Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změny postojů ve výchově a péči v rané fázi vývoje dítěte
Krajíčková, Kamila ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce Změny postojů ve výchově a péči v rané fázi vývoje dítěte je analýza aktuálních postojů a názorů v pojetí mateřství v současné generaci matek a dcer. Teoretická část se zabývá výchovnými a vývojovými aspekty rané fáze vývoje dítěte, vyjadřuje posun od autoritativní výchovné orientace k humanistickému pojetí výchovy. Empirická část analyzuje výsledky výzkumné sondy získané dotazníkovým šetřením, jehož se zúčastnilo 40 dvojic matek a jejich dcer.
Díte se syndromem ADHD v mateřské škole
Palavská, Kristýna ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Dítě se syndromem ADHD v mateřské škole" se zaměřuje na zmapování problematiky výchovy a vzdělávání dětí se syndromem ADHD v prostředí mateřské školy, které má přispět k prohloubení poznatků o syndromu ADHD, k pochopení jejich životní situace a dále k popisu možností systematické práce s těmito dětmi v mateřské škole, což by mělo za následek zmírnění projevů syndromu ADHD.
Integrace dětí a žáků se zrakovým postižením do běžné základní školy
Rolníková, Michaela ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou integrace zrakově postižených dětí a žáků do běžné základní školy. V první části práce jsou shromážděny všeobecné poznatky o zraku, zrakových vadách a vlivu zrakových vad na osobnost jedince. Další část je věnována možnostem výchovy a vzdělávání integrovaných dětí a žáků se zrakovým postižením v běžné základní škole. Nejobsáhlejší část této bakalářské práce je popis začlenění žáka se zrakovým postižením do hlavního proudu základního vzdělávání s důrazem na legislativní oporu a charakteristiku jednotlivých podmínek a činitelů tohoto procesu. K dokreslení procesu integrace jsou v závěrečné části přiloženy tři kazuistiky vybraných dětí a žáků se zrakovým postižením. Klíčová slova: zrakové postižení, jedinec se zrakovým postižením, zrakové vady, reedukace zraku, kompenzace zraku, rehabilitace, kompenzační a rehabilitační pomůcky pro zrakově postižené, optické pomůcky, neoptické pomůcky, elektronické pomůcky, integrace, vzdělávání, činitelé integrace, integrovaný žák, rodiče integrovaného žáka, škola, učitel, asistent pedagoga, individuální vzdělávací plán, speciálně pedagogické centrum
Vzdělávání jedinců s diagnozou Aspergerův syndrom
Matoušková, Eva ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Volf, Petr (oponent)
Základní myšlenkou předkládané práce je seznámení s postižením Aspergerův syndrom, které patří do poruch autistického spektra. Cílem bylo nahlédnutí do mysli jedinců s touto diagnózou, snaha o pochopení způsobu jejich myšlení tak, abychom těmto jedincům mohli v co největší míře pomoci zapojit se do společnosti. Z dalšího pohledu pomoci i pedagogům a vychovatelům předcházet konfliktům, popřípadě je řešit. Mým prvotním cílem je vytvořit spis, který po přečtení objasní a seznámí čtenáře s pervazivní vývojovou poruchou Aspergerův syndrom, pomůže mu při práci s jedincem s tímto handicapem. Snažila jsem se o nalezení konkrétní formy komunikace, konkrétních výrazů, vět, kdy, kde, jak a které použít, nalezení konkrétních způsobů jednání s jedincem s tímto postižením. Bakalářská práce je strukturovaná do pěti částí, které mají postihnout základní otázky pro vzdělávání jedinců s Aspergerovým syndromem. V první kapitole se pokusím shrnout poznatky o autismu všeobecně, v druhé se zaměřím na popis postižení Aspergerův syndrom. V třetí části se soustředím na otázku komunikace, na její odchylky, pojetí komunikace v případě postižených jedinců i její možné způsoby, tedy jak s postiženým jedincem komunikovat. Nedílnou součástí této práce je i pohled na integraci jedinců s tímto deficitem, její podmínky a způsoby. V...
Výchova a vzdělávání dětí s autismem
Čížkovská, Lucie ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tématem bakalářské práce je výchova a vzdělávání dětí s autismem. Text je rozdělen celkem do pěti částí. První kapitola se věnuje především diagnostice. Jsou zde uvedeny druhy poruch autistického spektra a možné přidružené poruchy. Dále zde popisuji typické projevy autismu v oblasti sociální interakce, komunikace, představivosti a dalších. Následující kapitola se zabývá možnými způsoby léčby autismu a různými vzdělávacími metodami, jako jsou TEACCH program či aplikovaná behaviorální analýza. Třetí část práce pojednává o možnostech výchovy a vzdělávání dětí s poruchou autistického spektra. Tato rozsáhlá kapitola informuje o typech školních zařízení pro děti s autismem a o důležitosti speciálního pedagoga a asistenta pedagoga. Také přináší pohled na rodinu dítěte s autismem a různé výchovné strategie užívané v domácím prostředí. Čtvrtá kapitola informuje o organizacích pomáhajících dětem s autismem. Poslední část práce je věnována kazuistice chlapce, který navštěvuje v mateřské škole speciální třídu pro děti se zdravotním postižením.
Problémy rodiny dítěte s postižením
Mudrová, Anna ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Souhrn V první kapitole bakalářské práce na téma: Problémy rodiny dítěte s postižením, jsou uvedeny charakteristiky pojmu zdravotní postižení a dalších pojmů s tím souvisejících. Ve druhé kapitole jsou nastíněny problémy, se kterými se rodina setkává. Mezi tyto problémy patří psychika rodičů, změny v životním stylu rodiny a ekonomické faktory. Ve třetí kapitole jsou uvedeny podpůrné aspekty rodiny, například pomoc širší rodiny a přátel. Poslední kapitola je přehledem forem pomoci pro rodinu. Mezi ty patří vybrané typy sociálních služeb, či ekonomická pomoc stáru
Integrace dětí se syndromem ADHD v základním vzdělávání
Šebestová, Milena ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Integrace dětí se syndromem ADHD do základního vzdělávání" pojednává o formách a podmínkách zařazení žáků s poruchou pozornosti a hyperaktivitou do základních škol a indukční metodou zpracovává možnosti jejich výchovy a vzdělávání. Práce je cílená jako o teorii opřená a pro praxi určená metodika použitelná při realizaci integračních záměrů základních škol běžného typu, kde vzdělávání integrovaných žáků s poruchou pozornosti nejčastěji probíhá. První část obsahuje základní informace o syndromu deficitu pozornosti s hyperaktivitou, etiologii, diagnostice a způsobech ovlivňování jejich symptomů; část druhá pak mapuje legislativní podporu školských dokumentů a jednotlivé formy integrace v českých základních školách. Třetí část popisuje v současnosti nejběžnější způsob integrace hyperkinetických dětí do spádových škol a specifikuje požadavky na jeho organizační, materiální a personální zajištění; čtvrtá část pomocí analýzy výchovně vzdělávací práce asistentky integrovaného žáka provedené na základě longitudiálního pozorování tohoto dítěte ve školním prostředí navrhuje obecná doporučení pro pedagogickou práci učitelů a vychovatelů žáků s poruchou pozornosti a hyperaktivitou. Klíčová slova Porucha pozornosti s hyperaktivitou, integrace, další vzdělávání učitelů, asistent žáka, zásady...
Možnosti pedagogicko-psychologické diagnostiky syndromu CAN ve školním prostředí
Kulková, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Cílem této bakalářské práce je poskytnout pedagogickým pracovníkům přehled diagnostických metod využitelných ve školním prostředí, jejichž prostřednictvím mohou odhalit případné týrání, zanedbávání nebo zneužívání dítěte. Práce je tedy teoretického charakteru, určená pro využití v praxi. Nejprve se zabývám charakteristikou a popsáním projevů syndromu CAN. Upozorňuji také na současné rozšíření problematiky, o "nové" formy ubližování dítěti vznikající vlivem špatného přístupu pedagogů a vzdělávacích institucí k žákům. Dále se zaměřuji na možnost předcházení syndromu CAN - jeho prevenci, a na popis rizikových skupin a situací z hlediska syndromu CAN. Závěrečná část je věnována pedagogicko-psychologické diagnostice a diagnostickým metodám, tedy samotné "podstatě" mé práce. Obsahuje popis vybraných vhodných diagnostických technik využitelných pro detekci syndromu CAN ve školním prostředí. Klíčová
Emoční problémy u žáků při výuce hry na hudební nástroj
Steblová, Irena ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Počtová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá emočními problémy dětí při výuce hry na hudební nástroj. Zaměřuje se především na emoční poruchu úzkosti a s ní související pro- blematiku trémy a introverze u žáků. Značná část práce je věnována přístupu pedagoga k žákům s úzkostným prožíváním. Na konci některých kapitol jsou uve- deny související příklady žáků z praxe.
Vnitřní a vnější aspekty motivace žáků ke studiu hudebního oboru na základní umělecké škole
Slavíček, Jiří ; Počtová, Lenka (oponent) ; Krykorková, Hana (vedoucí práce)
Hudební vzdělávání má v České republice dlouholetou tradici. Jeho cílem je rozvoj osobnostních vloh a schopností především dětí a mladých lidí čímž přispívá k vytváření kulturní a umělecké platformy společnosti. Hudební vzdělávání se realizuje na hudebním oboru v základních uměleckých školách (dále jen ZUŠ). Práce se zabývá problémem motivace v hudebním vzdělávání a předkládá konkrétní postupy, které se vztahují k ovlivňování motivace žáků hudebního oboru ZUŠ. Úspěšné hudební vzdělávání se totiž bez motivace neobejde, protože motivace je jedním z předpokladů rozvoje hudebních schopností a dovedností. Struktura motivace se formuje v průběhu vývoje jedince. Práce proto z hlediska věku a také pohlaví dále zkoumá jednak intenzitu vnitřní a vnější motivace, jednak intenzitu vybraných motivačních vlivů na docházku žáků do hudebního oboru ZUŠ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 POČTOVÁ, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.