Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Třídy zahrnující studující s menšinovou sexuální orientací: případové studie
Vlková, Veronika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá středoškolskými třídními kolektivy, ve kterých se nachází studující s menšinovou sexuální orientací/studující z LGBT+ komunity. Ve třídních kolektivech jsou zkoumány vrstevnické vztahy, fungování celého třídního kolektivu a postoje k LGBT+ komunitě. Středem zájmu diplomové práci jsou celé třídní kolektivy, nikoliv pouze studující s menšinovou sexuální orientací/z LGBT+ komunity nebo naopak studující s heterosexuální orientací/cisgenderovou identitou. Výzkum probíhal ve formě 2 případových studií, konkrétně bylo využito dotazníkové šetření, polostrukturované rozhovory s několika náhodně vybranými studujícími a polostrukturované rozhovory s třídními vyučujícími. Cílem výzkumu bylo nejen popsat celý třídní kolektiv, ale také uchopit LGBT+ tematiku komplexněji a porozumět tak situaci, která na základě přítomnosti studujícího z LGBT+ komunity ve třídním kolektivu vzniká, a to pohledem jak studujících z LGBT+ komunity, tak studujících s většinovou sexuální orientací/identitou. Z výzkumu vychází, že dobré či funkční vrstevnické vztahy nemusí znamenat pozitivní postoj k LGBT+ komunitě a opačně. Studující v obou třídních kolektivech vnímají, že potřebují změnu ve školském systému z hlediska práce s LGBT+ tematikou ve školách. Nejčastěji vnímají, že potřebují, aby tato změna nastala...
Hodnotová orientace a morální zodpovědnost ve firemním vzdělávání Hasičského záchranného sboru.
Drahovzalová, Dominika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent) ; Hoskovcová, Simona (oponent)
Firemní vzdělávání současnosti nemusí sloužit jen k předávání odborných postupů a znalostí ale také k rozvoji hodnot a morálních zásad, které práce požaduje a které zaměstnancům pomáhají lépe se orientovat a fungovat v organizační kultuře. Pro asičský záchranný sbor České republiky je toto soužití s vnitřní ku zásadní, protože je od zaměstnanců a příslušníků vyžadováno nejen vnitřně, ale i legislativními předpisy e zásadně spojeno se smyslem sboru: hránit životy a zdraví obyvatel, životní prostředí, zvířata a majetek před požáry a jinými mimořádnými událostmi a krizovými situacemi Tato výzkumná práce přináší vhled do interního vzdělávání Hasičského záchranného sboru České republiky a do hodnotového nastavení hasičské firemní ílem práce zmapovat, jakým způsobem se vyvíjí či mění hodnotová orientace a morální zodpově příslušníků i zaměstnanců hasičského sboru a zda jsou tyto změny v absolvovaným vnitřním vzděláváním. Pro dosažení tohoto cíle byl proveden explorační výzkum na řad hasičů a studentů rozdělených dl olvovaného pracovního vzdělání, kteří vyplňovali sadu sebeposuzovacích škál, dilematických situací a otázek, mapujících právě jejich morálně notové nastavení. Nad rámec hasičské práce se text zabývá výzkum oblasti morálky vzdělávání dospělých a přináší vodítka, jak přistoupit k měření pozorování.
Identita a sociální interakce mladých nebinárních lidí
Divišová, Nikola ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Taušová, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá identitou, prožíváním genderu a sociálními interakcemi mladých nonbinary lidí v ČR. Výzkumným záměrem je přispět k zaplnění mezery v české odborné literatuře a zlepšit porozumění nebinárním osobám, které se zdá pro psychologickou práci s nonbinary klientelou potřebné. V návaznosti na tento záměr si práce kladla tři cíle. Porozumět pojetí genderu a vlastní genderové identity u mladých nonbinary osob v ČR. Prozkoumat, jaké faktory hrají roli při volbě pojmenování pro svou genderovou identitu a jak nebinární osoby uvažují o různých identitách. Jako poslední cíl jsme si stanovili zjistit, jaký význam má zvolené pojmenování v interakcích s druhými lidmi. Teoretická část práce se věnuje problematice identity, nebinárního genderu, jazyka a sociálních zkušeností nonbinary lidí. Empirická část prezentuje vlastní výzkum. V rámci něj jsme realizovali jedenáct rozhovoru s nebinárními lidmi ve věku 18-23 let. Získaná data jsme analyzovali pomocí reflexivní tematické analýzy. Výsledkem byla čtyři témata: "Existuji tak, jak chci", "Ať je to jednodušší", "Je to možnost" a "Vztahování se k maskulinitě a feminitě." Na základě analýzy byly pak zodpovězeny výzkumné otázky. Práce ukázala, že nebinární respondenti chápou gender především skrze vnitřní prožívání a sebevyjádření a že je pro ně...
Self-efficacy u začínajících vyučujících
Vozková, Anna ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Štech, Stanislav (oponent) ; Denglerová, Denisa (oponent)
Disertační práce se věnuje začínajícím vyučujícím, jejich postoji k inkluzi ve vzdělávání a vlivu učitelské self-efficacy. Teoretická část je rozdělena na pět hlavních částí, které se věnují učitelské práci a profesní identitě, především ve smyslu jejího vývoje na začátku profesní dráhy a učitelské self-efficacy a možnostem jejího rozvoje. Poslední dvě kapitoly se zaměřují na koncept inkluze, který je ukotven v rámci českého vzdělávacího systému a jsou shrnuty aktuální výzkumné poznatky o postoji vyučujících k inkluzi. V praktické části je představen výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jak vnímají vyučující inkluzi na začátku své profesní dráhy, jak se na ní cítí připraveni a jaké s ní zatím mají zkušenosti. Dále se výzkum zaměřil na možné oblasti, které mohou s postojem k inkluzi souviset nebo ho ovlivňovat, jako je učitelská self-efficacy, sociální prostředí a vnímaná podpora. Design výzkumu byl smíšený a probíhal ve třech fázích, kvůli vysokému snížení počtu respondentů byla však použita pouze data z prvních dvou fází. V práci byly využity tři typy dotazníků a polostrukturovaný rozhovor. Data byla zpracována statisticky a pomocí tematické analýzy. Ve výsledcích výzkumu jsou uvedena důležitá témata a následně navržen nový model vztahu mezi učitelskou self-efficacy a postojem k inkluzi, který je...
Škola a duševní zdraví pohledem budoucích pedagogů, kteří se identifikují jako LGBTQ+
Nekvasilová, Sára ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem školy a duševního zdraví LGBTQ+ lidí. Teoretická část práce představuje téma duševního zdraví LGBTQ+ dospívajících v kontextu školního prostředí. Cílem empirické části práce bylo zjistit, jak na problematiku nahlíží budoucí vyučující, kteří se sami identifkují jako LGBTQ+. Výzkum si klade tří otázky: 1) jaké zkušenosti respondenti a respondentky jakožto LGBTQ+ studující zažívali v rámci střední školy a považují je za významné, 2) jak na tyto zkušenosti nahlížejí a jakým způsobem reflektují vliv těchto zkušeností na jejich duševní zdraví a budoucí směřování a 3) jak nahlížejí na své budoucí působení jakožto vyučující v otázce duševního zdraví LGBTQ+ lidí školách. Data byla sbírána formou individuálních polostrukturovaných rozhovorů, přičemž struktura rozhovoru byla vytvořena na základě ohniskových skupin zaměřených na související téma. Rozhovory byly provedeny s 11 respondenty a respondentkami různé genderové a sexuální identifikace. Data byla následně analyzována reflexivní tematickou analýzou. Výsledky výzkumu jsou prezentovány v tematické mapě zobrazující 9 témat a 9 subtémat, mezi které například patří: Škola nedává LGBTQ+ lidem dostatečně najevo, že tam patří; Nemožnost sdílet, nemožnost nevědět; Malé poznámky mají velký vliv; Strach z nepřijetí; Důležitost...
Rodinné modely: Učitelský pohled na začlenění tématu do výuky
Rejfová, Dominika ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Hyánková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Rodinné modely: Učitelský pohled na začlenění tématu do výuky" se zabývá tím, jak učitelé nakládají s rodinnými modely ve výuce podle svých profesních zkušeností. Zajímá mě, jak učitelé vnímají zařazení rodinných modelů do výuky. Jestli by se v hodinách ZSV mělo tomuto tématu věnovat více času nebo jestli je naopak toto téma ve vzdělávacích programech zastoupeno v dostatečné míře. Zaměřuji se na to, jestli učitelé prezentují pouze tradiční rodinu jako vzor nebo se snaží o zahrnutí i jiných rodinných modelů do výuky. Od toho se poté odvíjí další související otázky. Jedná se především o to, jakým způsobem učitelé aplikují rodinné modely do výuky, jestli se učitelé obávají vyjádření svého názoru nebo jestli se cítí být ve své praxi omezováni školou nebo rodiči. V teoretické části se věnuji terminologii rodiny, učiteli jako osobnosti a rodině v kurikulu a výuce. Chci poukázat na význam rodiny pro dítě a na faktory ovlivňující podobu a funkčnost rodiny. V praktické části je prováděn kvalitativní výzkum na základě rozhovorů s deseti informanty, kteří vyučují na gymnáziu ZSV. Na základě tematické analýzy bylo zjištěno, že informanti hodnotí zařazení rodinných modelů do výuky velmi kladně. Dokonce většina z dotázaných by ocenila, kdyby vzdělávací programy byly rozšířeny o tato témata....
Podpora LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště
Marková, Tereza ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem podpory LGBTQ studujících. Popisuje zkušenosti LGBTQ dospívajících ve školním prostředí a různé formy podpory, která jim v tomto prostředí může být poskytnuta. Práce se soustředí zejména na podporu LGBTQ studujících ze strany školního poradenského pracoviště a roli školních poradenských pracovníků/pracovnic jako advokátů LGBTQ studujících. Výzkum v této práci se věnuje zmapování zkušeností a porovnání pohledů školních poradenských pracovníků/pracovnic a LGBTQ studujících na LGBTQ tématiku v českém školství a roli školního poradenského pracoviště v podpoře LGBTQ studujících. Výzkum v této práci je kvalitativní a pracuje se dvěma výzkumnými soubory. Ke sběru dat byly použity individuální rozhovory a fokusní skupiny, k následné analýze dat byla zvolena tematická analýza. Výsledky výzkumu upozorňují především na absenci LGBTQ tématiky v českém vzdělávání a nedostatečnou podporu LGBTQ studujících ze strany dospělých osob ve školství. Školní poradenští pracovníci/pracovnice se ve své praxi začínají s LGBTQ studujícími, a především těmi transgender a nebinárními, setkávat až v posledních několika letech, což je pro některé popudem začít se v LGBTQ tématice více vzdělávat a zaujímat na jejich školách pozici hlavního obhájce jejich potřeb. KLÍČOVÁ SLOVA školní poradenské...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Smetáčková, Irena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.