Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova k občanství a průřezová témata Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Michalicová, Jitka ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent)
Začlenění tematických oborů průřezových témat je nedílnou součástí tvorby školního vzdělávacího programu. Jednou z možností začlenění je integrace průřezového tématu do vzdělávacího oboru. Způsob, jak smysluplně začlenit průřezové téma Multikulturní výchova do vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Výchova k občanství, předkládá tato práce. Uvedeny jsou též vhodné metody, učivo k realizaci tohoto průřezového tématu, včetně příkladu začlenění konkrétního tématu multikulturní výchovy do výuky.
Provázanost vzdělávání a trhu práce: s uplatněním marketingového přístupu v podmínkách vysoké školy
Paulovčáková, Lucie ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Disertační práce s názvem "Provázanost vzdělávání a trhu práce" reaguje na změny, které se odehrávají na národním i mezinárodním trhu a promítají se do změn charakteru práce a požadavků na pracovní sílu. Zájmem společnosti a vysokých škol je připravovat absolventy v takových vzdělávacích programech, jejichž obsah odpovídá požadavkům trhu práce. Snahou je, aby se absolventi stali zaměstnatelnými. Předpokladem naplnění tohoto úkolu je spolupráce vzdělávacích institucí s trhem práce, s firmami. Provázanost vzdělávání a trhu práce se odráží i v rozvojových dokumentech Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, které navazují na politiku rozvoje terciárního vzdělávání v Evropě v rámci Boloňského procesu. V teoretické rovině je v první kapitole využit marketingový přístup jako východisko pro zpracování sledované problematiky. Tento přístup zahrnuje navázání kontaktů s vnějším prostředím na straně vstupů i výstupů, umožňuje propojení vzdělávací instituce s pracovním prostředím. Na straně vstupů zejména výsledky marketingového výzkumu přinášejí informace vedení vysoké školy pro vytváření strategií ve vzdělávání s ohledem na vývoj trhu práce a sestavení odpovídajícího vzdělávacího programu a profilu absolventa. Na straně výstupů ověřují zpětnou vazbou účinnost svých programů a přijímají opatření na další období....
Problematika učebních textů z pedagogiky na střední pedagogické škole
Dřímalová, Iveta ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Cílem diplomové práce Ivety Dřímalové nazvané Problematika učebních textů z pedagogiky na střední pedagogické škole je zmapování současné situace v oblasti učebních textů a učebnic z věd o výchově a vzdělávání. 1.kapitola vyzdvihuje důležitost výuky předmětu pedagogika na střední pedagogické škole a řadí tento předmět do školského systému. Z didaktického hlediska je nahlíženo na obsah předmětu a jeho realizaci ve výuce. Pozornost je zaměřena na výběr učebních textů z pedagogiky na střední pedagogické škole a jejich specifika. Tématu vzdělávacích cílů je věnována kapitola 2. Dále je v této kapitole pojednáno o základních školských dokumentech a didaktické analýze učebních textů. 3. kapitola shrnuje zjištěné poznatky a analyzuje je.
Řízení základní umělecké školy v průběhu kurikulární reformy
Mazánková, Jana ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent)
Rigorózní práce má teoreticko-empirický charakter a je zaměřena na problematiku z oblasti školského managementu. Zabývá se řízením základní umělecké školy v období kurikulární reformy základního uměleckého vzdělávání. Teoretická část práce nastiňuje východiska pro zkoumání vybraných problémů souvisejících s řízením transformačních změn v základních uměleckých školách. Poskytuje přehled o moderních přístupech a paradigmatech managementu, jeho struktuře i obsahu a poukazuje na spektrum stylů vedení a motivace lidí. Zabývá se tvůrčím způsobem řízení, leadershipem, který porovnává s operativním řízením, a manažerskými problematikami: řízením změn, řízením znalostí a talent managementem. Mapuje rozsah povinností a odpovědnosti ředitele základní umělecké školy a dotýká se některých faktorů vážících se k jeho osobnosti, a sice autority, kompetencí, sebeřízení a sebemotivace. Podává informace o aktuálním stavu tvorby Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání (RVP ZUV) a poukazuje na význam a specifika uměleckého vzdělávání. Součástí rigorózní práce je empirické šetření, které je zaměřeno na zjištění a analýzu názorů a zkušeností ředitelů základních uměleckých škol podílejících se na pilotním ověřování první pracovní verze RVP ZUV na vybrané faktory související s řízením...
Vztah dětí školního věku k četbě a literatuře
Kramarovič, Milan ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce Vztah dětí školního věku k četbě a literatuře se v úvodní teoretické části zabývá důležitými vývojovými aspekty školního věku dětí, se zvláštním zřetelem na vývoj kognitivní a na možné vlivy na něj působící. V metodologické části autor představuje metody, techniky a průběh výzkumného šetření. Volba výzkumného vzorku, který tvoří 137 dětí z 5. a jednoho 4. ročníku, dále 19 rodičů dětí a celkem 18 učitelek a učitelů ZŠ, se řídí celkovým záměrem výzkumu. Součástí stanovených cílů jsou i hypotézy, jejichž platnost autor výzkumem ověřoval. Jádrem celé práce je její empirická část, která v sobě zahrnuje zprávu z výzkumu, jeho vyhodnocení, závěry a ověřování hypotéz. V diskusi autor uvádí možné využití zkušeností z výzkumu pro další práci.
Současné možnosti využití informačních technologií ve škole
Okosy, Patrik ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vybranými možnostmi využití prodstředků informačních a komunikačních technologií v edukačním procesu a možnostech podpory při výuce v jednotlivých oblastech či vyučovaných předmětech. V úvodu shrnuje z širšího pohledu současné poznatky z integrace informačních komunikačních technologií (ICT) do vzdělávání a poukazuje na dynamické změny, které rozvoj ICT přináší do oblasti výuky jednotlivých předmětů. Těmto dynamickým změnám je třeba přizpůsobit také obsahovou a metodickou náplň jejich studia. Dále shrnuje současné ICT vybavení jednotlivých stupňů škol a nastiňuje krátký výhled do budoucna. Teoretické poznatky a principy jsou zde základem pro podněty a návrhy ke změně přístupu výuky v souvislosti s inovovaným přístupem ke vzdělávání. Nový pohled k možnostem využití prostředků ICT znázorňuje širokou škálu jednotlivých znalostí, dovedností, kompetencí, které díky využití prostředků ICT v jednotlivých předmětech nebo oblastech získá jak vzdělávající, tak vzdělávaný. Umožňuje také vytváření jiných podmínek a prostředí, které je mnohem přínosnější a podnětnější než dosud používaný styl výuky.
Psychická odolnost dětí v období mladšího školního věku
Fišlová, Dagmar ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
V práci jsou zachyceny různé pohledy a názory odborníků na psychickou odolnost člověka. Dále jsou zde uvedeny negativní emoce a jejich vlivy na osobnost jedince, ale i činitelé, kteří mají velký vliv na rozvoj a utváření psychicky silné a odolné osobnosti. Cílem této diplomové práce je zaznamenat přístupy učitelů základních škol prvního stupně v oblasti podpory dětské psychické odolnosti. Závěr práce je věnován mým podstatným myšlenkám a možnostem, jak zvýšit odolnost dětí.
Problematika disciplíny v alternativní socializaci
Smolíková, Věra ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
V úvodní teoretické části se diplomová práce věnuje historicko-filosofickopedagogickým kořenům pojmu disciplína a jejímu současnému pojetí. Disciplínu v této práci vnímáme jako zdravé, vědomé respektování norem, pravidel spojených s určitými sociálními rolemi, úkoly, povinnostmi, jednáním a to v souladu s respektováním autority. Pojem zdravé respektování pravidel, norem ale i autority, má vyjadřovat určitý individuální toleranční limit spojený s individualitou daného člověka. Práce se zabývá také otázkami normality jedince a poruchami chování u dětí. V návaznosti na poruchu chování je další část práce situována do oblasti historie i současnosti alternativní socializace, kde má disciplína, řád své výsostní postavení. Pozornost je zde věnována specifikám reedukačního procesu, zejména klientele a výchovné metodice. V neposlední řadě se zabývá také problematikou pedagogického personálu a především jeho autoritou, jako atributem zprostředkujícím kulturní vzorce společnosti konkrétnímu jedinci. Na toto téma volně navazuje praktická část, která pomocí empirické sondy zjišťuje gender preferenci autority u dětí s nižší mentální úrovní, které jsou na základě soudního rozhodnutí vzaty z rodin a umístěny do reedukačního zařízení typu výchovný ústav. Diplomová práce v závěru nastiňuje možné využití získaných informací...
Problematika primární prevence sociálně patologických jevů na druhém stupni základních škol
Procházka, Miroslav ; Stuchlíková, Iva (vedoucí práce) ; Helus, Zdeněk (oponent) ; Vališová, Alena (oponent)
Disertační práce přináší souhrnné poznatky o teorii a praxi realizace primární prevence sociálně patologických jevů v prostředí základních škol. Jejím cílem je přispět k současné diskusi o podobě efektivní prevence ve škole a obohatit poznání o prevenci o výsledky empirického výzkumu. První část práce se opírá o poznatky několika vědních oborů, jednotící pohled však vychází z okruhu sociální pedagogiky. Autor se věnuje problematice sociálně patologických jevů, jejich teoretickému vymezení i popisu těchto jevů ohrožujících žáky základních škol. Praktická část práce rozebírá a porovnává přístupy a problémy, které se v evropském a českém kontextu vyskytují při realizaci primární prevence v základní škole. Třetí částí je empirický výzkum, který je rozvržen do dvou etap. V první etapě je předmětem zájmu učitel, který ve funkci metodika prevence garantuje naplnění cílů, obsahu i metod prevence ve škole. V druhé etapě pak práce sleduje pohledy žáků základních škol na vybrané sociálně patologické jevy a na preventivní programy, které na školách zažívají. Výsledkem výzkumu je postižení problémů a souvislostí realizace prevence v prostředí základních škol.
Modernizace přípravy učitelů pro vyučování v informační společnosti 21. století
Minář, Petr ; Vališová, Alena (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent) ; Dobrovská, Dana (oponent)
Práce se zabývá problematikou inovace přípravy studentů učitelství pro druhý stupeň základní školy v oblasti implementace ICT do didaktické přípravy studentů. Charakterizuje základní východiska informatizace společnosti počátku 21. století, problém počítačové a informační gramotnosti, mediální výchovy a hodnotí význam školních knihoven a informačních center. Dále analyzuje základní kurikulární dokumenty jako východiska informační výchovy a pozornost věnuje i dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti využívání ICT ve vzdělávání. Dotazníkové šetření mezi studenty Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové potvrdilo nedostatečnou přípravu studentů v didaktických aplikacích nových informačních technologií do vzdělávání jako základní didaktickou dovednost učitele v současnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Vališová, Alžběta
1 Vališová, Andrea
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.