Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 368 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fyzioterapie u spinální svalové atrofie v dětském věku
Klečáková, Ivana ; Šebek, Milan (vedoucí práce) ; Tichá, Monika (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Ivana Klečáková Vedoucí práce: Ing. Milan Šebek Název bakalářské práce: Fyzioterapie u Spinální svalové atrofie v dětském věku Abstrakt bakalářské práce: Práce má část teoretickou a praktickou. Cílem práce je sestavení individuálního fyzioterapeutického postupu u pacientů se Spinální svalovou atrofií v dětském věku. V teoretické části je zpracován obecný úvod k problematice alfa motoneuronu a jeho postižení dědičnými degenerativními onemocněními. Součástí teoretické části je anatomie a fyziologie související s touto problematikou. Dále je zpracována problematika týkající se Spinální svalové atrofie, tj. její klasifikace, klinické formy, klinický obraz a průběh, patogeneze a diagnostika. V teoretické části se také věnuji současné možnosti rehabilitace a fyzioterapie u takto nemocných. Tato část je pro mou práci stěžejní a jsou z ní aplikovány poznatky do vedení terapií, které jsou zpracovány vpraktické části práce. V této části jsou zpracovány fyzioterapeutické koncepty a metody, které se využívají v ČR a v zahraničí - cvičení na neurofyziologickém podkladě, analytické i kondiční cvičení, respirační fyzioterapie a využití pomůcek k terapii. Praktická část práce probíhala ve spolupráci s neuromuskulárním centrem Kliniky dětské neurologie 2. LF UK a FN Motol. Terapie...
Význam trupové stabilizace u vrhačů v atletice
Hanuliaková, Júlia ; Táborská, Silvie (vedoucí práce) ; Tichá, Monika (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Júlia Hanuliaková Vedoucí práce: Mgr. Silvie Táborská Název bakalářské práce: Význam trupové stabilizace u vrhačů v atletice Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá problematikou trupové stabilizace u vrhačů v atletice. V teoretické části byly popsány základy techniky vrhů a hodů, jednotlivé atletické vrhačské disciplíny, faktory ovlivňující sportovní výkon, posturální funkce a trupová stabilizace. Praktická část zahrnuje kazuistiky tří probandů. Cílovou skupinu tvořili mládežničtí atleti, závodící alespoň v jedné atletické vrhačské disciplíně. Terapeutická intervence byla zaměřena na zlepšení trupové stabilizace a probíhala deset týdnů s frekvencí terapií 2x týdně. Výsledky byly posouzeny na základě vyšetření posturální stabilizace dle Koláře, zvoleného funkčního testu a porovnáním nejlepších dosahovaných výkonů před intervencí v sezoně 2019, 2020 a 2021 oproti nejlepším dosahovaným výkonům po intervenci v sezoně 2021. Cílem této bakalářské práce je zhodnotit, jak se změnila výkonnost vrhačů po terapeutické intervenci zaměřené na zlepšení trupové stabilizace. Dále sestavit cvičební jednotku a zvýšit povědomí o problematice trupové stabilizace a jejím vlivu na sportovní výkon vrhače mezi trenéry i samotnými závodníky. Klíčová slova: atletika, vrhači, hod oštěpem,...
Banky a jejich elektronická komunikace s klienty
Chvalová, Kristina ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou bank s bližším zaměřením na elektronické formy bankovnictví. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části práce vymezuje pojem banka a její funkce, charakterizuje vybrané bankovní produkty, bankovní systém obecně a v České republice, vymezuje funkce centrální banky a stručně popisuje historický vývoj bankovnictví a peněz. Pozornost je věnována zejména možnostem elektronické komunikace mezi bankami a jejich klienty. Práce dále vymezuje pojem elektronické bankovnictví, představuje jednotlivé možnosti elektronického bankovnictví (konkrétně platební karty, telefonní bankovnictví, homebanking, internetové bankovnictví a mobilní bankovnictví), které stručně charakterizuje, popisuje jejich historii a přínos, který pro banky i klienty představují. Práce dále varuje před riziky s výše zmíněnými typy vzdáleného bankovnictví spojenými a nabízí možnosti, jak těmto rizikům čelit. V teoretické části je využívána především metoda popisu a analýzy. Praktická část práce se zabývá porovnáním možností elektronické komunikace (konkrétně internetového a mobilního bankovnictví) nabízených třemi předními bankami figurujícími na bankovním trhu v České republice - České spořitelny, Československé obchodní banky (ČSOB) a Fio banky....
Dějiny podnikání v Poličce
Kynclová, Hedvika ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na dějiny podnikání v Poličce od jejího vzniku po současnost. Je rozdělena na dobu před industrializací a po ní, kdy je pozornost věnována nově vznikajícím podnikům, které figurují na dnešním trhu dodnes. KLÍČOVÁ SLOVA dějiny podnikání, podnikání v Poličce, významné podniky
Vybrané otázky ekonomického myšlení dětí na 1. stupni základní školy
Bartakovičová, Sylva ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
BARTAKOVIČOVÁ, Sylva. Vybrané otázky ekonomického myšlení dětí na 1. stupni základní školy. Praha, 2014. Diplomová práce. UK, PedF. Cílem diplomové práce je analyzovat ekonomické myšlení žáků 1. stupně základní školy a na základě identifikovaných nedostatků navrhnout soubor námětů vedoucích k zefektivnění výuky. Teoretická část v sobě zahrnuje stav zkoumání ekonomického myšlení žáků primární školy v ČR a v zahraničí. Je zde ozřejměna současná forma finančního vzdělávání v České republice a východiska zkoumání dětského porozumění, zejména konstruktivismus. V praktické části je popsána příprava a realizace kvalitativního výzkumného šetření formou polostrukturovaného individuálního rozhovoru se žáky 3. ročníku 1. stupně ZŠ. Na základě zjištěných nedostatků ve znalostech je v závěru navržen soubor námětů s cílem rozvinout představy dětí mladšího školního, doplnit jejich znalosti a posílit celkové ekonomické myšlení.
Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ
Horáčková, Klára ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
2 NÁZEV: Cesty rozvíjení tvořivosti ve vyučování matematice v 1. - 5. ročníku ZŠ ABSTRAKT: Má diplomová práce se věnuje kreativitě od obecného pojetí k užšímu úhlu pohledu, kreativitě v hodinách matematiky na základní škole v souvislosti s kurikulární reformou a tendencí transformace řad učebnic k jedinečným výukovým metodám. Jejím cílem je jednak zmapování situace na zvoleném vzorku experimentálních skupin - tříd základní školy (dvě druhé, tři čtvrté), která se specializuje na integraci žáků se specifickými poruchami učení a chování i žáky mimořádně nadané a poskytuje tak nejširší možné spektrum žáků a dále nalezení možných vazeb mezi používanými metodami, tvořivým přístupem učitele, včetně tvorby vlastních výukových materiálů a následně hledání možných cest rozvoje tvořivosti žáků ve vztahu k používaným metodám, učebnicím, dalším materiálům i formám práce. Ve své práci využívám výzkumné metody: kvantitativní a kvalitativní výzkum, empirické metody - pozorování, descripce, analýza. KLÍČOVÁ SLOVA: tvořivost, nadání, představivost, originalita, diagnostika, motivace
Badatelské vyučování matematice v tématu zlomek
Podhajská, Kristýna ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Teoretická část se zabývá přístupy k vyučování, konkrétně konstruktivistickým, instruktivním a transmisivním přístupem. Záměrem této části bylo porovnat tyto přístupy a zhodnotit je vzhledem k trvalosti poznání a aktivnímu zapojení žáka. Také je posoudit z hlediska formálních poznatků. V kapitole o badatelsky orientovaném vyučování se věnuji způsobu vyučování, který souvisí s konstruktivistickým přístupem. V další kapitole jsem charakterizovala úlohy typu concept cartoons, které lze využít jako prostředek k bádání. Teoretická část se také zaměřuje na téma zlomků, a to na interpretace zlomků a na modely a reprezentace zlomků. V praktické části popisuji šetření uskutečněné na základní škole. Průzkumem žákovských prací jsem výzkumný problém zúžila na interpretace a modely zlomků. Na základě této šetření jsem postavila další část výzkumu. Při naplňování cílů a hledání odpovědí na výzkumné otázky jsem zvolila výzkumnou strategii inspirovanou akčním výzkumem, protože hlavním cílem výzkumného šetření bylo zlepšit a obohatit mou dosavadní praxi. Výzkum byl zpracováván kvalitativně. Zpracování této práce mi pomohlo ujasnit si, proč jsou zlomky pro žáky tak problematické učivo. Jaké miskoncepce se u žáků objevují a jakých chyb se v důsledku toho dopouštějí. KLÍČOVÁ SLOVA Matematické vzdělávání, vyučování...
Pracovní trh v EU
Juříček, Tomáš ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Diplomová práce se skládá ze dvou částí. V první z nich se všeobecně zabývám fungováním pracovního trhu a hlavními principy či činiteli vyskytujícími se v tomto prostoru, jako je například minimální mzda nebo činnost odborových organizací. Zvláštní pozornost si zaslouží problematika nezaměstnanosti a státní politika zaměstnanosti. Ve druhé polovině se následně snažím obecné informace z předcházející části zasadit do konkrétního rámce hospodářské situace a vývoje míry nezaměstnanosti v Evropské unii za posledním desetiletí. Důležitou roli zde přitom sehrávají různé podoby národní politiky zaměstnanosti a sociální politiky, kterým se věnuji samostatně. Stejně jako hlavním strategiím a institucím EU, usilujících o eliminaci negativních jevů vyskytujících se na evropském trhu práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 368 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
29 TICHÁ, Marie
1 TICHÁ, Marika
3 TICHÁ, Markéta
1 TICHÁ, Miroslava
3 Tichá, Magdalena
3 Tichá, Magdaléna
1 Tichá, Marcela
29 Tichá, Marie
3 Tichá, Markéta
3 Tichá, Martina
15 Tichá, Michaela
2 Tichá, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.