčí orgán přímo v kolébce demokracie, USA. Tamní Federální komunikační komise (FCC) má za sebou více než sedmdesátiletou historii, spjatou kromě jiných úkolů i s bojem za čistotu médií. Je pravděpodobné, že společenské normy, jejichž objednávku musela FCC coby vládní orgán splňovat, se během tak dlouhého časového úseku proměňovaly. Cílem této práce bylo zjistit, zda k těmto proměnám opravdu došlo, a zda lze vysledovat tendence, podle kterých by bylo možné usoudit, jakým směrem se mediálně regulační činnost FCC bude ubírat v následujících letech. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Bulvarizace českých deníků před a po smrti Karla Svobody
Cífka, Petr ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Diplomová práce "Bulvarizace českých deníků před a po smrti Karla Svobody" se vrací k sebevraždě populárního hudebního skladatele a ke způsobu, jakým o něm referovala česká média - konkrétně bulvární i seriózní české deníky. Po krátkém teoretickém úvodu, který se týká zejména bulvarizace a framingu, je zařazena případová studie, která analyzuje framing ve třech důležitých českých denících a zkoumá, jak se od sebe přístupy těchto titulů liší. S ohledem na charakter celé mediální kauzy, přispívá tato práce k popisu jednoho z atributů bulvarizace.
Žena v komiksu: Srovnání vizuálního zobrazení ženy v komiksu a její role/funkce v komiksu.
Oswaldová, Alena ; Vojtěchovská, Martina (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Diplomová práce "Žena v komiksu: Srovnání vizuálního zobrazení ženy v komiksu a její role/funkce v komiksu" je vnitřně členěna na dvě části: část teoretickou a část výzkumnou. Teoretická část práce seznamuje čtenáře s historií komiksu, od počátku vzniku tohoto média až po současnost. Zaměřuje se na historii ženských komiksových postav, a také jejich typologii. V analytické části je představen vlastní výzkum, který se zabývá vizuálním zobrazením ženy v komiksu. Zkoumá funkce a role ženských postav v komiksu, a jejich vazby na vizualizaci postav. Součástí výzkumné části práce je také analýza komiksových kódů (žánru, modality, vizuálních kódů, kódů neverbální komunikace a jazyka), shrnutí poznatků o kvantitativních výzkumech (ženských) postav v komiksu a základní informace o analyzovaném vzorku (autor, historie komiksu, kategorie komiksu, atd.). Zkoumaný vzorek se skládá ze tří komiksů: Li'l Abner (autor: Al Capp), Wonder Woman (autor: Charles Moulton), Strangers in Paradise (autor: Terry Moore). Výstupem je přehled analyzovaných ženských i mužských postav, následné shrnutí obrazové analýzy, a z toho plynoucí závěry.
Vznik a vývoj internetového zpravodajství v Česku na příkladu deníku iDnes.cz
Pavec, Michal ; Vojtěchovská, Martina (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce nazvaná "Vznik a vývoj internetového zpravodajství v Česku na příkladu deníku iDnes.cz" se pokouší zachytit významnou součást historie internetového zpravodajství na českém mediálním trhu. Na příkladu deníku iDnes ilustruje specifickou dobu, v níž přicházela na svět první internetová periodika zaměřující se na všeobecné zpravodajství. Vznik serveru iDnes, který se na celosvětové síti poprvé objevil v lednu roku 1998, je důležitý v tom, že jako první odmítl jen přebírat obsahy tradičních médií a začal s produkcí vlastních zpráv. Deník také začal využívat specifika internetového prostředí, díky kterým mohl svým čtenářům nabídnout pravidelnou aktualizaci obsahů či nové žurnalistické žánry jako například on-line rozhovor nebo on-line reportáž. Historie deníku iDnes, která je stěžejním motivem této práce, také ukazuje, jakým způsobem přistupovali k novému druhu média vydavatelské společnosti, čtenáři i samotní novináři. Při bližším zkoumání tak můžeme zjistit, s jak malou důvěrou vydavatelství Mafra vstupoval internetový server na trh. V průběhu několika let se však proměnil v čtenářsky úspěšné médium, které si našlo pevnou pozici v českém mediálním spektru.
Mediální obraz výsledků televizní sledovanosti v období před a po zavedení elektronického měření
Štěpánek, Michal ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vojtěchovská, Martina (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce Mediální obraz výsledků televizní sledovanosti v období před a po zavedení elektronického měření je využívání výsledků výzkumu televizní sledovanosti v tištěných médiích v České republice. Autor se zabývá fenoménem sledovanosti nejprve teoreticky. Úvodní část práce je věnována ekonomickému pohledu na fungování médií. V této části autor reflektuje českou mediální scénu a její vztah k fenoménu sledovanosti. Dalším významným pojmem, který se v práci objevuje, je publikum a jeho výzkum. Autor se podrobněji věnuje členění výzkumu publika (komerční a akademický), vývoji měření publika, jak ve světě, tak v České republice a především shrnuje kritiku využívání kvantitativního výzkumu pro zjišťování divácké sledovanosti v odborné literatuře. Praktická část práce je založena na obsahové analýze kulturních rubrik tří hlavních českých deníků v letech 1996 a 1999.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.