Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informace v pojetí Viléma Flussera jako estetický zážitek
Soukupová, Lenka ; Stejskal, Jakub (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Práce se na základě interpretace vybraných textů Viléma Flussera snaží postihnout význam, který v jeho myšlení nabývají estetické kategorie. Klíčem pro pochopení podstaty estetických kategorií je zde koncept jejich závislosti na míře zvyku, vyjádřený v eseji Zvyk jako hlavní estetické kritérium. Související problém přenosu informací je ústředním tématem kapitoly Vampyroteuthis Infernalis: His Art, ze které vyplývá zásadní význam prostředků komunikace v kreativním procesu vyjádření i zpracování informace. Tento význam je podstatný pro tezi nadcházející kulturní revoluce, ve které se estetická kritéria stávají univerzálními, předložené nejuceleněji v eseji Do univerza technických obrazů. S další literaturou pracuji příležitostně během sledování výše nastíněné linie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením
Soukupová, Lenka ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením. AUTOR: Lenka Soukupová, DiS. KATEDRA: Speciální pedagogika VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Eva Mrkosová, CSc. ABSTRAKT: Ve své práci jsem se zaměřila na problematiku dětí se sluchovým postižením. Jaké postupy práce se využívají při jejich vzdělávání. V teoretické části popisuji řečovou výchovu dětí se sluchovým postižením - jak by měla matka s dítětem se sluchovým postižením komunikovat a stimulovat ho ke komunikaci. Dále uvádím, jaké komunikační systémy užívají lidé se sluchovým postižením. Následně popisuji možnosti vzdělávání dětí se sluchovým postižením, v první řadě zmiňuji instituce pomáhající rodičům s dítětem se sluchovým postižením, které s nimi spolupracují již od narození dítěte a informují je o dalších možnostech vzdělávání. V další kapitole uvádím formy speciálního vzdělávání žáků se zdravotním postižením. V praktické části se zabývám tím, jak pedagogové pracují s dětmi se sluchovým postižením, jaké postupy práce ve výuce používají a jak na ně děti reagují. KLÍČOVÁ SLOVA: dítě se sluchovým postižením, řečová výchova, komunikační systémy, vzdělávací instituce, formy speciálního vzdělávání žáků se zdravotním postižením.
Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením
Soukupová, Lenka ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením. AUTOR: Lenka Soukupová, DiS. KATEDRA: Speciální pedagogika VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Eva Mrkosová, CSc. ABSTRAKT: Ve své práci jsem se zaměřila na problematiku sluchově postižených dětí. Jaké metody práce se využívají při jejich vzdělávání. V teoretické části popisuji sluchový analyzátor, klasifikaci sluchových poruch a vad, možnosti vyšetření sluchu u takto postižených jedinců, jaké existují kompenzační pomůcky pro sluchově postižené - různé typy sluchadel, kochleární implantát… Dále se zabývám řečovou výchovou sluchově postižených dětí - jak by měla matka se sluchově postiženým dítětem komunikovat a stimulovat ho ke komunikaci, jaké komunikační techniky užívají sluchově postižení lidé. V praktické části se zabývám tím, jak pedagogové pracují se sluchově postiženými dětmi, jaké metody a formy práce ve výuce používají a jak na ně děti reagují. KLÍČOVÁ SLOVA: - dítě se sluchovým postižením, kompenzační pomůcky - sluchadla, kochleární implantát, řečová výchova, komunikační techniky
Internet jako prostor pro sociální inovace? Analýza prostředí digitálních podob současného českého tisku
Soukupová, Lenka ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Taking into account the theoretical approaches of Joseph Alois Schumpeter and Clayton Christensen to innovation, this case study is mapping the current Czech environment of written online media. Traditional media houses are dealing with the crisis of finances and information as generally described by Christensen, which means they are in real need for innovation yet they are not always successful. Other new incentives also appear on the market. Similarly to the situation abroad, the NGO sector is able to provide quality content on issues of its interest. Social innovation is rather a buzzword in the country, yet the author identifies a couple of efforts in the online written media. The author also suggests there might even be a niche for a social enterprise in the area to cooperate with the NGO sector and blogosphere. Keywords creative destruction, disruptive innovation, social entrepreneurship, social innovation, Czech Republic, print media online, watchdog journalism Abstrakt Tato případová studie nahlíží teoretickou optikou kreativní destrukce dle Josepha Aloise Schumpetera a rozkladných technologií dle Claytona Christensena prostředí digitálních podob současného českého tisku. Zatímco velké mediální domy se snaží ustát krizi financí a informací, potřebují také v duchu Christensenova přístupu...
In conversation with Norman Fairclough : introducing neoliberalism into the television policy of the Labour Party in the UK, 1992-1997
Soukupová, Lenka ; Rovná, Lenka (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
This thesis results from my first inspirational encounter with Norman Fairclough, his approach to position of discourse in the globalised economy and social change, and applies the methodology of CDA to a specific topic. This topic is the television policy of the Labour Party, 1992 - 1997. I explore the space of academic freedom transdisciplinarity and CDA provide in such a specific topic, posing simple questions within my reach: such as how far can entrance discourse into a policy prove influential for regulation of the market, how can a globalised discourse expand to national level or about the relationship between discourse and social change. Keywords Critical Discourse Analysis (CDA), transdisciplinary - Norman Fairclough, New Labour - broadcasting policy, television policy - Labour party, United Kingdom, 1992- 1997, neoliberal discourse/discourse of new capitalism, television market - deregulation - UK
Zvětrávání arsenopyritu v lesních půdách v acidifikovaném prostředí
Soukupová, Lenka ; Drahota, Petr (oponent) ; Mihaljevič, Martin (vedoucí práce)
Lenka Soukupová, Zvětrávání arsenopyritu v lesních půdách v acidifikovaném prostředí ABSTRAKT Zvětrávání arsenopyritu (FeAsS) bylo zkoumáno v oblasti studijní plochy Načetín v Krušných horách na třech lokalitách s různým vegetačním pokryvem (porost buku lesního, smrku obecného a nezalesněná plocha). Vzorky arsenopyritu byly umístěny do jednotlivých půdních horizontů (organický horizont, A, B a C-horizont pro lesní půdy; A, B a C-horizont pro nezalesněnou plochu), kde byly po dobu jednoho roku vystaveny působení okolních podmínek. Po ročním zvětrávání byly identifikovány vzniklé sekundární minerály a stanovena míra povrchové oxidace v závislosti na prostředí, v němž k oxidaci docházelo. Přes rozdílné fyzikálně-chemické parametry a obsah hlavních i stopových prvků v půdách daných lokalit, byl jediným zjištěným krystalickým sekundárním minerálem arsenu skorodit (FeAsO4∙2H2O). Přesto měly tyto rozdíly vliv na množství vzniklého skoroditu. Nejvyšší koncentrace skoroditu vykazovala zrna arsenopyritu z bukového porostu, nejnižší naopak ta z nezalesněné plochy.
Geomorfologie Hřebenů v Brdech
Soukupová, Lenka ; Balatka, Břetislav (oponent) ; Kalvoda, Jan (vedoucí práce)
4 ABSTRACT The main aims of presented study about the geomorphology of the Hřebeny Ridge in Brdy Mts. are 1/ the documentation of landform patterns and 2/ the description of main stages of the relief evolution. In opening chapters of the paper, the natural envi- ronments of the Hřebeny Ridge and Brdy Mts. as a whole are characterized. In the fol- lowing chapter, a reflection of the geological structure in present-day landforms is de- scribed. Landform analysis of the studied region related to climate-morphogenetic pro- cesses is presented and detailed geomorphological map (1:10 000) is enclosed. Final part of the study is concerned with main stages of the landform evolution of the Hřebeny Ridge. Field observation and its geomorphological interpretation are compared with earlier regional studies. The presented paper demonstrates that landforms of the Hřebeny Ridge in Brdy Mts. are determined by the geological structure, e.g. by the geomorphological resistance of rocks. Present-day landforms of the Hřebeny Ridge evolved in the Quaternary. Im- portant processes of the landform evolution of the region are connected with the origin of deep river valleys. The landform patterns of the ridge part and its slopes are essential- ly influenced by the Pleistocene cryogenic weathering of rocks as well as very intensive...
Rheology of hyaluronane solutions
Hlisnikovská, Kristýna ; Soukupová, Lenka (oponent) ; Pekař, Miloslav (vedoucí práce)
The objective of this work was to investigate the rheological behaviour of the highmolecular hyaluronan solutions. The influence of increasing biopolymer concentration within the range from 1 to 3% wt and the influence of ionic strength, caused by the addition of NaCl into the solvent, on viscoelasticity and stability of the samples have been studied. For further description of viscoelastic characteristics of the solutions, besides common oscillation measurements, we have also used the creep test method, from which we obtained other important characteristics, such as percentual ratio of viscous and elastic portions of the sample, equillibrium compliance, zero shear viscosity and retardation time. They were compared with the results from the other types of measurements, such as oscillation and flow curves measurements. The creep measurements results contain also some complementary information, important for more detailed description of viscoelastic properties of these solutions. For the study of the sample stability during constant mechanical strain we have used the peak-hold method. These measurements proved very good mechanical and time resistance of the HA solutions and specified the limits, beyond which we observed permanent damage of the structure and degradation of the hyaluronan chains, and which have to be taken that into account when manipulating with solutions of this biopolymer.
Ošetřovatelská péče o dítě s diagnózou astma bronchiale
SOUKUPOVÁ, Lenka
Téma diplomové práce je Ošetřovatelská péče o dítě s diagnózou astma bronchiale. Diplomová práce má 3 cíle: Cíl 1. Zjistit rozdíly péče o dítě s astma bronchiale v nemocnici a v mimo nemocničních zdravotnických zařízeních, Cíl 2. Zjistit nejčastější problémy dětí s astma bronchiale v jednotlivých věkových kategoriích, Cíl 3. Zjistit informovanost dětí a rodičů o onemocnění astma bronchiale. K dosažení cílů byla použita forma kvantitativního výzkumu technikou dotazníku a také forma kvalitativního výzkumu technikou polostandardizovaného rozhovoru. Výzkumná část diplomové práce byla rozdělena na dvě části (dva výzkumné vzorky). První výzkumný vzorek tvořily děti s diagnózou astma bronchiale / jejich rodiče, druhý výzkumný soubor tvořily sestry z vybraných nemocnic a dětských léčeben / lázní.
Využití edukačních plánů v péči o kardiaky
SOUKUPOVÁ, Lenka
Téma bakalářské práce je Využití edukačních plánů v péči o kardiaky. Onemocnění srdce a cév patří mezi civilizační choroby. Nemoci oběhové soustavy jsou nejčastější příčinou úmrtí ve vyspělých státech západní civilizace, včetně České republiky. V teoretické části bakalářské práce je popsána anatomie srdce a cév, ischemická choroba srdeční, edukace, metody a formy edukace a edukace kardiaků, kde jsou popsána dietní opatření, fyzická zátěž u kardiaků, možnost balneoterapie a další doporučení pro kardiaky. Bakalářská práce má 2 cíle. Cíl 1. Zjistit, zda ve vybraných kardiocentrech provádí edukaci kardiaků, kdo se na edukaci podílí, zda mají ve vybraných kardiocentrech edukační plány a zda je využívají a jaký je efekt edukace. Cíl 2. Vytvořit a realizovat vlastní edukační plán v kardiocentru v nemocnici v Českých Budějovicích, a.s. K těmto cílům bylo stanoveno 6 výzkumných otázek. VO 1. Provádějí ve vybraných kardiocentrech edukaci kardiaků? VO 2. Podílí se na edukaci sestra? VO 3. Mají ve vybraných kardiocentrech edukační plán? VO 4. Využívají ve vybraných kardiocentrech edukační plán? VO 5. Má edukace kardiaků pozitivní efekt v dodržování režimových a léčebných opatřeních? VO 6. Bude mít vytvořený edukační plán efekt na znalosti a dovednosti pacienta? K dosažení cílů byla použita kvalitativní forma výzkumu, technikou polostandartizovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo 8 vybraných kardiocenter a 8 kardiaků, kteří byli hospitalizováni v nemocnici v Českých Budějovicích. Po provedení kvalitativního výzkumu byly získány odpovědi. Odpověď č.1: Ve všech kardiocentrech provádí edukaci kardiaků. Odpověď č.2: Na edukaci kardiaků se podílí všeobecná sestra Odpověď č.3: Pouze ve 3 kardiocentrech z 8 vybraných kardiocenter mají vytvořený edukační plán. Odpověď č.4: Ve většině kardiocenter nemají vytvořený edukační plán. Edukační plán využívají pouze ve 3 kardiocentrech, kde je vytvořen. Odpověď č.5: Edukace kardiaků má pozitivní efekt v dodržování léčebných a režimových opatřeních. Odpověď č.6 Vytvořený edukační plán má pozitivní vliv na znalosti a dovednosti pacientů. Pouze u 1 pacientky neměl edukační plán žádný efekt. 4 pacienti začali se změnou svých stravovacích návyků. Je velice důležité, aby lidé znali rizikové faktory Ischemické choroby srdeční a možnosti prevence. Správně vedená edukace lidem tyto informace zprostředkuje, a proto by bylo vhodné vyškolit zdravotnický personál pracující v kardiocentru v Nemocnici v Českých Budějovicích, a.s. k edukaci kardiaků. Myslím si, že vytvořený edukační plán by mohl být používán k edukaci kardiaků v Nemocnici v Českých Budějovicích, a.s.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
19 SOUKUPOVÁ, Lenka
14 SOUKUPOVÁ, Lucie
2 Soukupová, Linda
2 Soukupová, Ljuba
14 Soukupová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.