Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Badatelské vyučování matematice v tématu zlomek
Podhajská, Kristýna ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Teoretická část se zabývá přístupy k vyučování, konkrétně konstruktivistickým, instruktivním a transmisivním přístupem. Záměrem této části bylo porovnat tyto přístupy a zhodnotit je vzhledem k trvalosti poznání a aktivnímu zapojení žáka. Také je posoudit z hlediska formálních poznatků. V kapitole o badatelsky orientovaném vyučování se věnuji způsobu vyučování, který souvisí s konstruktivistickým přístupem. V další kapitole jsem charakterizovala úlohy typu concept cartoons, které lze využít jako prostředek k bádání. Teoretická část se také zaměřuje na téma zlomků, a to na interpretace zlomků a na modely a reprezentace zlomků. V praktické části popisuji šetření uskutečněné na základní škole. Průzkumem žákovských prací jsem výzkumný problém zúžila na interpretace a modely zlomků. Na základě této šetření jsem postavila další část výzkumu. Při naplňování cílů a hledání odpovědí na výzkumné otázky jsem zvolila výzkumnou strategii inspirovanou akčním výzkumem, protože hlavním cílem výzkumného šetření bylo zlepšit a obohatit mou dosavadní praxi. Výzkum byl zpracováván kvalitativně. Zpracování této práce mi pomohlo ujasnit si, proč jsou zlomky pro žáky tak problematické učivo. Jaké miskoncepce se u žáků objevují a jakých chyb se v důsledku toho dopouštějí. KLÍČOVÁ SLOVA Matematické vzdělávání, vyučování...
Webová aplikace pro výuku algebraických rovnic vyšších stupňů na střední škole
Podhajská, Kristýna ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Název práce: Webová aplikace pro výuku algebraických rovnic vyšších stupňů na střední škole Autor: Kristýna Podhajská Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jarmila Robová, CSc. E-mail vedoucího: robova@karlin.mff.cuni.cz Abstrakt: Bakalářská práce je věnována algebraickým rovnicím vyšších stupňů. Práce by měla sloužit zejména jako rozšiřující výukový materiál pro žáky středních škol či jako doprovodný učební text pro učitele v matematickém semináři na střední škole. První část se věnuje opakování mnohočlenů, lineárních a kvadratických rovnic. Hlavní kapitoly tvoří kubické, binomické, trinomické a reciproké rovnice. U každého typu rovnic je uvedena stručná teorie a řešené příklady. Na závěr každé kapitoly jsou zařazeny neřešené úlohy a cvičení, které jsou určeny k ověření nabytých znalostí. Práce je zpracovaná ve formě webových stránek, které jsou k dispozici na internetu. Díky tomu je práce dostupná každému a také umožňuje použití interaktivních prvků, jako jsou applety z programu GeoGebra, krokování či skrytí řešení úlohy.
Zhodnocení zdravotního stavu a provozní bezpečnosti senescentních dřevin v Zámeckém parku ve Velkých Losinách
Podhajská, Kristýna
Abstrakt Jméno: Kristýna Podhajská Název práce: Zhodnocení zdravotního stavu a provozní bezpečnosti senescentních dřevin v Zámeckém parku ve Velkých Losinách V této balakalářské práci je posuzován zdravotní stav a provozní bezpečnost senescentních dřevin a dřevin ovlivňujících tyto senescentní dřeviny ve velkolosinském zámeckém parku. Cílem práce je zjistit stav těchto dřevin, na jehož základě jsou navrženy odpovídající arboristické zásahy. Hodnocení stavu dřevin je prováděno pomocí metodiky znaleckého ústavu Arbonet s.r.o. a návrh zásahů na těchto dřevinách je řešen pomocí arboristických standardů. V rámci bakalářské práce je hodnoceno 9 dřevin senescentních a 102 dřevin, které senescentní dřeviny ovlivňují. Ve výsledcích práce je potvrzena hypotéza, že na dřevinách senescentních je vázáno více doprovodných organismů, než na dřevinách ostatních.
Badatelské vyučování matematice v tématu zlomek
Podhajská, Kristýna ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Teoretická část se zabývá přístupy k vyučování, konkrétně konstruktivistickým, instruktivním a transmisivním přístupem. Záměrem této části bylo porovnat tyto přístupy a zhodnotit je vzhledem k trvalosti poznání a aktivnímu zapojení žáka. Také je posoudit z hlediska formálních poznatků. V kapitole o badatelsky orientovaném vyučování se věnuji způsobu vyučování, který souvisí s konstruktivistickým přístupem. V další kapitole jsem charakterizovala úlohy typu concept cartoons, které lze využít jako prostředek k bádání. Teoretická část se také zaměřuje na téma zlomků, a to na interpretace zlomků a na modely a reprezentace zlomků. V praktické části popisuji šetření uskutečněné na základní škole. Průzkumem žákovských prací jsem výzkumný problém zúžila na interpretace a modely zlomků. Na základě této šetření jsem postavila další část výzkumu. Při naplňování cílů a hledání odpovědí na výzkumné otázky jsem zvolila výzkumnou strategii inspirovanou akčním výzkumem, protože hlavním cílem výzkumného šetření bylo zlepšit a obohatit mou dosavadní praxi. Výzkum byl zpracováván kvalitativně. Zpracování této práce mi pomohlo ujasnit si, proč jsou zlomky pro žáky tak problematické učivo. Jaké miskoncepce se u žáků objevují a jakých chyb se v důsledku toho dopouštějí. KLÍČOVÁ SLOVA Matematické vzdělávání, vyučování...
Webová aplikace pro výuku algebraických rovnic vyšších stupňů na střední škole
Podhajská, Kristýna ; Robová, Jarmila (vedoucí práce) ; Odvárko, Oldřich (oponent)
Název práce: Webová aplikace pro výuku algebraických rovnic vyšších stupňů na střední škole Autor: Kristýna Podhajská Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Jarmila Robová, CSc. E-mail vedoucího: robova@karlin.mff.cuni.cz Abstrakt: Bakalářská práce je věnována algebraickým rovnicím vyšších stupňů. Práce by měla sloužit zejména jako rozšiřující výukový materiál pro žáky středních škol či jako doprovodný učební text pro učitele v matematickém semináři na střední škole. První část se věnuje opakování mnohočlenů, lineárních a kvadratických rovnic. Hlavní kapitoly tvoří kubické, binomické, trinomické a reciproké rovnice. U každého typu rovnic je uvedena stručná teorie a řešené příklady. Na závěr každé kapitoly jsou zařazeny neřešené úlohy a cvičení, které jsou určeny k ověření nabytých znalostí. Práce je zpracovaná ve formě webových stránek, které jsou k dispozici na internetu. Díky tomu je práce dostupná každému a také umožňuje použití interaktivních prvků, jako jsou applety z programu GeoGebra, krokování či skrytí řešení úlohy.

Viz též: podobná jména autorů
2 Podhajská, Květa
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.